LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feestdag vergoeding

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Vraagsilvia
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2018 11:12

Feestdag vergoeding

Ongelezen bericht door Vraagsilvia »

Ik ben via een uitzendbureau geplaatst bij een opdrachtgever. Gedetacheerd fase A. De ABU CAO staat in de voorwaarden genoemd als de van toepassing zijnde CAO. Nu krijgen wij voor het werken op een feestdag niet de 100% toeslag zoals in de cao staat maar de toeslag die voor werken op een zondag geldt bij de opdrachtgever. De werknemers van de opdrachtgever krijgen naast deze toeslag ook nog een extra vrije dag terug maar dat laatste krijgen wij dus niet. Graag zou ik willen weten welke regeling nu van toepassing zou moeten zijn. De ABU CAO of de complete regeling zoals deze bij de opdrachtgever geldt? Of mogen ze maar gedeeltelijk meegaan met de feestdagen regeling van de opdrachtgever ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feestdag vergoeding

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Vraagsilvia schreef:Ik ben via een uitzendbureau geplaatst bij een opdrachtgever. Gedetacheerd fase A. De ABU CAO staat in de voorwaarden genoemd als de van toepassing zijnde CAO. Nu krijgen wij voor het werken op een feestdag niet de 100% toeslag zoals in de cao staat maar de toeslag die voor werken op een zondag geldt bij de opdrachtgever. De werknemers van de opdrachtgever krijgen naast deze toeslag ook nog een extra vrije dag terug maar dat laatste krijgen wij dus niet. Graag zou ik willen weten welke regeling nu van toepassing zou moeten zijn. De ABU CAO of de complete regeling zoals deze bij de opdrachtgever geldt? Of mogen ze maar gedeeltelijk meegaan met de feestdagen regeling van de opdrachtgever ?
De ABU CAO is van toepassing, wat zegt het uitzendbureau hierover eigenlijk?

Vraagsilvia
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2018 11:12

Re: Feestdag vergoeding

Ongelezen bericht door Vraagsilvia »

Het uitzendbureau zegt dat we op een inlenersbeloning staan dus is de ABU CAO niet van toepassing. Omdat wij maar een paar onderdelen van de Cao van de werkgever volgen zou de tijd voor tijd die de vaste werknemers krijgen voor een gewerkte feestdag voor ons niet van toepassing zijn.

Gesloten