LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

Ook raar dat iemand zeg dat ik zoveel kan pennen hier, dus zal ik wel in de WAO zitten. Terwijl ze zelf ook constant pennen hier. Wel lachen. :mrgreen: :lol:

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

@wimp waarom zet je dan juist deze frustratie niet om in iets positiefs vecht er voor dat alles blijft zoals het is , schop tegen het uwv aan maar er zullen altijd voorstanders en tegen standers zijn en daar in heeft niemand gelijk ....of mischien wel iedereen want iedereen heeft zijn of haar eigen waarheid daar in ..... en is niemand zijn situeatie gelijk

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tennis »

WimP schreef:@GloriusWorld

@Hutjeflut.

Helemaal mee eens.
Waarom die andere mensen er zo tegeningaan is mij een raadsel.
Maar mensen die nog nooit iets hebben meegemaakt, die schreeuwen meestal het hardst als iemand anders iets heeft dat het lulkoek is.

Nou laat ook hun maar in hun waarde. Hun visie, onze visie.
Maar wij hebben gelijk :mrgreen: :lol:

De andere mensen gaan niet "tegenin", maar hebben voor jullie een juiste uitleg gegeven.
Het is nu aan jullie om dit te lezen/begrijpen, anders denk ik heeft deze topic geen zin meer.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

missymaaike schreef: maar een ding maakt mij wel boos jij schrijft Als je dat niet snapt, dan snap ik wel waarom je in de WAO zit, en nooit gewerkt hebt." dat zijn uitspraken die je niet kan maken ,

ik snap WA en anderen wel , hier wordt tig keren neergezet dat je geld hetzelfde blijft en de mensen blijven maar in de slachtoffer rol zitten, dat roept ergenis op.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

@ witte angora sommige mensen worden met een afwijking geboren . :evil:

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

knap dat jij via de computer zo over mensen iets ken pennen :lol:

geeft bij mij al genoeg aan waarom je in de wao zit :wink:
zucht :( het lijkt me niet de bedoeling dat wij hier mensen gaan kwetsen en pijn doen een uitkering van bv wao of in mijn geval zegt niks over opleiding ...
een discusie voeren is het ene maar elkaar zwart maken en kwetsen is het andere uiterste....

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

manondoris schreef:@ witte angora sommige mensen worden met een afwijking geboren . :evil:

vetel wat heeft WA verkeerd gezegd??

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:hutjeflut




wat een onzin , een maand heeft 30 /31 dagen die beginnen allemaal op de 1ste , en je vakantie geld gebruiken om eventueel een gat op te vullen ken echt geen kwaad hoor.

trouwens je mag blij zijn dat je wao krijgt terwijl je niet gewerkt hebt!
bijna het zelfde als jij.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

@tiptoo

ik krijg ook een wajong uit kering en ik vind het in wel goed geregeld hellemaal omdat ze ook zoveel mogelijkheden geven en er betijds mee zijn zodat als ik er niet blij mee ben een klacht kan indien .
ook snap ik dat je soms uit frustratie reageert maar toch vind ik het niet nodig om men zo te kwetsen ( we leven in een wereld en er is al zo een hoop ellende).... en tuurlijk heb je een punt dat die slachtoffer rol niet nodig is maar helaas mogen wij daar niet over beslissen

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

manondoris schreef:
tiptoo schreef:hutjeflut

bijna het zelfde als jij.
nou dan zijn we er toch? hoe vaak moeten mensen hier nog neerzetten dat je geld niet anders is dan de vorige keren???

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

missymaaike schreef:@tiptoo

ik krijg ook een wajong uit kering en ik vind het in wel goed geregeld hellemaal omdat ze ook zoveel mogelijkheden geven en er betijds mee zijn zodat als ik er niet blij mee ben een klacht kan indien .
ook snap ik dat je soms uit frustratie reageert maar toch vind ik het niet nodig om men zo te kwetsen ( we leven in een wereld en er is al zo een hoop ellende).... en tuurlijk heb je een punt dat die slachtoffer rol niet nodig is maar helaas mogen wij daar niet over beslissen

ik ben het ook helemaal met je eens, maar het schijnt niet door te dringen tot die mensen die hier alleen maar neerzetten van ..... uwv jat geld , wat dus niet aan de orde is. Dat mensen in de wao zitten of wat dan ook dat is niet het punt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
missymaaike schreef:@tiptoo

ik krijg ook een wajong uit kering en ik vind het in wel goed geregeld hellemaal omdat ze ook zoveel mogelijkheden geven en er betijds mee zijn zodat als ik er niet blij mee ben een klacht kan indien .
ook snap ik dat je soms uit frustratie reageert maar toch vind ik het niet nodig om men zo te kwetsen ( we leven in een wereld en er is al zo een hoop ellende).... en tuurlijk heb je een punt dat die slachtoffer rol niet nodig is maar helaas mogen wij daar niet over beslissen

ik ben het ook helemaal met je eens, maar het schijnt niet door te dringen tot die mensen die hier alleen maar neerzetten van ..... uwv jat geld , wat dus niet aan de orde is. Dat mensen in de wao zitten of wat dan ook dat is niet het punt.
uhmm het gaat om de mensen in de wao :?:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

sho what manondoris???

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

@tiptoo

dankje , ik bedoelde het ook niet vervelend maar veranderingen brengen toch altijd weerstand mee en als je dan ergens je frustratie kan uiten waarom dan niet op deze manier ... :P terwijl ze beter met ze alle tegen het uwv gaan aanschoppen of een petitie op internet open dan schieten ze ook nog iets op

@manondoris wat is het verschil ik krijg een wajong en ook mijn betalings termijn word verandert en ook ik moet mijn huis betalen en mijn gas licht en water dus zie geen verschil en ik zie niet echt een probleem ben al blij dat ze het niet pas een maand van te voren vertelde wat ze voorheen wel deden

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

tiptoo schreef:hutjeflut


wat een onzin , een maand heeft 30 /31 dagen die beginnen allemaal op de 1ste , en je vakantie geld gebruiken om eventueel een gat op te vullen ken echt geen kwaad hoor.

trouwens je mag blij zijn dat je wao krijgt terwijl je niet gewerkt hebt!

dus als ik jou de eerste van de maand al je geld afneem en je de 15de geld geef voor een maand en verwacht dat je er x dagen langer mee doet omdat je je volgende maandgeld pas weer rond de 23ste krijgt vind je dat heel normaal en je vind het ook heel normaal dat je die eerste 2 weken helemaal geen geld heb aangezien dat het resultaat is als je daadwerkelijk je financieele maand de 1ste laat beginnen die 2 weken moet je ook overbruggen en kan je dus niet de eerste van de maand aan je geld beginnen.
een beedje kortzichtig als je het mij vraagt mensen die in een uitkering komen kunnen niet altijd wachten met geld gebruiken voor rekeningen en eten tot het de eerste van de maand is.

en nee ik zou het niet erg vinden om vakantiegeld ervoor te gebruiken maar sommige 1 ouder gezinnen of andere men bijvoorbeeld hoge ziektekosten hebben geen reserves en moeten geld apart zetten voor als de wasmachine kapot is of voor als het kind naar school moet wat een vermogen kost.

en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

hutjeflut schreef:
tiptoo schreef:hutjeflut


.

en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......
Je bent niet de enige die op minimum zit in de uwv.
Laatst gewijzigd door GloriusWorld op 20 apr 2011 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

missymaaike schreef:@tiptoo

dankje , ik bedoelde het ook niet vervelend maar veranderingen brengen toch altijd weerstand mee en als je dan ergens je frustratie kan uiten waarom dan niet op deze manier ... :P terwijl ze beter met ze alle tegen het uwv gaan aanschoppen of een petitie op internet open dan schieten ze ook nog iets op

@manondoris wat is het verschil ik krijg een wajong en ook mijn betalings termijn word verandert en ook ik moet mijn huis betalen en mijn gas licht en water dus zie geen verschil en ik zie niet echt een probleem ben al blij dat ze het niet pas een maand van te voren vertelde wat ze voorheen wel deden
sorry tuurlijk wajong valt hier ook onder ik ben nog net van de generatie toen het allemaal wao was.

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

GloriusWorld schreef:
hutjeflut schreef:
tiptoo schreef:hutjeflut


.

en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......
Je bent niet de enige in die op minimum zit in de uwv.

nee echt wat vreemd...

dat snapt m'n achterste ook nog wel :)




maarja het fiet blijft kom je uit het niks kost dit je geld kom je uit een baan of andere uitkering heb je hoogstwaarschijnlijk nog wel geld tot de eerste over van de vorige uitkering of baan tenzij je uitkeringsaanvraag erg traag ging.
Laatst gewijzigd door hutjeflut op 20 apr 2011 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

missymaaike schreef:@witte angora
ik ben het hellemaal met je eens het lijkt namelijk zo simpel en is het ook . maar een ding maakt mij wel boos jij schrijft Als je dat niet snapt, dan snap ik wel waarom je in de WAO zit, en nooit gewerkt hebt." dat zijn uitspraken die je niet kan maken , je kan niet zien waarom iemand thuis zit of niet of nooit gewerkt heeft.

ik snap dat het frustrerent is als mensen het niet begrijpen en dat je vanuit daar reageert , maar ongeacht of je het met elkaar eens bent of niet is het niet nodig om elkaar op deze manier af te kraken
Ik zou zeggen: kijk nog eens waar ik op gereageerd heb. De onzinnigheid straalt er van af, en wat iedereen ook zegt, hutjeflut wil maar niet zien dat de maand van de 1e tot de 31e loopt, en niet van de 15e tot de 15e. Ik persoonlijk zou iemand die zo dwars, eigenwijs en hardleers is, beslist niet in dienst willen hebben. Dát is wat ik feitelijk bedoel.

Als ik een bedrijf had, wil ik mensen die met beide benen op de grond staan en meewerken en meedenken, geen mensen die binnen het bedrijf hun eigen regels er op na houden en daar koste wat kost aan vast blijven houden, ook al gaat dat lijnrecht in tegen mijn werkwijze. Types als hutjeflut zouden er bij mij beslist niet in komen.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

hutjeflut schreef:
tiptoo schreef:hutjeflut


wat een onzin , een maand heeft 30 /31 dagen die beginnen allemaal op de 1ste , en je vakantie geld gebruiken om eventueel een gat op te vullen ken echt geen kwaad hoor.

trouwens je mag blij zijn dat je wao krijgt terwijl je niet gewerkt hebt!

dus als ik jou de eerste van de maand al je geld afneem en je de 15de geld geef voor een maand en verwacht dat je er x dagen langer mee doet omdat je je volgende maandgeld pas weer rond de 23ste krijgt vind je dat heel normaal en je vind het ook heel normaal dat je die eerste 2 weken helemaal geen geld heb aangezien dat het resultaat is als je daadwerkelijk je financieele maand de 1ste laat beginnen die 2 weken moet je ook overbruggen en kan je dus niet de eerste van de maand aan je geld beginnen.
een beedje kortzichtig als je het mij vraagt mensen die in een uitkering komen kunnen niet altijd wachten met geld gebruiken voor rekeningen en eten tot het de eerste van de maand is.

en nee ik zou het niet erg vinden om vakantiegeld ervoor te gebruiken maar sommige 1 ouder gezinnen of andere men bijvoorbeeld hoge ziektekosten hebben geen reserves en moeten geld apart zetten voor als de wasmachine kapot is of voor als het kind naar school moet wat een vermogen kost.

en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......
dat alles duurder in de winkel word hebben niet alleen de mensen met een uitkering last van ook mensen die werken niet iedereen heeft een top salaris en ook al heb je die wel dan voel je het als nog dat alles duurder word ... begrijp me niet verkeerd maar kom please uit die slachtoffer rol , als het echt zo een probleem is kijk of je bij het uwv wat voor elkaar krijgt het is een groot log instituit maar tevens werken daar ook mensen van vlees en bloed en met gevoel....


@manondoris dankje :) ja en daarom snap ik de frustratie ook wel uwv verandert zoveel steeds weer maar helaas kan ik in deze frustratie niet mee gaan want ook al ben ik de enigste met een uitkering ik vind dat uwv het netjes op tijd heeft laten horen en dat je nog zat tijd hebt om te reageren en of een klacht in te dienen

@witte angora je hebt ook gelijk en val je ook niet af , maar je weet niet waarom zo iemand thuis zit ... en mischien begrijpt iemand het echt niet of zijn de problemen daar zo groot thuis dat het wel degelijk een probleem is

Gesloten