LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LOI Herroepingsrecht

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
swmk
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2016 13:40

LOI Herroepingsrecht

Ongelezen bericht door swmk »

Ik heb mij op 8 augustus aangemeld voor de opleiding Big Data. Aanvangsdatum van de opleiding was 1 september met een duur van 10 maanden.

Rond 27 augustus heb ik een incompleet boekenpakket ontvangen. 2 van de 4 boeken werden maar geleverder. Twee dagen later belde zij mij op dat de opleiding pas in januari zou starten omdat de leeromgeving nog niet voldoende functioneerde. Ik heb ongeveer een week bedenktijd gekregen om aan te geven of ik dit wel of niet accepteerde. Op 5 september hebben zij mij nogmaals telefonisch benaderd of ik akkoord ging met dat de opleiding pas in januari van start zou gaan. ik heb toen gevraagd of mijn 14 dagen bedenktijd ook pas in jaquarium in zou gaan. Dit werd telefonisch bevestigd waarop ik ook telefonisch bevestigd heb dat ik akkoord ga met een opleiding die in januari van start gaat. Beiden zijn niet per mail aan mijnbevestigd. Enkele dagen later kreeg het derde boek van het lespakket.

Nou heb ik besloten dat ik deze opleidingraag tot het niet wil gaan doen en wil ik kosteloos mijn opleiding annuleren. De boeken heb ik aangetekend per post teruggezonden. LOI geeft nu aan dat ik de opleiding niet kosteloos kan annuleren omdat de overeenkomst in is gegaan op 5 september. Ik heb hier een bezwaar opgemaakt en wacht nu op antwoord. Graag hoor ik van jullie wat mijn rechten hierin zijn. Zelf heb ik mij de volgende argumenten al bedacht.

- Ik heb alleen schriftelijk akkoord gegeven op een opleiding die in september zal starten. Dit is niet aan mij geleverd.
- Er is geen schriftelijke bevestiging van mijn akkoord op een opleiding die start in januari.
- Als mijn telefonisch akkoord rechtsgeldig is, moeten zij dit gesprek dan ook opgenomen hebben. In ditzelfde gesprek is mij ook bevestigd dat mijn bedenktijd pas in januari ingaat. Is dit dan eveneens rechtsgeldig?
- Het boekenpakket is nog steeds niet volledig aan mij geleverd.

Graag hoor ik hier jullie mening en/of ervaringen over.

Speedy123
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: LOI Herroepingsrecht

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als LOI bereid is het gesprek aan u te leveren, dan kunt u uw gelijk halen. Werkt LOI niet mee of hebben ze geen opname van het gesprek, dan kunt u niet aantonen dat LOI met u afgesproekn heeft dat u in januari nocht ontbinden en kunt u verder weinig aangezien de LOi zich gewoon op haar voorwaarden zal basseren.

Als u niet over de boeken beschikt die u nodig heeft voor uw opleiding, dan heeft u wel een punt immers u kunt dan niet leren en dan heeft de opleding geen enkele zin, bij de LOI moet u tussen de lessen door leren, anders begrijpt u de lessen niet en is er ook geen leereffect. U zou uit kunnen zoeken op welk moment in de opleiding u de ontbrekende boeken nodig heeft. Ik zou ze hiervoor direct aanschrijven en in gebreke stellen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LOI Herroepingsrecht

Ongelezen bericht door alfatrion »

swmk schreef:- Ik heb alleen schriftelijk akkoord gegeven op een opleiding die in september zal starten. Dit is niet aan mij geleverd.
- Er is geen schriftelijke bevestiging van mijn akkoord op een opleiding die start in januari.
Je akkoord gegeven op een opleiding. De opleiding die start in september is dezelfde als die in januari start. Als je de opleiding niet meer wilt volgen, dan moet je dat aangegeven voordat de opleiding wel de opleiding levert. Zie artikel 6:74 en 6:82 BW.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: LOI Herroepingsrecht

Ongelezen bericht door arvandongen »

Openingspost is van 2016.

TS heeft inmiddels 3 opleidingen kunnen afronden.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LOI Herroepingsrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geen idee waarom er ineens op dergelijke oude posts wordt gereageerd. Lijkt me weinig toevoegen.

Gesloten