LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
evadepefa
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2017 19:19

Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door evadepefa »

Bij het invullen van een beroeps/studiekeuze test online van WERKSITE.NL krijg je na 20min vragen invullen alleen toegang tot de uitslag wanneer je allerlei privegegevens afgeeft en moet je toestemming verlenen tot inschrijving van diverse nieuwsbrieven. Afmelding is alleen schriftelijk (!) mogelijk.... Nep nieuwsbrieven hebben verder niets met content te maken! Na wat onderzoek blijkt dat het vage bedrijf achter de website Call Creatieve Communicatie BV meerdere websites heeft waarbij het op dezelfde maniert opereert. Op de site VAAKBAAN.NL kom ik de volgende privacy statement tegen:http://www.vakbaan.nl/privacy

Op de eigen website wordt http://www.call-communicatie.nl/ opgeschept met testimonials van NTI, maar al met al komt het zeer onbetrouwbaar over....Uitkijken dus als je nietsvermoedend een 'gratis' testje denkt te doen!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Gratis bestaat niet, deze bedrijven verdienen aan het verkopen van jouw "prive"data.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door kweenie »

Eigenlijk zou de eerste reactie bij een website met 'gratis' testen sowieso moeten zijn de vraag waar hun inkomsten vandaan komen. De meeste zogenaamd gratis sites 'betaal' je net je privé gegevens. Gecombineerd met het weggeven van het recht op gebruik van jouw data.

Zelfde geldt natuurlijk voor de prijsvragen waarbij je gratis tablets of wat dan ook kunt winnen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kweenie schreef:Eigenlijk zou de eerste reactie bij een website met 'gratis' testen sowieso moeten zijn de vraag waar hun inkomsten vandaan komen. De meeste zogenaamd gratis sites 'betaal' je net je privé gegevens. Gecombineerd met het weggeven van het recht op gebruik van jouw data.

Zelfde geldt natuurlijk voor de prijsvragen waarbij je gratis tablets of wat dan ook kunt winnen.
Het is ook naief te denken dat iets gratis is online. Ik kreeg bij een aankoop bij de Mediamarkt een "60 dagen geluk kaartje" met een unieke code, echter als ik deze verzilver moet ik NAW gegevens en mijn telefoonnummer doorgeven. Weet niet of ik gelukkig 60 dagen gelukkig wordt als ik dat doe... Waarschijnlijk wordt ik hierna gestalkt door de Lotto...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt die misleiding simpelweg beantwoorden door fake adresgegevens op te geven: verzin maar wat dus.

Het enige wat ze dan hebben is een e-mailadres (categorie hotmail) en een IP-adres.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

crazyme schreef:Je kunt die misleiding simpelweg beantwoorden door fake adresgegevens op te geven: verzin maar wat dus.

Het enige wat ze dan hebben is een e-mailadres (categorie hotmail) en een IP-adres.
Ja en zelfs dat is makkelijk te omzeilen. Gewoon een tijdelijk email adres van 30 minuten en even browsen via een proxy

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Verzameling privédata bij beroepskeuzetest Werksite.nl

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Heb de site bekeken
Maken misbruik van het feit dat iemand om werk verlegen zit.
Bah.

linkedIn is wat handiger.

Gesloten