LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
desamar
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 22:18

Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door desamar »

Ik heb op 07-11-09 een zwarte Nokia N97 gekocht i.c.m een Hi abonnement van 65,- p.m. Er schijnt een regel te zijn dat als je toestel binnen een half jaar 3 keer is gerepareerd voor hetzelfde probleem je een ander toestel met dezelfde of betere specificaties kan krijgen of het aankoopbedrag terug.
Nou heeft Nokia een eigen reparatiecentrum vlakbij mijn huis en daar heb ik 3 keer mijn telefoon laten repareren voor hetzelfde probleem alleen nu is het probleem er weer. Nu schijnt de regeling voor mij niet te gelden, omdat de telefoon niet is ''opgestuurd'' voor reparatie en omdat die man die mijn telefoon daar heeft gerepareerd daar geen melding van heeft gemaakt in de computer. Ik heb hierop een ''boze'' mail naar de KPN Klantenservice gestuurd dat dit nergens op slaat en ik helemaal klaar ben met dit toestel.
Iemand tips/ervaringen/oplossingen? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt!

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Volgende keer alles volgens de regels doen. Je moet met je klacht niet bij de KPN zijn maar bij de persoon die je telefoon heeft gerepareerd zonder dit te vermelden in de computer. KPN staat hier helemaal buiten.

desamar
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 22:18

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door desamar »

Dus als ik het goed begrijp moet ik niet terug naar de winkel voor die regeling, maar naar het servicepunt?

Cristaline
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2010 08:36

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door Cristaline »

Dat klopt, gewoon terug gaan naar het servicepunt.

desamar
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 22:18

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door desamar »

Ja, maar hij zegt dat de telefoon écht eerst 3 keer opgestuurd moet worden, maar ik ben het daar niet mee eens, omdat de telefoon nu al 3 keer ter plekke gerepareerd is aan hetzelfde probleem. Ik heb ondertussen ook de KPN ge-emaild en die zeiden dat ik de reparatie moet afwachten en als het probleem nog niet is opgelost moest bellen naar een hogere afdeling van de KPN waarvan ze het nummer gaf.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Wat is er gerepareerd bij het servicepunt?
Is er echt een fysiek onderdeel vervangen of telkens een software update gegaan?
En is het echt een erkend service punt van nokia of gewoon iemand die claimt dat hij dat is?

desamar
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 22:18

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door desamar »

Ja, er is telkens een zogenaamde deathflash gegeven en het Service Punt is erkend. Tenminste het staat op de officiële Nokia site, dus ik neem aan van wel.

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Het probleem is, dat je niet terug bent gegaan naar de plaats van aanschaf. Een Nokia servicepunt is niet je garantieverlener, dat is KPN. KPN heeft je telefoon niet in het bestand staan als 'gerepareerd', omdat hij niet bij KPN is geweest.

Of je nu een nieuwe of betere krijgt hangt een beetje af van de communicatie tussen je servicepunt en KPN, en of die je een uitdraai kunnen geven van de verleende service (zodat je die met KPN kunt overleggen). Dan nog zal KPN met de hand over het hart moeten strijken alvorens ze je een vervanging geven.

Ik hoor trouwens vaker dat die N97 onbetrouwbaar zou zijn. Vreemd, ik vond mijn Nokia's altijd fijne telefoons.

desamar
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2010 22:18

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door desamar »

Nokia N97 is geen slechte telefoon, maar gewoon te veel softwarefouten door het verouderde besturingssysteem.

Berry92
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 09:21

Re: Nokia N97 3 keer kapot in half jaar tijd..

Ongelezen bericht door Berry92 »

nou die van mij wordt nu voor de 5de keer opgestuurt en ik ben nokia echt helemaal zat

ik dacht zelf ook 3 keer op sturen 4de keer wordt hij dan geclaimd

maar het ligt ook nog wat voor reparatie wordt uitgevoert.

ik heb de mobiel sinds 14 december en ik ben hem vanaf 7april nu kwijt
is daar niets op te zeggen of moet je alleen maar ja en amen zeggen

Gesloten