LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Cactusmuis
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:28

Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Ongelezen bericht door Cactusmuis »

Machine heeft het 2 jaar goed gedaan maar nu net na de garantie is ie klaar voor het stort hahahah
goedkoop=duurkoop gebleken. Ik nam geen extra garantie daar de machine maar 230 euro was. Ik dacht ik koop weer een goedkope als deze stuk is. Ik heb een gezin met 3 kids en dat trekt zo'n proline niet he! De lagers zijn stuk maar daarnaast zijn ze volledig los van de trommel/kuip. Je kunt ze erin slaan maar bij eerste wasje hup daar zijn ze weer! Er kon 6 kg in en dat is teveel voor zo'n lichte machine.

Ik heb nu een "goedkope" miele gekocht van 825 euro. De W1712. Ik neem er via Miele 10 jaar garantie bij voor 159 euro. Garantie ziet er goed uit en dekt voorrijkosten, maakloon en materiaal. Ik hoop nu dus voor 1000 euro 10 jaar te kunnen wassen!

Rekening houdend met het milieu lijkt me 1 miele in 10 jaar beter dan 5 proline in zelfde tijd.


Tip koop nooit garantie in winkel als de fabrikant ook garantie verkoopt. Deze blijkt veel goedkoper te zijn!

Toolboy

Re: Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een bevestiging op wat ik al jaren post op dit forum.
Aanschafprijs gedeeld door 100 is de levensduur.

T

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Ongelezen bericht door Pirreke »

Cactusmuis schreef: Tip koop nooit garantie in winkel als de fabrikant ook garantie verkoopt. Deze blijkt veel goedkoper te zijn!
En als de garantie in de winkel uitgebreider is?

Kan dit dan het prijsverschil verklaren?

Is wel een heel harde statement....

-Peer

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Ongelezen bericht door Dirkie »

En als de garantie in de winkel uitgebreider is?
In het geval van Miele is de garantie van Miele de meest uitgebreide. Je hebt namelijk verder geen kosten meer. Als je een beroep moet doen op die garantie handel je dit direct met Miele zelf af.

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Ongelezen bericht door Pirreke »

Dirkie schreef:
En als de garantie in de winkel uitgebreider is?
In het geval van Miele is de garantie van Miele de meest uitgebreide. Je hebt namelijk verder geen kosten meer. Als je een beroep moet doen op die garantie handel je dit direct met Miele zelf af.
Maar mocht je zelf een fout maken waar de machine door beschadigd, dan zal de fabrikant wel kosten rekenen. Ook een monteur langs laten komen zonder dat er iets mis is met het apparaat betekend vaak dat je wel kosten hebt. (Bijvoorbeeld per ongeluk de kraan dicht gedraaid...)

Dit is in de winkel niet altijd zo, vraag hiernaar in de winkel, zodat je niet voor verassingen komt te staan..

Grt,

-Peer

ron b
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2010 23:32

Re: Proline van BCC stuk krijg nu miele....?

Ongelezen bericht door ron b »

Gefeliciteerd!!! Een Miele. Voor alle duidelijkheid, een Miele wordt, gebaseerd op duurtest, gebouwd voor een levensduur van 5000 (!!!) wasbeurten.
Als u 5 x per week wast, komt dat neer op 20 (!!!) jaar.
Miele, er ís geen goedkopere (per wasbeurt).
En dit is geen flauwekulletje, Miele zet dit zelfs in de catalogus!
Welke andere fabrikant doet ze dát na?
(maar ja.... dat weet de hele wereld al 100 jaar, en tóch blijven er mensen bestaan die voor de helft van de aanschafprijs dezelfde eisen blijven stellen.... :lol: )

Gesloten