LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Marian1959 heb je dan geen bevestiging van je opzegging gehad? Ik kreeg namelijk gelijk een mail met de volgende mededeling:

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze mail bevestigen wij dat uw abonnement op Editie Enigma is opgezegd. Als u opzegt binnen 14 dagen na de verschijningsdatum van uw proefexemplaar dan zult u geen vervolgexemplaren meer ontvangen. Anders stopt het abonnement (rekening houdend met de opzegtermijn van 6 weken) per de eerste vervaldatum.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Editie Enigma

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

@G.I.Jane

Nadat ik gebeld was zou ik een mail krijgen en een proefpakket maar ik heb dus allebei niet ontvangen.
En nu kreeg ik 29 april ineens zo'n puzzelboekje en een acceptgiro met 69 euro

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

RonMeter schreef:
jojogirl21 schreef:Heb ook het gratis nummer gekregen, en meteen weer opgezegd. Geen enkele problemen mee gehad. Als er duidelijk wordt afgesproken dat je binnen twee weken moet opzeggen en je doet dit te laat, moet je ook niet moeilijk doen dat je er aan vast zit, dit heb je immers toch zelf laten gebeuren?
Ga jij eens vlug alle mensen uitschrijven die geen abbonement willen op die puzzeltroep van Editieenigma die jullie ongewenst versturen. :roll:

Je eigen voordoen als een tevreden klant gaat echt niet werken hoor. :wink:
Gezien het feit dat ik heb opgezegd zou ik mezelf niet als "tevreden klant" willen zien, ik zeg alleen maar dat ik er geen enkele problemen mee heb gehad en ik gewoon heb geprofiteerd van een keer gratis puzzelplezier. Iedereen mag zijn eigen mening geven toch? Daar is een forum immers voor. Hoef je me niet meteen voor verkoper uit te maken of wat dan ook!

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

En ze blijven volhouden dat ik moet betalen dus ben benieuwd wanneer ik een brief krijg van een incassobureau :roll:

H. Verduin
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2010 08:44

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door H. Verduin »

Mij is exact hetzelfde overkomen.
Zij versturen geen proefexemplaar en hopen dat jij de datum laat verlopen dat je kan opzeggen.
Daarna komt een eerste exemplaar met factuur en dan krijg je de mail zoals benoemd in eerdere reacties.
Mijn mails zijn identiek en heb het ook netjes opgezegd na het ontvangen van het eerste exemplaar met een bevestiging via de mail.
Ben benieuwd hoe dit afloopt. :twisted:

sandraa01
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2010 22:20

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door sandraa01 »

En ja hoor,
ook ik ben opgelicht door editie enigma..
Nu krijg ik steeds brieven van janssen en janssen account binnen dat ik nog 100 euro nog wat moet over maken..
probeer al weken in contact te komen met deze mensen, maar ze zijn altijd in gesprek. emails? geen reactie.. vandaag eindelijk iemand aan te telefoon gehad die mij mn voicelog zou opsturen..
maar t enige wat je hoort.. na dat ze 10284 x hebben gevraagd of je interesse heb in dit *** blad, is die zogenaamde afspraak.. ik heb géén e-mail ontvangen, en ook geen brief gehad bij mn proef blad.. uiteindelijk toch binnen 2 weken gebeld om te zeggen dat ik géén abonnee wou worden, en dat was oke, ik zou geen blad meer ontvangen.. Nu ontvang ik ze nogsteeds! Net als de rekeningen..
Wat kan ik nog doen:(
want ik ga het ECHT NIET betalen!!

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

Hebben jullie ook een mail gestuurd naar Trosradar en Kassa.
Want hoe meer klachten ze binnen krijgen hoe beter dat is.
Dan wordt er misschien actie ondernomen

daniel jong
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2010 14:34

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door daniel jong »

Ik ben vorige maand telefonisch benaderd voor een proef exemplaar van enigma,
ik zocht hier op dat moment niet veel achter omdat mij verzekerd werd dat ik een bevestigingse-mail zou ontvangen en dat ik na ontvangst van het proef exemplaar zou kunnen beslissen of ik wel of niet abonnee zou worden. Ook ben ik geregistreerd bij het bel mij niet register omdat ik eerder nare ervaringen heb gehad en ik daarmee hoopte te voorkomen dat ik er weer in zou trappen,
dat werkt natuurlijk niet als een bedrijf er geen gebruik van maakt.

De email heb ik niet ontvangen, ook de eerste exemplaar van het blad moet ik tot op heden nog ontvangen, ik heb echter wel een factuur (herinnering) ontvangen van ruim 60 !! euro, de oorspronkelijke factuur niet,

de helpdesk heeft mij gemeld dat ze wel de email hebben gestuurd (echt niet te vinden, ook niet als spam) en al twee bladen en een factuur. het lijkt mij vrij wonderbaarlijk dat ik dit allen niet ontvang. ze kon me wel vertellen dat ik over drie dagen weer een blad zal ontvangen (dat komt op mij over als of ze deze nu na mijn telefonische klacht pas gaan verzenden)

Ik ben op dit moment niet van plan om te gaan betalen, aangezien ik niets heb ontvangen en überhaupt pas wil beslissen of ik het het geld waard vind als ik een exemplaar gezien heb,

zijn er al mensen die een advocaat hebben benaderd? daar zou ik me dan graag bij willen voegen,

Daniel Jong,

Lange1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2010 16:56

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Lange1990 »

Ik ben ook gebeld voor een gratis proefexemplaar, er werd verteld ''gefeliciteerd u heeft 100 euro aan cadeaubonnen gewonnen'' Ik moest alleen wel ja zeggen voor het proefexemplaar anders zou ik de cadeaubonnen niet krijgen. Ik had helemaal geen behoefte aan dat blad maar wou niet ophangen omdat mij die cadeaubonnen beloofd werden. Er werd verteld dat ik de 28e het proefexemplaar zou ontvangen en het dan binnen 14 dagen op kon zeggen.

Ik had er na het ophangen geen goed gevoel over en besloot editie enigma te googlen. Toen wist ik dus genoeg, maar ik besloot te wachten op het proefexemplaar en dan meteen via internet op te zeggen.

Nu de 28e heb ik inderdaad het proefexemplaar ontvangen, heb direct opgezegd en van de bevestiging printscreens gemaakt, ook van de bevestigings-email heb ik een printscreen gemaakt waarop duidelijk te zien is dat het vandaag de 28e is.

Ik hoop dat het goed gegaan is, en anders heb ik in ieder geval genoeg bewijs dat ik het op tijd heb opgezegd. Ik hang voortaan meteen op als zoiets nog is voorkomt.

Ik wens iedereen veel succes, en hoop dat er snel wat gedaan word aan dit bedrijf.

tolga2004
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2010 23:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tolga2004 »

Ook ik ben gedupeerd hoe kan ik van de abbonement af ik heb niet om een abbonement gevraagd en ik ben niet van plan om het te betalen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Tolga

Als je er niet om gevraagd hebt, dan gewoon niets doen.
Ik zou wel een en ander bewaren (dossiervorming).

Als je ze mailt /belt - bevestig je alleen maar dat je ze ontvangt.
Afwachten dus.

Als je een betaalverzoek krijgt - dan pas reageren dat je geen klant bij ze bent, en niets besteld hebt.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Vandaag een brief ontvangen dat wij rond 25 juni een proefexemplaar toegestuurd zullen krijgen.
Mijn man bezwoer mij dat hij geen proefexemplaar had aangevraagd, en ik weet ook zeker dat ik dit niet gedaan heb.

Meteen een zeer duidelijke mail verzonden naar hun klantenservice dat wij geen proefexemplaar willen, en geen abonnement!
Ik heb ook een bevestiging hiervan gevraagd, ik ben benieuwd of ik dit ga krijgen.

equator
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2010 07:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door equator »

Ook Ik heb te maken met hetzelfde en blijf mails ontvangen van incassobureau demet.ozer@janssen-janssen
Ik word er zenuwachtig van,maar lees dat ik niet de enige ben.
Ik betaal niets, ik kreeg advies mijn abbonement op te zeggen!!!!
maar wat moet ik opzeggen als ik er niet eens mee gestart ben ?

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Ik wilde ook graag een gratis boekje krijgen, dus ik heb ook gereageerd. Tijdens de verzendperiode ben ik verhuisd, dus ik netjes een mail sturen met nieuw adres. Bevestiging gehad, maar na de proefperiode nog steeds geen boekje ontvangen. Ik een mail sturen dat ik nog steeds niets ontvangen heb en dat ik toch graag het gratis proefexemplaar wil ontvangen. krijg ik vandaag een mail dat het in het systeem is veranderd en dat ik ben uitgeschreven en het abonnement ook niet van toepassing is... :roll: IK WIL MIJN GRATIS PROEFEXEMPLAAR!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Muskusrat: Misschien hebben de nieuwe bewoners wel het gratis magazine ontvangen? En je kan op hun website een nieuw proef exemplaar aanvragen als je deze zo graag hebben wilt?
De mijne is nu al 2 maanden oud en ik heb er 1x ingekeken, binnenkort ligt ie bij het oud papier.

shadowrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2010 19:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door shadowrunner »

Hier hetzelfde verhaal. Hele tijd geleden telefonisch benaderd of ik een gratis proefexemplaar wilde ontvangen zonder verplichtingen. In het telefoongesprek accoord gegaan met het gratis proefexemplaar en tot 2x toe duidelijk gevraagd of alles vrijblijvend was zonder enige verplichting.

Nooit het proefexemplaar ontvangen, en ook nooit een bevestigings email. Tot vandaag, toen er een exemplaar op de mat viel met een rekening van iets meer dan 60 euro voor een halfjaar abonnement

Direct een mail gestuurd waarin ik duidelijk stel geen proefexemplaar te hebben ontvangen en niet accoord ben gegaan met een abbonnement.

Ik heb inmiddels al heel veel over ze gelezen op verscheidene fora. Ben dus ook van plan ze absoluut niet te gaan betalen aangezien ze zelf niet hebben voldaan aan de door henzelf gestelde bepalingen, nl. het sturen van een proefexemplaar waarna ik 14 dagen de tijd had om te bedenken of ik een abonnement wilde of niet en het sturen van een bevestigings email. Doordat zij zelf in gebreke zijn gebleven, hebben ze mij derhalve niet de gelegenheid gegeven om het blad te beoordelen en heb ik zo wie zo niet kunnen reageren omdat hiervoor de begeleidende brief die bij het proefexemplaar zou zitten nodig is.

Er zijn al een aantal mensen geweest die als succevol zijn geweest bij het halen van hun recht, met name het verwijzen naar de rechtgeving zoals beschreven op consuwijzer.nl

Het lijkt er op dat ze bij enigma een vast protocol volgen om toch te bewegen tot betalen. In eerste instantie blijven ze er op hameren dat er een overeenkomst is en er betaald moet worden, desnoods sturen ze hiervoor een incassobureau om extra druk uit te oefenen.

blijf je ze emailen dat je in je recht staat, proberen ze je te over te halen om dan te schikken voor 24 euro.

Blijf je voet bij stuk houden, smijt je ze met nederlandse wetgeving om de oren en eis je bewijsmateriaal in de vorm van een leesbevestiging van de door hen gestuurde email, een verzendbewijs van het proefexemplaar, een VOLLEDIGE kopie van het geluidsbestand en laat je merken niet bang te zijn om aangifte te doen en het te laten voorkomen bij een rechter, dan krijg je vervolgens de inmiddels bekende 'communicatie verwarrings' email en is de zaak alsnog afgedaan.

Ik wacht hun antwoord af, maar zal tot het uiterste gaan om mijn recht te halen, dit soort oplichtings praktijen zou wettelijk veel beter geregeld moeten worden, er zijn nog te veel mensen die zwichten voor dit soort louche praktijken en de daarop volgende incassoterreur.

gelshout
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2010 19:20

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gelshout »

Is het mogelijk een blok te maken naar deze agressieve organisatie Enigma / Calatus ?
Misschien kan RADAR hier ons bij helpen?

Ook ik ga niet betalen en wil dat dit stopt voor alle gedupeerden en velen die nog zullen volgen.

groet Gerard Elshout te Dorst

rebecca05
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 13:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door rebecca05 »

Dag allemaal,
Ik had via een website een gratis proefexemplaar aangevraagd en deze ook ontvangen. Direct na ontvangst heb ik een briefkaart gestuurd met de mededeling geen abonnement te willen en geen verdere nr. wenste te ontvangen. Ik dacht dat het hiermee geregeld was. Ik kreeg echter weer een nr. Dit exemplaar had ik ongeopend retour gezonden met een notitie erop dat wij reeds hadden opgezegd en of men e.e.a. wilde bijwerken in de adm. Ik dacht niks aan de hand. Nu krijg ik echter nota's, aanmaningen en dreugbrieven en de kosten zijn nu aardig opgelopen. Ik wil dit niet betalen. Ik heb hier niet om gevraagd. EE zegt dat ik eerst de ontvangstbevestiging van mijn opzegging moet laten zien. Die heb ik dus nooit gekregen. Weet iemand van jullie of ik in mijn recht sta door niet te betalen. Volgens mij is EE een gewiekste oplichtersclub en weten ze precies door de mazen van de wet te kruipen. Wil iemand met dezelfde situatie laten weten hoe dit voor hen is afgelopen en of ze er zonder te betalen onderuit zijn gekomen. Ik vind het zo oneerlijk, ben er letterlijk ziek van

dafodil
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2010 14:27

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door dafodil »

Ook ik heb een telefoontje gehad van Editie Enigma.
Na het aanhoren van de ratel van de callcenter girl die iedereen ongeveer
uit zijn of haar hoofd kent. Het volgen opgenomen bericht.
Datum - u krijgt een proef exemplaar. Mijn antwoord was:

IK wil alleen alles GRATIS ontvangen als ik ergens voor moet betalen dan wil ik het niet. (punt uit)
Desalnietemin kreeg ik wel een rekening. die wil ik dus niet betalen want gratis is gratis. ik heb er ook geen boodschap aan om het abonnement binnen 14 dagen op te zeggen, want ik heb namelijk geen enkele toezegging gedaan. na de Jansen & Jansen deurwaarder aanmaning.Heb ik
een email gestuurd dat ik door al de last en werk wat ik heb moeten verzetten een vergoeding van € 140.00 wil hebben. en dat lijkt mij redelijk
Ir. Hank J.Snel. Amsterdam :evil:

crazydoc
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2010 15:10

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door crazydoc »

woonplaats, 20 juli 2010

Janssen & Janssen c.s.
Postbus 1085
5602 BB Eindhoven

Calatus BV
De Plank 101-109
5504 EE Veldhoven

L.S.

Met verbazing ontving ik op mijn praktijk- en woonadres, xxx te xxx Uw schrijven waarin U mijn partner sommeert om een vordering op haar naam te voldoen ten bedrage van € 118,60.
Aangezien het bedrijf Calatus b.v. ons beiden geheel onbekend is, laat staan dat er een rekening open zou staan op haar naam, heb ik de antecedenten van dit bedrijf onderzocht. Dit onderzoek bleek niet zo veel tijd te hoeven vergen, vele sporen leidden al snel naar een zeer dubieuze bedrijfsvoering van Calatus b.v.!
Een korte opsomming van enkele twijfelachtige interacties blijkt niet mogelijk 
te zijn; 
klachtenbond.nl, klachtenoplossing.nl, trosradar.nl, hetspoorbijster.nl, kassa.vara.nl, klachtenradar.nl ,
vermelden zeer veel gedupeerden, die ongevraagd en/of bewust misleid door Calatus in de problemen zijn geraakt.

Als zelfstandig ondernemer bevreemdt het mij eveneens dat op een factuur c.q. ingebrekestelling van Calatus b.v. rechtsboven het logo van Janssen & Janssen prijkt. Ondergetekende verstuurt op grond van zijn functie maandelijks facturen, maar het lijkt mij ongepast om reeds van tevoren hierop een relatie met een incassobureau vast te leggen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hier een zekere vorm van indoctrinatie aanwezig lijkt te zijn.

In ons persoonlijk geval is mijn partner nimmer en nooit telefonisch benaderd door wie dan ook, derhalve als Calatus meent dat er enig bewijs materiaal bestaat over een contractering dan verwachten wij dat dit zo spoedig mogelijk tot onze beschikking wordt gesteld.

Bovendien heeft zij het recht om te weten wat de bron is van het verkrijgen van haar emailadres, dat geacht wordt alleen bekend te zijn aan door haar gewenste contacten.
Het lijkt haar niet ondenkbaar dat haar persoonlijke gegevens door Calatus b.v. onrechtmatig verkregen zijn, aangezien zij nooit aktief dit bedrijf heeft benaderd.

Verder maakt zij gebruik van haar persoonlijk niet-openbaar mobieltelefoonnummer met een Belgisch abonnement, derhalve is telefonisch acquisitie ook niet echt aannemelijk en geloofwaardig.
Een alternatieve telefonische benadering is niet mogelijk aangezien mijn telefoonnummer, zoals in mijn adresgegevens is vermeld slechts beroepsmatig wordt gebruikt.


Samenvattend en concluderend sommeert zij op haar beurt geadresseerden op grond van de in de wet vermelde oneerlijke handelspraktijken : artikel 193i sub c en sub f onrechtmatige vorderingen, vanaf heden dd 20 juli 2010 te staken.

Indien niet aan deze eis wordt voldoen dan zal ondergetekende genoodzaakt zijn passende juridische stappen te ondernemen.




In afwachting van Uw beider reactie op dit schrijven verblijf ik








drs. aaaaaal,
i.o.v. Mevr. bbbbb



P.S.

:D Aangezien de moedertaal van mevrouw bbbbb het Russisch is en zij de Nederlandse taal niet machtig is, is deze reactie door haar partner op schrift gesteld.
Met interesse zien wij dan ook een mogelijke telefonisch opgenomen bevestiging of een per email verstuurde aanvrage uiteraard in het Cyrillisch door haar opgesteld voor een abonnement tegemoet! :D

cc.

ConsuWijzer

Postbus 1031

2260 BA

Rechtsbijstand

Postbus xxxx

xxxxx

Gesloten