LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HDV Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

HDV Bank

Ongelezen bericht door ronald35 »

Ik heb een DK bij de HDV-bank lopen.
Nu wil ik gebruik maken van een opname zegt de bank dat dit niet mogelijk is.
Reden hiervan is dat ik helaas in de maand Maart niet kon voldoen.
Deze heb ik inmiddels ingelopen en heb geen achterstand.
Maar door deze achterstand te hebben opgelopen moet ik nu ruim 6 maanden mijn verplichting voldoen pas hierna kan ik misschien over mijn geld beschikken.
Want zij toetsen blijkbaar ook nog de BKR voordat jij iets met je DK kan doen.
Hiervan staat nergens iets vermeld, je wordt door de HDV bank niet geinformeerd, ook niet door Moneyunited, want deze hebben voor mij mijn DK bij HDV afgesloten.
En een belachelijke hoge rente van 11,5 %, en dan zeggen ze dat ze goedkoop zijn.
Ik weet inmiddels wel beter, alle BANKEN zijn oplichters, want ze verzinnen elke keer wel een regel om NIET aan HUN verplichtingen te voldoen.
Vaak zijn banken ook nog van dezelfde eigenaar, denk hierbij aan AFAB en HDV, een pot nat.
Ik dacht na de DSB affaire hiervan wel geleerd zou zijn, maar niets is minder waar.
De overheid doet niets en wij als de gewone man zijn weer de dupe.
Ik heb er geen goed woord voor over.
Laatst gewijzigd door ronald35 op 20 jul 2010 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: HDV Bank

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Je moet er gewoon voor zorgen dat je geen achterstand hebt, je weet toch dat het moeilijk is een krediet te krijgen van de bank en dat ze streng zijn :roll:

ronald35
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 apr 2006 17:45

Re: HDV Bank

Ongelezen bericht door ronald35 »

Dat de banken streng zijn weet ik wel, mijn DK loopt ook niet vanaf dit jaar.
Ik blijf erbij dat banken hun eigen regels hanteren.
En dat je nu geen enkel krediet moet afsluiten, hoezeer dat ze het ook proberen om je een lening aan te praten. :|

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: HDV Bank

Ongelezen bericht door Winster »

Wanneer abusievelijk een vergeten betaling en snel hersteld was dan is de houding, als trouwe klant, wel rigide te noemen.

Wanneer het echt een harde achterstand betrof vind ik de terughoudendheid wel begrijpelijk. Dat is natuurlijk vervelend, maar kredietverstrekkers zijn momenteel extra voorzichtig doordat door de economische crises er extra afschrijvingen op onbetaalde kredieten moet worden gedaan.

Ik denk niet dat ze na 6 maanden verplichtingen voldoen u alsnog extra krediet verschaffen. Wanneer ze dit sowieso eisen zou ik proberen te onderhandelen naar bijvoorbeeld 2-3 maanden (wanneer ze juridisch in hun recht staan).

Gesloten