LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

upc oplichters

Ongelezen bericht door yaden3107 »

goedendag even een klein berichtje over upc die gebruiken echt misleidende praktijken om je weer een jaarcontract aan te smeren.
30-6-2010 heb ik contact opgenomen met upc om op te zeggen mijn internet deed het weer eens niet en ik had inmiddels 12€ mobiel gebeld naar hun helpdesk(hun produkt werkt niet en jij moet er voor betalen)en ik vindt ze ook te duur er moest een monteur komen kosten 65€ :twisted: dus ik zeg alles op na een half uur mezelf weer laten ompraten mijn internet gaat 5 mb omlaag er verandert voor de rest niets krijg ook nog een half jaar sport een gratis en ook 12€ terug voor de geleden kosten mobiel toch goede service zou je denken.
gisteren mijn nieuwe factuur online bekeken(internet is inmiddels weer uit zichzelf tot leven gekomen)
mijn vorige factuur is mijn standaard abonnement 55.30€ per maand dit is de maand juni.
mijnnieuwe situatie met inmiddels 25mb inplaats van 30mb is nu 76.30€ dus ik heb minder mb,s geen geldterug een nieuw contract zonder toestemming van weer 12 maanden eraan vast terwijl ik zo blij was dat ik nu permaand op kon zeggendus mensen pas op voor upc het is een gehaaide oplichtings machine mijn dochter werkt voor een telefoon provider ik heb verhalen zat gehoord het is echt asociaal hoe sommige bedrijven met klanten omgaan ze willen gewoon dat jeweggaat ik ga niets meer betalen heb tele 2 besteld en laat dalijk de rechter beslissen wie er in zijn gelijk staat mvg bert

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

.,! en ? zitten niet voor niks op het toetsenbord. Zou het iets leesbaarder maken

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer je je alles in 1 pakket bij ziggo hebt lopen kun je bellen via het 1200 nummer, dit is een gratis nummer, mits je met de Ziggo aansluiting belt,

Aan de andere kant krab ik me achter de oren dat je accoord bent gegaan met een duurder en trager internet dan die je had, is je niks verteld door de monteur?,

Prijstechnisch is UPC goedkoper met de pakketten dan Ziggo, Ziggo is duurder en trager dan UPC!, alleen moet je wel in UPC regio wonen wil je een abbo bij UPC kunnen afsluiten,

Zou ik kunnen kiezen ging Ziggo de deur uit, en was UPC welkom, goedkoper én sneller!, nu ben ik € 16.45 aan de analoge aansluiting van Ziggo kwijt én € 51.50 aan het Pluspakket van Ziggo!, alles met elkaar: € 67.95!,

Terwijl je bij UPC met de nieuwe aanbieding het van het voordeel pakket € 45,- per maand met alle kosten, en daarbij nog een sneller internet ook!, 25 Mbit tegen 22 Mbit bij Ziggo!,

Scheelt je even 22.95 per maand met een beter pakket!, op jaarbasis is dit even € 275.40 verschil dat je overhoudt bij UPC per jaar!, en dit voor een beter pakket!,

Bij UPC mag je dus niet zeuren!, míts het pakket goed werkt!,


Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door ronald g »

Als het pakket wat ts internet tv en bellen betreft zijn de maandelijkse kosten €. 42,80 all in. waar die €. 76,30 vandaan komt weet ik niet, wel dat facturen van upc nogal warrig zijn. Upc meteen van oplichting betichten is not done. Ts dient eerst zijn facturen een door te spitten want hij heeft een downgrade gedaan en daar zitten kosten aan, omhoog in snelheid is gratis omlaag niet.

daniel2408
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2010 16:33

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door daniel2408 »

upc is niks sneller dan een andere aan bieder ik ben over gestap van upc naar sx4all en ik merk niks van de snelheid verlaging van mijn nieuwe provider het gaat nog net zo snel en dat ik toch van 30 mb terug ben gegaan naar 8mb
maar ik ben weg gegaan om dat me modem het meer niet deet dan wel en dat is verveelend interneten,en ze zij er bij upc echt heel goed in om je hoe dan ook als klant te houden ik ben al te vaak in ge trap maar nu is het voor bij alleen tv heb ik nog van hun

gr daniel

yaden3107
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jul 2010 07:39

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door yaden3107 »

ik heb contact met upc opgenomen om op te zeggen!!!!!
mijn oude abbo was 55.30 excl
upc bood aan om mij om te zetten naar hun tegenwoordige aanbieding er zou niets aan mijn abbo veranderen.
het enigste wat ik zou merken is dat mijn internet van 30 naar 25 mb zou gaan.
en het zou op mijn volgende factuur 17€ goedkoper worden inplaats daarvan is mijn standaard abbo nu 21€ duurder het is te gek voor woorden dat ik nu na twee jaar, weer vast zit aan een abbo van 12 maanden zonder toestemming mijnerzeids het was gewoon per maand opzegbaar is mij verzekert dus ben ik misleid dus opgelicht zo zie ik het over de kwaliteit van upc hoor je mij niet daarom heb ik toen voor hun gekozen.!!!!!!!!!

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

yaden3107 schreef:ik heb contact met upc opgenomen om op te zeggen!!!!!
mijn oude abbo was 55.30 excl
upc bood aan om mij om te zetten naar hun tegenwoordige aanbieding er zou niets aan mijn abbo veranderen.
het enigste wat ik zou merken is dat mijn internet van 30 naar 25 mb zou gaan.
en het zou op mijn volgende factuur 17€ goedkoper worden inplaats daarvan is mijn standaard abbo nu 21€ duurder het is te gek voor woorden dat ik nu na twee jaar, weer vast zit aan een abbo van 12 maanden zonder toestemming mijnerzeids het was gewoon per maand opzegbaar is mij verzekert dus ben ik misleid dus opgelicht zo zie ik het over de kwaliteit van upc hoor je mij niet daarom heb ik toen voor hun gekozen.!!!!!!!!!
Als je jaar contract voorbij is dan mag men niet zonder acoord dus zonder je handtekening en bevesteging brief je niet een nieuw abbo aansmeren voor een jaar je bent er immers al een jaar bij dus is je contract maandlijks opzegbaar dat hun nu zeggen nee je hebt een nieuw contract is niet juist.
Je hebt een downgrade dat mag elke klant om de drie mnd.
Als ik jouw was zou ik ze nog is op bellen en vragen naar de email van hun speciale team klachten afwikkeling.
Ik ben zelf ook weg bij upc en bij mij deed men ook moelijk tot ik door bleef gaan en hun klachten afdeling mailde.
Advies als bewaren wat je via mail van hun als antwoord krijgt niet tevreden over hoe ze je benaderen.
Kopie mail en plak hier dan moet je kijken hoe snel ze worden.

Succes verder.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door SirPeter »

Is de specificaties van de laatste factuur al doorgespit?
Daarin staat precies waar die meerkosten van zijn.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door ronald g »

Upc is laat met verrekeningen, edoch een handtekening is niet meer nodig, met een wijziging ga je automatisch een nieuw jaar contract aan, "klanten binding" Soms schrik je van de factuur maar als je aan het begin van de maand overstapt wordt er over resterende dagen van de eerste maand en de volledige volgende maand gefactureerd. Wat er teveel in rekening gebracht wordt gaat verrekend worden in de maand daar op.

hussbooster
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:11

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door hussbooster »

Ik kan jullie wel even haar fijn uitleggen hoe UPC met deze praktijken omspringt.
Je hebt verschillende paketten bij hun.Zelf heb ik gewerkt bij hun was het dan in een callcenter in Maastricht geheten Teleperformance.Wij MOESTEN op een gegeven moment gaan verkopen.Dus je krijgt iemand aan de lijn die een probleem heeft en in principe niet tevreden is over de rotzooi die UPC aanbied.
Die mensen staan dus ongeveer 10 min in de wacht eer ze een agent aan de lijn krijgen.Dat is al vlug 5 euro voor dat je eens geholpen word.Dan gemiddeld nog eens 8 min aan de lijn zit je al op een euro of 8 eer je probleem verholpen is.Tel uit je winst.Klanten met oude abbonnementen worden niet door upc benaderd om hun abbonnement om te zetten.Die betalen dus gewoon te veel voor wat ze krijgen.Daarbij werken de echte snelle verbindingen niet naar behoren vaak kreeg ik klanten aan de lijn die 120Mbit hadden en die er maar 60 haalden.
Verkoop je een klant iets dan gaan ze inderdaad een nieuw jaarcontract aan.
Dit word ze wel verteld.
Maar goed zo kan ik nog wel uren doorgaan over deze malafide onderneming.
Ik kan een ieder zeggen let goed op met wat je doet je zit zo weer aan een jaar contract vast terwijl je nu per maand kan opzeggen.
Voor mij geld in elk geval een ding al kreeg ik de diensten van UPC gratis ik zou ze niet eens willen

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Op het andere klantnummer staat nog een openstaand saldo van €0,01 en het is waarschijnlijk vanwege deze reden dat er een automatischemelding wordt verstuurd. U heeft namelijk een vergoeding voor het Standaardpakket Radio/TV ontvangen. Dit bedrag wordt verrekend op de eindfactuur.Wij verzoeken u vriendelijk het openstaand saldo over te maken op rekeningnummer 845745 o.v.v. het klantnummer xxxx Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, UPC Nederland


Mijn dochter heeft bij UPC nog een openstaand saldo van 0,01 en zoals
u leest willen ze dat graag hebben overgemaakt. :mrgreen:

browser
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:13

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door browser »

UPC is toch een dochteronderneming van de Palsgroep ?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

browser schreef:UPC is toch een dochteronderneming van de Palsgroep ?

Volgens mij zou het een dochteronderneming kunnen zijn, maar dan
moet ik dat nakijken in de KvK. Ik weet het n.l. niet zeker :wink:

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door puck15 »

hussbooster schreef:
Ik kan jullie wel even haar fijn uitleggen hoe UPC met deze praktijken omspringt.
Die mensen staan dus ongeveer 10 min in de wacht eer ze een agent aan de lijn krijgen.Dat is al vlug 5 euro voor dat je eens geholpen word
.
Dat is knap als het 0,10 p/minuut is.
Dan gemiddeld nog eens 8 min aan de lijn zit je al op een euro of 8 eer je probleem verholpen is.Tel uit je winst
.
18 minuten, dus 1,80 , uur bellen is 6 euro naar helpdesk
Klanten met oude abbonnementen worden niet door upc benaderd om hun abbonnement om te zetten.Die betalen dus gewoon te veel voor wat ze krijgen.
Denk dat het voor elk abbo/ verzekering etc wel geldt
Verkoop je een klant iets dan gaan ze inderdaad een nieuw jaarcontract aan.
Dit word ze wel verteld.
Ik kan een ieder zeggen let goed op met wat je doet je zit zo weer aan een jaar contract vast terwijl je nu per maand kan opzeggen.
Het wordt je wel duidelijk verteld, en je bestelling wordt vastgelegd want ze vragen of je accoord gaat met je bestelling

Luminard
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:52

Re: upc oplichters

Ongelezen bericht door Luminard »

hussbooster schreef:Ik kan jullie wel even haar fijn uitleggen hoe UPC met deze praktijken omspringt.
Je hebt verschillende paketten bij hun.Zelf heb ik gewerkt bij hun was het dan in een callcenter in Maastricht geheten Teleperformance.


Maar goed zo kan ik nog wel uren doorgaan over deze malafide onderneming.
Ik kan een ieder zeggen let goed op met wat je doet je zit zo weer aan een jaar contract vast terwijl je nu per maand kan opzeggen.
Voor mij geld in elk geval een ding al kreeg ik de diensten van UPC gratis ik zou ze niet eens willen
Wat wil je nou bereiken met die mail. Sympathie? Ik vind het eerder zielig hoe je je opstelt. Jij bent dus een van die prutsers van een ingehuurd callcenter die er zelf een zooitje van gemaakt heeft. Immers krijgen jullie bij Teleperformance per call betaald en dus is het niet belangerijk of de klant geholpen is, maar dat die zo snel mogelijk weer ophangt. Daar word bij Teleperformance op gecoached door de eigen trainers en aan verdiend. Kon je die druk niet aan? En dan ook nog moeten vragen of de andere producten wel naar tevredenheid werken. Je zal het wel erg zwaar gehad hebben. Ik vraag me dan ook af met wat voor humeur jij de klanten te woord hebt gestaan? Ik kan me er iets bij voorstellen.
Dat er bij UPC gevraagt word of de klant eventueel intresse heeft in uitbreiding van het pakket (kan vaak ook nog goedkoper) is een normaal verschijnsel dat we behoefte bepalen noemen. De klant kan gewoon nee zeggen en als de klant wel het pakket wil aanpassen dan is er de wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen waarin er nog vrijblijvend kan worden een opzegging kan plaats vinden Deze 7 werkdagen gaan in op het moment dat de klant het pakket krijgt of het abonnement is doorgevoerd in het systeem als de klant bijvoorbeeld al een modem en mediabox heeft die geschikt is voor het abonnement. Je moet je frustaties op je werkgever (niet UPC) afreageren op hen en niet van dit soort belachelijke statements maken. Get a live!

Het probleem dat hier verder in het topic beschreven staat is een heel andere omdat deze klant is behouden via retentie. Ik kan Yaden 3107 (bert) ook aangeven dat hij die afspraak telefonisch is aangegaan. Dit is dus terug te luisteren omdat er voor zulke afspraken wettelijk een voicelog nodig is en die kan hij opvragen Als daar niet het aangaan van een nieuw contract word vermeld is die overeenkomst niet geldig. Jammer dat de zogenaamde medewerker je niet met deze informatie op weg heeft geholpen. Dat is namelijk info waar je wat mee kan of je nou weg wil bij UPC of niet. Waarschijnlijk is eigen ego belangrijker voor deze persoon. Ik hoop in elk geval dat jij inmiddels geen probleem meer hebt en dat je in de toekomst weer plezier hebt met je aansluiting (bij welke aanbieder dan ook)

Gesloten