LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
yalika
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:02

Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door yalika »

Hallo,

Ik heb een claim ingediend bij mijn aanvullende gezondheidsverzekering.
Nu heb ik het bedrag dat ik geclaimd heb 3x teruggestort gekregen op mijn rekening.

Ben ik verplicht dit terug te storten, of te signaleren, of laat ik het geld rustig staan tot ik aangemaand wordt het geld terug te storten?

THanks,
Yalika

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Wat niet van jou is, gedijt niet :lol:

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe zou je het zelf geregeld willen zien als je aan de andere kant van het verhaal zit? :wink:

yalika
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:02

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door yalika »

Bedankt,

Als ik het was, dan zou ik het graag terugkrijgen :-)

Maar aan de andere kant zit een verzekeraar, en geen mens.

En ik wil graag zeker weten wat mijn rechten/plichten zijn vooraleer ik iets doe.

Groet,

Yalika

Harry De Dekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:22

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door Harry De Dekker »

Prima instelling maar niet heus.

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar aan de andere kant zit een verzekeraar, en geen mens.
Ja en?

Maakt het verschil als het om je (morele) rechten en plichten gaat denk je?

yalika
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:02

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door yalika »

Hi Witte Angora - bedankt voor je reactie, ik wil het hebben over mijn wettelijke rechten en plichten. Mijn morele rechten en plichten zijn me duidelijk.

Wat bedoel je met prima instelling maar niet heus? (ik ben belgisch, ik ken deze uitdrukking helaas niet)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door dhc »

Ah...belgisch! Dat verklaart alles!
Nog even een simpele uitleg dan:
Je hebt onterecht teveel geld gekregen, dat weet je.
Bj de jaarcontrole van de geldverstrekker komt dat uit, het zou je sieren dat geld terug te storten. Doe je dat niet dan claimt verstrekker het geld terug inclusief wettelijke rente!
Duidelijk ? of moet ik langzamer typen?

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door puck15 »

als je teveel ontvangt kun je toch ook zelf begrijpen dat dit terug betaald moet worden ?
Stel voor dat je een portomonnee met geld op straat vindt, als ik de eigenaar zou kunnen traceren zou ik hem ook waarschuwen en het geld ook niet zelf houden

yalika
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:02

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door yalika »

Hi

Heb de verzekeraar gisteren (@DHC langzaam en duidelijk) een mail gestuurd met daarin het feit dat ze me te veel hebben terugbetaald. Claimnummer en de hele winkel erbij.

Ik heb hen verzocht om te onderzoeken wat er is misgegaan in hun proces, en me asap het terug te storten bedrag en rekeningnummer door te sturen.

Kreeg ik vandaag het antwoord dat er helemaal niets is foutgelopen in hun proces, en dat het juiste bedrag aan mij is overgemaakt.

Case closed voor mij, ik zet het bedrag netjes weg op mijn spaarrekening, als ze het nog eens vriendelijk komen vragen kunnen ze het terugkrijgen en anders was het gisteren my lucky day :-)

Yalika

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

yalika schreef:Hi

Heb de verzekeraar gisteren (@DHC langzaam en duidelijk) een mail gestuurd met daarin het feit dat ze me te veel hebben terugbetaald. Claimnummer en de hele winkel erbij.

Ik heb hen verzocht om te onderzoeken wat er is misgegaan in hun proces, en me asap het terug te storten bedrag en rekeningnummer door te sturen.

Kreeg ik vandaag het antwoord dat er helemaal niets is foutgelopen in hun proces, en dat het juiste bedrag aan mij is overgemaakt.

Case closed voor mij, ik zet het bedrag netjes weg op mijn spaarrekening, als ze het nog eens vriendelijk komen vragen kunnen ze het terugkrijgen en anders was het gisteren my lucky day :-)

Yalika

Ik vind dat u correct hebt gehandeld en u hebt ze de gelegenheid gegeven
om e.e.a. te onderzoeken c.q. recht te zetten. Had ik hetzelfde gedaan.
In mijn naaste omgeving is dit ook een keer gebeurd en exact dezelfde
reactie gekregen zoals bij u nu. Meer kunt u niet doen toch?

Ik zou wel, mochten ze er nog op terugkomen uiteindelijk het geld
terugstorten. Het is tenslotte teveel overgemaakt.

yalika
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2007 18:02

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door yalika »

Klopt,

Als ze me erom vragen kunnen ze het terugkrijgen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Verzekeraar betaalt te veel terug aan mij, aangeven?

Ongelezen bericht door dhc »

yalika schreef:Hi

Heb de verzekeraar gisteren (@DHC langzaam en duidelijk) een mail gestuurd met daarin het feit dat ze me te veel hebben terugbetaald. Claimnummer en de hele winkel erbij.

Ik heb hen verzocht om te onderzoeken wat er is misgegaan in hun proces, en me asap het terug te storten bedrag en rekeningnummer door te sturen.

Kreeg ik vandaag het antwoord dat er helemaal niets is foutgelopen in hun proces, en dat het juiste bedrag aan mij is overgemaakt.

Case closed voor mij, ik zet het bedrag netjes weg op mijn spaarrekening, als ze het nog eens vriendelijk komen vragen kunnen ze het terugkrijgen en anders was het gisteren my lucky day :-)

Yalika
Dat noemen we dus ook wel "voordeel schutter".

Je hebt netjes gehandeld, als verzekeraar van mening is dat er niets is foutgegaan, kun je het geld op je spaarrekening zetten en...afwachten.

Gesloten