LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Willy.T »

Ik vind het erg wat u is overkomen en helaas kan men soms iets niet terugdraaien.
Er komt hopelijk eens een tijd dat uw dochter zal beseffen wat ze heeft aangericht,
maar daar bent u nu niets mee.

Ik wens u heel veel sterkte toe.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewonnen, en toch ook verloren... :cry:

Jullie kunnen verder met je leven, maar voordat alles weer op orde is...

Sterkte, beide Eagles.

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door tsja.. »

sjezus..en dat is dan je eigen vlees en bloed...viva hollandia..


eagles, sterkte en succes met alles!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eagle,

zwaar *** dit weer.

Is er nog een optie om via een civiele procedure het teveel betaalde terug te krijgen?
Met de uitspraak van de rechter
Volgens de rechtbank had ze tot de dag waarop ze werk verkreeg recht op een bedrag van 241,- dus 4 maanden =964,-
De totale loonbeslag was 5 maanden 460,- = 2300,- en het vakantiegeld 1600,-
Een teveel berekend bedrag van 2936,- euro.
Voor 1972 euro dus het schip in gegaan (aantoonbaar) en dan nog de gevolgschade. Het zou niet moeten kunnen.

Rechtspraak in Nederland is bijzonder krom :|

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat Eagle wel een civiele procedure tegen dochter op kan starten, maar het geld is toch al op, en ze heeft al schulden. Daar valt niks te halen.

Het enige wat hij kan proberen is de LBIO hierover aan te spreken omdat daar nogal wat fouten zijn gemaakt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:Ik denk dat Eagle wel een civiele procedure tegen dochter op kan starten, maar het geld is toch al op, en ze heeft al schulden. Daar valt niks te halen.

Het enige wat hij kan proberen is de LBIO hierover aan te spreken omdat daar nogal wat fouten zijn gemaakt.

Die bedoelde ik ook - was niet helemaal duidelijk.
Maar, zeker met alles wat Eagle beschreven heeft, zou toch een zaak wegens opzettelijk nalatig handelen aan te tonen moeten zijn.

Zeker gezien de enorme impact die het starre gedrag van het LBIO heeft, moet daar iemand een keer aan de rem trekken.
Dat starre regels zijn regels hebben we in 40-45 ook gehad - en iedereen weet wat dat tot gevolg heeft gehad.

Eagle, nogmaals sterkte.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Het enige wat hij kan proberen is de LBIO hierover aan te spreken omdat daar nogal wat fouten zijn gemaakt.
Uit het verhaal blijkt toch nog niet wat het LBIO fout heeft gedaan.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Dit is zwaar ***
helaas gebeurt het vaker dat teveel betaalde alimentatie niet terugbetaalt hoeft te worden.
stuur in ieder geval direct het vonnis door naar het LBIO en vorder directe opheffing van alle beslagen en alles dat na de uitspraak geïnd wordt moet teruggestort worden.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

ik heb besloten een herziening aan te vragen over het vonnis, gezien de kwijtschelding meer is dan de totale rest allimentatie, daarnaast laat ik beslag leggen op de gelden van het LBIO.

Wordt vervolgd

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik kwam toevallig op dit topic en ik heb het helemaal doorgelezen,

Allereerst vind ik het vreselijk voor je, Ts dat je in deze situatie zit , dit wens je zoals al meerder malen gezegt niemand toe!!

Wat ik wel raar vind, de meningen van veel mensen dat de schuld van deze situatie geheel bij de dochter wordt neergelegd.

Ten eerste zat ts al in de situatie dat ie amper het hoofd boven water kon houden daar kan de dochter sowieso al niets aan doen.

Ten tweede zij vroeg waar ze dacht recht op te hebben namelijk kinderalimentatie
Ze werkt nu dus daar heeft ze NU geen recht meer op, maar hadden jullie (ts en alle steunbetuigers) haar wel begrepen als ze gestudeerd/werkeloos was en exact dezelfde actie had ondernomen??

Ik ben gescheiden moeder, maar ook dochter van gescheiden ouders, mijn vader heeft voor mij en mijn twee zussen ook nooit een cent allimentatie betaald ( en ook de schuld die ze samen hadden ong 10.000 gulden op zich genomen) Ik was 5 mijn zusjes 3 en 1 reken uit hoeveel hij niet heeft hoeven te betalen voor die 5000 gulden, dan kan hij ook wel op allerlei topics gaan roepen dat hij de schuld op zich genomen heeft, ja als je geen bedragen weet......

Ik heb een paar jaar geleden (via de sociale dienst van mijn moeder) ook gehoord dat ik alle achterstallige allimentatie kon terug vorderen van mijn vader (die buiten het financiele een schat van een man is) heeft geen rode cent.Dus nee ik heb het niet gedaan ondanks dat ik zelf zwaar in de moeilijkheden zat op dat momnet door mijn eigen scheiding, maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders het wel zou doen, zeker als je je vader niet kent.

En wat ik al helemaal niet begrijp is de ex vrouw van TS, ik heb ook afstand gedaan van partnerallimentatie ik heb mijn trots en een goede baan en ik zou voor mezelf nooit een cent aannemen van mijn ex (ookal heeft die het heeel goed financiel), maar ik zou NEVER afstand doen van kinderallimentatie, daar hebben de kinderen toch gewoon recht op

In ieder geval toch heel veel sterkte met alles!

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Leojes30 schreef:Ik kwam toevallig op dit topic en ik heb het helemaal doorgelezen,

Allereerst vind ik het vreselijk voor je, Ts dat je in deze situatie zit , dit wens je zoals al meerder malen gezegt niemand toe!!

Wat ik wel raar vind, de meningen van veel mensen dat de schuld van deze situatie geheel bij de dochter wordt neergelegd.

Ten eerste zat ts al in de situatie dat ie amper het hoofd boven water kon houden daar kan de dochter sowieso al niets aan doen.

Ten tweede zij vroeg waar ze dacht recht op te hebben namelijk kinderalimentatie
Ze werkt nu dus daar heeft ze NU geen recht meer op, maar hadden jullie (ts en alle steunbetuigers) haar wel begrepen als ze gestudeerd/werkeloos was en exact dezelfde actie had ondernomen??

Ik ben gescheiden moeder, maar ook dochter van gescheiden ouders, mijn vader heeft voor mij en mijn twee zussen ook nooit een cent allimentatie betaald ( en ook de schuld die ze samen hadden ong 10.000 gulden op zich genomen) Ik was 5 mijn zusjes 3 en 1 reken uit hoeveel hij niet heeft hoeven te betalen voor die 5000 gulden, dan kan hij ook wel op allerlei topics gaan roepen dat hij de schuld op zich genomen heeft, ja als je geen bedragen weet......

Ik heb een paar jaar geleden (via de sociale dienst van mijn moeder) ook gehoord dat ik alle achterstallige allimentatie kon terug vorderen van mijn vader (die buiten het financiele een schat van een man is) heeft geen rode cent.Dus nee ik heb het niet gedaan ondanks dat ik zelf zwaar in de moeilijkheden zat op dat momnet door mijn eigen scheiding, maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand anders het wel zou doen, zeker als je je vader niet kent.

En wat ik al helemaal niet begrijp is de ex vrouw van TS, ik heb ook afstand gedaan van partnerallimentatie ik heb mijn trots en een goede baan en ik zou voor mezelf nooit een cent aannemen van mijn ex (ookal heeft die het heeel goed financiel), maar ik zou NEVER afstand doen van kinderallimentatie, daar hebben de kinderen toch gewoon recht op

In ieder geval toch heel veel sterkte met alles!
Het was een keuze die gemaakt moest worden, of allimentatie ontvangen, en de restschuld van de woning betalen, die ongeveer gelijk op gingen, dus was een over en weer geweest van betalingen waar alleen de banken goed van zouden worden.
Of de keuze om het zo te doen.
Tevens als u het gehele verhaal grondig leest, ziet u dat er geld gevorderd werdt terwijl ze al eigen inkomsten had, die hoger lagen dan ze op de rechtbank aangaf.

Maar goed er is een verzoek tot wijziging aangevraagt, en indien deze niet toegekend wordt, zal het op een hoger beroep aan komen.
Ik kan me er namelijk niet in vinden dat de rechtbank een schenking doet die vele malen meer is dan het bedoelde bedrag.
Terwijl ik hier met een gezin moet rondkomen van een beneden bijstandsnivo loontje.
Ik kan tevens niet aankloppen om aanvulling te vragen aangezien de woning nog niet verkocht is.
Dus zit nog steeds met een zwaar probleem dat voorlopig nog niet is opgelost.

En wat de dochter betreft, had ze er meer aan gehad om het zaakje te laten rusten, en zo nu en dan wat geld toegestopt te krijgen, tenslotte doe je dit gewoon als ouder zijnde.
Hier zou ze meer profijt van hebben gehad en meer rust omdat het ook gegund was.
De keuze die ze nu maakte, is minder leuk voor iedereen, en alleen de instanties zoals het LBIO hebben er vollop uit gehaald wat ze konden.
Pijnlijke centen die niet nodig waren geweest.

Wordt Vervolgd

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Willy.T »

Ik hoop voor de dochter dat ze later zal begrijpen wat ze heeft aangericht en dat
ze alsnog spijt zal hebben van dit gedrag. Daar bent u nu wel niets mee, maar het
is toch allemaal een pak ellende waar u doorheen moet.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

of allimentatie ontvangen, en de restschuld van de woning betalen
EagleOne, het is een beetje in herhaling vallen, maar hier zit toch iets onredelijks in. Jij en je ex hebben dus het volgende afgesproken:
1. Jij neemt schuld over van je ex, dus eigenlijk pakt jouw ex een vermogensvoordeel
2. Dat je dan geen partneralimentatie betaalt, OK, dat lijkt me heel erg logisch. (da's een nadeel dat tegenover punt 1 staat).
3. Maar dat jouw ex een vermogensvoordeel krijgt en dat daarvoor alimentatie van de dochter wordt gebruikt, dat is het onredelijke in dit verhaal.

In feite wordt er geld van de dochter afgenomen en aan de moeder gegeven. Dat blijft toch een moeilijk punt. Dat is dus niet "over en weer" betalingen zoals u beschrijft.

(dat uw dochter de alimentatie pas vorderde toen ze zelf al werkte, ja, ook dat was niet echt lekker. Maar het maakt het onrechtvaardige van het akkoordje tussen u en uw ex ook niet juist.)

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

SJZ schreef:
of allimentatie ontvangen, en de restschuld van de woning betalen
EagleOne, het is een beetje in herhaling vallen, maar hier zit toch iets onredelijks in. Jij en je ex hebben dus het volgende afgesproken:
1. Jij neemt schuld over van je ex, dus eigenlijk pakt jouw ex een vermogensvoordeel
2. Dat je dan geen partneralimentatie betaalt, OK, dat lijkt me heel erg logisch. (da's een nadeel dat tegenover punt 1 staat).
3. Maar dat jouw ex een vermogensvoordeel krijgt en dat daarvoor alimentatie van de dochter wordt gebruikt, dat is het onredelijke in dit verhaal.

In feite wordt er geld van de dochter afgenomen en aan de moeder gegeven. Dat blijft toch een moeilijk punt. Dat is dus niet "over en weer" betalingen zoals u beschrijft.

(dat uw dochter de alimentatie pas vorderde toen ze zelf al werkte, ja, ook dat was niet echt lekker. Maar het maakt het onrechtvaardige van het akkoordje tussen u en uw ex ook niet juist.)
Zoals ik al beschreef was het een schuld op het huis die we samen maakte, een terugbetaling van de schuld kwam overeen met het allimentatiebedrag, dus ik kon de ex wel het allimentatie bedrag per maand geven, vervolgens zou zij me hetzelfde bedrag terug moeten geven voor de schulden op het huis.
Dat is wat ik bedoel met over en weer.
In principe geen kwijtschelding, echter een ruil waarvan je niet opgezadeld wordt met extra bank kosten en transactie kosten terwijl je er geen bal mee opschiet.
Wij noemden het dus,,,,,,,,ik geen allimentatie betalen, en zij geen schuld op huis.

Je zegt er werd geld van de dochter af genomen, maar dat klopt niet, want allimentatie is voor verzorging, en niet voor een zakcentje in de zak te steken.
Daarnaast toen ze 18 werdt had ze contact met me op kunnen nemen, om e.e.a te regelen, dat deed ze niet.
werk had ze al, maar wilde meer dan wat haar inkomen was, al moest ze ervoor liegen op de rechtbank.
Als het op een normale manier gegaan was had ze er zelf meer aan over gehouden door contact te zoeken, helaas was dat niet belangrijk, alleen de centen.
Als je het gehele rapport van de zaak zou zien, denk ik dat je begreep wat ik in het kort hier telkens probeer uit te leggen.
Ik hoop alleen maar dat niemand dit overkomt.

Groetjes
Eagle

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jor »

EagleOne2002 schreef: Als je het gehele rapport van de zaak zou zien, denk ik dat je begreep wat ik in het kort hier telkens probeer uit te leggen.
Ik hoop alleen maar dat niemand dit overkomt.
Eagle

Dat hoop ik ook want dit soort toestanden gun je je vijanden nog niet toe. Ik heb het al eens gezegd maar ik wens je sterkte met het verwerken van deze moeilijke aangelegenheden.
jor :wink:

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Goedemiddag,

Ik geef alleen maar mening volgens mij is dat waar een forum/topic voor bedoeld is ...

Ik vraag me af of je jezelf wel eens in je dochter verplaats hebt want je ziet nu alleen het slechte (wat ik ook wel weer begrijp)

Maar van uit haar kant

Je bent 11 jaar en heel je leven wordt op zijn kop gezet want plots er er geen gezin meer maar ben je alleen met je moeder, je mist je vader verschrikelijk (want hoe de band ook was elk kind houd van zijn vader/moeder)
Misschien wordt haar wel verteld dat haar vader geen interese in haar heeft, haar niet meer wil zien, geen cent voor haar betaald ( dat weet ik natuurlijk niet zeker maar ik kan mer er iets bij voorstellen na het lezen van het verhaal)
Bij andere (gescheiden) gezinnen zie je wel de band tussen kind-vader.

Er wordt verteld (door wie weet ik ook niet) dat je ergens recht op hebt en dat je dat niet krijgt/nooit gekregen hebt door dat je vader het nieuwe gezin veel belangrijker vind. Dus wat doe je als KIND van 18 jaar je eist dat gene waar denkt recht op te hebben, en wat stuurt pappa terug (in een mail notabene) dat ie dat niet kan geven want hij heeft een nieuw gezin, en pappa gaat niet bij zijn dochter langs om te vertellen dat alles wat zij jaren lang gehoord is niet waar is, om te vertellen dat ie haar ook vreselijk gemist heeft, en dat ie kapot gegaan is van verdriet dat ie haar niet in zijn leven had, nee hij stuurt een mailtje.

En wat zij daarna doet verdient inderdaad niet de schoonheidprijs en het is vreselijk dat dat jullie over de rand geduwd heeft, maar ik kan het zo goed begrijpen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Leojes30 schreef: Maar van uit haar kant

Dus wat doe je als KIND van 18 jaar je eist dat gene waar denkt recht op te hebben, en wat stuurt pappa terug (in een mail notabene) dat ie dat niet kan geven want hij heeft een nieuw gezin, en pappa gaat niet bij zijn dochter langs om te vertellen dat alles wat zij jaren lang gehoord is niet waar is, om te vertellen dat ie haar ook vreselijk gemist heeft, en dat ie kapot gegaan is van verdriet dat ie haar niet in zijn leven had, nee hij stuurt een mailtje.
Maar, in plaats van gelijk een eis te sturen - had ze ook eens kunnen vragen of er weer contact mogelijk was, om de eventuele negatieve verhalen waar waren.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een van de ouders het kind door leugens van de ander vervreemd.

Feitelijk zou dochter de rekening ook bij moeder neer moeten leggen, en niet alleen bij pa.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal niet de eerste keer zijn dat een van de ouders het kind door leugens van de ander vervreemd.
Vertel mij wat. :evil:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Leojes30 schreef:Goedemiddag,

Ik geef alleen maar mening volgens mij is dat waar een forum/topic voor bedoeld is ...

Ik vraag me af of je jezelf wel eens in je dochter verplaats hebt want je ziet nu alleen het slechte (wat ik ook wel weer begrijp)

Maar van uit haar kant

Je bent 11 jaar en heel je leven wordt op zijn kop gezet want plots er er geen gezin meer maar ben je alleen met je moeder, je mist je vader verschrikelijk (want hoe de band ook was elk kind houd van zijn vader/moeder)
Misschien wordt haar wel verteld dat haar vader geen interese in haar heeft, haar niet meer wil zien, geen cent voor haar betaald ( dat weet ik natuurlijk niet zeker maar ik kan mer er iets bij voorstellen na het lezen van het verhaal)
Bij andere (gescheiden) gezinnen zie je wel de band tussen kind-vader.

Er wordt verteld (door wie weet ik ook niet) dat je ergens recht op hebt en dat je dat niet krijgt/nooit gekregen hebt door dat je vader het nieuwe gezin veel belangrijker vind.
Dus wat doe je als KIND van 18 jaar je eist dat gene waar denkt recht op te hebben, en wat stuurt pappa terug (in een mail notabene) dat ie dat niet kan geven want hij heeft een nieuw gezin, en pappa gaat niet bij zijn dochter langs om te vertellen dat alles wat zij jaren lang gehoord is niet waar is, om te vertellen dat ie haar ook vreselijk gemist heeft, en dat ie kapot gegaan is van verdriet dat ie haar niet in zijn leven had, nee hij stuurt een mailtje.
En wat zij daarna doet verdient inderdaad niet de schoonheidprijs en het is vreselijk dat dat jullie over de rand geduwd heeft, maar ik kan het zo goed begrijpen.
Ja het zou makkelijker geweest zijn als ik een adres had en/of een telefoon nummer, maar dat had ik niet.
Het adres werd mij pas bekend tijdens het over en weer van brieven van de advocaten.
Dus in dit geval had papa geen andere mogelijkheid dan een brief.
Daarnaast had ik ook liever een normaal contact gehad, en een dochter waar ik trots op kon zijn.
Echter heeft ze een andere weg gekozen, waar ik wederom vol verdriet en boosheid, geen enkele moer kan doen, dan het maar zien gebeuren.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Willy.T »

Guardian72 schreef:
Leojes30 schreef: Maar van uit haar kant

Dus wat doe je als KIND van 18 jaar je eist dat gene waar denkt recht op te hebben, en wat stuurt pappa terug (in een mail notabene) dat ie dat niet kan geven want hij heeft een nieuw gezin, en pappa gaat niet bij zijn dochter langs om te vertellen dat alles wat zij jaren lang gehoord is niet waar is, om te vertellen dat ie haar ook vreselijk gemist heeft, en dat ie kapot gegaan is van verdriet dat ie haar niet in zijn leven had, nee hij stuurt een mailtje.
Maar, in plaats van gelijk een eis te sturen - had ze ook eens kunnen vragen of er weer contact mogelijk was, om de eventuele negatieve verhalen waar waren.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een van de ouders het kind door leugens van de ander vervreemd.

Feitelijk zou dochter de rekening ook bij moeder neer moeten leggen, en niet alleen bij pa.

Ik vind ook dat de moeder hier een stuk verantwoordelijk voor is en de schuld ligt niet alleen bij de vader.
Zij had hierin ook een stuk kunnen bemiddelen neem ik aan en misschien was het dan niet zo uit de hand gelopen met alle gevolgen van dien.

Gesloten