LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door crazyme »

Leuk zo'n discussie. Is het iemand opgevallen dat de TS ontbreekt ?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door jor »

crazyme schreef:Leuk zo'n discussie. Is het iemand opgevallen dat de TS ontbreekt ?
Natuurlijk, dat gebeurd toch vrijwel iedere keer als een bezoeker geen gelijk krijgt of wat tegengas moet incasseren.Men wil tegenwoordig naar de mond gepraat worden en anders haken ze gelijk weer af.

Tmx46
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2010 18:31

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Tmx46 »

Nou om het even verder te verklaren.

Ik ben nog maar 19, en snap er de ballen van.
Op mijn vaste laste rekening kijk ik eens in de 3 maanden.
Al het geld wat dan over is gaat naar de spaarrekening.
Ik controleer niet of iets wel of niet afgeschreven is, omdat de maandelijkse bedragen van andere dingen wisselen, waardoor het mij niet opvalt dat er meer over minder op staat dan er op hoort te staan.

Ik begrijp heus ook dat ik het moet betalen.
Ik snap alleen niet dat ik heb per direct CONTANT (contact was een typfout sorry Jor) moet voldoen. Met een deel van mijn spaarrekening was ik van plan op vakantie te gaan, en ik kom niet om in het geld, dus vind ik het erg zonde dat ik dit nu zomaar ineens moet missen zonder betalingsregeling of wat dan ook.

Maar ik heb het al betaald. Ik hoopte gewoon dat er een andere oplossing was?

Bedankt voor de verdere reacties.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik snap alleen niet dat ik heb per direct CONTANT
Dat is ook vreemd, maar als jij meteen dezelfde dag het per bank betaald had kunnen ze niet meer eisen dat je het contant betaalt.
Al het geld wat dan over is gaat naar de spaarrekening
Nou, dan heb je die niet-betaalde huur toch op je spaarrekening klaarstaan?
Ik begrijp heus ook dat ik het moet betalen.
Met een deel van mijn spaarrekening was ik van plan op vakantie te gaan,
Dat klinkt een beetje tegenstrijdig.
zonder betalingsregeling of wat dan ook.
Tja, daar win je geen geld mee, alleen maar uitstel.
Maar ik heb het al betaald. Ik hoopte gewoon dat er een andere oplossing was?
Tja, emigreren naar Zimbabwe of zo was misschien een optie geweest.

Tmx46
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2010 18:31

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Tmx46 »

Ja hoor dankje hierboven.
fijn dat jij je er ook nog mee bemoeit.

wat is er nou weer tegenstrijdig aan dat ik op een spaarrekening spaar voor een vakantie? En heb ik ooit gezegd dat het niet op mijn spaarrekening zou staan? Ik zeg alleen dat ik NIET wist dat ik dat nog moest betalen. En dat nu PER direct moest doen, en dat voor mij gewoon slecht uitkwam. Omdat ik niet op deze extra uitgave gerekend had.
Verder ik mocht het niet via de bank overmaken, omdat het dan 3 maand zou duren voor hun boekhouding goed was, en ik volgens hun tijden lastig zou worden gevallen met telefoontjes etc.

& het was ook een fijne optie geweest als jij je onnozele commentaar voor je hield. En zelf gezellig naar de noordpool ging. tsjongejonge

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door jor »

Tmx46 schreef:Nou om het even verder te verklaren.
Ik ben nog maar 19, en snap er de ballen van.
Op mijn vaste laste rekening kijk ik eens in de 3 maanden.
Maar ik heb het al betaald. Ik hoopte gewoon dat er een andere oplossing was?
Bedankt voor de verdere reacties.
Dan was je wel erg jong toen het fout ging gezien de eerste 2 maanden huur in 2008 onbetaald bleven.
Zij belden mij met de mededeling dat ik contact met hun op moet nemen over een achterstallige betalingen betreffend September 2008, Oktober 2008 en Februari 2010.
Verder was en is het niet mijn bedoeling je aan te vallen maar het moest gewoon gezegd dat je de situatie verkeerd inschatte, je was immers van mening in je eerste reactie dat het verhuurbedrijf door het niet te incasseren op de afgesproken tijd hun recht op betaling verdwenen was en dat is onzin. Je schrijft dat het nu betaald is en dat lijkt me een goede zaak. Nu voortaan toch opletten dat iets betaald moet worden het ook echt betaald/afgeschreven is. Sterkte ermee.

Tmx46
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2010 18:31

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Tmx46 »

jor schreef: Dan was je wel erg jong toen het fout ging gezien de eerste 2 maanden huur in 2008 onbetaald bleven.
Zij belden mij met de mededeling dat ik contact met hun op moet nemen over een achterstallige betalingen betreffend September 2008, Oktober 2008 en Februari 2010.
Verder was en is het niet mijn bedoeling je aan te vallen maar het moest gewoon gezegd dat je de situatie verkeerd inschatte, je was immers van mening in je eerste reactie dat het verhuurbedrijf door het niet te incasseren op de afgesproken tijd hun recht op betaling verdwenen was en dat is onzin. Je schrijft dat het nu betaald is en dat lijkt me een goede zaak. Nu voortaan toch opletten dat iets betaald moet worden het ook echt betaald/afgeschreven is. Sterkte ermee.
Bijna 20 he ;)

Toen was ik net 18... en woonde ik er ongeveer 3 maanden.
En ergens hoopte ik gewoon dat zij het niet zo konden eisen, maar wel dus.
Ik voelde me niet verkeerd aangevallen, maar had 't idee dat ik verkeerd begrepen werd.

En vanaf nu heb ik een geweldige boekhouden :D

danku

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Vreemd, normaal na 6 maanden geen huur betalen word je al je woning uitgezet.

Ik sluit me aan bij de rest, dan alles meteen betalen want dan moet het nog op je rekening staan.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door SJZ »

Vreemd, normaal na 6 maanden geen huur betalen word je al je woning uitgezet.
Lees het verhaal van TS eens, hij had pas 3 maanden huur niet betaald.

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Je hebt gelijk, maar nog als het huur bedrag omwat voor reden dan ook niet is afgeschreven, hoort de verhuurder dit te melden en heeft de huurder het nog op zijn rekening staan. Dus ik zie het probleem niet echt. Je kan via internet of je bankafschriften toch zien wat er bij is gekomen en afgeschreven is.

mvg Sonja

Aad Bowling
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2010 15:51

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Aad Bowling »

Je hebt een huurovereenkomst. In die overeenkomst staat dat je het onderhavige huurt tegen een afgesproken hoeveelheid huur. Je kunt je nooit beroepen op fouten van anderen, vergezocht en kinderachtig. Je hebt pech dat ze erachter gekomen zijn maar eerlijk is en was het niet! En oh ja hun boekhouding was niet op orde! En die van u? Eerlijk duurt het langst. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me afvraag waar u het lef vandaan haalt om dit ook nog eens aan te kaarten bij TROS Radar! Ook deze mensen hebben wel iets beters te doen.http://forum.www.trosradar.nl/posting.php?mode=reply&f=18&t=83703#

Tmx46
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2010 18:31

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Tmx46 »

Mensen ik ben er allang uit en klaar mee.
Ik snap niet waarom iedereen weer telkens opnieuw reageert en opnieuw hetzelfde zegt. Jullie lezen niet eens wat er verder gezegd wordt.
Sowieso meneer hierboven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:D betalen..die handel

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door poespas »

Eind goed al goed, het kind heeft geleerd, de achterstand is betaald en hopelijk kan de vakantie ook nog doorgaan :D

Sorry dat ik je kind noem maar ik ben al een ouwe muts :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

of hij is failliet :D kan ook nog...

Johan van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:48

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door Johan van Dam »

Beste huurachterstand hebbende. U spreekt over een huurachterstand van september, Oktober 2008 en februari 2010. Met andere woorden de tussen, voorliggende en naliggende periodes zijn wel betaald. Aannemende dat die periodes wel automatisch zijn afgeschreven kan het niet anders dan dat deze partij een correcte incasso machtiging heeft. Wellicht heeft deze partij vaker of in elk geval nu geprobeerd de 3 termijnen ineens af te schrijven wat als ik het zo uit dit forum begrijp niet gelukt is. Ik zou ook vragen het contant te komen voldoen als ik verhuurder was, het staat immers niet op de rekening toch, de incasso was mislukt. Als je huurt spreek je een huurprijs af die je moet reserveren ga dan niet op een forum als deze onterecht lopen klagen.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.

Huurpenningen, zoals omschreven in de wetgeving, is een brengschuld. Als de verhuurder niet automatisch afschrijft moet u de huur zelf en tijdig voldoen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door crazyme »

Tmx46 schreef:Mensen ik ben er allang uit en klaar mee.
Ik snap niet waarom iedereen weer telkens opnieuw reageert en opnieuw hetzelfde zegt. Jullie lezen niet eens wat er verder gezegd wordt.
Sowieso meneer hierboven.
Ik quote de TS maar even voor het gemak.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Maar verder discuseren is niet verboden toch? Het verrijkt de communicatieve vaardigheden voor zover daarvoor vatbaar.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Verhuurder schrijft automatisch incasso niet af.

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:
Tmx46 schreef:Mensen ik ben er allang uit en klaar mee.
Ik snap niet waarom iedereen weer telkens opnieuw reageert en opnieuw hetzelfde zegt. Jullie lezen niet eens wat er verder gezegd wordt.
Sowieso meneer hierboven.
Ik quote de TS maar even voor het gemak.
Ik sluit mij aan!

Gesloten