LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenbond - misleiding rondom aangaan abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Fritzli
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010 16:25

Re: Consumentenbond - misleiding rondom aangaan abonnement

Ongelezen bericht door Fritzli »

Hoi Mieke,

Andere zoekactie zelfde resultaat:
Onze dochter kwam via Google ook in het Consumentenbond spinnenweb terecht. Mijn 'puber' van 19 was hongerig naar een nieuwe flitsende mobiel en zag het Consumentenbond GSM-advies in de google ads...
Ziet hier altijd al naar papa's c.q. Opa's voorbeeld de gidsen liggen dus denkt dat zit wel goed... Geen enkel advies rijker ziet ze direct daarop in haar mail de 'Bedankt voor uw aanmelding' (had moeten luiden LIDMAATSCHAP of nog beter ABONNEMENT) en denkt door 'wijzig uw gegevens' de boel direct te kunnen corrigeren... Maar nee juist niet:
Nicole Lefeber:
Volgens onze gegevens heeft u inmiddels de online-toegang tot het ledendeel van de website van de Consumentenbond geactiveerd.

Om deze reden kan uw aanmelding niet meer geannuleerd worden.
Kort samengevat: veel plezier met uw dubbele abonnement en tel die 61 euro maar op bij de kosten van je nieuw te sluiten gsmabonnement waarbij je zeker geen passend advies van ons hoeft te verwachten.

1 Het jaarlijkse bedrag is bij het openen van de aanmeldings-mail overigens pas zichtbaar door een pagina omlaag te scrollen terwijl er in het eerste scherm de lekker makende link 'Ga direct naar het overzicht van alle testen' staat.

2 Het is erg jammer dat een organisatie, die ooit stond voor consumenten belangen en advies, zelf gebruik maakt van een vorm van zieltjes winnen die als het een ander bedrijf betrof linea recta aan hun stekeligheden schandpaal zou worden genageld.

3 Kan dit juridisch niet gezien worden als een eenmalige online aankoop (van gsm-abo informatie) met een standaard consumenten beschermende niet goed geld terug garantie??? Waarbij achteraf gezien zelfs geen levering heeft plaatsgevonden.

4 Ik had mijn vaders abonnement (incl online) al overgenomen maar nog geen tijd gehad voor een adreswijziging (tnt doorzendservice voldeed tot nu toe) anders was er adrescontrole geweest en had papa zijn dochtertje automatisch in bescherming genomen tegen...

5 Wel fijn dat ze juist door de consumentenbond beter leert lezen...

6 .

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Consumentenbond - misleiding rondom aangaan abonnement

Ongelezen bericht door haribo58 »

Eendracht maakt macht,probeer de klachten te bundelen over de handelswijze van de consumentenbond en bied ze aan .
Misschien eens via Kassa of Radar.
Wat mij betreft wil ik ook een mailadres openen of een adres openen waar klachten heen kunnen over de ledenwerfmethode van die bond.
De bond is helaas een commercieele instelling geworden met het oogmerk winst te behalen.
Ik kom er op terug.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Consumentenbond - misleiding rondom aangaan abonnement

Ongelezen bericht door poespas »

Na het vluchtig doornemen van de algemene voorwaarden heb ik deze geaccepteerd

De belangrijkste vraag is: staat er in de voorwaarden die jij niet goed hebt doorgelezen dat het om een betaald abo ging. Dus dat je vast zit aan een betaald abo als je de info wilt inkijken.

Zo ja, dan heb je geen poot om op te staan. Het is immers je eigen verantwoordelijkheid de voorwaarden goed door te lezen.

Dus als het wel in de voorwaarden stond, en je kon deze van tevoren lezen, dan zal ik maar heel snel betalen, want dit ga je niet winnen.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Consumentenbond - misleiding rondom aangaan abonnement

Ongelezen bericht door haribo58 »

Poespas ik ben het niet met je eens.
Als ik wil kan ik via een proxyserver het hele bestuur van de consumentenbond lid maken van hun eigen kluppie.
Ik wil wel eens weten of iemand het ooit tot de rechter heeft gebracht ?
Een rechter oordeelt in redelijkheid en billijkheid.
De bond heeft geen poot om op te staan als ze geen ip nummer hebben wat naar jouw herleid.
Het geeft grapjassen alle kans om mensen lid te maken.

Gesloten