LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] combimagnetron of gewone bakoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
eveerman
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:47

combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door eveerman »

Hallo mensen,

Graag jullie advies over het volgende:
We zijn bezig met de aanschaf van een keuken, en we dubben nog over de oven. Momenteel hebben we een Siemens combimagnetron, maar die vinden we te klein voor het echte bak- en braadwerk, zoals het maken van ovenschotels en het braden van vlees. De magnetron functie gebruiken we, best wel vaak, eigenlijk uitsluitend voor het snel ontdooien van sneetjes brood. Ruimte voor een inbouwmagnetron is er niet, en als het kan willen we liever ook geen losse magnetron. Nu lees ik dat veel ovens een ontdooistand hebben. Is dat een bruikbaar alternatief voor ontdooien met de magnetron? We denken nu aan een Gaggenau bakoven BO210130. Is er een combi-magnetronoven met een vergelijkbare inhoud, waarvan de bakovenfunctie vergelijkbaar is met die van de Gaggenau?
Verder twijfelen we tussen inductie en een roestvrijstalen 5-pits gasbrander, maar ik hoor over de laatste nogal negatieve berichten i.v.m. het inbranden van vetspatten en vlekken die niet meer te verwijderen zijn. Wordt die soep werkelijk zo heet gegeten?

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Greetje

stofzuigertje

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn ook normale ovens die magnetron hebben dus alles in 1 kan wel.
Gewoon beter zoeken of als zij het niet aanbieden eens online kijken.
Bij www.keukenloods.nl waren ze wel aanwezig.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door legoleek »

neej mr. dustsucker, daar hebben ze wat aan.

Een grote oven met magnetron wordt door BSH (Bosch-Siemens-Neff-Gagganau groep) niet meer geproduceerd
de combinatie van 2 apparaten verdient de voorkeur, de 45 cm varianten van oven met magnetron functies volstaan bij 8 van de 10 huishoudens dito gerechten vandaar dat deze niet meer worden gemaakt.

Maarrr
neem eens contact op met Siemens en vraag of model HB874570 nog leverbaar is (half jaar geleden hadden ze die nog meer dan 70 in het magazijn staan)
Dit is een 60 cm grote oven en een magnetron. het is weliswaar een oud model, maar ik denk wel wat jullie zoeken. (het is overigens geen klep maar met een uitrijd wagen-deur) dus let op je inbouw hoogte.

eveerman
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:47

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door eveerman »

Bedankt, we zullen informeren bij Siemens. Maar wat is precies een uitrijd-wagendeur?

Greetje

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door trudy81 »

@eveerman,

ik heb geen magnetron (en in de keuken die ik vandaag net gekocht heb zit er ook geen) Ik ontdooi alles in de oven en dat gaat prima, de oven die ik nu heb (oude oven dus) is gewoon een goedkope pelgrim. (die eigenlijk al best lang meegaat terwijl hij veel gebruikt wordt)
Het enige waar je op moet letten is dat je af en toe even het product omdraait of er effe in prakt anders branden de zijkanten aan en is het midden nog bevroren.

Trudy

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door tennis »

eveerman schreef:Bedankt, we zullen informeren bij Siemens. Maar wat is precies een uitrijd-wagendeur?

Greetje
Is gewoon een uittrekbare lade, i.p.v. een deur!
Ik vermoed, dit is een Belgische benaming!

mammavantennis

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door mammavantennis »

Kijk dat bedoel ik nou hij is nog technisch ook.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: combimagnetron of gewone bakoven

Ongelezen bericht door legoleek »

@ Tennis en de rest van de PTA

nee het is niet gewoon een uittrekbare lade,

Het oven front zit met een geleider vast aan de oven, dwz je trekt het front incl het onderste rek naar voren in plaats dat je hem zoals gewoonlijk openklapt.

Gesloten