LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs aanpassen achteraf mag dat?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jenni
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:42

Prijs aanpassen achteraf mag dat?

Ongelezen bericht door jenni »

Hallo

Vraagje.
Eind juli 2010 een (mob) Abonnement afgesloten. Was een actie.
Vanwege oud contract zou mijn nieuw abo in aug 2010 ingaan
Overname is goedgegaan en abo loopt inmiddels en krijg ook de korting
die geldig was in juli 2010
Echter zie ik dat de het bellen pmn hogers is dan op de lijst die ik heb
van juli 2010.
Mag de provider dit doet of mag ik mijn contract beeindigen
vanwege niet nakomen van prijs afspraak dit ondanks ik maar pas een maand bij ze ben?
Alvast bedankt
Jenni

stofzuigertje

Re: Prijs aanpassen achteraf mag dat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De tarieven op moment van afsluiten gelden tenzij in de algemene voorwaarden iets anders staat.
Dus lees deze eerst en als per 1 augustus het duurder werk en dit in de voorwaarden staat had je niet moeten tekenen.
Dus lees dit eerst goed door voor je een contract voor 1 of 2 jaren tekende.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Prijs aanpassen achteraf mag dat?

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik heb juist nu met een soortgelijk verhaal van doen. Ik bestelde voor internet onderweg een dongel bij KPN. Daarbij heb ik qua pakket een verkeerde keuze gemaakt en ging tot correctie over dus bellen met Hi. Ik kon wel zonder gevolgen overstappen naar een ander abonnement maar moest dan ter compensatie van de moeite een trede hoger in het abonnement nemen.
Zo gezegd zo gedaan en alles in kannen en kruigen dacht ik. Niets blijkt nu minder waar. KPN komt haar afspraken op geen enkele punt na.
Het abonnement was aangegaan voor een periode van twee achtereenvolgende jaren met gedurende de eerste 12 maanden 50% reductie dus 22,50 p/mnd.
Nu ontvang ik de maandelijkse rekening en wat schetst mijn verbazing, vaste periodieke kosten: € 79,-- (afgerond) dat had dus :€ 45,-- moeten zijn bij het vervallen van de reductie maar daarover waren immers afspraken gemaakt.
Nu heb ik het aardig druk dus beschik niet over de gelegenheid hierop onmiddellijk actie te ondernemen maar akkoord ga ik hiermee geenzins.
De reden dat men de periodieke kosten had verhoogd had betrekking tot de abonnements wissel ofschoon daarover afspraken zijn gemaakt.
Kortom, KPN is hardleers.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Prijs aanpassen achteraf mag dat?

Ongelezen bericht door Miss M »

Nou heb ik zelf ook niet zulke goede ervaringen met KPN, maar ik vind het bijzonder dat je aangeeft geen tijd te hebben om contact met hen op te nemen om dit op te lossen. Waarom heb je dan wel tijd om hier op het forum een bericht te typen. Die tijd had je toch kunnen besteden aan het mailen/bellen met KPN?????

Gesloten