LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbouw oven of stoomoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Suuske vd Hurk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2010 22:37

Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door Suuske vd Hurk »

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe keuken en ben al flink aan het rondkijken. Nu twijfel ik over het apparatuur, bretreft oven. Mijn vraag is dus: kiezen voor een (combi)oven of (combi)stoomoven? Wie heeft ervaring?

Mikester
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 10:15

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door Mikester »

Je kunt het beste datgene kiezen waar je het vaakst gebruik van maakt. Ik maak zelf zo weinig gebruik van een stoomoven dat wij hem achterwege hebben gelaten in de keuken. Echter zweren sommige mensen bij zo'n ding. Als je het geld hebt: alle twee in de keuken gooien, krijg je nooit spijt van aangezien je maar 1 gerecht in een oven kunt maken. Dus groente stomen en een visje in de oven gaan niet samen.

Stunter
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2010 10:48

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door Stunter »

Ik heb de zelfde keuze moeten maken een 6 maanden terug.
Ik heb gekozen voor een combi stoom oven. De keuze heb ik gemaakt na bezoek aan het siemens / Miele stoom oven demonstraties.

Elk merk heeft dit en ze zullen daar beter kunnen laten zien wat een stoom oven kan.

Bencent
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2007 15:45

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door Bencent »

wij hebben de AEG B9820 gezien in Alphen met een kookdemonstratie

dat zag er goed uit: alleen merk je achteraf dat er nogal wat modellen in de handel zijn, die mindere mogelijkheden hebben en pas dus op met aankoop bij prijsvechters.op het juiste vervolgnummer.
Als apparaat is het een wonder. wij koken al jaren op stoom , maar dan met een soort kampeerapparaatje.
Dit apparaat is echt super, ook ruim van binnen. Net geen ouderwetse oven, toch ruim genoeg
De demonstratie was goed genoeg voor een oordeel.

Ik wacht nog op antwoord van Home Center of the Brands van AEG wat betreft de typenummers met een 7 een 5 erbij.
Die zal ik nog plaatsen

Bencent
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2007 15:45

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door Bencent »

Beloofde informatie van AEG verkregen

De B8920-7 is het laatste model. AEG levert zelf vanaf heden de 7, het gewicht is minder dan de 5 en 4 , dat zou te maken hebben met verpakking en uitvoering. Verder is geen verschil met het eerste model
Dus ook hetelucht. ( dat in tegenstelling tot Kieskeurig beweert)

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik heb een combistoomoven, bevalt me prima. Maar als ik het nog zou moeten doen, zou ik beide plaatsen.
gr brenda

Suuske vd Hurk
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 okt 2010 22:37

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door Suuske vd Hurk »

Bedankt voor de reacties!

ajdj
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2009 12:09

Re: Inbouw oven of stoomoven

Ongelezen bericht door ajdj »

Ik heb een Siemens stoomoven. Van te voren was ik van plan hem veel te gebruiken.

Het heel goed droogmaken van de oven vind ik vrij veel werk (vergeleken bij een pan in de vaatwasser zetten).

Dus kies ik bij een kleine portie eerder voor koken.

Is het echt zo belangrijk dat de oven perfect gedroogd wordt?
Is er inderdaad kans op corrosie of is het iets dat vermeld wordt om schadeclaims te vermijden?

Gesloten