LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door brenda229 »

Mijn man heeft spaarloon van de ING bank.

We hebben dit nu al 5x opgevraagd, dit met hun eigen retourenvelop en elke keer krijgen we te horen dat het niet is aangekomen. Wat toch erg vreemd is.
Ik begin ze er van te bedenken gewoon post weg te gooien om hun voorraad te verkleinen of zo.
Ik wordt er beetje moedeloos van. Ben ik de enige?
Ik ga het nu voor de 6 keer invullen en ik ben nu al vanaf 15 sept hier mee bezig!
Ik heb zelf rabobank en ik heb het gelijk uitgekeerd gekregen! Zonder problemen.

Met de adreswijziging was dit ook al een probleem bij de ING ik heb toen echt tig keer gebeld, adreswijzigingen verstuurd, dan was het niet goed aangekomen, toen wilde ze aanvullende stukken enz enz......

Ik ben blij dat ik niet bij de ing ben als klant. Maar alleen daar het spaarloon heb lopen. (had 1000x liever bij een andere bank gehad)

Maar waar ik benieuwd naar ben, ben ik de enige? of hebben we zoveel pech? wat me stug lijkt aangezien ik met geen andere instantie een probleem heb met de post. Kom wel eens iets niet aan, maar dan toch echt wel de 2e keer.

MAXIEM

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door MAXIEM »

brenda229

Advies: schrijf een potige brief naar de directie van dit ******** bedrijf met de boodschap dat je per omgaande een klacht gaat indienen bij de GeschillenCommissie KIFID in Den Haag. Zet in die brief ook, dat je indien nodig alle gerechtelijke en buitengerechtelijk kosten op hen zult verhalen.

Informatie over de KIFID:

http://www.kifid.nl/consumenten/

Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248

Maxiem.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik ga nog maar een verzoek indienen tav de directie met jou advies.
Want ben zo zat. We zijn al weer anderhalve maand hier mee bezig.

Ik heb al 10 formulieren opgevraagd denk dat ik die ga toezenden, elke dag maar een of zo.

echt om moedeloos van te worden.

Maar hebben andere ook deze ervaring?

geopie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:53

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door geopie »

Ik heb dezelfde ervaring. Op 14 september jl. volgens de voorgeschreven wijze van de ING, verzocht om het van regeringswege vrijgevallen bedrag, te storten op mijn betaalrekening. Tot op heden nog niets ontvangen. Velen mails verder ben ik nog niets opgeschoten. Volgens ING blijkt het verlies van post bij hun bank vaak de oorzaak te zijn van dit probleem!
Ik heb via de bankmanager van een ING kantoor een klachtenformulier ingediend. Dit werd een week later beantwoord met mooie beloften. Echter zonder resultaat Verder wordt ik in het mailantwoord en in het schriftelijk antwoord naar aanleiding van mijn klacht, regelmatig verwezen naar de telefonische helpdesk, 10 ct./min.
Onder de keuzetoets "Sparen" krijgt men te maken met wachttijden van een half uur of langer.
Het meest wanstaltige van alles is dat zowel bij het schriftelijk antwoord als bij de diverse mails een klanttevredenheids onderzoek was gevoegd. Met een verzoek om de vragenlijst te beantwoorden. Ik heb de enquête ingevuld en daarbij waarschijnlijk het gemiddelde flink naar beneden gehaald.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door brenda229 »

ook ik heb het gemiddelde flink naar beneden gehaald. Ik heb erg negatief beantwoord.
Gisteren weer een mail gehad en weer is het verzoek niet aangekomen.
Het lijkt wel ontmoedingsbeleid!
Ik ben wel "blij" dat ik dus niet de enige ben, begon al aan mezelf te twijfelen.
Maar ik ga wel een klacht indienen, dit is echt belachelijk!
we zijn nu al ruim 6 weken verder, toch bizar!
gr brenda.

geopie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:53

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door geopie »

Hi Brenda.

Bedankt voor je reactie. Ik heb juist een brief klaar voor de bazen van die bank. Misschien is het raadzaam dat jij hen ook schrijft, ING, Raad van Bestuur, Amstelveenseweg 500, 1081 KL Amsterdam.
Uitvoerig heb ik hen ingelicht over de klantbejegening en heb hen een ultimatum gesteld tot 10 november. Als ik op dat moment niet in bezit ben van het door mij gevraagde bedrag, dan deponeer ik een klacht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, (Kifid)

Groet
G.

geopie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2010 13:53

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door geopie »

Hi Brenda.

Nou de brief naar de Raad van Bestuur dat werkt.
Zondagmiddag verstuurd. Woensdagochtend om 10 uur werd ik gebeld door een medewerker van de ING. Duizenden verontschuldigingen maar nu werd het echt geregeld. Het feit dat de boeking genegeerd werd door de computer van de ING was gelegen in het feit dat diegene die de post invoerde, vergat een spatie te zetten tussen mijn voorletters en mijn achternaam. Dat gebeurde rond de 22e september.
Maar goed ben ben maar gaan afwachten maar lang was dat niet nodig want het door mij gevraagde bedrag stond vanmiddag, (daags na het telefoongesprek met de ING man, op mijn betaalrekening)
Dus schrijven naar de Raad van Bestuur van de ING.

Succes.
Geopie

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Brenda229,

Allereerst excuses voor de gang van zaken. Vanuit het ING Webcare Team wil ik je graag helpen en dit voor je oplossen.

Zou je mij je telefoonnummer kunnen sturen via een prive-bericht en eventueel het nummer van de spaarloonrekening? Ik zal dan zorgen dat er op korte termijn contact met je wordt opgenomen door een ING-collega om dit op te lossen.

Erik
ING Webcare Team

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: lijkt onmogelijk spaarloon uitgekeerd te krijgen van ING

Ongelezen bericht door marcel75 »

Erik,
Het is goed om te lezen dat er van uit ING aktie ondernomen wordt. Met alle respect moet ik daar wel bij aantekenen dat ik een maand later toch wel een beetje laat vind.

Gesloten