LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlopen bon van Gift For 2...

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
LaMama
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 11:46

Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door LaMama »

In het archief heb ik al het een en ander gelezen over verlopen kadobonnen die eigenlijk niet mogen verlopen. Nu heb ik een kadobon ontvangen voor een etentje. Er staat dus geen geldbedrag op. De bon is inmiddels verlopen (was 1 jaar geldig), maar ik vraag me af of dat wel mag.
Ik kan me voorstellen dat ik bij zou moeten betalen oid, maar helemaal verlopen mag toch niet meer? En als ik ze daarover ga mailen, zou ik wel graag beslagen ten ijs komen en dus precies weten waar het staat dat ze dat niet mogen weigeren.
Kan iemand hier me helpen?

Groet!

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Er zijn veel klachten over GiftFor2.
klik klik.
De bon is een jaar geldig (zie de Algemene Voorwaarden), daarna vervallen alle rechten.
Laatst gewijzigd door Toxopeus op 26 sep 2010 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door ronald g »

De voorwaarden zijn helder, zie onderstaande.

GiftFor2 cadeaukaarten zijn geldig tot 1 jaar na de datum van uitgifte, tenzij anders vermeld. De ontvanger dient zijn of haar reservering te maken en de cadeaukaart te verzilveren vóór de vervaldatum. Het is onder geen beding mogelijk de geldigheidstermijn van GiftFor2 te verlengen. Na het verlopen van de geldigheidstermijn vindt geen restitutie plaats. Alleen GiftFor2 cadeaukaarten met een geldige en door GiftFor2 geactiveerde code zijn geldig.
De geldigheid is te controleren op de website van GiftFor2.nl

LaMama
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 11:46

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door LaMama »

Ben bang dat het een duidelijk verhaal is. Zeker gezien de verschillende fora waar ik op gewezen ben. Wat een slechte service. We hebben de kaart te lang laten liggen omdat het zo weinig aanbod was en nu is het te laat. Jammer, maar helaas.
Gelukkig had ik ook een positieve ervaring met een verlopen bon, bij een sauna. 50 euro en niet meer geldig, maar ik kon hem gewoon inwisselen. Gelukkig kan het zo ook!

Bedankt voor jullie reacties.

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Het is geen slechte service, de voorwaarden zijn duidelijk, bon is één jaar geldig. Dat u er dan geen gebruik van maakt binnen dat jaar is uw probleem.
Wel de tijds nemen om na een jaar hier een "klacht" te geponeren maar in heel dat jaar niet de tijd nemen de voorwaarden voor die bon even te lezen :roll:
Is geen directe aanval op u maar de consument is tegenwoordig wel heel erg lui en over-eisend ...

LaMama
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 11:46

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door LaMama »

Ik doelde niet zozeer op mijn verhaal, maar op de verhalen op de andere fora. Daar zijn veel klachten te vinden over Gift For 2. Zoals ik al aangaf, heb ik gewacht tot er meer aanbod zou komen, maar heb ik daardoor te lang gewacht en is de kaart nu verlopen. Ik heb er dus zeker wel aandacht aan besteed. Ik hoopte dat voor dit soort bonnen hetzelfde zou gelden als voor bonnen waar wel een bedrag op vermeld staat. Daar was ik benieuwd naar en daarom vroeg ik hier om raad. Niet om te klagen.

Groet

jeanneb
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:21

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door jeanneb »

Vandaag het zelfde meegemaakt zit je in het restaurant is je pasje verlopen maar op het pasje en het bijgeleverde boekje staat niet dat je op internet moet kijken of dat je je pasje moet activeren dus volgens mij moet hier iets aangedaan kunnen worden,ik vind dit een slechte zaak .

Marco59
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:07

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door Marco59 »

Ik wil jullie opmerkzaam maken op het feit dat er wel degelijk regels zijn waaraan Giftfor 2 maar ook Bongo, Pluimen etc. zich hebben te houden. Ze moeten zich volgens mij houden aan de wet financieel toezicht, als je naar een jurist gaat zal deze je vertellen dat ze zich hier niet aan houden! :mrgreen:
Deze partijen verdienen hun geld aan de zogenaamde vrijval, als je de bon na een bepaalde niet meer kan gebruiken terwij het geld er op staat is de poen voor de deze partijen. Het is zo'n interssante bron van inkomsten dat bijvoorbeeld Bongo winkels heeft geopend in de kalverstraat en andere locaties. Bongo of cadeaubox is een miljardenbedrijf.
Doe je best om je geld terug te krijgen, volgens mij kan dat.

consument10
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 21:12

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door consument10 »

Bedankt voor jullie veelal constructieve inbreng; het heeft ons zeker geholpen met de vraag wat te doen met een verlopen bon.
Inhakende op de stelling dat de huidige consument lui is........... fijn te weten dat er ook nog mensen zijn die denken en handelen vanuit aannames. De aanname dat iedere consument lui is gaat niet altijd op. Van goed vertrouwen had er net zo goed kunnen staan.

jeanneb
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:21

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door jeanneb »

Bij deze wil graag even melden dat ik Gift For 2 aangeschreven heb en tegen betaling van € 9,00 (administratiekosten, verpakkings- en verzendkosten)een nieuwe kadobon heb gekregen. Die dus ook een jaar geldig is.
Er stond niet op het pasje en op de verpakking dat die bon maar een jaar geldig zou zijn en dat hebben ze nu op de nieuwe verpakking wel gedaan.

egmond
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 12:06

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door egmond »

Mensen van dit forum,

Ik raad u allen aan zich te melden bij de consumentenwijzer.
tel: 0880707070

Giftfor2 is wel degelijk verantwoordelijk voor onduidelijkheid betreft hun verloopdatum.
De wet verplicht cadeaukaarten de belangrijkste(verloopdatum) regel duidelijk te vermelden op hun cadeau indien zij stellen dat deze maar een jaar geldig is. Als zij klantvriendelijk zouden zijn hadden zij dit zelfs op de verpakking en op de 1é pagina van hun boekje gezet.
Alleen Check geldigheid op de achterzijde van de kaart en verwijzen naar de algemene voorwaarden is dus niet genoeg. Neem geen genoegen met €17,50 bijbetaling voor een nieuwe kaart.

Schijf ook een mail naar :[email protected]
Meld daarin uw klacht.

De consumentenwijzer heeft uw klachten nodig om hier iets mee te kunnen doen.

Allen succes

Marco59
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:07

Re: Verlopen bon van Gift For 2...

Ongelezen bericht door Marco59 »

De consumentenwijzer weet van toeten noch blazen, ze hebben alleen verstand van cadeau bonnen. Een andere wereld waarin de looptijd van een bon juridisch redelijk geregeld is.
Voor de cadeaukaart zoals Giftfor2 deze uitgeeft moet je met je klacht naar de AFM omdat Giftfor2 elektronischgeld uitgeeft. Je heb het recht als kaarthouder om als de kaart nog geldig is deze om te wisselen voor Cash na aftrek van kosten.
De consuwijzer houd zich nietmet financiële diensten bezig,kan je wel helpen als er een probleem is met de algemene voorwaarden van Giftfor2 maar kan niet beoordelen of deze voorwaarden voldoen aan de wettelijke vereisten. :twisted:

Gesloten