LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegenpartij wil schade niet vergoeden

Andere onderwerpen over auto en vervoer
leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

Hallo Allemaal,

Misschien kunnen jullie mij adviseren wat ik nog zou kunnen doen.
Juni jongstleden stond mijn auto geparkeerd in een parkeerhaven aan de Hoofdweg.
Aan het eind van mijn werkdag kom ik terug en zie ik dat iemand mijn autospiegel heeft geraakt, omdat deze los naast de auto hangt.
Nu wil het geval dat desbetreffend persoon wel een visitekaartje achtergelaten heeft met een telefoonnummer waar ik naartoe kon bellen voor de schade.
Een bewoner van een verzorgingshuis had wel gezien dat mijn auto geraakt was, maar omdat ik een kaartje had heb ik hier tegen gezegd:' hij heeft een briefje achter gelaten'
Naar dit nummer gebeld, wilde desbetreffend persoon dit graag zo oplossen omdat hij een behoorlijk hoog eigen risico had.
Mijn man is toen naar een autoschade bedrijf gegaan om de schade op te laten meten aan de auto.
Nu wil het geval dat de schade groter leek dan in eerste instantie door het schadebedrijf vastgesteld was, maar deze later toch nog heeft aangetoond dat er nog lakschade aan de auto zat doordat de spiegel los heeft gehangen.
Hierop ging de tegenpartij moeilijk doen en wilde het via de verzekering laten oplossen.
Ik heb toen netjes een verzekeringsmaatschappij doorgekregen met een polisnummer. En dit heb ik doorgespeeld naar mijn verzekeringsagent.
Nu komt het verhaal tot op heden hebben wij niets vergoed gekregen. Dit omdat de tegenpartij de schade niet gemeld heeft. En een visitekaarte waarop staat dat ze mijn auto geraakt hebben geen bewijs is.
Tot overmaat van ramp toch maar de bewoner van het verzorgingshuis opgezocht die het ongeval gezien had, een getuigenverklaring laten schrijven en deze naar mijn verzekeringsagent gebracht. Die heeft de getuigenverklaring opgestuurd en vervolgens horen we helemaal niets.

Wat kan ik nou nog doen om mijn schade verhaald te krijgen, onze auto is in april net helemaal gespoten en netjes gemaakt, dus ik had een nieuwe auto en nu een auto met schade. Die ik niet vergoed krijg.

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Naar het waarborgfonds met 2 getuigen die kunnen verklaren dat u geen schade had op het moment van parkeren.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door tennis »

Hierop ging de tegenpartij moeilijk doen en wilde het via de verzekering laten oplossen.
Is er geen formulier ingevuld worden, wat beide partijen hebben getekend!

leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

tennis schreef:
Hierop ging de tegenpartij moeilijk doen en wilde het via de verzekering laten oplossen.
Is er geen formulier ingevuld worden, wat beide partijen hebben getekend!
Nee dat is er niet, omdat de tegenpartij vertrokken was en daarna alles per telefoon geregeld is.
De tegenpartij heeft zelfs contact gehad met het autoschadebedrijf, maar nu houd hij zich compleet van de domme om het even zo te zeggen.

leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

hdpaddy schreef:Naar het waarborgfonds met 2 getuigen die kunnen verklaren dat u geen schade had op het moment van parkeren.
Mogen deze getuigen ook familie zijn die de auto zelf strak gemaakt hebben en gespoten hebben? (familie had ook een bedrijf in de autoschade)

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door hdpaddy »


leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

Bedankt voor de link, ik zal het eens doorlezen.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door TonGr »

Waarborgfonds gaat niet lukken, de dader is bekent ( zie de 5 basisvoorwaarden )

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door crazyme »

leutjerooie schreef: Naar dit nummer gebeld, wilde desbetreffend persoon dit graag zo oplossen omdat hij een behoorlijk hoog eigen risico had.

Nu wil het geval dat de schade groter leek dan in eerste instantie door het schadebedrijf vastgesteld was, maar deze later toch nog heeft aangetoond dat er nog lakschade aan de auto zat doordat de spiegel los heeft gehangen.
Hierop ging de tegenpartij moeilijk doen en wilde het via de verzekering laten oplossen.
Wie het onderste uit de kan wil krijgt het deksel op zijn neus.

Wellicht voelt de veroorzaker zich bedonderd door een exorbitant hoge schade. Daarbij vaag ik mij af of die "plotseling" ontdekte lakschade niet is veroorzaakt door te gaan rijden met een lamme spiegel. Die schade heeft u dan wel zelf veroorzaakt.

leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

crazyme schreef:
leutjerooie schreef: Naar dit nummer gebeld, wilde desbetreffend persoon dit graag zo oplossen omdat hij een behoorlijk hoog eigen risico had.

Nu wil het geval dat de schade groter leek dan in eerste instantie door het schadebedrijf vastgesteld was, maar deze later toch nog heeft aangetoond dat er nog lakschade aan de auto zat doordat de spiegel los heeft gehangen.
Hierop ging de tegenpartij moeilijk doen en wilde het via de verzekering laten oplossen.
Wie het onderste uit de kan wil krijgt het deksel op zijn neus.

Wellicht voelt de veroorzaker zich bedonderd door een exorbitant hoge schade. Daarbij vaag ik mij af of die "plotseling" ontdekte lakschade niet is veroorzaakt door te gaan rijden met een lamme spiegel. Die schade heeft u dan wel zelf veroorzaakt.
Ja dan zou de spiegel de gehele tijd nadat hij hem aangereden heeft los moeten hebben hangen.
Dit is niet het geval, en daarnaast kan ik er niets aan doen dat het bedrijf de lakschade niet heeft gezien.
Ik wil gewoon graag mijn schade aan de auto gerepareerd hebben en hoe ze het doen via de verzekering, niet via de verzekering als mijn auto maar weer klaar is.
Mijn auto was schadeloos en heeft nu wel schade.
Ze kunnen toch ook een schade-expert sturen, die kan zo de schade vaststellen.
Maar goed ik verneem dat ik mijzelf hier moet gaan verdedigen en hier heb ik geen zin in, ik vraag om advies en hierbij zal ik het verder dan maar laten.

Bedankt

leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

TonGr schreef:Waarborgfonds gaat niet lukken, de dader is bekent ( zie de 5 basisvoorwaarden )
Nee dat lees ik ook in de voorwaarden, ik hoop dat de verzekering zich er verder mee red en dat mijn auto gerepareerd zal worden.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik zou een aangetekende brief (eventueel via de rechtsbijstand) versturen naar diegene die de schade veroorzaakt heeft en eisen dat hij betaald.
hij heeft de schade veroorzaakt en moet ook betaeln.

leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

brenda229 schreef:ik zou een aangetekende brief (eventueel via de rechtsbijstand) versturen naar diegene die de schade veroorzaakt heeft en eisen dat hij betaald.
hij heeft de schade veroorzaakt en moet ook betaeln.

Bedankt voor je reactie!! Zo denk ik er netzo over, hij heeft de schade veroorzaakt, ik heb hier niet om gevraagd.
Hier had ik nog niet eens aan gedacht. :D

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik weet niet of je rechtbijstand hebt?, maar ze kunnen je vast helpen met de brief. Maar je tussenpersoon is voor al je schades, die moet je ook helpen. Hij is niet voor niks je tussenpersoon!

leutjerooie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:24

Re: tegenpartij wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door leutjerooie »

brenda229 schreef:ik weet niet of je rechtbijstand hebt?, maar ze kunnen je vast helpen met de brief. Maar je tussenpersoon is voor al je schades, die moet je ook helpen. Hij is niet voor niks je tussenpersoon!
Ja ik maak volgende week wel even een persoonlijke afspraak met mijn tussenpersoon.
Via de telefoon vind ik zelf vervelender dan persoonlijk.
Daarna kan ik altijd nog de rechtsbijstand inschakelen als daar niets uitkomt.

Gesloten