LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
harlem023
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 dec 2007 12:18

KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door harlem023 »

Sinds een tijdje hapert internet regelmatig. Tips hoe ik dit op moet lossen?

Ik heb (al jaren) een KPN Experia Siemens SX55. Nu gebeurt het regelmatig dat internet er opeens uitligt, en dan na een paar minuten weer terug is. Gebeurt met allerlei sites. Meestal moet hij eerst heel lang zoeken naar de pagina, en krijg ik de melding (van Google Chrome of Safari) 'Oeps, de link lijkt niet te werken' of zoiets. Als ik dan een nieuwe site opzoek (laten we zeggen nu.nl) dan laadt die wel meteen. Heel vreemd! :|

Het ligt niet aan mijn iMac, want ook de wifi-verbinding met mijn telefoon (ik luister bijvoorbeeld naar internetradio op mijn telefoon) valt regelmatig even weg.

Iemand tips? Zou de Experiabox de grote internetsnelheden van tegenwoordig niet meer aankunnen?

Bedankt alvast voor je antwoord!

Harlem023

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tennis »


agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door agro »

Helpdesk bellen en zeggen dat experiabox regelmatig uitvalt, heb je binnen 2 a 3 dagen nieuwe.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tiptoo »

agro schreef:Helpdesk bellen en zeggen dat experiabox regelmatig uitvalt, heb je binnen 2 a 3 dagen nieuwe.

eerst ga je zowat failliet van het bellen en daarna mag je hopen dat je inderdaad een nieuwe krijgt, succes.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door agro »

Heb op deze manier al 2x nieuwe gekregen, was geen enkel probleem.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tiptoo »

agro schreef:Heb op deze manier al 2x nieuwe gekregen, was geen enkel probleem.

knap , maar goed ik ben niet te vreden over kpn , ben er niet voor niets weg dus hoop het voor TS.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Er kunnen meerdere redenen van de wegvallende verbinding. De modem hoeft niet de oorzaak te zijn. Namelijk naast de modem kan er slechte bekabeling zijn, probleem in de wijkcentrale/verdeelkast. Tevens kan het zijn dat niet de modem wegvalt maar de draadloze verbinding door bijvoorbeeld meerdere netwerken in de buurt die uitzenden op hetzelfde frequentie.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tennis »

SirPeter schreef:Er kunnen meerdere redenen van de wegvallende verbinding. De modem hoeft niet de oorzaak te zijn. Namelijk naast de modem kan er slechte bekabeling zijn, probleem in de wijkcentrale/verdeelkast. Tevens kan het zijn dat niet de modem wegvalt maar de draadloze verbinding door bijvoorbeeld meerdere netwerken in de buurt die uitzenden op hetzelfde frequentie.
Dat is juist, maar als eerst de verbinding goed was, is het normaal niet de bekabeling.
Meestal is het de box, dus als het met het verbreken van de stromtoevoer niet lukt, moet de volgende stap gedaan worden, en dat is het ding resetten.
Als een laptop niet meer werkt, doe je ook een recovery/herstellen van fabrieksinstelling.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door Henri42 »

tennis schreef:
SirPeter schreef:Er kunnen meerdere redenen van de wegvallende verbinding. De modem hoeft niet de oorzaak te zijn. Namelijk naast de modem kan er slechte bekabeling zijn, probleem in de wijkcentrale/verdeelkast. Tevens kan het zijn dat niet de modem wegvalt maar de draadloze verbinding door bijvoorbeeld meerdere netwerken in de buurt die uitzenden op hetzelfde frequentie.
Dat is juist, maar als eerst de verbinding goed was, is het normaal niet de bekabeling.
Meestal is het de box, dus als het met het verbreken van de stromtoevoer niet lukt, moet de volgende stap gedaan worden, en dat is het ding resetten.
Als een laptop niet meer werkt, doe je ook een recovery/herstellen van fabrieksinstelling.

resetten is iets anders dan het herstellen van de fabrieksinstellingen, ik zie me de de laptop bij een storingtje echt niet recovery/fabrieksinstellingen toepassen, vroeger gaven de klantenservice ook dit advies: Veeg de harde schijf maar leeg/formateren en installeer opnieuw alle software, een mooie klus voor een regenachtige dag :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tennis »

Lees mijn tekst nog eens, en dan schrijf pas.
Ik heb het over de experiabox voor te resetten en niet de laptop.
Tevens schrijf ik dit:
Als een laptop niet meer werkt, doe je ook een recovery/herstellen van fabrieksinstelling.[quote][/quote]

Dus nergens staat iets van, als er een storingtje is!

Dus wat doe je dan als jou laptop niet meer werkt?

hzaza
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:27

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door hzaza »

KPN is bekend met loze beloftes verkondigen. Als KPN voor de TV haar loze beloftes moet verantwoorden, dan kun je er op rekenen dat er de komende twee maanden geen problemen zullen ondervinden. Maar daarna wordt het alleen maar erger.
Ik heb KPN al maanden lang (vanaf juni 2010) keer op keer telefonisch en per mail, verzocht om de Experia box te vervangen, omdat ik geen dag kan internetten zonder tig keer storing van het internet. Het antwoord van KPN is altijd “reseten mijnheer, dan is het goed.” De laatste keer had ik een medewerkster van KPN aan de telefoon, op een gegeven moment zegt ze “u heeft storing op uw telefoon mijnheer”. Ik zeg; “ja dat komt door Experia box.” “Inderdaad” zegt ze. “Het moet vervangen worden.” Tegelijkertijd is de verbinding verbroken. Ik heb weer gebeld, toen kreeg ik iemand anders aan de telefoon. Ik kreeg weer te horen “U moet reseten, dan is het goed.” Ik zei dat ik het al meer dan duizend keer gereset heb. Ik heb de Helpdesk via email meerdere malen benaderd en kreeg als reactie dat ze momenteel niet kunnen helpen bel maar met het nummer......
Ik ben het zat, daarom ben ik overgestapt naar een andere provider. Over 10 dagen heb ik een andere provider..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tiptoo »

@hzaza
succes bij je nieuwe provider ook ik ben weg bij kpn.

Ronny@aikido
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2011 20:28

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door Ronny@aikido »

Binnen 1 jaar experiabox kapot, wordt nieuwe opgestuurd. Ze hadden alleen niet vertelt welk jaar ze dat gingen doen, dus ik belde maar weer op. "O hier ligt nog een aanmaakbon of iets dergelijks werd er gezegd"?. Na een week kwam dat rotkastje en heb nog gezegd "waarom kan je niet zo'n kastje afhalen bij een kpn winkel? Lijkt mij handiger? Nu bezig wat ik aan die schade kan doen, want de rekeningen lopen wel door met onze vriend KPN.

rupert
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 20:47

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door rupert »

Vrienden van ons kregen deze week een nieuwe box omdat de experiabox defect bleek te zijn. Moeten wel de technicus betalen die een uur bezig is geweest om vast te stellen dat de box inderdaad defect was. Is dit normaal? KPN moet toch voor een degelijk toestel zorgen en de kosten van de technicus voor haar rekening nemen als het vervangen moet worden? Ze bleven namelijk eerst maar beweren dat het niet aan het toestel kon liggen. 60 Euro voor vervangen toestel!!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door tiptoo »

@rupert , kpn hoort inderdaad voor een degelijk toestel te zorgen , maar technicus zal je zelf moeten betalen , dat valt niet onder de kosten.

hzaza
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:27

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door hzaza »

SirPeter schreef:Er kunnen meerdere redenen van de wegvallende verbinding. De modem hoeft niet de oorzaak te zijn. Namelijk naast de modem kan er slechte bekabeling zijn, probleem in de wijkcentrale/verdeelkast. Tevens kan het zijn dat niet de modem wegvalt maar de draadloze verbinding door bijvoorbeeld meerdere netwerken in de buurt die uitzenden op hetzelfde frequentie.


Het kan zo zijn, maar in mijn geval niet. Omdat het duidelijk te zien is via de PC dat het rode lichtje van een kapotte modem is. Ik weet veel van elektronica af, toch heb ik een monteur die er meer verstand van heeft bij gehaald. Dus een kapotte Experiabox. Volgens een KPN medewerker, kan ik in principe elk jaar zo'n Experiabox aanvragen, deze is al meer dan twee jaar geleden vervangen. De laatst Experiabox kreeg dezelfde problemen als de eerste, deze bleek uiteindelijk kapot te zijn.

hzaza
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:27

Re: KPN Experia Siemens hapert. Tips?

Ongelezen bericht door hzaza »

rupert schreef:Vrienden van ons kregen deze week een nieuwe box omdat de experiabox defect bleek te zijn. Moeten wel de technicus betalen die een uur bezig is geweest om vast te stellen dat de box inderdaad defect was. Is dit normaal? KPN moet toch voor een degelijk toestel zorgen en de kosten van de technicus voor haar rekening nemen als het vervangen moet worden? Ze bleven namelijk eerst maar beweren dat het niet aan het toestel kon liggen. 60 Euro voor vervangen toestel!!!
Nee. Mocht blijken dat de box kapot is, dan zijn de kosten voor KPN. Als box niet kapot is, dan zijn de kosten voor de aanvrager..

Gesloten