LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag niet zomaar klant worden van UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
slowcheet
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:16

Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door slowcheet »

Ik heb afgelopen donderdag een huurcontract getekend voor een nieuwe woning via de woningbouw vereniging. Omdat ik direct tv, telefoon en internet wil hebben heb ik dat ook snel aangevraagd.

Nu blijkt dat de vorige bewoner er financieel een potje van heeft gemaakt, en overal een hoop schulden heeft openstaan. Hierdoor weigert UPC mij als nieuwe klant, totdat ik een kopie van huurcontract en legitimatie bewijs per fax opgestuurd heb. Fax???

Ik heb UPC hier meermalen over gesproken, maar zij willen deze papieren alleen per fax ontvangen. Dus niet per post, of email. Aangezien ik geen fax tot mijn beschikking heb (wie wel nog tegenwoordig) moet ik kosten gaan maken.

Kopietjes maken van huurcontract + paspoort = 9 paginas x 25 eurocent = 2.25 euro
Fax sturen naar upc = 4 euro + 50 eurocent per pagina = 9.50 euro
Dat komt dus op een totaal neer van 11,75 euro.

Daarnaast lees ik op verschillende fora verhalen van mensen die meerdere malen soortgelijke gegevens hebben moeten opsturen omdat UPC ze niet goed ontvangt (en dat komt dus neer op 2 of zelfs 3 x 11,75 euro. Verder lees ik ook nog dat ze soms achteraf om een gemeente inschrijving gaan vragen.

WTF! Ik vind dit op z'n zachts gezegd niet een heel erg warm welkom voor een nieuwe klantl.

2 vragen;

1) aan upc webcare; kunnen we dat niet anders oplossen?
2) aan forum bezoekers; is er een goed alternatief voor met name tv (regio amsterdam)?

maw, ik wil gewoon TV en internet, geen gezeik met dit soort praktijken.
Laatst gewijzigd door slowcheet op 22 feb 2011 23:58, 8 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door tiptoo »

op punt 2 hangt er van af welke omgeving je woont wat je kunt ontvangen, je hebt ook nog ziggo, xms en digitenne van kpn.

kijk eens op sites en zet er je postcode in dan zie je of je het ken ontvangen daar. succes.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik vind dit op z'n zachts gezegd niet een heel erg warm welkom voor een nieuwe klant.
UPC leest ook dit soort forums als er tips op komen zoals onderstaand,welke kort geleden nog als beste oplossing aangedragen werd door stofzuigertje. Worden ze terecht argwanend/voorzichtig als op een fout adres weer opnieuw aangevraagd wordt

stofzuigertje adviseert,
De beste oplossing;

Meneer zegt alle huidige oude diensten op met zijn bankrekening nummer.....


Mevrouw gaat op haar meisjesnaam nieuwe aanvragen met welkomst korting zodra Meneer weg is....

Dus het lijkt een verhuizing met nieuwe bewoner en Mevrouw is van harte welkom als nieuwe klant en volgend jaar zal zij het huis weer verlaten omdat dan Meneer weer daar komt wonen....

Dus elk jaar een nieuwe klant opgeven dus mevrouw, zorg dat Uw rekening op Uw eigen naam staat en U heeft voordeel...
Dat dit ook makkelijk is als je werkelijk gaat scheiden wil ik hierbij dus niet adviseren... en dankzij de reclame elk jaar voordeliger kijken?

gr Henk

slowcheet
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:16

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door slowcheet »

@tiptoo; de locatie is Amsterdam. Volgens mij is daar alleen digitenne beschikbaar.

@henk; dank voor je antwoord, maar ik heb niets met de vorige bewoner te maken. Ik heb het huis donderdag opgeleverd gekregen van de woningbouwvereniging.

Ik snap de voorzichtigheid van UPC wel. Maar een kopie huurcontract + paspoort sturen is toch om een valse zekerheid vragen? Ik bedoel, het voorbeeld-huurcontract van de woningbouwveriniging kan je zo van de website downloaden (http://is.gd/1FPwOa PDF). Daarnaast zou de vorige bewoner ook gewoon een paspoort van bijvoorbeeld zijn vriendin of vriend kunnen gebruiken om een nieuw contract af te sluiten. maw; procedures die nergens voor nodig zijn, en niets toevoegen. Voor beide partijen niet.

Maar hoofdzakelijk is het natuurlijk van de zotte dat deze gegevens alleen per fax verstuurd kunnen worden. Maar volgens de helpdesk kan je een e-mail en brief vervalsen, en een fax niet. Een verdere uitleg hiervan kon er niet gegeven worden.
Laatst gewijzigd door slowcheet op 23 feb 2011 00:00, 3 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Henk 51

Dit bericht heb ik ooit geschreven omdat een nieuwe aansluiten soms makkelijker en sneller is dan bestaande problemen te verhelpen.
Dat is hier dus niet het geval, en ook niet om voordeel te halen die je vaak kreeg als nieuwe klant.

Ik vind het onredelijk om een Fax te vragen maar er zijn service nummers waarmee je een Fax kunt sturen.
Ik heb zelf een bedrijf maar geen Fax dus waarom leven zij bij UPC nog in de vorige eeuw?

Gewoon online jezelf aanmelden en dat net zolang volhouden tot ze het wel accepteren.
Ook via gratis 0800 nummer kan dat dus probeer het nog eens.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door tiptoo »

slowcheet schreef:
@henk; dank voor je antwoord, maar ik heb niets met de vorige bewoner te maken. Ik heb het huis donderdag opgeleverd gekregen van de woningbouwvereniging.



.
ik snap upc niet , jij hebt net zoals je schrijft niks met de vorige bewoners te maken vind dit schofterige praktijken.

met digitenne moet je wel opletten dat je niet in een drukke straat woont want dan stoort die, heb je geen ziggo mogelijkheid in Amsterdam?

ik zou upc niet eens meer willen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door agro »

Je kan voor internet en bellen ADSL nemen, en voor tv interactieve tv via dezelfde (telefoonlijn) diverse providers kunnen dit aanbieden zoals bv. Tele2, KPN en Online, wellicht zijn er nog andere providers ook.

slowcheet
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:16

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door slowcheet »

Ik bel UPC morgen nog even om het te proberen, maar eerlijk gezegd heb ik er nu ook niet heel veel zin meer in. Het liefste zou ik kabel internet willen, omdat dit nu eenmaal sneller is dan adsl. Maarja, ik trek dit soort bedrijven niet.

Ik heb inmiddels na een beetje speuren een XS4all abonnementje gevonden, in combinatie met digitenne voor TV als alternatief..

Ik wacht nog even op antwoord van UPC morgen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

slowcheet schreef:Ik bel UPC morgen nog even om het te proberen, maar eerlijk gezegd heb ik er nu ook niet heel veel zin meer in. Het liefste zou ik kabel internet willen, omdat dit nu eenmaal sneller is dan adsl. Maarja, ik trek dit soort bedrijven niet.

Ik heb inmiddels na een beetje speuren een XS4all abonnementje gevonden, in combinatie met digitenne voor TV als alternatief..

Ik wacht nog even op antwoord van UPC morgen.

toch vrij logisch dat UPC bij een aanvraag met hetzelfde postadres voorzichtig is, zij kunnen niet zien of er een andere persoon inwoont, simpel alles per post opsturen, kopies maken doe je toch via je printer??

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door agro »

simpel alles per post opsturen,
Watte????????????? Simpel???????????
Ik heb UPC hier meermalen over gesproken, maar zij willen deze papieren alleen per fax ontvangen.
:idea: Eerst even lezen eer je onbenullig commentaar levert :oops:

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik snap dat ze voorzichtig zijn maar wel vreemd dat je het alleen per fax mag doen. Ben benieuwd als je belt of je er nog uitkomt met ze

edwinknight

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door edwinknight »

Ondanks dat ik zelf nu bij UPC zit, vindt ik het ronduit kolder dat zij alles per fax willen hebben ivm het kunnen vervalsen van gegevens. Wat heb jij met een vorige bewonder te maken welke niet zo netjes was met betalen.
Tenaam stelling is al anders, rekening nummer is anders etc etc etc

Kanonne zeg, leven ze in het jaar krijt ofzo.

Blijkbaar kan deze "grote" jongen het zich veroorloven om dit soort maffia praktijken toe te passen. Nou, van mij hadden ze een hele grote boom ingekund.
Genoeg andere mogelijkheden tegenwoordig met zoveel providers.


Kabel, adsl kijk ff op http://www.breedbandwinkel.nl/abonnementen
postcode invullen en kiezen.
Laatst gewijzigd door edwinknight op 23 feb 2011 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom moet je kopieeren voordat je faxt??

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:

toch vrij logisch dat UPC bij een aanvraag met hetzelfde postadres voorzichtig is, zij kunnen niet zien of er een andere persoon inwoont, simpel alles per post opsturen, kopies maken doe je toch via je printer??

Henri jij bent echt niet helemaal in orde he? dat het jouw afgod is houdt nog niet in dat ze dit kennen flikken!!

ik zou een ander kiezen als ik TS was.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:
Henri42 schreef: toch vrij logisch dat UPC bij een aanvraag met hetzelfde postadres voorzichtig is, zij kunnen niet zien of er een andere persoon inwoont, simpel alles per post opsturen, kopies maken doe je toch via je printer??

Henri jij bent echt niet helemaal in orde he? dat het jouw afgod is houdt nog niet in dat ze dit kennen flikken!! ik zou een ander kiezen als ik TS was.
oeps Tiptoo, je laat me schrikken, ik bel gelijk de arts op:).

UPC doet vermoedelijk niets verkeerds , nog sterker het is ter eigen bescherming van de klant lees TS :),.
Ik heb andere afgoden oa: m,n man kids kleinkids hond kat etc etc en dan ook nog Helmond Sport :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.

WSCB
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 feb 2011 21:34

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door WSCB »

misschien een beetje een vreemde invalshoek, maar hoe kan het dat een woningbouwvereniging je een woning verhuurt waar je dus blijkbaar slecht diensten af kan nemen.

ik zou gewoon eens bij hun aankloppen of ze je kunnen helpen

ze hebben op zijn minst een kopieer machine en een fax staan :lol: :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Mag niet zomaar klant worden van UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de Moderator.
en de berichten erboven dan? lekker selectief bezig moderator!!!!!
zelfs de moderators maken al onderscheid.

Gesloten