LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pc4everyone

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door mmichel »

mirjam69 schreef:
MAXIEM schreef:Berthilde

Je had het bestelde ook niet vooraf moeten betalen. Een beetje shop rekent bij de aflevering aan de deur af. Doen ze dat niet, dan kan er sprake zijn van oplichting en misleiding.

Maxiem.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in maar Berthilde is echt niet de enige gedupeerde. Er zijn 10-tallen (waarschijnlijk meer dan 100) meer gedupeerd.
..................................
....................
Ik heb trouwens gisteren mijn geld terug gestort gekregen (bijna 3 maanden nadat ik de bestelopdracht geannuleerd heb, dat dan weer wel) Het ziet er dus naar uit dat pc4everyone zijn/haar belofte die hier een paar dagen geleden door pc4everyone gemaakt is, nu wel nakomt.

Afwachten of de rest ( plus nog 3 fora's op het Internet ) het ook teruggestort heeft gekregen. Dán pas kun je zeggen dat de beloftes nagekomen worden. Drie maanden? Ongehoord brutaal van PC4everyone.
Jouw terugstorting lijkt op selective damage control! Of hebben er opeens meerdere klagers op het forum hier, het geld teruggezien? Zo ja dan mogen zij dat ook melden, wel zo eerlijk.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

mirjam69 schreef:De valkuil bij dit bedrijf is dat de site er heel professioneel uitziet en dat ze zelfs
adverteren in een landelijk Dagblad. Ook wordt een huisadres op de site vermeld en niet alleen een postbusnummer. Dat geeft ook een bepaald vertrouwelijke uitstraling.
Ik koop soms ook bij internetwinkels.
Een vaste en denk ik goede gewoonte is, alvorens te bestellen bij een voor mij nieuw bedrijf, even te Googelen op reacties van andere klanten. :idea: :roll:
Als minstens 10 pagina's klaagzang op een website als deze bijvoorbeeld niet voldoende is om iemand te weerhouden zich in het ongeluk te storten, moeten ze m.i. zo'n iemand z'n internetrijbewijs afnemen. :wink:

N.B. Internet kost mij iedere maand geld.
Mijn streven is dan ook internet ('swerelds best bijgewerkte bibliotheek) voor mij te laten werken en het liefst iets verdienen.
Die instelling zouden m.i. meer mensen mogen hebben.

RedR
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2011 08:31

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door RedR »

Er was me beloofd dat mijn geld voor vrijdag overgemaakt zou worden maar ik heb net zoals zoveel van jullie nog steeds mijn geld niet gehad....

Nu heb ik een mail gestuurd naar MultiSafePay met (als bijlage) alle mail van PC4Everyone en een officiele klacht....
http://www.multisafepay.com/nl/Contact/ ... elijk.html
Daar zijn ze van mening (ik heb ze ook gelijk gebeld) dat ze er wel mee bezig zijn en dat ze mijn mail weer doorsturen naar Pc4Everyone.....Alsof dat zin heeft. Waarom blokkeren ze die hele bankaccount niet per direct?
Ondanks dat raad ik alle gedupeerde hier aan om datzelfde te doen. Bij MultiSafePay zijn ze van mening dat er te weinig klachten binnen komen.... Yeah right!

Volgens mijn advocaat is dit een zinkend schip en de enige weg is om naar mijn bank te gaan met dit hele verhaal zodat ze mijn geld terug kunnen storneren. Maar dit doet mijn bank nochtans niet. Al vind ik wel dat de bank en MultiSafePay hier een verantwoording in zouden moeten nemen. De site van Pc4Everyone is nog steeds actief, elke dag komen er meer gedupeerde bij. Dat zou nou eens verboden moeten worden!

Ik ben overigens wel blij dat Radar het op heeft gepakt, al denk ik dat Pc4Everyone een faillissement aanvraagd en dat ons geld met de noorderzon is vertrokken (net zoals de eigenaar).

Het bedrijf achter Pc4Everyone is namelijk een zogenaamd beheerders bedrijf en de bedrijfsomschrijving is dan ook holding en beleggingsactiviteiten... Ik heb zomaar een vermoeden dat al ons geld wordt geinvesteerd in deze, vandaar dat we het niet terug krijgen.

Zo krijg ik net deze mail binnen, als antwoord op mijn MultiSafePay actie:

Geachte mevrouw ......,

U heeft ons benaderd naar aanleiding van een door u te ontvangen creditbetaling. Wij vinden dat wij u de nodige uitleg zijn verschuldigd en geven wij bij deze een korte verklaring, niet om ons daar vervolgens achter te verschuilen maar enkel om u te informeren.

In 2010 heeft PC4Everyone een aantal tegenslagen gehad. Deze tegenslagen lopen uiteen van een interne fraude-/diefstalzaak, tot een buitenlandse toeleverancier welke met de noorderzon is vertrokken na ontvangst van een door ons gedane vooruitbetaling. Hierdoor is de uitlevering van de reeds verkochte producten ernstig vertraagd, alsmede het crediteren van deze bestellingen. Vanzelfsprekend wordt er naar gestreefd om alle verschuldigde bedragen op een zo kort mogelijke termijn te voldoen. Een groot deel van de gedupeerden heeft inmiddels de creditering ontvangen.

Wij zetten ons voor meer dan 100% in om deze periode af te kunnen sluiten en wij werken er met man en macht aan om dit op te lossen. Er is nimmer sprake geweest van opzet of kwade trouw onzerzijds. Wij hopen op uw begrip en coulance, zodat wij het tij kunnen keren.

Onze welgemeende excuses voor de hinder die u hierdoor ondervindt.

Met vriendelijke groet,
Kind Regards


Directie
PC4Everyone

Lekker geneuzel dus,zo niks van dat je zegt, o ja ik krijg nu mijn geld terug. Het zijn oplichters....er klopt niks van.
Wat nou levering vertraagd, ik wil gewoon mijn geld terug per direct! Via internet bankieren kan dit echt binnen 2 minuten.... Ook via dat MultiSafePay..... Directie Pc4Everyone you suck, zij zijn niet correct, waarom dan beloven dat mijn creditering voor vrijdag plaats zou gaan vinden? Er is nog steeds niks overgemaakt?!?

Maar laat Radar dat verder maar uitzoeken.... Ik ben er klaar mee... je organiseren als groep gedupeerden heeft mijn inziens ook weinig zin.... Ik zet alles in op Radar en als dat niet lukt dan heb ik mijn les geleerd. Nooit meer zomaar geld overmaken naar Multi(NOT)SafePay ik gebruik alleen nog maar PayPal en alles wat met een thuiswinkel waarborg is besloten!

Ik hoop echter (nog steeds) wel dat we ons geld terug krijgen....sterkte allemaal!
Groeten van RedR
Laatst gewijzigd door RedR op 25 feb 2011 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

KlapperTandjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 feb 2011 16:28

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door KlapperTandjes »

Norea schreef:pc4everyone is een internet computerbedrijf dat computers opkoopt van bedrijven en ze up to date maakt. Vervolgens kun je via de site een computer/laptop van ze kopen.
Ik heb vorig jaar via hen een laptop gekocht voor mijn zoon, die me 500 euro heeft gekost. Na 1 maand crashte de harde schijf en heb ik ze gebeld voor advies. Zij raadden me aan de laptop op te sturen, wat ik heb gedaan en ik zou gebeld worden als de reparatie me geld zou gaan kosten. Twee dagen later werd ik gebeld door iemand die me op een erg vervelende manier de wind van voren gaf omdat ik de laptop te slecht zou hebben verpakt. Vervolgens hoorde ik twee weken niets en ben ik zelf maar eens gaan bellen. Ze waren er mee bezig. Bij een volgend telefoontje, weer heel vervelend, kreeg ik te horen dat ik 68 euro moest betalen en dat ik anders de laptop niet terug zou krijgen. Geen overleg over de kosten en de garantie gold kennelijk ook niet. Ik heb betaald en vervolgens bleek dat ze er een kleinere harde schijf in hadden teruggezet dan er in zat.... Ik ben nu al maanden aan het bellen omdat ik mijn geld terug wil en steeds beloven ze me terug te bellen, ik hoor echter niets meer. Pc4 everyone heeft voor mij wel afgedaan
Norea

:evil: jaa dat hebben mijn vriend en ik ook ervaren we hadden een pc pentium 4 gekocht omdat we altijd spelletjes speelde wilde we geen laptop wat blijkt achteraf kan je er met geen mogelijkheid internet opkrijgen uiteindelijk hebben we weer een mini laptop gekocht en gebruiken de vga kabel voor het beeld maar moet gewoon niet kunnen

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

RedR schreef:Nooit meer zomaar geld overmaken naar Multi(NOT)SafePay ik gebruik alleen nog maar PayPal en alles wat met een thuiswinkel waarborg is besloten!
Of ... indien mogelijk, met een credit card betalen.
Als er iets niet in de haak is, zo het geld weer terug.
Er zijn best regelmatig goedkope aanbiedingen/akties m.b.t. credit cards te vinden.
Dat bedoel ik nu o.a. met: internet voor je laten werken. :wink:

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

Ook ik heb de email gekregen
U heeft ons benaderd naar aanleiding van een door u te ontvangen creditbetaling. Wij vinden dat wij u de nodige uitleg zijn verschuldigd en geven wij bij deze een korte verklaring, niet om ons daar vervolgens achter te verschuilen maar enkel om u te informeren.

In 2010 heeft PC4Everyone een aantal tegenslagen gehad. Deze tegenslagen lopen uiteen van een interne fraude-/diefstalzaak, tot een buitenlandse toeleverancier welke met de noorderzon is vertrokken na ontvangst van een door ons gedane vooruitbetaling. Hierdoor is de uitlevering van de reeds verkochte producten ernstig vertraagd, alsmede het crediteren van deze bestellingen. Vanzelfsprekend wordt er naar gestreefd om alle verschuldigde bedragen op een zo kort mogelijke termijn te voldoen. Een groot deel van de gedupeerden heeft inmiddels de creditering ontvangen.

Wij zetten ons voor meer dan 100% in om deze periode af te kunnen sluiten en wij werken er met man en macht aan om dit op te lossen. Er is nimmer sprake geweest van opzet of kwade trouw onzerzijds. Wij hopen op uw begrip en coulance, zodat wij het tij kunnen keren.

Onze welgemeende excuses voor de hinder die u hierdoor ondervindt.

Met vriendelijke groet,
Kind Regards

Directie
PC4Everyone
Ik ga hier niet mee accoord. Ik vind het heel vervelend dat het is gebeurd. Maar dit gaat om geld dat ik heb betaald waar ik NIETS voor heb gekregen. Het is gewoon mijn geld.

Dat ze het geld van mij gebruiken om hun eigen problemen op te lossen vind ik niet acceptabel.

Ik ga verder actie ondernemen.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

ik heb de volgende email gestuurd: (naar pc4everyone en cc naar MultiSafePay)

LS, directie van PC4everyone,

De situatie vind ik uiterst vervelend voor u. Maar ik heb u via MultiSafePay geld overgemaakt, en ik heb er niets voor ontvangen.
Voor mij is het veel geld omdat ik per maand niet heel veel heb te besteden.

@MULTISAFEPAY: Zijn jullie ook op de hoogte van deze situatie?

Ik stel u hierbij dan ook officieel in gebreke, tenzij MultiSafePay de door u aangegeven situatie kan bevestigen of de directie van pc4everyone mij de beschikingsnummers van de aangifte (bij politie/justitie) van de interne fraude-/diefstalzaak en buitenlandse toeleverancier die met de noorderzon is vertrokken. Ik geef u tot maandag 28 februari tot 17:00 uur de tijd om mij deze beschikkingnummers van deze aangiftes aan mij te e-mailen.

Mocht ik geen bewijzen hebben van de door u genoemde feiten dan stel ik u alsnog officieel in gebreke en zal ik as dinsdag 1 maart een aangetekende brief sturen waarbij ik het bedrag zal eisen, vermeerderd met administratiekosten en wettelijke rente.

Ook zal ik een officiele klacht neerleggen bij MultiSafePay en de Consument Authoriteit wegens het overtreden van de wet koop op afstand.

Mocht de door u beschreven situatie op waarheid berusten en kunt u voldoen aan bovenstaand verzoek, dan ben ik bereid om wat langer te wachten op mijn geld. Mocht u niet aan mijn verzoek kunnen voldoen dan kan ik niet anders dan overgaan tot verdere rechtsmaatregelen.

Maar ik hoop dat niet zo ver hoeft te komen.

MAXIEM

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

In aanvulling op 'Tis weer bijzonder', plaats ik hier weer even mijn screeningspunten. Waren die van te voren gecheckt, dan was dit draadje hier overbodig.

Peildatum 16/2/2011

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).

Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 20% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 feb 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

@Alex400
Volgens mij hebben ze daar een ontzettend grote duim.
Lees hier maar eens een paar "recenties" op Trustpilot (Klik)
Al die smoezen bij elkaar in één boek, kan nog een bestseller worden.

MAXIEM

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

De laatste verwijzing geeft een goed beeld van de wijze waarop een bedrijf vakbekwaam de afgrond in wordt geleid. Bovendien is kenmerkend dat de bedrijfsvoering weinig kaas heeft gegeten van het toepassen van eerlijke handelspraktijken. Veel reviews schurken tegen de grijze lijst aan.

Maxiem.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door trebelski »

Ik ben blij dat TrosRadar er tijd aan besteed om uit te zoeken hoe het nu precies zit. http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... 4everyone/
Klanten moeten vaak maanden wachten op hun levering, de kwaliteit van de producten laat sterk te wensen over en wanneer ze bestelling annuleren wordt de betaling ook nog eens niet teruggestort. De klantenservice is weinig behulpzaam bij het oplossen van de klachten. Bellers worden van het kastje naar de muur gestuurd. In gesprek met Radar zegt de directie van PC4Everyone zich niet te herkennen in de vele klachten. Wel laat het bedrijf weten in zwaar weer te verkeren. Hoewel de directeuren zeggen alles in het werk te stellen om het economisch tij te keren is het voorlopig maar de vraag of klanten hun geld teruggestort krijgen. Naar eigen zeggen laten de balansen van het bedrijf dat vooralsnog niet toe.

Maandag 28 februari in Radar, 20.30 uur op Nederland 1
Laatst gewijzigd door trebelski op 25 feb 2011 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.

123AB
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:34

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door 123AB »

Ik vraag me af of PC4ebeyone financieel hun verplichtingen nog wel na kunnen komen? Gezien de structurele fouten die er gemaakt zijn.. ook verwacht ik niet dat er veel nieuwe klanten zich melden bij PC4ebeyone dat maakt deze situatie uiterst onbetrouwbaar! Ik verwacht dat dinsdag 1 februari na de uitzending van Tros Rader het bedrijf faillissement aanvraagt.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

Zeg Maxiem, niet om het een of ander. Jij bent inderdaad vast iemand die nooit beet is genomen met iets omdat je alles goed afweegt en alles goed onderzoekt.

We gaan de ontwikkelingen hier in dit draadje bijhouden van pc4everyone en we gaan kijken hoe, slachtoffers van pc4everyone, ons voordeel mee kunnen doen. Laat dit draadje een waarschuwing zijn voor mensen die op het punt staan zaken te doen met dit bedrijf. Maar laat dit ook een draadje zijn waarbij slachtoffers van pc4everyone zijn of haar voordeel mee kan doen. Of wellicht zelf verenigen om gezamelijk stappen te ondernemen.

Het is goed bedoelt hoor jou adviezen, maar in dit draadje voegt het niets toe aan de informatie omtrend de zaak pc4everyone. Laten we daarom gewoon on topic blijven aub!

MAXIEM

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Alex400

Gelukkig maak jij niet uit wat on-topic of off-topic is. :wink:

Met vriendelijke groet, Maxiem.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door trebelski »

En helaas is dit de manier waarop pc4everone op hun website met deze klachten omgaat. Deel van hun reactie....
http://www.pc4everyone.nl/thuis/bericht ... n-de-pers/
een klein percentage hiervan uit zijn of haar mening op een internetforum of iets dergelijks. Omdat dit vrijwel altijd anoniem gebeurt is het voor ons vrijwel onmogelijk om onvrede alsnog uit de wereld te helpen omdat de klant in kwestie niet te achterhalen is. De meest kwalijke ‘posts’ zijn geplaatst op het forum van TROSRadar, de meerderheid van de posts is afkomstig van een oud medewerker van ons. Nadat hij een greep uit de kassalade heeft genomen is hij ontslagen, om ons een hak te zetten heeft hij het genoemde Forum aangegrepen.

Uit vergelijkbare hoek komt het zogenaamde faillissement van PC4Everyone waarover geschreven wordt. Wij zijn niet failliet en zijn dat ook nooit geweest. De mensen die verder zoeken zullen dit terugvinden op het internet, het gros van de mensen zoekt echter niet verder en leeft in de veronderstelling dat internetfora gebaseerd zijn op werkelijke feiten, terwijl deze niets meer bevatten dan de mening van een individu.

Natuurlijk hebben wij de diverse fora aangeschreven en verzocht of zelfs gesommeerd de teksten te verwijderen. Helaas wordt er heel gemakkelijk gereageerd dat het plaatsen van een bericht op een forum onder de vrijheid van meningsuiting valt, daarmee is de kous af. Dit onderstreept ook meteen de waarde van dit soort fora.

Kortom: dit is vervelende, storende en niet op waarheid beruste en/of volledig uit de lucht gegrepen informatie waar wij niets tegenin kunnen brengen maar die wel bijzonder schadelijk is voor ons bedrijf.

Op de internetfora zoals TROSRadar zullen wij, ondanks dat wij eerder anders hebben aangegeven, niet meer reageren. Het heeft geen zin je in de hoek te laten drijven en alle klappen op te vangen, terwijl de gegeven informatie niet op de waarheid is berust. Bovendien is het onmogelijk een discussie te voeren zonder te weten met wie je dat doet; de anonieme partij kan best een concurrent zijn of een kind dat kattenkwaad uithaalt. De verschillende redacties zijn op de hoogte gesteld en wat ons betreft is de strijd niet gestreden.
Dat dit allemaal van 1 medewerker komt is gezien het grote aantal klachten op meerdere fora ongeloofwaardig en het is jammer dat pc4everone deze weg kiest en niet de (nette)weg om mensen hun geld terug te betalen welke zij tegoed hebben.Ik weet heus dat bij dit bedrijf ook mensen hun brood verdienen en ik denk dat niemand er bij gebaat is om het bedrijf kapot te maken maar als klanten vooraf betaald hebben en het bedrijf niet of veel te laat kan leveren is het toch niet meer dan normaal zakendoen om dit geld terug te betalen en daarmee de kou uit de lucht te halen.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

Voor de mensen die slachtoffer zijn van dit bedrijf, geef klachten door aan MultiSafeWay en Consumentenautoriteit. Dit kan heel makkelijk online!

1. Geef uw klacht door via MultiSafePay:

http://www.multisafepay.com/Contact/Mul ... enten.html

Zoek via internet bankieren uw transactie op en geef duidelijk uw klacht aan dit bedrijf. Mochten er genoeg klachten binnenkomen dan kan MultiSafePay hier ook actie op ondernemen. Denk niet, "ach het helpt niet" want het helpt zeker wel als je een klacht bij hun neerlegt. Ik heb goede ervaringen met contact met MultiSafePay.

2. Geef ook een klacht door aan de Consumentenautoriteit

indien de terugbetaling niet volgens de wet "koop op afstand" binnen 30 dagen is voldaan. Ook hier geldt, klacht neerleggen helpt wel degelijk

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254

niksnut
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 okt 2010 19:43

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door niksnut »

idd , het moet wel helpen want nadat ik bij multisafepay mijn klacht had neergelegd en om hulp had gevraagd had ik binnen een wel redelijke termijn mijn geld alsnog terug. moet wel aangeven dat dat al weer een paar maanden geleden was.

ik hoop dat nu Tros radar het op pakt in ieder geval niet meer slachtoffers vallen en het voor de gedupeerde tot een goede oplossing komt.

het excuus van pc4e dat ze in 2010 veel problemen hebben gehad is echt waardeloos , want zoals eerder door mij gememoreerd lopen de klachten dus al vanaf maart 2008

suc6 allemaal en we wachten af. maar gezien het verhaal bij de aankondiging van de uitzending van maandag heb ik er een zwaar hoofd in.
Wel laat het bedrijf weten in zwaar weer te verkeren. Hoewel de directeuren zeggen alles in het werk te stellen om het economisch tij te keren is het voorlopig maar de vraag of klanten hun geld teruggestort krijgen. Naar eigen zeggen laten de balansen van het bedrijf dat vooralsnog niet toe.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door mmichel »

Citaat uit een mail van Pc4everyone.

.....In 2010 heeft PC4Everyone een aantal tegenslagen gehad. Deze tegenslagen lopen uiteen van een interne fraude-/diefstalzaak, tot een buitenlandse toeleverancier welke met de noorderzon is vertrokken na ontvangst van een door ons gedane vooruitbetaling. Hierdoor is de uitlevering van de reeds verkochte producten ernstig vertraagd, alsmede het crediteren van deze bestellingen. Vanzelfsprekend wordt er naar gestreefd om alle verschuldigde bedragen op een zo kort mogelijke termijn te voldoen. Een groot deel van de gedupeerden heeft inmiddels de creditering ontvangen.
.......................................
.....................................
........
Wij hopen op uw begrip en coulance, zodat wij het tij kunnen keren......
...............................


Niemand is er bij gebaat dat PC4everyone ter ziele gaat, alleen om nu, als alle fora vollopen met klachten, aangiften van oplichting en advocaten een feit zijn, pas een reactie te geven lijkt me te laat!

Klanten NA een annulering omdat PC4everyone niet levert, 3 maanden aan het lijntje houden met volgende week is het geld er en komt eraan?! ZELFS klagers schofferen en durven te schrijven dat het onwaarheden zijn, terwijl PC4everyone ZELF zwaar in gebreke blijft.
Dit alles geeft niet de indruk dat PC4everyone maar IETS om de klanten geeft. Als hetgeen waar is wat er geschreven wordt, ben is Pc4everyone nu te laat met reageren.

PC4everyone durft dan ook nog om coulance te vragen? Heeft het bedrijf al voorgesteld aan de klanten om bijvoorbeeld de duurdere notebooks zoals die van Apple toch maar te leveren? Zie dat op de site van PC4everyone ALLES van de refurbisched Apple computers op voorraad is.

Als mijn vermoedens waar zijn is deze mail niet anders dan een bescherming voor de heren eigenaren zelf. We doen net alsof we..........................

De constructie die PC4EVERYONE heeft toegepast, de aankopen financieren met vooruitbetalingen van klanten, zonder instemming in deze, wordt bij een eventueel faillissement door de curatoren nu niet direct gezien als een gezonde bedrijfsvoering. Het laat zich raden dat indien het een BV betreft, dat de heren eigenaren dan hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld.

De klanten hebben er niets mee te maken dat uw balans het niet toelaat om de vooruitbetalingen terug te storten, zij zijn geen eigenaar van het bedrijf, delen niet mee in de winst en wensen geen financier te zijn van de constructie bij PC4everyone.

PC4everyone wendt haar eigen dubieuze inkoop- en betalingsbeleid af op de klanten.

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

@mmichel helemaal gelijk, maar ga niet bij de pakken neer zitten.
Gewoon klachten indienen:

MultiSafePay:

http://www.multisafepay.com/Contact/Mul ... enten.html

Consumentenautoriteit

(indien de terugbetaling niet volgens de wet "koop op afstand" binnen 30 dagen is voldaan)

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254


En indien PC4everyone failliet gaat: direct wenden tot curator.
En ik hoop niet dat PC4everyone failliet gaat, daar is niemand bij gebaat!

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: pc4everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

update

PC4everyone is GEEN klant meer van MultiSafePay

Ik kreeg vandaag de volgende email:
Geachte meneer

Helaas is Pc4everyone geen klant meer van MultiSafepay. Wij raden u aan contact op te nemen met de desbetreffende webshop.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog overige vragen dan verneem ik dat uiteraard graag van u.
Ik kreeg vandaag om 14:25 nog een email van MultiSafePay
Helaas is PC4everyone geen klant meer bij ons. Wij raden u aan aangifte te doen bij de politie.
En verder discussieren met de behulpzame klantenservice hielp niet. Wat mij wel verontruste:
PC4everyone is al geruime tijd geen klant meer van MultiSafepay. Wij raden u aan aangifte te doen bij de politie. Helaas mag ik hier verder geen uitspraken over doen.
Desondanks:

Doe alsnog een klacht bij:

- MultiSafePay
- Consumentenautoriteit


Ik heb gechecked en inderdaad betaling via MultiSafePay is niet meer mogelijk.
Wel iDeal. Maar ik begreep dat bij een betaling met iDeal ook niets is gegarandeerd voor de consument (de betaler)

Gesloten