LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC4Everyone

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

PC4Everyone

Ongelezen bericht door Radar »

Een tweedehands pc of laptop is goedkoper dan een nieuwe en beter voor het milieu. PC4Everyone is specialist op het gebied van zogenaamde gerefurbishte computers: pc's of laptops die na een kleine opknapbeurt een tweede leven krijgen. Het bedrijf is bekend van de ronkende advertenties op de voorpagina van de Metro, waarmee treinreizigers worden verleid om voor een prikkie zo'n apparaat aan te schaffen. Jammer genoeg loopt niet alles op rolletjes.


Klanten moeten vaak maanden wachten op hun levering, de kwaliteit van de producten laat sterk te wensen over en wanneer ze bestelling annuleren wordt de betaling ook nog eens niet teruggestort. De klantenservice is weinig behulpzaam bij het oplossen van de klachten. Bellers worden van het kastje naar de muur gestuurd. In gesprek met Radar zegt de directie van PC4Everyone zich niet te herkennen in de vele klachten. Wel laat het bedrijf weten in zwaar weer te verkeren. Hoewel de directeuren zeggen alles in het werk te stellen om het economisch tij te keren is het voorlopig maar de vraag of klanten hun geld teruggestort krijgen. Naar eigen zeggen laten de balansen van het bedrijf dat vooralsnog niet toe.

Maandag 28 februari in Radar, 20.30 uur op Nederland 1

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door honda98 »

vroeger kon je bij de computer winkel ook gebruikte computers kopen
maar daar zijn ze nu ook mee gestopt !
ik heb in mei dit jaar daar mijn eerste nieuwe computer gekocht !! en ik heb daar veel plezier van en een veilig gevoel !!
ik raad mensen aan om geen tweede hands computers van dit bedrijf tekopen!!
goedkoop is duur koop ! en zo duur zijn computers niet meer !! :roll: :lol:

MAXIEM

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Peildatum 16/2/2011

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).

Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Maxiem.

Mirjamrens
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 08:11

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Mirjamrens »

Wij hebben in december een computer besteld voor 1 van onze kinderen en deze zou 4 januari worden geleverd.
Tot nu toe nog steeds niets ontvangen.
wij hebben wel steeds mailtjes gestuurd met de vraag waar de bestelling blijft maar kregen daar steeds het zelfde antwoordt op terug.
Ze hadden door het groot aantal bestellingen niet alles op voorraad maar er zou spoedig worden geleverd.
Anderhalve week terug een mail gestuurd dat we binnen twee weken onze bestelling wilden en anders ons geld terug wilde ook hier kregen we een standaard mail op terug dat er spoedig zou worden geleverd, dit was weer zo,n automatisch verstuurde mail waar je niet op terug kon reageren.
Ik hoop nu maar dat we ons geld terug krijgen.

betty helweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 08:57

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door betty helweg »

Ook wij hebben nare ervaringen met PC4everyone. Maar wij hebben ons geld wel terug gekregen, na vele telefoontjes, emails etc. Hebben wij een ultimatum gesteld, binnen een uur een oplossing en binnen 2 uur het geld storten, anders aangifte bij politie. Ook Multisafepayment gebeld in Amsterdam. Toen kwam er schot in de zaak. Het geld is inmiddels gestort en PC4Everyone eis nu excuses(.......) van ons voor het dreigement van de aangifte. Gelukkig heb ik geen aangifte hoeven doen, maar mijn advies bellen met Multisafepayment.

[Bericht aangepast door de moderator iv.m. het overtreden van de gedragsregels.

Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.]

MAXIEM

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

betty helweg

Eigenlijk is het wel jammer dat je geen aangifte hebt gedaan. Het zou een goede zaak zijn, dat de praktijken van dit bedrijf ook langs die weg bekend worden.

Maxiem.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door honda98 »

ik ben benieuwt wat ze er van avond 28-2 in tros radar er over zeggen over deze firma !!
ik hoop dat hij moet stoppen met de ver koop van 2e hands computers !!
ik vind dat zulke op lichters zwaar gestraft moeten worden !!
en men moet ook niet bang zijn voor dreigementen van de ze personen want ze hebben geen poot om op te staan !!
het is momenteel ook zo dat je bij een goeie computer zaak geen gebruikte computers kan kopen !! dat zegt algenoeg !!
en nieuwe computers zijn niet meer zo duur !! :lol: :evil: :lol:

k.mooijman
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:39

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door k.mooijman »

Ik vind het doodzonde dat een bedrijf de tweedehands computermarkt zo kan schaden. ik ben zelf een wat doorgeschoten computer hobbyist en weet uit ervaring dat veel computers het nog perfect doen als ze afgedankt worden. zeker als je er een OS op zet dat niet veel van de hardware verwacht bijvoorbeeld een van de vele Linux varianten. daarnaast gebruiken veel mensen de computer minder intensief men doet vermoeden en is het inderdaad in veel gevallen een onnodige belasting voor het milieu dat er weer een nieuw top model als een schrijfmachine eindigt. in zo'n geval is een mooie tweedehands computer prima op zijn plek.

Hans Driesen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 16:44

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Hans Driesen »

Beste heer/mevr.,
Via deze weg wil ik mijn ongenoegen kenbaar maken m.b.t. de kwaliteit en de service die uw bedrijf levert. Graag som ik enkele punten van mijn ongenoegen op:
• Bestelling van een configuratie op maandag 10 januari : PC HP compaq D##0 2,6 Ghz incl 17 inch beeldscherm, muis etc.
• Bevestiging voor levering gekregen: levering zou plaatsvinden op donderdag 20 jan voor deze dag geregeld dat mijn zoon niet ging werken maar de configuratie in ontvangst zou nemen. Helaas heeft geen levering plaatsgevonden. Ik ben hierover niet geïnformeerd
• Bij navraag dezelfde dag kreeg ik als antwoord: ja u heeft gelijk maar helaas. De bestelling zou de daaropvolgende week afgeleverd worden.
• Op vrijdag 21 januari kreeg ik middels een mail te horen/lezen dat de levering best nog 2 weken op zich kon laten wachten.
• Op woensdag 26 januari contact opgenomen en gemeld dat de afspraak gemaakt was dat de levering deze week nog zou plaatsvinden.
• Op vrijdag 28 januari vond na veel gerommel eindelijk de levering plaats. Nu bleek echter dat het niet de bestelde pc was maar een compaq evo 2,4 Ghz.
• Nadat ik de pc in ontvangst heb genomen, heb ik het hele spul aangesloten en de pc aangezet. Hierop kwam de pc op toeren en begon een schrapend geluid te produceren alsof het hele geval gelanceerd werd. In eerste instantie dacht ik dat er een probleem met de harde schijf was.
• Ik heb vervolgens onmiddellijk contact opgenomen met klantenservice en gemeld wat er aan de hand was. Tevens vermeld dat niet de juiste pc geleverd was. Hierover werd lachwekkend opgemerkt ”oh het zijn maar 0,2 ghz verschil, dat maakt toch niets. Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat ik een bepaalde bestelling plaats en niet over een afwijking wordt geïnformeerd. Het is an mij als klant de keuze om al dan niet akkoord te gaan met de afwijking. Nu wordt er voor mij besloten wat het beste voor mij is??????? In het gesprek met klantenservice werd besloten de pc dezelfde dag nog terug te sturen voor reparatie. ’s Middags is hij opgehaald door UPC. De afspraak gemaakt met klantenservice dat de pc dan op maandag 31 jan door UPC bij uw firma ingeleverd zou worden. Dinsdag zou reparatie plaatsvinden en woensdag (2 feb) zou de bezorging op mijn huisadres plaatsvinden.
• Op woe 2 feb vond leverging plaats. UPC reed weg, ik maak de kartonnen door open en zie een pc die niet gesloten is ( het deksel van de pc is niet op de juiste wijze bevestigd en staat open).
• Nadat ik de pc heb aangesloten moest ik helaas constateren dat het probleem van het schrapende geluid nog steeds aanwezig was. Zover als ik kon beoordelen was er gewoon niets met de pc gedaan, hij was nog steeds niet in orde.
• Ik heb direct contact opgenomen met klantenservice en mijn bevindingen medegedeeld. In dit gesprek ook aangegeven dat ik het een beetje zat was en uw firma nog eenmaal in de gelegenheid zou stellen zorg te dragen voor een goede reparatie. Zou dit niet lukken/het geval zijn dan zou de complete configuratie retour naar pc4everyone gaan. Mijn geld wil ik dan retour. Dit werd door klantenservice bevestigd en genoteerd. Vervolgens heb ik voorgesteld dat ik de pc zou opsturen en PC4everyone mij vervolgens dezelfde dag na ontvangst een pc zo sturen die wel aan de omschrijving zou voldoen zoals ik die besteld heb (HP/compaq D330 2,6 Ghz).
• Er zou nog contact met mij worden opgenomen om de retourzending (naar pc4everyone) te regelen. Ik heb vervolgens tot vrijdag gewacht maar alles dat kwam: geen bericht van pc4everyone!!
• Op vrijdag 4 feb is de pc door UPC opgehaald , maandag zou hij bezorgd worden bij PC4everyone en dinsdag zou de juiste pc naar mij worden gestuurd zodat ik woensdag 9 feb eindelijk de beschikking zou hebben over de pc die ik besteld heb (en hopelijk functionerend)
• Vandaag 9 feb. Heeft mijn echtgenote vrij genomen om de pc in ontvangst te nemen. Om 15.30 uur (zij heeft inmiddels de hele dag zitten wachten) belt zij mij op met de mededeling dat er nog niets afgeleverd is. Hierop besluit ik nogmaals contact op te nemen met klantenservice van pc4everyone. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van klantenservice deelt mij mede eventjes na te gaan wat er speelt. Zij komt terug met de mededeling dat de pc morgen (donderdag aan UPC wordt aangeboden zodat ik hem vrijdag in ontvangst kan nemen. Ook nu ben ik niet geïnformeerd door pc4everyone dat er een afwijking van onze afspraak (woensdag pc in mijn bezit) zou plaatsvinden. Sterker nog ik kreeg de indruk dat wederom dezelfde (gammele) pc die ik reeds enkele keren heb ingeleverd, retour naar mij zou komen. Hierop heb ik gemeld dat ik het helemaal gehad heb met PC4everyone en de aangeboden kwaliteit en service en dat ik daarom de hele configuratie wil retourneren en mijn geld teruggestort wil zien. Hierop antwoord [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]: dat is niet mogelijk u bent de 7 dagen termijn overschreden.
• Mijn reactie hierop: ik heb die pc in totaal hooguit een half uur aangehad, de rest is ie alleen maar onderweg geweest tussen pc4everyone en Best( mijn woonplaats). Ik heb mevr.X medegedeeld hier absoluut geen genoegen mee te nemen. Zij heeft mij vandaag omstreeks 16.00 uur toegezegd e.e.a met haar superieur te bespreken en per mail vandaag nog terug te koppelen. Ik kan jullie verzekeren, ik heb geen mail gekregen.
• Wederom dus een loze toezegging.

Hierna is in overleg besloten de Pc retour te doen en het geld terug te krijgen.
Helaas tot op heden nog geen geld terug..........

MAXIEM

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Hans Driesen

Jouw ervaringen zijn bij de beesten af. Op deze wijze graven ze hun eigen graf! 8)

Maxiem.

erva1802
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 17:33

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door erva1802 »

Ook wij zijn belazerd voor 224 euro via het oosterlicht college in nieuwegein.Deze mensen zien dus kans met hun spullen een school binnen te komen om verv olgens het spul wat niet geleverd wordt aan de man te brengen.Schade en ik hoop dan ook dat de negatieve aandacht van vanavond er voor zorgt dat wij ons geld terug krijgen.

rstea
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 18:46

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door rstea »

In november 2010 hebben we een Imac besteld van € 465. Toen deze niet geleverd werd, hebben we de bestelling geannuleerd. Na enig aandringen heeft pc4everyone de annulering bevestigd en meegedeeld dat we binnen 30 dagen ons geld terug zouden krijge. Na vele telefoontjes en een aangetekende brief met in gebreke stelling hebben we ons geld nog steeds niet teruggekregen.
Vandaag onderstaand bericht ontvangen, maar ik denk dat we naar ons geld kunnen fluiten. Volgens mij moeten we ook maar dreigen met aangifte bij de politie...

reactie pc4everyone:
U heeft ons benaderd naar aanleiding van een door u te ontvangen creditbetaling. Wij vinden dat wij u de nodige uitleg zijn verschuldigd en geven wij bij deze een korte verklaring, niet om ons daar vervolgens achter te verschuilen maar enkel om u te informeren.

In 2010 heeft PC4Everyone een aantal tegenslagen gehad. Deze tegenslagen lopen uiteen van een interne fraude-/diefstalzaak, tot een buitenlandse toeleverancier welke met de noorderzon is vertrokken na ontvangst van een door ons gedane vooruitbetaling. Hierdoor is de uitlevering van de reeds verkochte producten ernstig vertraagd, alsmede het crediteren van deze bestellingen. Vanzelfsprekend wordt er naar gestreefd om alle verschuldigde bedragen op een zo kort mogelijke termijn te voldoen. Een groot deel van de gedupeerden heeft inmiddels de creditering ontvangen.

Wij zetten ons voor meer dan 100% in om deze periode af te kunnen sluiten en wij werken er met man en macht aan om dit op te lossen. Er is nimmer sprake geweest van opzet of kwade trouw onzerzijds. Wij hopen op uw begrip en coulance, zodat wij het tij kunnen keren.

Onze welgemeende excuses voor de hinder die u hierdoor ondervindt.

Raian
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2008 23:34

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Raian »

Haha, wat een kletspraat. De klachten (allemaal soortgelijk) dateren ook al van veel langer geleden.

Foija
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2006 19:28

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Foija »

erva1802 schreef:Ook wij zijn belazerd voor 224 euro via het oosterlicht college in nieuwegein.Deze mensen zien dus kans met hun spullen een school binnen te komen om verv olgens het spul wat niet geleverd wordt aan de man te brengen.Schade en ik hoop dan ook dat de negatieve aandacht van vanavond er voor zorgt dat wij ons geld terug krijgen.
school op de hoogte stellen! zodat ze geen "zaken" meer doen met deze mensen. Heb ik ook gedaan, mijn zoon én dochter hun scholen.
misschien zijn er meer gedupeerden op die school!

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

MultiSafePay heeft inmiddels geen zin. PC4everyone is daar volgens MultiSafePay geen klant meer, nu krijg je zelfs de reactie dat je aangifte moet doen bij politie.

Ook de website van PC4everyone is offline. Ik denk dat dit het begin van het einde is. Gelukkig heb ik vandaag nog kunnen inloggen en heb ik screenshots nog van mijn bestelling.

Ik krijg nog EUR 598,00 voor mij veel geld omdat ik per maand niet veel te besteden heb. Mijn bestelling 100004614 waren 2 ibooks die ik dezelfde dag had besteld.

PC4everyone heeft mijn annulering bevestigd en ik zou mijn geld binnen 30 dagen terug krijgen, maar dat is dus niet gelukt. Vandaag officieel ze in gebreke gesteld en aangetekende brief gaat er morgen heen.

Als PC4everyone zijn reputatie wil redden en ook haar zaken dan zou ik geld terugstorten!
Laatst gewijzigd door Alex400 op 28 feb 2011 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

jolanda35
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:55

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door jolanda35 »

Wat een waardeloos bedrijf of hoe moet je het noemen...!
Ik heb begin november een pc besteld een metro aanbieding. Nadeel was dat we meteen moeten betalen. De pc zal 18 november geleverd worden. Dit werd op 18 nov verzet naar 30 nov. Op 30 november kreeg ik weer een bericht dat het werd verzet naar 7 december. Ik was toen zo woest omdat ik elke keer voor die dagen vrij had genomen van mijn werk. Dus ik heb de pc geannuleerd. Nu leven we in februari en na 10 telefoontjes en meerdere mailtjes heb ik nog steeds mijn geld niet.
Dit oplichters bedrijf moet gewoon verplicht moeten stoppen....

Jolanda

RedR
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2011 08:31

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door RedR »

Alex400 schreef:MultiSafePay heeft inmiddels geen zin. PC4everyone is daar volgens MultiSafePay geen klant meer, nu krijg je zelfs de reactie dat je aangifte moet doen bij politie.

Ook de website van PC4everyone is offline. Ik denk dat dit het begin van het einde is...
Dat dacht ik al, wat een prutbedrijf....
Ben blij dat ik aangifte heb gedaan, niet dat het wat uitmaakt maar het geeft me tenminste het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb om mijn geld terug te krijgen.... :?

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

Hoe heb je aangifte gedaan? Ik zit nu ook te overwegen om aangifte te doen.
Desnoods ga ik er een grote zaak van maken en ga ik zoveel mogelijk gedupeerden verzamelen om met zijn allen aangifte te doen en "ten strijde te trekken" tegen dit bedrijf!

PC4everyone, als je dit leest, doe aub mijn geld terug en dat van al die andere gedupeerden. Dit kan gewoon niet!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als ik het verhaal zo zie wordt de kans klein dat jullie je geld nog terugzien helaas, zelfs al doe je aangifte. Het bedrijf is ofwel op sterven na dood, of ze zijn alles in stelling aan het brengen om het bedrijf te laten ploffen. En van een kale kip is het heel slecht plukken...

Alex400
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 feb 2011 09:23

Re: PC4Everyone

Ongelezen bericht door Alex400 »

Dat snap ik, maar de manier waarop ze hun zaken financieren lijkt mij ook niet kosjer. Sterker nog, ik denk dat als dit waar blijkt te zijn, dat ze dan ook met hun persoonlijk vermogen aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Immers, ze laten mensen betalen voor goederen, betalen niet binnen de termijn terug. Houden het geld en dichten waarschijnlijk hiermee gaten op.

Maar aan speculeren hebben we niets, ik wil aangifte doen, hoe ga ik dit aanpakken?

Gesloten