LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie door politie met fysiek contact

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door dhc »

gerrit72 schreef:
dhc schreef:
Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.
Dus je wil aangifte doen van het feit dat een agent een valse verklaring heeft afgelegd , en tegelijkertijd geef je aan dat je daarvoor geen bewijs hebt?

Nou, succes dan.
Kijk maar uit dat die agent geen aangifte van smaad doet tegen jou.

Kansloze actie van een kansloze gast...
Je kunt schijnbaar niet lezen, ik kan niet hard maken dat de bewuste agent de valse verklaring bewust gedaan heeft, ik kan wel aantonen dat de verklaring niet klopt.
Dus eerst goed lezen voor je gaat oordelen.
Is knap kansloos namelijk als je reageert zonder dat je goed gelezen hebt
Goed, zal ik je eigen worden even uitleggen:
Jij beschuldigt een poltieagent ervan een valse verklaring te hebben afgelegd.
... wanneer ik aangifte kon komen doen tegen een politie agent die een valse verklaring afgelegd...
Jouw reactie:
Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.
Begrijpend lezen is wellicht niet je sterkste kant, misschien had je je school af moeten maken ipv het criminele circuit op te zoeken.
Ik denk dat de heren politieambtenaren je al wat langer kennen. Wellicht is je klacht dat je fysiek bent aangepakt wel het gevolg dat je een bevel om je te verwijderen niet hebt opgevolgd.
Zou me gezien je bijdragen hier niet verbazen.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

dhc schreef:Gerrit,

ken je Don Quichote?

Succes.....kansloos!

Ben je soms een agent die weet hoe de politie in gelderland midden werkt?
Want je mag me dan een Don Quichote vinden, maar ik schrik niet af van een politie die mij onrechtvaardg behandelt, en al moet de onderste steen boven komen er zal hier wat mee gebeuren.
Als dat betekend dat ik hiervoor als martelaar moet sterven zelfs dan ben ik bereid de strijd aan te gaan.
Want mijn levenswerk (eigenbedrijf) is door de politie al kapot gemaakt dus als dit betekend dat ik voor de goede zaak zelf ook moet worden kapot gemaakt ook dan ga ik gewoon de strijd aan

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door EdoK »

Ik denk dat een cruciaal punt is in de informatie die je geeft waarover die valse verklaring gaat.

Ik kan er nog geen vinger achter krijgen in welk kader een verklaring van een agent is gebruikt wat heeft geleid tot het faillissement.

Gezien de werkdruk bij de politie in heel Nederland en de prioriteiten die gesteld moeten worden maakt de politie soms liever geen aangifte op als er geen aangifte nodig is voor een verdere civiele afhandeling. Daarnaast moet je vanwege diezelfde werkdruk inderdaad rekening houden met langere doorlooptijden.

Misschien is het mogelijk om een aangifte op te laten nemen bij een andere politieregio?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gerrit, zolang je niet verteld wat er is gebeurt kan niemand je situatie inschatten. Heb je een coffeshop vlakbij een school ? Of iets anders wat irritatie bij de dienders kan oproepen zoals een growshop of een kroeg met een duister aura ?

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

gerrit72 schreef:Dit gebeurde een paar uur later ook, maar de groepschef gaf aan er niet aan te willen doen, en zei dat ik maar een klacht in moest dienen.

Maar dat is zinloos bij ons in de regio, want daar heb ik ervaring mee.
Want na problemen vorig jaar heb ik ook een klacht in gedient bij de klachten commisie van de politie, deze hebben de klacht totaal niet goed opgenomen en toen ik dus hun verslag onder ogen kreeg na vele maanden omdat ik voor een hoorzitting van de onafhankelijke politie klachten commissie een uitnodiging kreeg zag ik dat het rapport van geen meter deugde.
Ik adviseer je toch om een klacht in te dienen. Als je niet tevreden ben kun je daarna naar de ombudsman stappen, maar voordat je daar terecht kunt moet je een klacht hebben ingediend bij de politie.
dhc schreef:Kijk maar uit dat die agent geen aangifte van smaad doet tegen jou.
Een burger wordt niet veroordeeld voor smaad enkel en alleen omdat hij een aangifte heeft gedaan waarvan de inhoud niet bewezen kan worden.
gerrit72 schreef:Ik zou willen dat ik aangifte tegen de agent zou hebben gedaan, maar de politie weigert die aangifte op te nemen.
Klacht indienen de politie is verplicht om aangifte op te nemen vanwege artikel 163 Sv. Als men na de klacht nog geen aangifte opneemt stap jij naar de ombudsman!

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je aangifte niet wordt opgenomen neem dan het volgende citaat mee in je klacht.
Het beginsel van fair play houdt voor bestuursorganen in dat zij burgers de mogelijkheid geven hun procedurele kansen te benutten. Dit beginsel is onder meer uitgewerkt in de artikelen 161 en 163 van het Wetboek van Strafvordering (Sv). Artikel 161 Sv geeft een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit de bevoegdheid daarvan aangifte te doen. In artikel 163 Sv is hierop aansluitend geregeld dat opsporingsambtenaren verplicht zijn om een aangifte van een strafbaar feit op te nemen. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.Twijfel bij de betrokken politieambtenaar over de vraag of al dan niet sprake is van een strafbaar feit mag er niet aan in de weg staan dat hij gevolg geeft aan zijn wettelijke plicht tot het opnemen van een aangifte. In het geval van dergelijke twijfel dient hij het over te laten aan de officier van justitie om ter zake een standpunt te bepalen en dat kenbaar te maken aan de persoon die aangifte deed. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.

Aldus de Nationale Ombudsman (Rapportnummer: 2005/0364).

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door frenkievee »

Heb je aangifte gedaan bij hetzelfde korps als waar de betreffende agent werkzaam is? Zo ja, heb je overwogen om aangifte te doen bij een ander korps?
Het is namelijk ook zo, dat als er een ongeluk gebeurd (of iets anders) waar een agent bij betrokken is, de politie van een andere regio het onderzoek doet.
Misschien dat nog eens proberen? Of via de Officier van Justitie. Die geeft dan de politie opdracht om de aangifte op te nemen.

Verder de adviezen m.b.t. de Nationale ombudsman volgen, mocht bovenstaande niet lukken.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Beetje warrig geschreven geheel. Ik kan uit dit schrijven van topicstarter onmogelijk opmaken wat er vooraf gebeurd is. Kortom, hier mee kan niemand wat. Neem een advocaat in handen, als je nog steeds vind dat jij in je recht staat. Bram heeft nog wat uurtjes over, of geld nodig, als ie al mee wilt werken voor de LOI reclame.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

dhc schreef:
gerrit72 schreef:Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.

Goed, zal ik je eigen worden even uitleggen:
Jij beschuldigt een poltieagent ervan een valse verklaring te hebben afgelegd.
... wanneer ik aangifte kon komen doen tegen een politie agent die een valse verklaring afgelegd...
Ja ik vroeg aan de agent die op het bureau zat wanneer ik aangifte zou kunnen komen doen tegen de agent die een valse verklaring heeft afgelegd. Dit was overigens aan de deur van het politie bureau en niet in het gebouw.



Jouw reactie:
Heb zelf sterk het vermoeden dat het een bewuste actie is geweest van die agent, maar dat kan ik helaas niet hard maken.
***Ik kan hard maken dat die (valse) verklaring van de agent tegen wie ik aangifte wil doen niet klopt. Naar mijn vermoeden is dit een bewuste actie om mijn bedrijf kapot te maken, al kan ik niet hard maken dat het doel was om mijn bedrijf kapot te maken. Misschien kan het ook gewoon zo zijn dat die agent verschrikkelijk dom is en zich dus in bijvoorbeeld persoonsgegevens zich vergist heeft. Is niet echt logisch vind ik, maar ja je weet nooit natuurlijk.***

Begrijpend lezen is wellicht niet je sterkste kant, misschien had je je school af moeten maken ipv het criminele circuit op te zoeken.

*** Ik weet niet hoe je er bij komt dat ik mijn school niet af gemaakt heb en het criminele pad op zou zijn gegaan. Want volgens mij beweer je nu dat ik crimineel zou zijn, en hiermee pleeg je mijns inzies dus smaad cq smaadschrift.***


Ik denk dat de heren politieambtenaren je al wat langer kennen. Wellicht is je klacht dat je fysiek bent aangepakt wel het gevolg dat je een bevel om je te verwijderen niet hebt opgevolgd.

***Ja ik denk ook dat de (alles behalve heren) van politie mij al langer kennen, er lopen namelijk van mij uit al een aantal klachten over het wangedrag van de politie in mijn regio. En de agent die fysiek tegen mij werd (was de enge agent die er op dat moment was) heeft mij absoluut niet het bevel gegeven om weg te gaan. Maar als ik zo je reactie lees ben je zelf vast ook een politie ambtenaar.***


Zou me gezien je bijdragen hier niet verbazen.

*** dan ben je kennelijk niet snel verbaast***
[/quote]

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

EdoK schreef:Ik denk dat een cruciaal punt is in de informatie die je geeft waarover die valse verklaring gaat.

Ik kan er nog geen vinger achter krijgen in welk kader een verklaring van een agent is gebruikt wat heeft geleid tot het faillissement.

Gezien de werkdruk bij de politie in heel Nederland en de prioriteiten die gesteld moeten worden maakt de politie soms liever geen aangifte op als er geen aangifte nodig is voor een verdere civiele afhandeling. Daarnaast moet je vanwege diezelfde werkdruk inderdaad rekening houden met langere doorlooptijden.

Misschien is het mogelijk om een aangifte op te laten nemen bij een andere politieregio?

Ik heb volgende week een afspraak bij bureau slachtofferhulp om te informeren of ik de betreffende agent ook aansprakkelijk kan stellen voor de door mij geleden schade zonder dat er een aangifte word opgenomen door de politie tegen die betreffende agent.



En als die werkdruk dan zo hoog is bij de politie dan moeten ze ook niet zich bezig houden met het opstellen van valse verklaringen en intimideren van burgers.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

sjoegel schreef:Gerrit, zolang je niet verteld wat er is gebeurt kan niemand je situatie inschatten. Heb je een coffeshop vlakbij een school ? Of iets anders wat irritatie bij de dienders kan oproepen zoals een growshop of een kroeg met een duister aura ?

Nee ik heb niks met wiet of voorbereiding daarvan of met andere dingen die met drugs of drank te maken hebben vandoen, ook nooit gehad.

Ik werkte gewoon als zzp-er en doordat er een valse verklaring (proces verbaal)
was gemaakt door een agent werd er een inval gedaan bij mij thuis door de politie. En ik woon in een dorp en dan word er toch wel wat afgeklets en dan heb je altijd mensen die denken waar rook is is vuur. Die dan dus vervolgens geen zaken meer met jou willen doen omdat ze bang zijn dat anderen er het hunnen van kunnen gaan denken.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

alfatrion schreef:Als je aangifte niet wordt opgenomen neem dan het volgende citaat mee in je klacht.
Het beginsel van fair play houdt voor bestuursorganen in dat zij burgers de mogelijkheid geven hun procedurele kansen te benutten. Dit beginsel is onder meer uitgewerkt in de artikelen 161 en 163 van het Wetboek van Strafvordering (Sv). Artikel 161 Sv geeft een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit de bevoegdheid daarvan aangifte te doen. In artikel 163 Sv is hierop aansluitend geregeld dat opsporingsambtenaren verplicht zijn om een aangifte van een strafbaar feit op te nemen. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.Twijfel bij de betrokken politieambtenaar over de vraag of al dan niet sprake is van een strafbaar feit mag er niet aan in de weg staan dat hij gevolg geeft aan zijn wettelijke plicht tot het opnemen van een aangifte. In het geval van dergelijke twijfel dient hij het over te laten aan de officier van justitie om ter zake een standpunt te bepalen en dat kenbaar te maken aan de persoon die aangifte deed. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.

Aldus de Nationale Ombudsman (Rapportnummer: 2005/0364).

Bedankt! Dit is informatie waar ik wat mee kan

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

frenkievee schreef:Heb je aangifte gedaan bij hetzelfde korps als waar de betreffende agent werkzaam is? Zo ja, heb je overwogen om aangifte te doen bij een ander korps?
Het is namelijk ook zo, dat als er een ongeluk gebeurd (of iets anders) waar een agent bij betrokken is, de politie van een andere regio het onderzoek doet.
Misschien dat nog eens proberen? Of via de Officier van Justitie. Die geeft dan de politie opdracht om de aangifte op te nemen.

Verder de adviezen m.b.t. de Nationale ombudsman volgen, mocht bovenstaande niet lukken.

Door de steeds groter wordende korpsen is een ander bureau niet zomakkelijk dan moet je dus al behoorlijk uit de regio gaan voor aangifte te doen. Ik woon zelf redelijk in het midden van politie gelderland midden. Dus is een erg lastig verhaal om dan echt buiten de regio aangifte te doen plus dat de kans groot is dat een politie korps uit een andere regio je verwijst naar de plaats waar het voorval voorgevallen is voor aangifte te doen. Want ze hebben daar ook het druk en dan zitten ze vaak niet te wachten op een hoop papierwerk

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

GloriusWorld schreef:Beetje warrig geschreven geheel. Ik kan uit dit schrijven van topicstarter onmogelijk opmaken wat er vooraf gebeurd is. Kortom, hier mee kan niemand wat. Neem een advocaat in handen, als je nog steeds vind dat jij in je recht staat. Bram heeft nog wat uurtjes over, of geld nodig, als ie al mee wilt werken voor de LOI reclame.

Als ik rijk was geweest dan had ik wel een top advocaat in de arm genomen. Overigens is Mijnheer Bram een advocaat die zich niet met civiel recht bezig houd maar echt met strafrecht. Dus is meer een advocaat waar je wat aan hebt als je iemand vermoord hebt ofzo

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Helaas - hoe warrig het TS verhaal ook is - is er binnen de politie van alles mis.

Recentelijk over Alkmaar, dat agenten iemand komen bedreigen op grond van 1 anoniem telefoontje naar Meld Misdaad Anoniem.
Ook is er bekend van datzelfde korps dat bij aangiften soms papieren en bewijzen 'verdwijnen'

En men houd elkaar de hand boven het hoofd - dus dat TS geen aangifte kan doen tegen een agent klinkt voor mij in elk geval geloofwaardig.
Of de aangifte terecht is, is aan de politie om te onderzoeken, maar als iemand aangifte wil komen doen, moet men dat in principe aannemen.

Tenzij men daar weet dat de aangever mentaal niet 100% is, maar dan nog kan men doen alsof men het serieus opneemt, alleen maar om de aangever gerust te stellen.

Respect voor de politie - sorry - maar dat is bij mij ook een beetje weg.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

@gerrit72: Het stelselmatig integraal over kopiëren van berichten dient geen doel en maakt het forum alleen maar onleesbaar. Op dit forum geld de regel dat berichten niet dubbel geplaatst mogen worden.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

Alfatrion, u bent moderator hier?

Ik kopieer de berichten omdat ik dan duidelijk laat zien op wie welke reactie is. Bovendien heb ik dan de het volledige bericht waarop ik reageer in beeld.

Liefste zou ik dan regel voor regel reageren en dan mijn reactie met een andere tekstkleur doen. Maar ik weet niet hoe ik dat bij dit forum moet doen.
Zie wel tekstkleur in beeld staan maar geen mogelijkheid tot het kiezen van een andere kleur

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

gerrit72 schreef:Alfatrion, u bent moderator hier?
Als je zo gaat beginnen wil je ook even op wijzen dat ik auteursrecht heb op de door mij geschreven berichten, het op deze wijze integraal overnemen auteursinbreuk is en bij een rechtsgang je de volledige juridische kosten zou moeten vergoeden.
gerrit72 schreef:Ik kopieer de berichten omdat ik dan duidelijk laat zien op wie welke reactie is. Bovendien heb ik dan de het volledige bericht waarop ik reageer in beeld.
Je kunt best knippen. Wat betreft de forum functionaliteit kun je kijken onder BBCode.

gerrit72
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:55

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door gerrit72 »

alfatrion schreef:
Als je zo gaat beginnen wil je ook even op wijzen dat ik auteursrecht heb op de door mij geschreven berichten, het op deze wijze integraal overnemen auteursinbreuk is en bij een rechtsgang je de volledige juridische kosten zou moeten vergoeden.
Volgens mij doe je afstand van je auteursrechten bij het schrijven van je reacties op een forum.
Bovendien neem ik het niet over, ik quote en geef dus niet aan dat deze tekst door mij geschreven is.
Waardoor ik bronvermelding doe en dan valt dat voor zover ik weet niet onder het auteursrecht zoals u beschrijft.

En ik ben geen computer kenner dus dat bbcode ofzo en knippen en plakken met de pc heb ik niet echt verstand van hoe dat zit

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intimidatie door politie met fysiek contact

Ongelezen bericht door Chocomelk »

alfatrion schreef:
Als je zo gaat beginnen wil je ook even op wijzen dat ik auteursrecht heb op de door mij geschreven berichten, het op deze wijze integraal overnemen auteursinbreuk is en bij een rechtsgang je de volledige juridische kosten zou moeten vergoeden.
Auteursrecht van berichten die jij op een forum schrijft. :)
Dan moet je niet op een forum schrijven waar berichten ge-quote'd kunnen worden.
Ook zijn er een aantal grote forums in Nederland die niet eens je berichten verwijderen als je het account wil opheffen, dus hoezo wil jij het over auteursrecht hebben, sorry hoor.

Dat politie's elkaar de hand boven het hoofd houden dat is volgens mij
wel bij ieder bekend.
Als ik jou was Gerrit zou ik naar een ander bureau gaan in je omgeving en
daar een aangifte laten opnemen, zijn ze verplicht om aangifte op te nemen.
(punt is natuurlijk wel OF ze er iets mee doen en of de aangifte niet onder op die stapel blijft liggen)

Gesloten