LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
DGR
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 feb 2010 11:35

waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door DGR »

onlangs werden we telefonisch benaderd voor een bezoek van mw. Blok, financieel adviseur van "Hypoheek info punt". Ze hadden ons adres van een andere failliete tussenpersoon. Men wilde ons "kosteloos"adviseren over onze Spaarbeleg ( = Woeker) polissen

Na een bezoek kwam er een offerte komen. 3 polissen omzetten naar 1 kon Boetevrij. De nieuwe polis zou zonder vaste kosten zijn. met een gegarandeerd rendement van 3%. De offerte uitgeplozen. Wat bleek: Kosten tussenpersoon €5600 (Extreem dus) , kosten verzekering €3000, vaste jaarlijkse kosten 1,84%, Verzekeringskosten zaten daar niet in. Overlijdensverzekering: bij overlijden keert men de polis uit met een maximum van €45.000 ( dus de helft van je inleg verdwenen. Na een vriendelijke brief terug waarbij ik om enige uitleg voor deze punten vroeg, niets meer gehoord.

Ergo kijk uit. Dit riekt naar misbruik!!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door jammer »

Hoe durven ze, je bent in middels al bestolen en dan nog een keer proberen. Dank voor de waarschuwing!!!!

HIPklant
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011 13:48

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door HIPklant »

Zelf ook klant van de Hypotheek info punt en tevens mevrouw Blok en voel mij geroepen om hierop te reageren daar ik zelf zeer tevreden ben over deze organisatie.

Na mevrouw Blok gesproken te hebben over deze kwestie toch even aan DGR wil laten weten dat hij beter zijn huiswerk had moeten doen voordat er negatieve conclusies werden getrokken. Mvr. Blok vertelde mij een offerte gemaild te hebben en vervolgens nooit meer wat gehoord te hebben van u kant.Misschien als u haar had gebelt begreep u hoe het zat.

Zelf had ik 4 woekerpolissen met daarin alleen nog waardes die ik steeds zichbaar lager zag worden door de kosten en beleggingen. Mevr. Blok is bij mij geweest en heeft voor mij geregeld dat dit in een pot gedaan kon worden met een gegarandeerd eindkapitaal daar ik geen positieve gedachte bij beleggingen had en graag overzicht en zekerheid wilde. Er waren in deze nieuwe polis eenmalige kosten voor hun en voor de verzekeraar en geen doorlopende kosten.

Dit stond heel duidelijk vermeld op de allereerste pagina van de offerte en omgerekend was dat een jaarlijks percentage, dus niet dat dat er daadwerkelijk daarnaast nog af ging.( er valt niks uit te pluizen)
Ook heeft zij mij in de tweede afspraak een dienstverleningsdocument gegeven waarin heel duidelijk staat vermeld wat tussenpersonen verdienen op een garantiepolis en het percentage op koopsompolissen, dus hoe hoger de koopsom hoe meer zij ontvangen ja.

Vroeger zag ik nooit wat tussenpersonen op mij verdiende en verdiende zij flink wat aangezien het woekerpolissen waren, dus vond dit overzicht eerlijk en niet heel erg. Het ging er uiteindelijk om wat ik zelf zou krijgen op einddatum.
De nieuwe polis loopt nu een aantal maanden en ben zeer tevreden met wat er uit gaat komen op einddatum.

Al met al een verademing op mijn woekerpolisprobleem die mevrouw Blok voor mij heeft opgelost!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

HIPklant: Ben jij soms meneer Blok.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Ik kan mijn dringende waarschuwing niet genoeg herhalen: Ik wil perse overstappen naar betere & veiliger polis Alle alternatieven op een rijtje: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1169204

Brugman101
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2011 15:04

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door Brugman101 »

In mijn geval pakte mijn garantie kapitaal tov Aegon 40 procent hoger uit en met een kans op winstdeling ( wat ik ervan begrepen heb)

Het beste punt wat ik zag bij Hypotheek info punt is dat de rente van mijn krediet de helft werd. Betaal nu 125 euro per maand minder met de zelfde looptijd.

Geloof best wel dat zelfs zij teveel geld verdienen dat geld voor elke tussenpersoon of verzekeraar maar ik ben der toch wel erg blij mee. Vergeleken met die Aegon zijn mijn kosten een derde geworden van wat ze zijn. Brand new day heb ik destijds ook bekeken maar die hebben geen garantie bedrag. En mijn geluk bij beleggen is niet werelds gebleken.

Ik vond het een goed gesprek met hypotheek infot punt en ben blij met mijn hoge garantie en lagere maandlast.. Wacht alleen nog op een verzekeraar die echt het beste met mij voor heeft haha.. Dat word nog wel even wachten ben ik bang.........

Gr
Fam Brugman

Brugman101
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2011 15:04

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door Brugman101 »

Kan helemaal niet.. Het gaat erom wie de hoogste garantie bied.. Al verdienen ze 10 000 euro, als mijn garantie bedrag maar veel hoger ligt als mijn oude polis.. En ik heb een onderlinge polis van ze en die staat op Radar als 1 van de beste producten..
DGR schreef:onlangs werden we telefonisch benaderd voor een bezoek van mw. Blok, financieel adviseur van "Hypoheek info punt". Ze hadden ons adres van een andere failliete tussenpersoon. Men wilde ons "kosteloos"adviseren over onze Spaarbeleg ( = Woeker) polissen

Na een bezoek kwam er een offerte komen. 3 polissen omzetten naar 1 kon Boetevrij. De nieuwe polis zou zonder vaste kosten zijn. met een gegarandeerd rendement van 3%. De offerte uitgeplozen. Wat bleek: Kosten tussenpersoon €5600 (Extreem dus) , kosten verzekering €3000, vaste jaarlijkse kosten 1,84%, Verzekeringskosten zaten daar niet in. Overlijdensverzekering: bij overlijden keert men de polis uit met een maximum van €45.000 ( dus de helft van je inleg verdwenen. Na een vriendelijke brief terug waarbij ik om enige uitleg voor deze punten vroeg, niets meer gehoord.

Ergo kijk uit. Dit riekt naar misbruik!!

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Brugman101 schreef:En ik heb een onderlinge polis van ze en die staat op Radar als 1 van de beste producten..
Radar houdt er geen 'beste producten' op na. Waar baseert u deze bewering op?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: waarschuwing tegen ondersteuning door "Hypotheek Info punt"

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Kan helemaal niet.. Het gaat erom wie de hoogste garantie bied.. Al verdienen ze 10 000 euro, als mijn garantie bedrag maar veel hoger ligt als mijn oude polis.. En ik heb een onderlinge polis van ze en die staat op Radar als 1 van de beste producten..
Dit kan wel alleen zekerheid gaat ten koste van rendement. Wanneer u bijvoorbeeld alleen met staatsobligaties van doen hebt zult u minder rendement genereren dan wanneer u in aandelen belegd maar daar loopt u, waarvan deze woekerpolis afaire het kindje van is, meer risico al krijgt u slechts een deel van het rendement, de rest steekt de verzekeraar in de beurs daar het rendement altijd veel hoger ligt dan wat u als belegger ontvangt.

Gesloten