LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
superklaver

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door superklaver »

bij petplan moet je als je ook vaccinaties vergoed wilt hebben een aanvullende verzekering nemen. anders wordt het ook niet vergoed. ik zelf zit bij petplan voor mijn twee katten en ben erg tevreden.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door trudy81 »

n dit soort gevallen is het gewoon fijn een verzekering te hebben.

Hopelijk gaat het nu goed met jullie kat!
precies, ik had het met alle liefde zelf betaald, maar dit zijn van die dingen die voor altijd doorgaan (gaat nu goed hoor, maar op dure medicatie) en ik ben blij dat ik me er geen zorgen over hoef te maken!

Trudy

carinvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2011 13:36

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door carinvm »

Bekijk goed voordat je een verzekering aanschaft, vaak betaal je 15 tot 20 euro per maand en krijg je maar 19 % vergoed. Je betaalt dus al 180 tot 240 euro per jaar en dan nog eens die 19 %. Dan maar de gok dat er niets gebeurd. Als je jaarlijks de inentingen (voor een hond) en een keer zijn gebit laat reinigen ben je nog geen 160 euro kwijt, stukken minder dus dan de premie!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door tiptoo »

al die verzekeringen zijn allemaal geldtrekkers gewoon elke maand iets opzij leggen , wat je anders per maand aan die dierenverzekering betaald en dan ken je zonodig de dingen betalen , want er gaan er heel wat falliet en effe later komt er weer een nieuwe.

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door sterredag »

Ik begrijp dit allemaal niet zo goed wat ik hier lees hoor.

Een verzekering is voor onvoorziene uitgave, mocht er wat gebeuren dat je niet ineens voor hele hoge kosten zit. Net als je inboedel (hoe vaak brand je huis af?) en je WA etc.

Het is logisch dat gemiddeld genomen de premie totaal hoger zal zijn, dan wat een gemiddeld dier zal kosten, een bedrijf moet wel winst maken, ook daar is niks vreemds aan.

Je kan wel heel leuk 20 euro elke maand apart zetten, maar wat als je diertje als het 3 jaar oud is, per ongeluk onder een auto komt, of een aanvaring krijgt met een ander dier... nou dan haal je het geld er echt wel weer uit. Ook onverwachte heftige ziektes etc, en nee dat gebeurd niet bij elk dier.... een verzekering is gewoon ook: voor het geval dat... en je dan niet met torenhoge kosten zit.

Je mag er altijd voor kiezen dat risico zelf te dragen, maar niet iedereen kan dat altijd.

Gewrichtsproblemen worden volgens mij bij geen enkele verzekering meeverzekerd.

Je mag binnen 2 weken opzeggen (wet kopen op afstand) en bepaalde verzekeringen hebben dus een minimale looptijd (niet gek staan te kijken dus als je na 3 maanden niet kan opzeggen)

Een dierenverzekering is dan wel voor de dieren, het is geen liefdadigheidsinstelling! Het is er alleen om het risico voor hoge kosten op te vangen!! Net als elke andere verzekering!!

Proteq vind ik nog het meest duidelijk... preventieve zorg en gewrichtsproblemen worden niet vergoed... aan de geslachtsorganen alleen met de aanvullende (ongeacht de oorzaak, dat maakt het duidelijk 50%) en buitenland en gebit is ook apart. (voor jezelf moet je tandarts ook apart verzekeren) altijd 19% eigen bijdrage.

Chippen is verplicht, valt onder de dekking EN.... je hoeft NIET voor te schieten. Geen gedoe met declareren dus en als je het dan (terecht) niet eens ben met de rekening, kan je bezwaar aan tekenen zonder dat je in geldnood zit omdat je hebt moeten voorschieten.

Als pup verzekeren is goedkoper dan volwassen (ook logisch, denk maar aan een begravenispolis, hoe ouder je bent, hoe meer premie je betaald) tuurlijk is de kans kleiner op ziektes enzo bij een jong dier, alleen nu al verzekeren betekend gewoonweg een lagere premie voor als het dier wat ouder is en wel van alles kan overkomen.

Heb je mazzel gebeurd er niks, ja zonde van je premie, maar ja niet iedereen heeft mazzel en na een paar jaar meer dan 1000 euro liggen voor de dierenarts.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door tiptoo »

sterredag schreef:
Een dierenverzekering is dan wel voor de dieren, het is geen liefdadigheidsinstelling! Het is er alleen om het risico voor hoge kosten op te vangen!! Net als elke andere verzekering!!

klopt het zijn geen liefdadigheidsinstellingen maar op misschien 1 a 2 na allemaal oplichters , of ze gaan failliet of het valt ineens niet onder de dekking , ook is het zo dat je elk jaar voor de polis beheerskosten moet betalen. Hier een man met hond in mijn wijk heeft in 2 jaar tijd alles betaald voor de hond en jawel.....bedrijf ineens falliet , dus geld kwijt hond niet verzekerd goed he die dierenverzekeringen!

alahambra
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2011 20:29

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door alahambra »

Ik heb goede ervaringen met Petplan. Het is een klein bedrijf die zich helemaal gericht heeft op het verzekeren van huisdieren. Daarnaast kan je een eigen risico instellen van bijvoorbeeld €15,-. Bij andere hebben ze een percentage dat je zelf moet betalen. Ik heb met verder niet heel erg in de andere verzekeringen verdiept omdat mijn dierenarts dit product aanraadde.

Gr.

A.
Afbeelding

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

tja, verzekeren of niet ....

Vreemd vind ik dat de premie voor een poes duurder is dan die voor een kater.
Beide zijn al 'geholpen' overigens, maar dat doet er voor de premie kennelijk niet toe.

Nou is het verschil niet zo groot. Toch is er een verschil!

Ik heb wel het idee sinds die verzekeringen er zijn .. en populairder zijn geworden de tarieven dan de dierenartsen ook omhoog zijn gegaan. Waardoor nog meer mensen het aantrekkelijk zullen vinden om toch maar die verzekering af te sluiten.

Proteq is voor mijn katten zo'n € 15,- p.k. (per kat ;) )
Zelf zet ik nu al twee jaar € 25,- opzij voor beide katten tezamen, naar een Doelspaarrekening bij M.You (dat was handig want die bank had toen als enige de mogelijkheid om aparte spaarrekenigen voor een doel te openen)

<ff afkloppen> maar beide katten zijn op dit moment nog erg gezond.
Komen alleen buiten in eigen tuin en dus is de kans op ongevallen niet zo groot.
<aanrijding .. gebeten worden door andere katten etc>

Verzekeren ja/nee het is gewoon een keuze.
Maar ook een keuze naar je eigen budget. Ik kan als ik in een noodsituatie kom nog bij mijn gereserveerde doelspaarrekening (al is dat natuurlijk niet de bedoeling)
Die 2x € 15 per maand aan verzekeringspremie zijn gewoon weg.
Ook vang ik nog een klein beetje rente over het geld wat ik nu opzij heb gezet voor de kattenrekening.

Tja, wat is wijsheid ... dat moet iedereen maar zelf bepalen.

Net zoals je eigen zorgverzekering. De basisverzekering is zelfs Wettelijk verplicht. Een aanvullende verzekering en/of tandarts daar kun je zelf voor kiezen. Ook hier maakt iedereen zijn eigen keuzen op basis van je eigen gezondheid en/of inkomen.

Proteq verzekering premie op jaarbasis twee katten € 360,-
Een gemiddelde kat leeft circa 15 jaar schat ik zo in (velen worden ook ouder overigens) € 360 + ieder jaar een verhoging van 3% = +/- € 5400,- (verhogingen ff niet meegeteld dat werd me ff te moeilijk en .. had er geen geduld voor om alles netjes uit te rekenen // ruwweg komt er € 12 aan jaarpremie ieder jaar nog eens bovenop; Na tien jaar betaal je zo rond de 480,- aan jaar premie. € 120 per jaar duurder dan tien jaar daarvoor!)

Twee katten hoe groot is dat ik ooit voor beide meer zal moeten besteden dan die € 5400,- ???

€ 2700,- per kat.

superklaver

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door superklaver »

ik ben bij petplan voor 2 poezen van 2 jaar ongeveer 10 euro per kat per maand kwijt. Ik heb de verzekering al wel nodig gehad. en alles wat vergoed zou worden volgens de voorwaarden is ook keurig vergoed. Ook al komen mijn katten ook niet buiten (alleen op het balkon) dan nog kunnen ze vanalles krijgen.
iedereen moet voor zichzelf beslissen of men een verzekering neemt of niet.

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Maria16 »

Mijn katten zijn verzekerd bij Proteq en ik ben er zeer tevreden over.
Ik vind het ook handig dat je het niet meer voor hoeft te schieten omdat je nu een pasje hebt.

dim1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2011 13:16

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door dim1983 »


JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door JtC »

Wij hebben twee Labradors, waarvan bij de oudste met een maand of 6 LPC werd gecontstateerd (elleboog-dysplasie (stukje afgebroken bot)). Dit hebben we laten opereren. We hadden echter vooraf geen verzekering afgesloten voor de hond. Deze grap kostte uiteindelijk een behoorlijk bedrag. Achteraf bekeken was het misschien slim om een verzekering afgesloten te hebben, maar ik kan me ook voorstellen dat er in de verzekeringen dingen worden uitgesloten , zeker als het gaat om manekementen die bij bepaalde rassen veelvuldig voorkomen (zoals de ED en HD bij de Retrievers). Het nemen is van een vrijwillige verzekering is toch altijd een gok, zoals ik dat heb genomen. En dat betekent dan ook: achteraf niet zeuren :)

Maria16
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 apr 2011 18:17

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Maria16 »

Bij Proteq zijn ED en HD uitgesloten van de verzekering.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door JtC »

Ja, ik dacht al dat ik zoiets een keer had gelezen. Dat zal niet alleen daar zijn. Had de verzekering voor ons toch weinig nut gehad voor dat geval.

boris1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:38

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door boris1974 »

Ik had er een tijdje aan gedacht om gewoon geld apart te zetten. Maar dankzij mijn vrienden toch overgehaald om een dierenverzekering af te sluiten. Ik heb online een verzekering bij Proteq afgesloten. Ik heb tot nu toe geen aanspraak hoeven maken maar ongeluk zit in een klein hoekje. Geen spaarpotje voor mij dus een verzekering is wel zo verstandig Afbeelding

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door mihoen »

en nu??

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Tarja »

ik vind het jammer dat niet alle dierenartsen mee doen met de klantenpas, mijn eigen dierenarts doet niet mee, omdat hij dan een computerprogramma moet kopen, dus dacht, heb een uitkering dus die verzekering is handig hoef ik niet gelijk te betalen maar dat is dus niet zo, ze moeten op de site een lijst van dierenartsen neerzetten die meedoen met dat systeem

ElClio
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2010 21:07

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door ElClio »

Ook wij zitten bij Proteq Dier & Zorg
Afgelopen zaterdag een brief ontvangen dat de premie voor een hond, van 26 euro naar 47 euro gaat!!! Absurd!
Nu zit er wel elleboog en heupen in de verzekering, en het totaal bedrag is verhoogd naar 5000 euro totaal. Maar ik vind de prijssteiging niet opwegen tegen deze 'voordelen'!

Zijn nu ook druk bezig om de verzekering op te zeggen. Maar zelfs dat is een probleem want al de gehele ochtend wordt de telefoon niet beantwoord (na 4x 10 minuten in de wacht) en op de terugbel notitie reageren ze ook niet..
Ik was altijd wel tevreden over Proteq. Alleen de 19% eigen risico valt toch tegen als je rekeningen hebt van ruim 500 euro.. En onze DA had nog een oud systeem waardoor wij alsnog de rekeningen voor moeten schieten. Aangezien het de enige DA op het dorp is zijn we toch genoodzaakt hierbij te blijven. Is verder ook een prima adres dus zou ook niet weg willen.

Onze derde hond hebben wij onlangs verzekerd bij Hema. Voor 13 euro per maand de basis + dental care. En maar een eigen risico van 35 euro per declaratie (en je mag de facturen opsparen tot totaal 1 jaar) Ik ben helemaal tevreden! Veel vrienden van ons zijn overgestapt op de huisdierenverzekering van Kruidvat en zijn daar ook erg tevreden mee.
Ik zou die dan ook zeker aanraden als je op zoek bent naar een huisdierverzekering.
Nu nog onze andere 2 honden over zien te krijgen.. :twisted:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Slim van Proteq om het zo aan te pakken: je verhoogt gewoon de premie met 67% of meer nadat je jarenlang van je polishouder premies hebt geïnd en daar fors aan hebt verdiend.

Vervolgens beëindigt de polishouder de verzekering vanwage de fors gestegen premie. De hond of kat in kwestie wordt ouder en Proteq weet dat de meeste kosten aan het einde van het leven van de verzekerde hond of kat zitten. Die kosten hoeven ze nu niet meer te vergoeden en "de buit" is binnen. Blijft de polishouder de verzekering toch houden, dan komt er fors meer premie per maand binnen.

Win-win voor Proteq. Slim ondernemen heet dat. De polishouder heeft het nakijken en Proteq doet volgens de wet waarschijnlijk niets verkeerd. Noem het legale oplichting.

Ze doen het al jaren zo, zie deze postings uit 2007:
http://www.consumentenbond.nl/forum/vie ... =12&t=3364

en
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49651

Uiteraard waarschuwt Proteq je niet voor hun handelswijze op het moment dat je als nieuwe klant een polis bij Proteq afsluit.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Ninc »

Ik zit al ca 13 jaar bij proteq en heb altijd een positief advies gegeven om bij proteq te gaan. Mijn kat is bijna 15 jaar dus duurdere kosten kunnen nu op ons pad komen, hierdoor accepteer ik de premie stijging van een kleine 50%.

Daarna ben ik weg!
13 jaar klanttevredenheid door de toilet gespoeld!

Al gehoord van hun fantastische nieuwe product 'inenten en crematie' ?
Fantastisch voor hun ja!

Kosten ca € 10 per maand.

Maximale vergoeding voor een kat crematie € 125,- (excl. 19% eigen risico)
(let op deze is uiteraard maar eenmalig hè!)
plus vergoeding voor jaarlijkse inenting.

lol daar trapt toch niemand in?

Gesloten