LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help me met je antwoord op mijn vraag

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Bina
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:36

help me met je antwoord op mijn vraag

Ongelezen bericht door Bina »

op 12 september heb ik restschuld an dexia betald (bewijs is mijn
bankafschrift met datum 12 september ) en hetzelfde
dag dus 12 september heb ik brief van inkasobirou gekregen met de inhoud dat voor ideren bekend is.Ik heb toen kopie van mijn bankafschrift aan
inkasobirou opgesturd en via telefoon werd mij gezegd dat als ik
bienen twe weeken nieks van ze kreeg dan is ales ok.
maar ik heb 5 februari weer een brief (dus na ruim 4 maanden)gekregen waar het staat
dat ik als nog de inkassokosten moet betalen
Help me
Betaling is met datum van 12 september en brief van
inkassobirou is ook met datum 12 september.
Moet ik als nog die inkassokosten betalen.... ik woord gek van ales

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: help me met je antwoord op mijn vraag

Ongelezen bericht door GAST00144 »

nee want je betaald alleen als je niet betaald en je hebt betaald dus hoef je niet te betalen.

Bina
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:36

Re: help me met je antwoord op mijn vraag

Ongelezen bericht door Bina »

een vraag van bina voor jau
ik heb dus toen aleen de restschoeld betaald direct aan dexia
het betaling heeft zich gekruisd met brief van inkasobirou
maar ze wilen dat ik als noch inkassokosten betaal.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: help me met je antwoord op mijn vraag

Ongelezen bericht door Ben »

Beste Bina,

antwoord is vrij eenvoudig. Je hebt van Dexia een 2e (of 3e) aanmaning ontvangen met een uiterlijke betaaldatum. In die brief stond dat het bedrag uiterlijk bijgeschreven moet zijn op....., stond daar 12 september of een datum daarvoor? If daarvoor....dan helaas je hebt te laat betaald.

Echter aangezien je betaald hebt kun je 2 dingen doen. Zwichten voor het incassobureau en betalen of e.a. laten terugvallen bij Dexia. Zij moeten dan jou voor de rechter slepen terwijl je betaald hebt ALs de datum klopt dan win je altijd, klopt ie niet, dan heb je een behoorlijke kans dat je alsnog moet betalen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: help me met je antwoord op mijn vraag

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Bina,

In een eerdere topic (van Hillibillie) is hier ook al eerder over gesproken, ik heb toen dit antwoord gegeven:
Heb je de restschuld betaald nadat het incassobureau brieven had verstuurd of heb je betaald voor het incassobureau brieven had verstuurd?

Als je betaalt hebt nadat je brieven van het incassobureau hebt gekregen ben ik bang dat je moet betalen.
Er is nog wel een mogelijkheid maar dan moet je even bij een advocaat of jurist om raad vragen.
Er is een stuk genaamd: Voorwerk2 (romeinse letters 2) waarin staat wat in dit geval kan en mag.

Heb je betaald voordat je brieven hebt gekregen van het incassobureau, dan kunnen ze hooguit 10-25 euro kosten berekenen.
Ook hier kan een advocaat of jurist hulp/advies geven.

Er zijn regels, maar een incassobureau probeert natuurlijk het onderste uit de kan te halen, maar 10-15 % aan kosten rekenen in dit geval is te veel.

Je kunt ook langs een bureau voor rechtshulp of een rechtswinkel om advies te vragen.

Succes en groeten,
Piet

Gesloten