LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenzaak omgeving Almere

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
gysman11
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:59

Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door gysman11 »

Ook wij hebben het plan opgevat een keuken aan te schaffen en zijn al wat aan het rondkijken geweest om ideeen op te doen. Tevens hier de afgelopen dagen enorm veel posts gelezen om wat beslagen ten ijs te komen.

We houden van "strak/modern", wat ik mooi vind is Next125/Nextline/Systemat hoogglans (tenminste de stijl, er zijn ongetwijfeld nog meer opties in deze richting). We willen ons ver houden van de 30/40/50% kortingsbedrijven waar we "vandaag moeten tekenen anders is morgen de keuken 2000 euro duurder". Dergelijke gesprekken heb ik in het verleden al eens gehad, en zijn aan mij niet besteed. De verhalen van mensen die zich hiermee een keuken "aan laten smeren" en een dag later spijt hebben (ja ik weet het, ze hebben zelf getekend) stemmen mij droevig en doen de branche geen goed.

Heb wel een speciale (?) wens. Wil 1 aanspreekpunt: dus verkoop/levering/montage/loodgieterswerk/electriek moet door een en hetzelfde bedrijf geregeld worden. Heb geen zin in het geregel en afstemming tussen 3 of meer partijen. Als blijkt dat er een gat geboord moet worden voor een wasemkapafvoer, dan wil ik dat dat bedrijf dit zelf regelt. Zelfde geldt voor het verleggen van een waterleiding of het toevoegen van een mogelijk extra benodigde groep.

Hebben ooit eens een badkamergesprek gehad bij Kloosterman in Huizen, zij hebben ook keukens. Volgens mij sluit hun werkwijze aan bij mijn wensen, en ik lees geen negatieve ervaringen over hun op het forum. Maar 1 is geen zoals het spreekwoord zegt, dus ik ben op zoek naar bedrijven die ook iets dergelijks aanbieden, in combinatie met de "strakke" (hogere middensegment zoals ik elders las) keuken die ik zoek.

Zijn hier mensen met ervaring met dit concept, bij voorkeur regio Almere?

gysman11
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:59

Re: Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door gysman11 »

Niemand die mij een totaaloplossing-concept-keukenzaak kan noemen in de buurt?

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Beste gysman,

Als ik aangeef dat ik bij Grando Keukens werk en een advies geef over een goede keukenzaak wordt dat meestal gelijk in twijfel getrokken.

Je kunt bij Grando in Lelystad terecht voor een totaal-concept. Een van de monteurs die ze daar hebben is Erik Hartman. Uitermate goede en kundige monteur. Het eindresultaat zal je absoluut goed doen als hij klaar is met uw keukenruimte.

A.Joosten
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2011 22:33

Re: Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door A.Joosten »

Reclame??? Is dit niet een forum voor de consument?

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Reclame??? Is dit niet een forum voor de consument?
Er wordt toch om advies gevraagd ? Daar geef ik antwoord op. In veel gevallen heb je deskundig advies nodig van mensen uit de branche. Je bent overigens niet verplicht het advies op te volgen. Wellicht stelt je dat gerust. Dus ga me niet vertellen dat ik hier niet mag komen.

Je kan wel aan consumenten vragen of een prijs voor een keuken goed is maar die kunnen dat alleen baseren op de keukens die vrienden om hen heen hebben aangeschaft. En dan mogen we in ene wel reageren op deze sit "voor consumenten ?"

Tonio
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2007 20:43

Re: Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door Tonio »

Zoek verder en ga niet naar Svea, de afspraken nemen ze niet zo nauw en passen deze naar eigen voordeel aan. Mocht je onverhoeds toch gaan, laat alles wat je heb gezegd vastleggen. VOORDAT JE DE ORDER TEKENT!! :evil:

noog
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2011 13:38

Re: Keukenzaak omgeving Almere

Ongelezen bericht door noog »

Ik heb 2 jaar geleden een keuken bij Kloosterman besteld (2009).
Was doorverwezen door een kennis die daar goede ervaringen mee had.
Echter mijn keuken van 20.000 euro werd niet heel erg serieus genomen, helaas kwam ik daar pas bij plaatsing en service achter.

De ontvangst en besprekingen gingen prima, inderdaad niet aggressief maar vooral duidelijk. Althans dat dacht ik. Vele toegezegde spullen en werkwijzen werden niet nagekomen.

Bij de plaatsing bleek dat er toch eea mis was gegaan. Op zich geen probleem dacht ik, want ik had juist voor een kleiner keukenbedrijf gekozen omdat ik dacht dat er dan sneller gehandeld zou worden. En er zullen altijd wel probleempjes zijn, maar waarom je daar druk over maken als ze netjes worden opgelost.
Het werd dus NIET opgelost. alle vragen die ik neerlegde werden genoteerd, maar een oplossing kwam er niet. zelfs na 5x schrijven, waarin alle punten netjes opgesomd stonden werd het niet opgelost. er werd gewoon niet gereageerd.

Na een gesprek met de baas, we waren ondertussen 6 maanden verder, werden alsnog de meeste punten opgelost. Zo groot waren ze ook niet, maar je betaald een hoop geld en verwacht dan een nette behandeling.
Behalve dan een scheve lade. hier zou een nieuwe voor besteld worden en dan zou er een afspraak voor montage gepland worden.
Er werd nooit gebeld, en 2 maanden terug heb ik maar weer eens contact opgenomen en ze waren het 'vergeten'. We waren dus 1,5 jaar verder!!
Enfin, de nieuwe lade is uiteindelijk geplaatst afgelopen april (2011)

Er zijn veel toezeggingen gedaan maar deze worden stelselmatig niet nagekomen.
Bij een mooie moderne keuken gaat het juist om de afwerking. deze heeft helaast bijna 2 jaar op zich laten wachten. En alle keren heb ik het initiatief moeten nemen om het opgelost te krijgen.

Als je heel veel geduld en doorzettingsvermogen hebt dan kun je best zaken doen met Kloosterman.
Ik ben niet tevreden hoe de levering is verlopen en hoe vaak ik alles moest blijven herinneren om opgelost te krijgen.

Robert

Gesloten