LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete rekeningen

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
familieup
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2010 07:02

boete rekeningen

Ongelezen bericht door familieup »

op 13 juli heeft mijn dochter haar boeken ingeleverd volgens de voorwaarden van Iddink. Op 23 juli krijg ik twee boeterekeningen, 1 van dat de boeken niet ingeleverd zijn en 1 van dat de boeken te laat zijn ingeleverd. Dus de boeken zijn binnen 10 dagen toch bij hun terecht gekomen. De rekeningen zijn van dezelfde datum, 21 juli? Op school geen controle, geen bewijs gekregen dat de boeken zijn ingeleverd.
Het wordt eens tijd dat Iddink zijn zaakjes in orde maakt voordat ze mensen rekeningen gaan sturen. Moet men een duur 0900 nummer gaan bellen en via de mail zijn ze niet bereikbaar.
Gelukkig gaat de school nu met een andere leveranciers in zee!

stofzuigertje

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een 0900 nummer is U niet verplicht te bellen.
Gratis E mail of normale post waarin U protesteerde kan ook.
Per telefoon is er namelijk geen bewijs van uw protest dus schrijf en betaal niets.
Dat de school waar U ze inleverde geen bewijs heeft gegeven is hun fout, hoorde wel, dat alles compleet en niet beschadigd was, en als er iets fout ging moeten ze dat gelijk melden en niet weken later.

alexvandersluijs
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 apr 2007 13:52

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door alexvandersluijs »

Het begon vorig jaar al met de boeken die we kregen. Die lagen compleet uit elkaar en we hebben geprobeerd te bellen. Gelukkig heb ik contact gekregen via de mail met [persoonsgegevens verwijderd door moderator] die de klacht in behandeling nam en aangaf dat we zelf mochten plakken. Ze zouden dan bij de inname dit jaar dit aangetekend hebben er er niet over gaan zeuren zo beloofden ze.

Nu wilde het geval dat we op de dag van inleveren (er is maar 1 mogelijkheid geboden, belachelijk) wij niet konden en daarom heeft mijn vrouw ze de dag erna gelijk op de post gedaan.

Eerst kregen we een boete omdat ze niet ingeleverd zouden zijn, dat klopte dus. Toen ze daarna de boeken ontvingen, kregen we een vermindering van deze eerste boete thuis gestuurd. Omdat ze "zogenaamd" al nieuwe boeken hadden aangeschaft moesten we 15% boete betalen. Ik heb nu bij zowel de 2e kamer een klacht ingediend als bij de school, die ons met de keuze voor dit systeem, ons deze gedwongen winkelnering in de schoenen hebben geschoven. Dat Iddink een aso organisatie is, zonder de kwaliteit op orde te hebben, schijnt niemand in de politiek te deren en de scholen vinden het allang prima. Onze school slokt een groot deel van het boekenbudget op omdat ze voornamelijk digitaal werken en financieren daar allerlei andere zaken mee. Ze hebben de sores uitbesteed.

Iddink heeft ook een borgsom gevraagd en wij hebben die toen moeten betalen. Ik ga hem gewoon terugvragen.

FarelCollege
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 10:52

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door FarelCollege »

Onze school werkt al jaren met Iddink, naar grote tevredenheid. Ook onze ouders zijn heel tevreden, op een enkele uitzondering na. Onze ervaring is dat Iddink echt wat doet met de reacties van ouders. Zo is de inleverprocedure helemaal aangepast en krijgt elke leerling nu meteen een inleverbewijs. En inzake de borg biedt Iddink een keuze, precies zoals wij dat willen en met de oudergeleding van de MR hebben afgekaart.
Laatst gewijzigd door FarelCollege op 08 jul 2011 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

FarelCollege schreef:Onze ervaring is dat Iddink echt wat doet met de reacties van ouders. Zo is de inleverprocedure helemaal aangepast en krijgt elke leerling nu meteen een inleverbewijs.
Nou poehpoeh, de inleverprocedure is aangepast en ze krijgen nu meteen een inleverbewijs, joepie. Ik vind het te onnozel voor woorden dat dit überhaupt aangepast moest worden en niet vanaf het begin zo geregeld was op de inleverdag(en). Het is toch niet meer dan logisch dat mensen een inleverbewijs willen hebben, zeker als er met boetes wordt gewerkt bij niet of te laat inleveren. Tja dan wil je wel een papiertje mee waar op staat wat er ingeleverd is en wanneer. Daar had men vooraf over moeten nadenken en niet achteraf moeten aanpassen.

Stel dat er op het inleverpunt een grote puinhoop van wordt gemaakt en je krijgt achteraf een rekening voor niet of te laat inleveren terwijl je keurig op tijd hebt ingeleverd. Hoe moet je dat bewijzen zonder inleverbewijs? Je betaald toch ook geen rekening zonder betalingsbewijs.

Lieve help, dat is toch te simpel voor woorden en dat zit in de onderwijssector en moet onze jeugd opleiden :mrgreen:

EstherM
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2011 15:51

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door EstherM »

Net Iddink aan de telefoon gehad. In 2010 heeft mijn zoontje in de klas, bij de mentor, zijn boeken ingeleverd. Ik krijg een paar weken later een factuur. De boeken (het hele pakket) zouden niet zijn ingeleverd. Ik vraag mijn zoontje dit op te nemen met zijn mentor en ik hoor niets meer, dus ik neem aan dat het geregeld is. Nu 1,5 jaar later(!) krijg ik een herinneringsfactuur. Als ik bel blijk ik er nu voor te moeten gaan zorgen dat school aan Iddink gaat vertellen dat de boeken wel zijn ingeleverd anders moet ik toch gewoon betalen! Als ik hem er op wijs dat dat volgens mij niet tot mijn verantwoordelijkheden behoort maar een probleem is tussen hen en school, krijg ik op 5 verschillende manieren te horen dat ik toch degene ben die het zal moeten regelen. Hij vindt zelf niet dat hij er om heen draait. Als ik er bij blijf dat ik het toch ècht niet tot mijn verantwoordelijkheid vindt behoren krijg ik te horen dat dat nou eenmaal hun systeem is. Dat ik hun systeem mijn verantwoordelijkheid niet vind, helpt ook al niks. Uiteindelijk boos opgehangen, blijft niets anders over dan het toch maar zelf te gaan regelen om mijn borg terug te krijgen. Ben ik blij dat school nu een eigen boekenfonds heeft!

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Al 6 jaren ervaring met Iddink: nooit problemen. Altijd een kopie gemaakt bij inlevering boeken en even een paraaf gevraagd bij de concierge.
Er ging 2x iets mis: een boek niet geleverd, mailtje en het boek was snel geleverd en de andere keer ontvingen we een beschadigd boek: mailtje, boek kon worden teruggestuurd (naar een antwoordnummer) en een vervangend boek werd snel geleverd.
Jammer dat we alleen maar de slechte ervaringen lezen en de positieve niet.

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door mpr1980 »

zusjej21 schreef: Jammer dat we alleen maar de slechte ervaringen lezen en de positieve niet.
Is op zich wel logisch. Mensen vinden het prettiger om te klagen en te vertellen hoe slecht het gaat, dan om te zeggen hoe goed iets gaat.

Bedenk maar eens... hoe vaak bel jij naar een klantenservice, puur om te zeggen hoe goed alles goed en tevreden je bent? Waarschijnlijk nooit. Je belt alleen voor informatie en klachten.

Dus op zich wel logisch al die klachten die je leest :D

Jantje Beton
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2012 10:49

Re: boete rekeningen

Ongelezen bericht door Jantje Beton »

Mijn dochter heeft volgens iddink een boek niet ingeleverd, terwijl wij zelf weten dat al haar boeken compleet waren. zij heeft na de controle getekend in de veronderstelling dat het goed zou zijn. Er is niets gezegd over een ontbrekend boek.We hebben thuis alles dubbel gecheckt en ze heeft naar eigen zeggen nog alles op volgorde gelegd. het boek is spoorloos.Ik zou willen zeggen dat ook jonge kinderen zelf goed alles moeten nakijken voordat ze tekenen anders kan er van alles mislopen!

Gesloten