LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
B.Henstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2011 20:24

Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door B.Henstra »

Beste lezer,

Door omstandigheden verblijf ik momenteel al bijna 4 jaar zonder huisarts. Ik heb op de normale manier geprobeerd: aanmelden bij een huisarts, maar die wilden mij niet aannemen om diverse redenen. Daarna heb ik, tevergeefs, de zorgverzekeraar ingeschakeld omdat die verantwoordelijk is voor het leveren van zorg (oa huisartsen). Toen dit ook geen soelaas bood heb ik via juridische weg een huisarts proberen af te dwingen, maar om niet geheel duidelijke redenen loopt dit vooralsnog ook spaak.

Nu heb ik dit bericht op dit forum gezet omdat ik graag in contact wil komen met mensen die ook dergelijke ervaring hebben met het niet kunnen krijgen van een huisarts. Mijn doel is dat ik via deze weg meer informatie boven tafel kan krijgen over hoe om te gaan met dit probleem en om samen een vuist te maken.

Het Kan toch Niet gebeuren dat je ondanks het hebben van een goede verzekering niet bij een huisarts kunt komen met alle gevolgen van dien?!

Graag verneem ik van u!


Met vriendelijke groeten,

B. Henstra

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik heb op de normale manier geprobeerd: aanmelden bij een huisarts, maar die wilden mij niet aannemen om diverse redenen
Het is denk ik verstandig om aan te geven wat de redenen zijn dat je geen huisarts kunt krijgen. Zondr deze detaillering is het nog al een wazige posting

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Klopt wat Leo The Emperor schreef, lijkt me eerst eens verstandig
om hier aan te geven waarom je geweigert wordt bij een huisartsenpraktijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ciske »

Onduidelijk zo, als trouwens geen ene huisarts jou wilt in zijn/haar praktijk denk ik dat er iets heel ergs is geweest waardoor je geweigerd wordt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:Onduidelijk zo, als trouwens geen ene huisarts jou wilt in zijn/haar praktijk denk ik dat er iets heel ergs is geweest waardoor je geweigerd wordt.
Of TS woont in een grote stad waar de praktijken al overvol zijn. Dan wil het ook nog wel eens een probleem zijn. Maar als ALLE huisartsen iemand zomaar weigeren dan moet er wel wat aan de hand zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ciske »

GJvdZ schreef:
. Maar als ALLE huisartsen iemand zomaar weigeren dan moet er wel wat aan de hand zijn.

dit bedoel ik , dat kan gewoon niet , over het algemeen zit elke praktijk vol, maar ze nemen altijd nog nieuwe mensen.
vandaar dat ik denk dat er iets niet fris is geweest.

esell
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:14

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door esell »

Gewoon de GGD van je woonplaats inschakelen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ciske »

esell schreef:Gewoon de GGD van je woonplaats inschakelen.

die doet echt niks hoor, vooral als je nergens wordt genomen, dan is er toch wel wat meer aan de hand dan gewoon een huisarts zoeken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door puma73 »

laten we eerst maar eens afwachten of TS nog reageert i.p.v speculeren waarom TS geen huisarts kan krijgen

B.Henstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2011 20:24

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door B.Henstra »

goedendag beste mensen bedankt voor jullie geweldige tips
al 3.5 jaar zit ik al in allerlei procedures met uitkomsten met allerlei onzin uitspraken
meerdere van jullie gaven de tip contact op te nemen met de ggd
dit heb we gedaan maar tevergeefs zij vinden ook het absurd maar kunnen ook niets voor ons betekenen
na 3.5 jaar procedures, 2 rechtzaken volgen
2 voorlopige voorzieningen waarvan in hoger beroep werd uitgesproken dat ik voor huisartsenhulp bij de dokterswacht terecht kon terwijl dit niet kon
nogmaals naar de dokterswacht geweest en vervolgens het antwoord gekregen alleen maar voor spoedeisende hulp dd:27-2-2011 ondanks dat ik het arrest van de rechter bij me had wilde de huisarts van de dochterswacht w deze niet lezen vervolgens 22-6 doet de rechter in de bodemproce de uitspraak dat ik toch toch bij de dochterswacht terecht moet, nu moet ik wederom een rechtzaaktegen de dw en menzis beginnen om duidelijk te krijgen wie hier nu gelijk heeft duurt weer een half jaar dan zit daan 4 jaar zonder huisarts doet de rechter de uitspraak
in een uitzending van rtv oost heeft bas leerink van menzis die mistanden vond
duidelijk gezegd dat mensen die in overijssel die geen huisarts vinden dat menzis voor deze mensen een huisarts gaat zoeken
leven wij dan in een achtergebleven gebied dat dit niet voor de mensen uit friesland telt
hoe moeilijk kun je het bedenken wij hebben het in ieder geval niet bedacht
bovendien procedeer ik tegen mensis om een huisarts te kunnen krijgen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ciske »

bovendien procedeer ik tegen mensis om een huisarts te kunnen krijgen

Een huisarts vinden en krijgen staat los van de verzekeraar, de huisarts zelf beslist of jij een patient of niet van hem/haar wordt , dus denk dat er wel meer aan de hand is dan alleen vanuit Friesland te komen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:
bovendien procedeer ik tegen mensis om een huisarts te kunnen krijgen

Een huisarts vinden en krijgen staat los van de verzekeraar, de huisarts zelf beslist of jij een patient of niet van hem/haar wordt , dus denk dat er wel meer aan de hand is dan alleen vanuit Friesland te komen.
Ik probeer al een dikke 10 jaar een andere huisarts te krijgen,heb de moed al opgegeven.
Ik heb een huisarts een dorp verderop,toen ik hier kwam wonen ,hier naar de huisarts geweest om hier aan te melden.
Kreeg als antwoord wij nemen geen "klanten" van collega's over.
Of het moet zo erg zijn dat je niet meer door 1 deur kan met je eigen huisarts.

Nou ik heb geen moeilijkheden met mijn huisarts,hij woont alleen in een ander dorp.Dus zijn we maar daar "klant" gebleven.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ciske »

Klopt snepke , bij mij in de stad nemen ze ook geen patienten over, als je een huisarts hebt ben je er tot veroodeelt of je moet helemaal aan de andere kant van de stad gaan wonen. ach ik ben tevreden met de mijne.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ronald g »

Heeft Ts er ooit aan gedacht dat het niet ingeschreven worden bij een reguliere huisarts een oorzaak heeft die verwijtbaar is. Iedereen heeft recht op eerste lijnzorg dus een huisarts maar maak je het te bont schopt die je zo de deur uit. De zorgverzekeraar staat daar volledig buiten die bekijkt het financiële plaatje.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door dhc »

Mag ik aan TS vragen of deze misschien vanwege agressief gedrag richting arts, of het niet hebben van een vaste woon- of verblijfplaats geweigerd wordt?
Kan me werkelijk niet voorstellen dat er vanwege een flutreden zorg wordt geweigerd, hier is m.i. meer aan de hand...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door ciske »

kan ook nog wegens knoeien met recepten hoewel dat nu met dat digitale wat moeilijker is geworden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

al 3.5 jaar zit ik al in allerlei procedures met uitkomsten met allerlei onzin uitspraken
Dit is net zo vaag als de eerste posting, en je hebt nog steeds niet aangegeven waarom je geen huisarts kunt krijgen.

Is het omdat alle huisartsen in friesland vol zitten, of zijn er andere redenen ??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@B.Henstra, geef eens waarom je geen huisarts kan vinden aub.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:@B.Henstra, geef eens waarom je geen huisarts kan vinden aub.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat TS deze vraag niet wil beantwoorden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe kom je aan een huisarts als je geweigerd wordt?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat TS deze vraag niet wil beantwoorden.
Dat idee krijg ik zelf ook Emmy maar dan moet men hier geen vraag stellen als men de rest er niet bij vermeld, wat heb je aan een antwoord als :
al 3.5 jaar zit ik al in allerlei procedures met uitkomsten met allerlei onzin uitspraken
3,5 jaar procederen tegen geen huisarts kunnen krijgen, dat heeft een reden !

Gesloten