LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervangen digitale receiver Ziggo??

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
kessm01
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2009 13:35

Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door kessm01 »

Zoals bekend heeft Ziggo per 1 september 2011 de digitale tv als standaard genomen. Voor mij houdt in dat ik nu het pakket TV-extra krijg. Dit omdat ik bij het afsluiten van mijn alles in 1 pakket alle extra pakketten voor 9,95euro per maand bij gekocht had. Voor mij houdt dit dat ik, voor 4 euro per maand extra, nu ook gebruik kan maken van hun interactieve tv zoals TV on demand en TV-gemist. Echter mijn huidige digitale ontvanger (Samsung HD receiver DCB 4380R) ondersteunt dit volgens niet. Ik heb zomaar het vermoeden dat als ik van deze diensten gebruik wil maken ik dus een dure nieuwe receiver moet aanschaffen die wel de interactieve tv ondersteunt. Ik denk dus dat voor heel veel mensen dit ook gaat gelden. Ik neem niet aan dat Ziggo voor al deze abonnees gratis de receiver gaat vervangen. We worden dus blij gemaakt met een dooie mus. Is er iemand die dit ook heeft en mij kan aangeven wat ik het beste kan doen, ik wil wel graag de extra zenders blijven zien.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Shine »


Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ik ben geen klant van Ziggo en kan hun pakketten niet, maar digitale televisie en interactieve digitale televisie zijn niet hetzelfde.
Is er geen standaard digitaal pakket zónder ook interactieve televisie naast een digitaal pakket mét interactieve televisie? Zodat je daaruit kunt kiezen?

De ontvangst geschiedt via een speciaal kastje of box dat je van jouw provider krijgt, huurt of koopt. Via dat kastje en een bijbehorende afstandsbediening loopt ook de interactieve televisie als je daar een abonnement voor hebt. Het signaal wordt vanaf dat kastje (al dan niet via een tussenliggende versterker) doorgestuurd naar jouw tv, die daarbij gewoon als projectiescherm fungeert. Elke televisie die digitaal signaal kan ontvangen (dus ook jouw HD-tv) is geschikt.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Quisquid »

Dan wordt het tijd dat er eens wat meer concurrentie op de kabel komt en dat de mensen kunnen kiezen tussen providers en pakketten. In sommige plaatsen kan dat al, maar dat zijn uitzonderingen. Het kan nog lang niet overal.
De rechter heeft onlangs nog bepaald dat kabelexpoloitanten - in tegenstelling tot de energiemarkt - voorlopig nog geen concurrenten op de kabel hoeven toe te laten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door kweenie »

Ga voordat je een andere ontvanger gaat aanschaffen eerst even na of je wel wat aan die interactieve TV hebt. Volgens mij bestaat dat grofweg uit het beperkte groepje al bestaande 'uitzending gemist' programma's, die je eventueel ook al gratis via internet kunt bekijken (of natuurlijk gewoon kunt opnemen...) en daarnaast een veredelde videotheek waarbij je (tegen betaling) films en sommige series kunt 'huren'.

Als je nu regelmatig al films of series bij de videotheek huurt, of zou willen huren, dan kan interactieve TV een leuke aanvulling zijn, maar ik zie er voor mezelf weinig toegevoegde waarde in. Ik leen nauwelijks films en áls ik al eens een dvd wil zien, dan haal ik die wel gratis uit de bibliotheek.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Dirkie »

Is er iemand die dit ook heeft en mij kan aangeven wat ik het beste kan doen, ik wil wel graag de extra zenders blijven zien.
Ik voldoe niet helemaal aan de eerste voorwaarde (ik heb namelijk wel een interactieve ontvanger), maar ik kan wel antwoord geven op de vraag wat je moet doen, namelijk niets. Omdat je naar het TV Extra pakket gaat, blijf je alle zenders zien. Het interactieve deel (bv. video on demand, net gemist ed) kun je echter niet gebruiken, maar ik weet uit eigen ervaring, dat je daar tot op heden ook niets aan mist :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door kweenie »

Je kunt inderdaad een zeer beperkt aantal films/series gratis met vod opvragen. Maar nergens is terug te vinden wat het assortiment is. Blockbusters? Of juist de independent films? Of c-films die zelfs voor de commerciëlen niet goed genoeg zijn?

Aangezien ze niet heel enthousiast met bepaalde titels adverteren, vrees ik dat het niet gaat om de meest boeiende films en series. Dan zou ik het extra geld voor de interactieve ontvanger dus liever in de zak houden en zo af en toe even langs de bieb wandelen, waar ze in elk geval een ruim assortiment hebben die je (bij mijn bieb) gratis kunt lenen.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Quisquid »

kweenie schreef:Ga voordat je een andere ontvanger gaat aanschaffen eerst even na of je wel wat aan die interactieve TV hebt. Volgens mij bestaat dat grofweg uit het beperkte groepje al bestaande 'uitzending gemist' programma's, die je eventueel ook al gratis via internet kunt bekijken (of natuurlijk gewoon kunt opnemen...) en daarnaast een veredelde videotheek waarbij je (tegen betaling) films en sommige series kunt 'huren'.

Als je nu regelmatig al films of series bij de videotheek huurt, of zou willen huren, dan kan interactieve TV een leuke aanvulling zijn, maar ik zie er voor mezelf weinig toegevoegde waarde in. Ik leen nauwelijks films en áls ik al eens een dvd wil zien, dan haal ik die wel gratis uit de bibliotheek.
Ik ontdekte bij mijn eigen ontvanger (nee, geen Ziggo) gisteren via de menuknop van de afstandsbediening dat er heel wat meer achter interactieve televisie zit dan alleen dat uitzending gemist. Er zijn tal van filmpjes op te zien, bijvoorbeeld uit je eigen buurt, die anderen bij de provider "parkeren", YouTube op televisie (da's bij mij 60 inch), Rabobank-tv, Volkskrant-tv, enz. Niet dat ik dat allemaal al geprobeerd heb (ik ontdekte het gisteren pas), maar het kan wel degelijk meer zijn dan alleen uitzending gemist (overigens ook voor verscheidene regionale en lokale zenders). En de toekomst zal meer kunnen bieden, zoals bij de plaatselijke videotheek films huren via de glasvezelkabel bijvoorbeeld. Computersites rechtstreeks op je tv (en via het internet wereldwijd tv kijken; de televisie van Malta, Groenland, Pakistan of de Solomoneilanden, om maar wat te noemen). Of even naar de webcam om te zien of het druk is op de kermis in de stad.

Of je dat allemaal ook gaat gebruiken, is aan jou.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

kessm01 schreef:Echter mijn huidige digitale ontvanger (Samsung HD receiver DCB 4380R) ondersteunt dit volgens niet. Ik heb zomaar het vermoeden dat als ik van deze diensten gebruik wil maken ik dus een dure nieuwe receiver moet aanschaffen die wel de interactieve tv ondersteunt.
Misschien heb je iets aan een discussie op een Ziggo-forum:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showth ... nteractief

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door kweenie »

Quisquid, als je het belangrijk vindt om op je TV te kunnen kijken naar youtube-filmpjes en andere internet-content, dan is die interactieve TV misschien wel leuk. Maar om daar zo'n bedrag voor uit te geven... Dan zou ik eerder kiezen voor een losse echte (internet-)mediaspeler oid.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ik ontdekte dat ook bij toeval en ik weet niet of Ziggo zoiets ook aanbiedt in het ip-aanbod, maar ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij wil hebben en of hij de prijs ervoor over heeft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vervangen digitale receiver Ziggo??

Ongelezen bericht door kweenie »

Quisquid suggereerde dat het aanbod dankzij interactieve TV was en niet dankzij de opties van zijn televisietoestel. Als dit niet bij interactieve TV zit, maar slechts een feature van zijn TV is, dan is dat dus geen extra argument voor interactieve TV ontvanger.

Gesloten