LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rein27
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:40

Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door rein27 »

Ik heb 11 jaar een all risk autoverzekering bij Ohra, tot nu toe zonder schade. Laatst keek ik op Independer.nl of de prijs die ik betaal wel scherp is. Na het invullen van een aantal vragen, stond in het overzicht dezelfde autoverzekering van Ohra maar dan 6 euro per maand goedkoper dan ik nu betaal.

Ik heb vervolgens Ohra gevraagd of ik - als trouwe klant - ook deze korting kan krijgen. Mijn opzegtermijn loopt namelijk deze maand af. De enige mededeling die ik van Ohra krijg is dat de korting niet voor bestaande klanten geldt, maar alleen voor nieuwe klanten. Fijn hoor, zo'n beloning voor trouwe klanten.

De voorwaarden tussen beide verzekeringen zijn nagenoeg hetzelfde en de korting geldt voor altijd (dus niet alleen voor het eerste jaar).

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaring hebben? Het liefst wil ik bij Ohra blijven, omdat ik hier al 11 schadevrije jaren heb opgebouwd. Ik ben bang dat bij overstap naar een andere verzekeraar mijn opgebouwde "credits" minder worden, ook al neem ik 11 schadevrije jaren mee.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door kweenie »

Weet je zeker dat de korting voor altijd geldt? Bij independer staat dat er nl. niet expliciet bij en worden de voorwaarden niet getoond. Maar bij Ohra zelf (en enkele andere sites) staat dat je alleen het eerste jaar 15% eerstejaarskorting krijgt.

Overigens kun je wellicht ook collectiviteitskorting krijgen. Er zijn heel veel organisaties waarmee je korting krijgt bij Ohra.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door rednax »

Je kan je huidige Ohra verzekering opzeggen en daarna weer een nieuwe aanvragen bij Ohra.

Dan krijg je de korting toch nog :wink:

OHRANL
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:58

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door OHRANL »

Beste,

Naar aanleiding van het bericht van rein27 en de reactie van Kweenie willen wij bevestigen dat het antwoord van Kweenie correct is. Het tarief bij Independer.nl betreft een eerstejaars korting. Om toch een mogelijke oplossing te bieden, willen wij u wijzen op de mogelijkheden van een collectieve verzekering.

Bij een collectieve verzekering kunt u gebruik maken van de met het collectief overeengekomen collectiviteitskortingen. U kunt gedurende de periode dat u bent aangesloten bij het collectief gebruik maken van de geldende collectiviteitskorting.

Collectiviteiten staan open voor alle OHRA klanten. Om te kijken of u onder een OHRA collectiviteit valt, verwijzen wij u naar www.ohracollectief.nl. Bellen kan natuurlijk ook op 026 400 40 40.

Met vriendelijke groet,

OHRA

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tja in hoeverre is dit nieuws? Dat gebeurt toch met heel veel dingen zo, abo's voor mobiele en vaste telefoon, tv, internet, energiemaatschappijen enz enz..
OHRANL schreef: Bij een collectieve verzekering kunt u gebruik maken van de met het collectief overeengekomen collectiviteitskortingen. U kunt gedurende de periode dat u bent aangesloten bij het collectief gebruik maken van de geldende collectiviteitskorting.
Hoe vaak kun je het woord collectief gebruiken in 2 zinnen ? Je zou maar niet weten wat het betekent in relatie tot verzekeringen. :mrgreen:

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door rednax »

Wees dan niet flauw Ohra en geef rein27 snel die korting.

Jullie hebben een collectief voor SBS kijkers :lol:

Zowat heel Nederland komt dan in aanmerking voor collectieve korting.

Independer.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2010 09:52

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Via Independer.nl wordt er op dit moment 2 verschillende kortingsvarianten aangeboden namelijk van 15% (alleen het eerste jaar) en 22,5%.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Byob »

Via Independer.nl wordt er op dit moment 2 verschillende kortingsvarianten aangeboden namelijk van 15% (alleen het eerste jaar) en 22,5%.
Ik zie dit eerder als reclame dan een toevoeging aan dit draadje...

De 15% is alleen voor het eerste jaar, en de 22,5% voor altijd?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

rein27 schreef:Mijn opzegtermijn loopt namelijk deze maand af.
Soms kan men al eerder van een schadeverzekering af:
Opzeggen huidige verzekering.
Heeft u een schadeverzekering (met een contract van 12 maanden!) langer dan één jaar geleden afgesloten, dan kunt u de polis per direct opzeggen. Bij de meeste verzekeraars moet u wel rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Voor meerjarige contracten geldt dat u eerst de volledige contracttermijn dient te voltooien. Heeft u een schadeverzekering korter dan één jaar geleden afgesloten, dan moet u de contracttermijn van 12 maanden volbrengen.

voorlichter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2011 15:35

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door voorlichter »

rein27 schreef:Het liefst wil ik bij Ohra blijven, omdat ik hier al 11 schadevrije jaren heb opgebouwd. Ik ben bang dat bij overstap naar een andere verzekeraar mijn opgebouwde "credits" minder worden, ook al neem ik 11 schadevrije jaren mee.
Daar hoef je niet bang voor te zijn. 11 schadevrije jaren zijn 11 schadevrije jaren, dat wordt bij een ander niet ineens minder.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

voorlichter schreef:Daar hoef je niet bang voor te zijn. 11 schadevrije jaren zijn 11 schadevrije jaren, dat wordt bij een ander niet ineens minder.
Behalve bij een no-claim beschermer heb ik mij laten vertellen.
Bij een claim blijft het kortingspercentage wél ongeveer hetzelfde, maar bij een overstap naar een andere maatschappij komt de geclaimde schade in schadevrije jaren boven water.
Kortom, wie een zgn. no-claimbeschermer heeft aanschaft stapt niet zo snel meer over naar een ander.

voorlichter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2011 15:35

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door voorlichter »

Ok, ik ben niet duidelijk genoeg:

Schadevrije jaren: elk jaar dat je schadevrij rijdt krijg je er 1 bij. Elke schuldschade gaan er 5 af.

Tredes: Bij het aangaan van de verzekering wordt je voor de korting ingeschaald op een trede. Bijvoorbeeld: particulier, auto, 5 schadevrije jaren, < 20.000 km per jaar. Standaard inschaling trede 6 + 5 schadevrije jaren = trede 11 = bijvoorbeeld korting 70%.

Na schuldschade zonder bonusbeschermer: schadevrije jaren 0; trede wordt 6; korting 40%

Na schuldschade mét bonusbeschermer: schadevrije jaren 0; trede blijft 11, korting blijft 70%.

Bij het overstappen naar een andere verzekeraar moet je dus ALTIJD navraag doen over het werkelijk aantal schadevrije jaren. Trede en kortingspercentage zijn voor een vergelijking NIET interessant.
"Kortom, wie een zgn. no-claimbeschermer heeft aanschaft stapt niet zo snel meer over naar een ander."
Dit geldt alleen indien je schuldschades hebt waardoor je schadevrije jaren bent kwijtgeraakt.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

voorlichter schreef:Ok, ik ben niet duidelijk genoeg:
Voor mij wel hoor, ik voegde er alleen een wetenschap aan toe.

Independer.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2010 09:52

Re: Trouwe klanten krijgen bij Ohra geen korting. Nieuwe wel!

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Byob schreef:
Via Independer.nl wordt er op dit moment 2 verschillende kortingsvarianten aangeboden namelijk van 15% (alleen het eerste jaar) en 22,5%.
Ik zie dit eerder als reclame dan een toevoeging aan dit draadje...

De 15% is alleen voor het eerste jaar, en de 22,5% voor altijd?
Geldt inderdaad zolang de polis loopt.

Gesloten