LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Bernts
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2004 17:31

Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door Bernts »

Als eegaleaser van een lessee met twee afgelopen winstverdubbelaars (vanaf 31-7-2002 onder protest met drie jaar verlengd), heb ik aangetekend de z.g. "vernietigingsbrief" aan Dexia gestuurd. Als antwoord kreeg ik natuurlijk te horen "dat er geen gronden voor vernietiging waren".
Daarna heb ik gewacht tot er enige jurisprudentie zou zijn gekomen en heb nu mijn rechtsbijstandverzekering (SRK - Aegon) om juridische bijstand in een te voeren procedure tegen Dexia verzocht.
SRK antwoordde in eerste instantie dat er geen dekking zou zijn omdat het "vermogensbeheer" betrof, hetgeen in de polis is uitgesloten.
Daarop heb ik SRK laten weten het met die zienswijze absoluut oneens te zijn. Immers: mijn claim betreft uitdrukkelijk NIET vermogensbeheer,
doch uitsluitend vernietiging van ONRECHTMATIG TOT STAND GEKOMEN contracten.
Vervolgens wordt thans door SRK de zaak opnieuw in overweging genomen en heb ik op hun verzoek het dossier toegestuurd.
Zowel Eegalease als Payback heb ik hiervan in kennis gesteld en ik
zal beide stichtingen op de hoogte houden van de voortgang, zodat misschien lotgenoten hier hun voordeel mee kunnen doen.

waltmans29
Berichten: 137
Lid geworden op: 30 aug 2003 23:05

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door waltmans29 »

tja, die is goed!!!!!!!!

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door HHans »

heb nu mijn rechtsbijstandverzekering (SRK - Aegon) om juridische bijstand in een te voeren procedure tegen Dexia verzocht.
Ja, die is goed. Bij Aegon is er vast voldoende kennis aanwezig om het Dexia ontzettend moeilijk te maken.

Vraagje: Zijn er ook mensen die bij Dexia een rechtsbijstandverzekering hebben lopen :?

Groet, Hans

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door Albert »

Ik heb destijds hetzelfde aangekaart bij de DAS het gaat om vernietiging van het contract door de wederhelft. Het enige antwoord was. Vermogensbeheer valt niet onder de dekking. Voor een paar euro's meer per maand had ik me dus wel kunnen indekken tegen dit risico.

Ik had destijds de mogelijkheid om dit risico mee te verzekeren. Dacht dat ik nooit van mijn leven iets zou doen in aandelen. Wel dus.

Andre had het slimmer bekeken met Arag/D

Albert.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door issy »

die contrackten komen oorspronkelijk van eagon ,deze hebben ons misleid denk je nu echt dat deze jullie zullen helpen

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door croosjes »

albert en allemaal,het is inderdaad zo dat mij rechtsbijstandsverzekering dit dekt,maar daar blijft het ook bij wel een goed gevoel daar over maar het is toch afwachten en het idee dat toch de dag komt dat je gedagvaard wordt die onzekerheid blijft.Het liefst,dat had ik al gevraagd maar in de polis staat verdediging en niet dagvaardigen.Dus afwachten!!,maar niet stil zitten want daarom is de vereniging schadeloosstelling tot leven gekomen(opgericht) wat niet ging via de gedupeerde aandelenlease wat ik jammer vind (dus in afwachting?)maar wel via andere verenigingen die de inkomsten zelf mogen behouden.Daar door kunnen ze bijvoorbeeld hun contributie laag houden,zo zie maar weer ik kan tenminste mijn ideenen om mensen mee te helpen iedergeval gebruiken vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

O JA ALBERT KAN JIJ BUS REIZEN PLANNEN LUKT DAT MET JOUW GEZONDHEID IK HOOR HET WEL,HET IS NIET VOOR NU MAAR WEL EEN VRAAG.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi andre,

Ik heb je net een e-mail gestuurd.

groeten,

albert.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door croosjes »

albert,bedankt voor je antwoord ik hou je op de hoogte.vrgr.andre de croos

An

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door An »

Nu, als je nog hostessen nodig hebt voor op de bus, Albert, mail me.

:wink: An,

splinter
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2004 16:39

Re: Je eigen rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Ongelezen bericht door splinter »

Ook ik heb een rechtsbijstandverz Unive . Maar ook zij schrijven valt onder vermogensbeheer.
Ik heb duidelijk de laatste ontwikkeling aangehaald wat betreft huurkoop ect , mocht niet baten.

Gesloten