LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door aavanputten »

Bij Simpel heb ik een sim-only abonnement. Ik gebruik dit in een goedkope Samsung telefoon die ik los kocht. Zou houd ik mijn belkosten laag. Ik bel niet zoveel.

Onlangs had mijn dochter van 5 in een onbewaakt moment het toestel te pakken en wilde blijkbaar spelltjes spelen. Ze heeft lukraak op wat knopjes gedrukt. Ik kwam hier achter omdat er plots allemaal SMS-berichten kwamen met codes voor speletjes. Ik kijk nu op de factuur en zie dat er allemaal kosten voor de aankoop van speltejes zijn afgesloten. Hierop zit blijkbaar geen beveiliging zodat een kleuter dit zomaar kan doen. Het zijn de standaardspelletjes in de Samsung telefoon. Daarin staat normaal alleen een proefversie, terwijl voor het hele spel betaald moet worden.
Hoe kom ik hier vanaf? Kan ik dit nog terugdraaien of zit ik aan de spelletjes vast. De ge'SMSte codes zijn niet gebruikt.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door seconds-out »

aavanputten schreef:
Hoe kom ik hier vanaf? Kan ik dit nog terugdraaien of zit ik aan de spelletjes vast. De ge'SMSte codes zijn niet gebruikt.
Stuur STOP naar de sms diensten>>in de meeste gevallen is dat voldoende om een einde te maken aan de oplichting.
Meld je ook aan voor het sms dienstenfilter.
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Doen hoor, weet uit ervaring dat het prima helpt. :D

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door aavanputten »

Dank voor de reactie. Het is echter geen abonnementsdient mar het eenmalig aanschaffen van spelletjes. Kan ik dit nog annuleren?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door bianca82 »

dat zou je bij je provider na moeten gaan

maar ik heb een vermoeden van niet namelijk

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door Emmy75 »

aavanputten schreef:Dank voor de reactie. Het is echter geen abonnementsdient mar het eenmalig aanschaffen van spelletjes. Kan ik dit nog annuleren?
Ik denk dat dit een lastig verhaal gaat worden. U dient er zelf voor te zorgen dat de kleuter niet met de mobiele telefoon kan gaan spelen. Hier zijn meerdere mogelijkheden voor. Zo kunt u de telefoon heel eenvoudig buiten bereik van de kleuter leggen als u er zelf geen zicht op heeft of niet onbeheerd in de buurt van de kleuter achterlaten. Tevens zijn de meeste telefoons te beveiligen met een code waarmee de telefoon uit de stanbystand gehaald dient te worden.

Heel misschien zou u zich kunnen beroepen op het recht de overeenkomst te vernietigen omdat de kleuter minderjarig is, maar of dit succesvol zou kunnen verlopen durf ik niet te zeggen ivm bovenstaande. U kunt dit eens navragen bij juridisch loket / rechtsbijstand / jurofoon.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door CSM »

Emmy75 schreef: Heel misschien zou u zich kunnen beroepen op het recht de overeenkomst te vernietigen omdat de kleuter minderjarig is, maar of dit succesvol zou kunnen verlopen durf ik niet te zeggen ivm bovenstaande. U kunt dit eens navragen bij juridisch loket / rechtsbijstand / jurofoon.
Om hoeveel geld gaat het?

Als het maximaal een paar tientjes is, dan zou ik mijn verlies nemen, in de wetenschap dat ik weer wat geleerd heb. En hopen dat het leuke spelletjes zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Peuter drukt op verkeerde knop: zomaar spelltjes gekocht

Ongelezen bericht door Emmy75 »

CSM schreef:
Om hoeveel geld gaat het?

Als het maximaal een paar tientjes is, dan zou ik mijn verlies nemen, in de wetenschap dat ik weer wat geleerd heb. En hopen dat het leuke spelletjes zijn.
Ik denk dat dit zeer zeker een goede optie is. Een echte procedure starten vanwege zoiets is het vaak niet waard omdat men er veel tijd en ergernis aan kwijt is. Hooguit zou ik misschien de moeite nemen er een mailtje aan te wagen om me hierop te beroepen en als dat niet slaagt, ach het zij zo.

Gesloten