LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, Marjoc en GGN

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bakkali30
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2011 23:09

Telfort, Marjoc en GGN

Ongelezen bericht door bakkali30 »

Er zijn diverse zaken van telfort die door GGN worden geincasseerd. Een zaak is terug getrokken door de opdrachtgever Marjoc omdat ik om bewijs vroeg of ik wel de persoon ben die zoveel schulden heeft bij teflort. Maar andere twee zaken lopen nu nog steeds en men wil hier niets mee doen en men wil hier ook geen bewijs opgeven zoals ik gevraagd had in het begin. Waarom omdat de rechtbank in 2007 vonnis heeft betekend of zoiets. Ik heb GGN diverse malen gezegd dat ik nooit iets van hun ontvangen heb en ook nooit iets van dat het voor de rechter zou komen. Ik vraag me nu af; Wat kan ik doen om toch nog die bewijs stukken te krijgen? En waarom ze een zaak niet kunnen incasseren omdat ik geen klant ben geweest bij telfort? Ik wordt een beetje gek van al deze ellende ben nu al 1.5 jaar bezig met GGN/ Telfort...

Kan ik nog in beroep gaan tegen vonnis van 2007?

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Telfort, Marjoc en GGN

Ongelezen bericht door Royalflush »

Een vonnis is 20 jaar geldig. Indien dit vonnis dateert uit 2007, dan kunt u daartegen niets meer doen. Bij een verstekvonnis (een zaak waarbij u als gedaagde partij niet bent komen opdagen) kunt u enkel verzet aantekenen. Dit dient te geschieden binnen een termijn van 4 weken.

Wanneer er een vonnis ligt, dan kan een schuldeiser vrijwel direct overgaan tot beslaglegging: men laat het vonnis door een deurwaarder betekenen (=aan u overhandigen) en vanaf dat moment kan er beslag gelegd worden op uw goederen/gelden. Om die reden betwijfel ik de bewering dat er een gerechtelijk vonnis uit 2007 ligt ten zeerste. Waarom is er in 2007 niet al beslag gelegd? En waarom gaat GGN nu niet over tot beslaglegging? Er ligt toch -zo beweert men- een vonnis van de rechter? GGN heeft in dat geval uw medewerking helemaal niet nodig.

Stuur GGN een briefje waarin u aangeeft pas over te gaan tot betaling wanneer u de onderliggende bewijsstukken hebt ontvangen (Vonnis, welke rechtbank, zaaknummer e.d.)

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Telfort, Marjoc en GGN

Ongelezen bericht door 53o »

Ben het eens met Royalflush. Heb helaas ervaring met GGN maar voor zover ik het kan zeggen doen ze alles volgens het boekje (incassokosten gaan naar beneden vergeleken met incassobureau etc) en ze zijn aanspreekbaar.

Nog een reden waarom ik z'n advies goed vindt is dit: GGN is een deurwaarder, geen incasso bureau, en een pijnlijke (mentaal voor mij). Oftewel, als je een deurwaarder hebt staan op je deurmat is het serieus (incassobureaus staan net onder plee-papier).
Stuur GGN een briefje waarin u aangeeft pas over te gaan tot betaling wanneer u de onderliggende bewijsstukken hebt ontvangen (Vonnis, welke rechtbank, zaaknummer e.d.)
Lijkt mij het beste advies. GGN is een bitch als ze in hun recht staan.

discovery
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2010 19:19

Re: Telfort, Marjoc en GGN

Ongelezen bericht door discovery »

Volgens mij geeft TS duidelijk aan GEEN klant te zijn geweest van Telfort.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort, Marjoc en GGN

Ongelezen bericht door Guardian72 »

als TS geen klant is - en GGN dus op valse gronden een rechtszaak zou beginnen, of heeft gevoerd zonder het 'slachtoffer' in kennis te stellen, zou een klacht indienen bij de deurwaardersclub een goede weg zijn.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Telfort, Marjoc en GGN

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Verzet tegen een verstekvonnis moet binnen 4 weken na het kennisnemen van het vonnis. TS vertelde nooit een vonnis te hebben gezien cq ontvangen, de verzettermijn staat dan nog steeds open. Tenzij het vonnis (gedeeltelijk) is uitgewonnen of wanneer er beslagen zijn gelegd die TS op het bestaan van het vonnis konden wijzen.
Dus dagvaarding en vonnis opvragen en hiermee direct naar de dichtstbijzijnde deurwaarder gaan en vragen een verzetdagvaarding op te stellen en uit te brengen.

Gesloten