LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PCI-Express-kaart

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Ik wil voor mijn router Linksys E4200 een DWA-556 adapter kopen
is dat mogelijk ?

Ik zie dat het eigenlijk bestemd is voor een D-link router.

Bedankt alvast voor een reactie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Is dit misschien een alternatief ? Deze is ook van Linksys.
WMP-600N
http://home.cisco.com/nl-eu/products/adapters/WMP600N


Is er geen USB-aansluiting ? Anders is een USB-adapter misschien ook een alternatief...
http://home.cisco.com/nl-eu/products/adapters

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door 53o »

*edit* Die ontvanger is idd geen dualband. Doe dus wat Michiel aanraadt, zoek een dualband ontvanger die dus ook met 5 Ghz werkt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

53o schreef:*edit* Die ontvanger is idd geen dualband. Doe dus wat Michiel aanraadt, zoek een dualband ontvanger die dus ook met 5 Ghz werkt.
Dat doet de WMP-600N wel volgens de beschrijving.
en ook de AE1000 USB-adapter.

Persoonlijk zou ik liever een merkstandaardisatie hebben voor wireless router en wireless adapter.

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Het is idd geen dualband adapter ik dacht van 3 antennes zal wel goed zijn maar dat is het dus niet voor deze router. Bedankt voor de adviezen en Emmy bedankt voor de links.

Groet,
Jack

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door 53o »

Ik zie dat het eigenlijk bestemd is voor een D-link router.
Dit maakt niet uit. Het advies van D-link heeft een hoog WC-eend gehalte: "Wij van D-link, adviseren D-link".

De E4200 is een topper qua routers. Als je een goede dualband ontvanger hebt kan je hier optimaal gebruik van maken.

Als deze ontvanger idd geen 5Ghz` ondersteunt ruil deze om of koop een andere, maar let niet op het 'WC-eend' advies van jouw ontvanger. Je hebt een hele goede router, maar ken die ontvanger niet. Het enige wat je nodig hebt is een goede dualband ontvanger.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door 53o »

Persoonlijk zou ik liever een merkstandaardisatie hebben voor wireless router en wireless adapter.
Dit bestaat. TS heeft de e4200 van Linksys gekocht. Deze zit in een blauwe verpakking met een rood streepje om de verpakking heen. Elke ontvanger van linksys met een rood streepje werkt hier optimaal mee samen. Sitecom heeft X4 en X5 routers. Koop een ontvanger met hetzelfde nummertje erop en je zit goed.

Als je een ander merk neemt moet je of de eigenschappen van je apparatuur goed kennen of moet de verkoper je goed advies kunnen geven (als een klant bij mij aangeeft dat deze een e4200 router heeft staan raad ik deze de dualband Belkin aan. De ontvanger doet hetzelfde als de linksys versie, maar is goedkoper...).

Maar om een lang verhaal kort te maken, WC-eend werkt best wel goed in WC's...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

53o schreef: De E4200 is een topper qua routers. Als je een goede dualband ontvanger hebt kan je hier optimaal gebruik van maken.
Ja, en daarom zou ik persoonlijk ook liever een Linksys wireless adapter willen bij de Linksys router. Meestal werkt dit dan toch net wat soepeler allemaal.
53o schreef:Maar om een lang verhaal kort te maken, WC-eend werkt best wel goed in WC's...
:lol: zo kan het ook omschreven worden inderdaad.
Jack Donkervoort schreef: Emmy bedankt voor de links.
Graag gedaan.

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

maar ken die ontvanger niet. Het enige wat je nodig hebt is een goede dualband ontvanger.
En welke adviseer jij dan 53o ?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door 53o »

Gesorteerd op prijs/kwaliteit verhouding naar mijn inschatting(disclaimer, van de modellen die ik ken omdat ik deze toevallig verkoop en hier nog geen klachten op heb gehoord):

http://www.belkin.com/nl/IWCatProductPa ... _Id=546412

http://home.cisco.com/nl-eu/products/adapters/AE1000

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

53o schreef:Gesorteerd op prijs/kwaliteit verhouding naar mijn inschatting(disclaimer, van de modellen die ik ken omdat ik deze toevallig verkoop en hier nog geen klachten op heb gehoord):

http://www.belkin.com/nl/IWCatProductPa ... _Id=546412

http://home.cisco.com/nl-eu/products/adapters/AE1000
Dit zijn wel 2 USB-adapters.. hetgeen TS had uitgezocht was een PCI-express adapter..
Nu heb ik alleen geen flauw idee waarom TS een PCI-e wil inbouwen ?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door 53o »

@Emmy75:

Dat is een goed punt... en dit bewijst dat ik niet kan lezen...

Ik zal morgen wel zoeken naar PCI-E alternatieven.

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Omdat ik dacht dat de ontvangst daarmee groter is en je weinig verlies hebt t.o.v. de bekabelde aansluiting :D

53o bedankt voor het meedenken :wink:
Laatst gewijzigd door Jack Donkervoort op 13 okt 2011 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

53o schreef:@Emmy75:

Dat is een goed punt... en dit bewijst dat ik niet kan lezen...

Ik zal morgen wel zoeken naar PCI-E alternatieven.
Ja, soms weet ik toch nog wel wat.. Dat heeft met een aantal jaartjes werkervaring te maken in een grijs verleden bij een groot bedrijf met zakelijke klanten :wink:

:lol: nou zo ver zou ik niet willen gaan; ach het is al laat zullen we maar zeggen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jack Donkervoort schreef:Omdat ik dacht dat de ontvangst daarmee groter is en je weinig verlies hebt t.o.v. de bekabelde aansluiting :D
Dit hoeft lang niet altijd zo te zijn en is van veel meer factoren afhankelijk. Een van de beste oplossingen maar zeker de minst fraaie zou zijn een UTP-kabel Cat6 (is redelijk de standaard tegenwoordig dacht ik) van router naar laptop leggen. Of misschien wel de router verplaatsen.
Jack Donkervoort schreef:53o bedankt voor het meedenken :wink:

Sorry dat ik ook nog even meedenk, kan het eventjes niet laten.
Jack Donkervoort schreef: Ik wil graag de snelheden 120/10 van mijn abbo behalen voor mijn vrouw heb ik een laptop en die moet draadloos te ontvangen zijn.

Schakel anders wel een expert in...fijn dat jullie mij advies geven.
Ik neem aan dat de laptop wel een geïntegreerde wireless LAN adapter heeft ?
Het kan ook zo zijn dat u een range expander of een wireless access point nodig heeft. Die heeft Linksys ook.

Schakelt u dan wel aub een goede expert in en niet het 'mannetje' die wel iets van ICT weet. Over dat laatste kan zowel 53o als ook ik u het nodige vertellen uit ervaring. Neemt u anders eens contact op met linksys zelf voor een second opinion, leg de situatie uit van uw thuisnetwerk (plaats router, afstand laptop, obstakels zoals betonnen vloeren en muren) enz. en kijk eens wat zij zeggen.
http://homesupport.cisco.com/nl-eu/cont ... Contact-Us
Linksys is een merk voor thuisproducten van Cisco Systems. Cisco zelf is wel zo'n beetje HET merk als het gaat om netwerkapparatuur voor de (groot)zakelijke markt.

Sterkte gewenst.

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Dank je Emmy zal ik doen.

Jack Donkervoort
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2010 16:41

Re: PCI-Express-kaart

Ongelezen bericht door Jack Donkervoort »

Maakt toch iedereen zelf uit wat voor abbo men neemt :?

Gesloten