LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Toonikniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 16:34

Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Toonikniet »

Ik heb door mijn eigen foute administratie (ik ben de eerste die dat toegeeft) een loonbeslag opgelegd gekregen.

Daar zit het probleem ook niet in, ik ben me er van bewust dat ik moet betalen. Alleen nu hebben zij mijn gehele loon dus 100% opgevraagd bij mijn werkgever. Mogen zij dit doen?

Ik heb ze zelf benaderd en meerdere verzoeken ingediend maar ze weigeren mee te werken en schepen mij af met dat mijn verhaal onwerkerlijk is.

Het enige dat ik ze vroeg is om de beslagvrije voet toe te passen zodat ik mijn huur, zorgverzekering en boodschappen kan betalen. Hoezo is dan onwerkelijk en ongeloofwaardig?

Mijn vraag is dus wat ik nu hier tegen kan ondernemen?

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door jolanda77 »

nee ze mogen geen honderd % in houden dat is bij de wet niet tegestaan

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Aunibel »

Zodra een gerechtsdeurwaarder titel heeft behaald zijn zij bevoegd om deze informatie op te vragen.

M.b.t. uw vraag inzake de beslag vrije voet: de deurwaarder is VERPLICHT om deze aan te passen. Ik adviseer u dan ook om een overzicht van uw huur/hypotheek, eventuele huurtoeslag, zorgpremie en zorgtoeslag toe te sturen. Zij zijn dan verplicht om de beslagvrijevoet aan te passen.

U kunt zelf ook een berekening maken op http://www.beslagvrijevoet-berekenen.nl

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Aunibel »

jolanda77 schreef:nee ze mogen geen honderd % in houden dat is bij de wet niet tegestaan
Er staat nergens dat de dw het gehele salaris ontvangt.

Toonikniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 16:34

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Toonikniet »

Dat hebben ze wel gekregen en ook zelf bevestigd.
Ze hebben mijn gehele salaris ontvangen.

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Aunibel »

Dat mag niet. Zij mogen de bvv maximaal met de helft verminderen.

Zoals ik al zei, snel een schrijven sturen. De deurwaarder is verplicht om met terugwerkende kracht de bvv te hanteren.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door jolanda77 »

Daar zit het probleem ook niet in, ik ben me er van bewust dat ik moet betalen. Alleen nu hebben zij mijn gehele loon dus 100% opgevraagd bij mijn werkgever. Mogen zij dit doen?



geef aan dat ze dit niet mogen en geef ook aan doen ze dat wel dat uw een klacht neer zult leggen bij de kamer van deurwaarden te amsterdam
dan zingen ze gelijk een toontje lager

Aunibel
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 mei 2011 14:31

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Aunibel »

jolanda77 schreef:geef aan dat ze dit niet mogen en geef ook aan doen ze dat wel dat uw een klacht neer zult leggen bij de kamer van deurwaarden te amsterdam
dan zingen ze gelijk een toontje lager
:roll: Ze hebben het al gedaagd. Het is overigens de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders

Rechtbank Amsterdam
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam

Blijven zij inderdaad volharden na het aanleveren van de stukken zoals bovengenoemd dan adviseer ik u inderdaad een klacht in te dienen. Ik denk echter dat zij het niet zo ver laten komen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Aunibel schreef:Dat mag niet. Zij mogen de bvv maximaal met de helft verminderen.

Zoals ik al zei, snel een schrijven sturen. De deurwaarder is verplicht om met terugwerkende kracht de bvv te hanteren.
Tenzij Toonikniet niet in Nederland woont of vast verblijft; in dat geval is de beslagvrije voet in beginsel 0 euro (art. 475e Rv). In dat geval kan de bvv slechts worden aangepast middels een verzoek aan de kantonrechter.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door puma73 »

De hoogte van de beslagvrije voet is hier te vinden

http://www.kbvg.nl/index.php?id=135

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Het kan zijn dat in het beslagexploot geen NVV stond vermeld en de werkgever niet op de hoogte is/was van de regels. Direct een brief+email sturen naar de deurwaarder dat het hele loon is overgemaakt, dat met terugwerkende kracht de BVV moet worden toegepast en het meerdere moet worden teruggestort.
In je bericht dan ook de hoogte van je huur en zorgverzekering doorgeven. Als je huur- zorgtoeslag krijg dit ook vermelden. En als je een partner hebt dat ook vermelden, als partner inkomen heft dan aangeven hoeveel.
Deze info is allemaal noodzakelijk voor het bepalen van de hoogte van jouw BVV.

Toonikniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 16:34

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door Toonikniet »

Ik woon en werk gewoon in Nederland, betaal netjes mijn belasting dus dat ik geen woon en verblijfplaats heb en niet ingeschreven sta klopt niet.

Ik heb de deurwaarder mijn huurcontract en mijn polis zorgverzekering toegemaild, heb ze kopien van mijn internetbankieren doen toekomen maar ze weigeren bij dit kantoor om de bvv aan te passen.

Ik heb mijn klacht inmiddels aangemeld bij de Nationale Ombudsman en hiervan het kantoor ook op de hoogte gesteld maar tot op heden nog geen reactie.

Dan ga ik inderdaad maar een klacht indienen bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders, zit helaas niets anders op.

TK Dw RMH
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:03

Re: Loonbeslag door Vanhommerig&Vanhommerig

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Ik denk dat je sneller je doel bereikt door een executiegeschil te starten middels 438 rv. Uiteindelijk. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de deurwaarder de bvv op nul houdt, misschien nog eens langs gaan met alle stukken?

Gesloten