LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celstress

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Voor diegenen die zeggen nog geen goed onderzoek gezien te hebben dat de gezondheidseffecten van elektromagnetische velden (EMV) aantoont:
http://www.bioinitiative.org/freeaccess ... report.pdf
Dit rapport is een samenvatting van tientallen onderzoeken en rapporten gedaan naar de effecten van straling.
Geen idee wat je verstaat onder "goed" onderzoek. Wat zijn jouw criteria daarvoor? Hoeft een onderzoek niet systematisch van opzet zijn? Is peer-review en reproduceerbaarheid niet belangrijk? En is het niet nodig dat conclusies van onderzoeken juist worden overgenomen?
Verschillende autoriteiten hebben namelijk grote en terechte kritiek op het onderzoek:

EMF-NET
http://web.jrc.ec.europa.eu/emf-net/doc ... CT2007.pdf

Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) Committee on Man and Radiation (COMAR)
http://www.emfandhealth.com/12265_COMAR_2009.pdf

French Agency for Environmental and Occupational Health Safety
http://www.afsset.fr/upload/bibliothequ ... 1009_l.pdf

ACRBR
http://www.acrbr.org.au/FAQ/ACRBR%20Bio ... 202008.pdf

German Federal Office for Radiation Protection
http://www.bfs.de/en/elektro/papiere/Bioinitiative.html

Gezondheidsraad
http://www.gezondheidsraad.nl/en/public ... e-report-0

Welwaar
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:14

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Welwaar »

Elektromagnetische straling?


De moeilijkheidsfactor om iets ‘wetenschappelijk te kunnen bewijzen’ is dat een onderzoek reproduceerbaar dient te zijn. Dit houdt in dat, indien hetzelfde onderzoek opnieuw wordt uitgevoerd door een ander onderzoeksteam, de onderzoeksresultaten elkaar bevestigen. Vervolgens kan het werkingsmechanisme worden opgesteld; het opstellen van een altijd werkend ‘model’. Helaas ligt dit bij het onderzoeken van een menselijk lichaam niet zo eenvoudig.

Aan elektrosmog en elektrostress kunt u zelf veel doen

zie hiervoor;

http://www.elektrostress.org

http://www.debouwbioloog.nl/Lichamelijke_symptomen/

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Celstress

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ik heb een aluminium hoedje.
Dit heb ik opgezet.
Toen ben ik in een UMTS mast geklommen.
Met mijn ogen dicht.
Ik kreeg geen hoofdpijn.
Toen heb ik een willekeurige vriend een identiek aluminium hoedje opgezet.
En de UMTS mast in gestuurd.
Met zijn ogen dicht.
Ook hij kreeg geen hoofdpijn.
Hierna zijn we aan de zuip gegaan, met onze aluminium hoedjes nog op. Hier kregen we wel hoofdpijn van.

Ik heb dus dubbelblind gerandomiseerd onderzoek verricht naar de werking van aluminium hoedjes bij straling van UMTS masten, en de interactie tussen aluminium hoedjes en het nuttigen van grote hoeveelheden alcoholische versnaperingen.
De uitkomst is dat men met een aluminium hoedje op geen hoofdpijn krijgt wanneer men zich in de directe nabijheid van een UMTS mast bevindt, maar dat drank en aluminium hoedjes niet samen gaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

De moeilijkheidsfactor om iets ‘wetenschappelijk te kunnen bewijzen’ is dat een onderzoek reproduceerbaar dient te zijn. Dit houdt in dat, indien hetzelfde onderzoek opnieuw wordt uitgevoerd door een ander onderzoeksteam, de onderzoeksresultaten elkaar bevestigen. Vervolgens kan het werkingsmechanisme worden opgesteld; het opstellen van een altijd werkend ‘model’. Helaas ligt dit bij het onderzoeken van een menselijk lichaam niet zo eenvoudig.
Als elektromagnetische stress per definitie slecht is voor het menselijk lichaam zou dit nu juist WEL bevestigd moeten kunnen worden in onderzoeken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Celstress

Ongelezen bericht door olaf79 »

benikeennederlander schreef:
Ik denk dat mensen met celstress een goede psycholoog moeten zoeken.
Gehypte onzin!

Het is geen onzin VioletPrue.
Van de term Celstress had ik ook nog nooit gehoord, wel dat je van te lang achter je beeldscherm zitten, koppijn kan krijgen, zo erg dat het lijkt alsof je migraine hebt.
Of je hoofdpijn kan krijgen van mobiel bellen lijkt mij ook een broodje Aap, maar van een werkend beeldscherm en daar te lang achter zitten, kun je inderdaad hoofdpijn krijgen, dat is feitelijk hetzelfde als je te lang achter je bureau zit te typen waardoor je een muis arm krijgt, maar daar gaat het nu niet om.
Dus de opmerking van dat mensen die dat hebben een goede psycholoog moeten zoeken is niet gepast.
Ik kan mij voorstellen als je dit soort dingen nog nooit meegemaakt hebt, dit onzin vind, maar dat geeft jou nog niet het recht omdat soort mensen te beledigen.
De klachten als gevolg van beeldschermwerk hebben niet te maken met straling maar met het lang achter elkaar concenteren op kleine lettertjes of lang achter elkaar focussen van je ogen zonder naar andere punten te kijken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Celstress

Ongelezen bericht door olaf79 »

adSolvendum schreef:Ik heb een aluminium hoedje.
Dit heb ik opgezet.
Toen ben ik in een UMTS mast geklommen.
Met mijn ogen dicht.
Ik kreeg geen hoofdpijn.
Toen heb ik een willekeurige vriend een identiek aluminium hoedje opgezet.
En de UMTS mast in gestuurd.
Met zijn ogen dicht.
Ook hij kreeg geen hoofdpijn.
Hierna zijn we aan de zuip gegaan, met onze aluminium hoedjes nog op. Hier kregen we wel hoofdpijn van.

Ik heb dus dubbelblind gerandomiseerd onderzoek verricht naar de werking van aluminium hoedjes bij straling van UMTS masten, en de interactie tussen aluminium hoedjes en het nuttigen van grote hoeveelheden alcoholische versnaperingen.
De uitkomst is dat men met een aluminium hoedje op geen hoofdpijn krijgt wanneer men zich in de directe nabijheid van een UMTS mast bevindt, maar dat drank en aluminium hoedjes niet samen gaan.
Helaas geen dubbelblind onderzoek.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Celstress

Ongelezen bericht door adSolvendum »

olaf79 schreef:Helaas geen dubbelblind onderzoek.
Oh, maar toch. Wij hielden immers beiden onze ogen dicht tijdens het onderzoek...

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Oh, maar toch. Wij hielden immers beiden onze ogen dicht tijdens het onderzoek...
Bij dubbelblind onderzoek weten noch de deelnemers, noch de onderzoekers wat de interventie is. Aangezien de deelnemers (jij en je vriend) ook de onderzoekers waren en de conclusie trokken is er geen sprake van een dubbelblind onderzoek. Jullie wisten ook dat jullie in een UMTS-mast gingen klimmen naar ik aanneem.
Bovendien is het nodig dat er bij een dubbelblind onderzoek sprake is van twee verschillende groepen (met en zonder interventie, of twee verschillende soorten interventies). In het voorbeeld dat je gaf kregen zowel jij als je vriend dezelfde interventie.
Helaas geen dubbelblind onderzoek.
En er is ook geen sprake van randomisatie.
De uitkomst is dat men met een aluminium hoedje op geen hoofdpijn krijgt wanneer men zich in de directe nabijheid van een UMTS mast bevindt, maar dat drank en aluminium hoedjes niet samen gaan
Uit het onderzoekje blijkt niet dat jullie zonder aluminium hoedje wel hoofdpijn krijgen. Zo kun je ook zeggen dat je met schoenen aan geen hoofdpijn krijgt, maar wel als je erbij drinkt. Er schort dus wel het één en ander aan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Er schort dus wel het één en ander aan.
Dat is dan wel weer in lijn met de onderzoeken van Magda Havas :wink:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Celstress

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Robjee, mag ik hieruit dan concluderen dat uw gevoel voor humor enig werk behoeft?
U hoeft mij niet uit te leggen hoe gedegen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd dient te worden. Het stukje betrof een simpele demonstratie met als doel op een wat vrolijker noot dan die van u een beperkt kader te geven waarin vele zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken gezien kunnen en zouden moeten worden.
Evengoed bedankt voor uw uitleg namens de feestcommissie! :mrgreen:

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Robjee »

Robjee, mag ik hieruit dan concluderen dat uw gevoel voor humor enig werk behoeft?
Wanneer je dat daaruit denkt te kunnen concluderen mag je dat van mij.

De inkleding ervan vond ik zoveel onjuiste aspecten en vergelijkingen bevatten waardoor ik de behoefte had om hier serieus op te reageren. Dat ging voor mij ten koste van de grap.
Evengoed bedankt voor uw uitleg namens de feestcommissie!
Graag gedaan.

session
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2009 17:10

Re: Celstress

Ongelezen bericht door session »

De beste website op het Internet over straling:

http://www.milieuziektes.nl/Pagina11.html

In tegenstelling tot de Gezondheidsraad zijn dit allemaal ervaringen. Dat vind ik een heel wat betere basis, dan alleen uitspraken doen op basis van literatuurstudies zoals de GZ doet.

Het gaat gewoon om erg veel geld en daar profiteren vooral de overheden en de providers van. Misschien moet Radar daar eens een onderwerp over maken in plaats van zich druk te maken om mensen die verdienen aan de mogelijkheden die door anderen worden geschapen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

En wat is dan de oplossing ?.

Alle UMTS masten uitzetten ? Hoogspanningsmasten neerhalen ? (paar jaar geleden heeft een helikopter nog een aardige poging gedaan). Terug naar de kaarsen/fakkels (goed voor je longen al dat roet) ?.

Iemand noemde de naam Darwin al eerder in dit topic, die zou wel eens gelijk kunnen hebben :

“It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.”

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Celstress

Ongelezen bericht door L-Vosje »

bprosman schreef: Alle UMTS masten uitzetten ? Hoogspanningsmasten neerhalen ?
Dan kan je er donder op zeggen dat aardstralen het effect weer teniet doen.

ferri
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2011 15:13

Re: Celstress

Ongelezen bericht door ferri »

Ik gebruik al meer dan 2 jaar CMO basestations thuis voor DECT en WIFI bescherming, omdat ik heel veel last had van hoofdpijn en oogpijn.

Het was een dure maar éénmalige investering. Ik raad het aan iedereen die zijn eigen of de gezondheid van zijn/haar gezin belangrijk vind, het aan te schaffen.

[link verwijderd door de moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 07 nov 2011 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je je overal tegen gaat beschermen geef je je lichaam ook niet de kans een afweermechanisme aan te maken.

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Celstress

Ongelezen bericht door janfreak »

Allemaal suggestie. Wat echter geen onzin is dat elektromagnetische straling schade aan het lichaam toebrengt maar dat wordt categorisch ontkend door de providers, nogal wiedes want het levert miljarden op. Verdenk de gezondheidsraad er ook van dat ze een smerig spelletje spelen, al in 1959 is door twee Zweedse professoren aangetoond dat het invloed heeft op de menselijke cellen, des te meer naarmate de persoon jonger is. Volgens deze gezondheidsraad treedt er alleen wat verwarming van de huid op. Ze weten wel beter! Ben er ook van overtuigd dat er gerommeld is met die zgn. UMTS veiligheidsrapporten, kan het helaas niet bewijzen, maar ik heb al eerder meegemaakt dat zgn. gerenommeerde instituten er geen gat in zien de gegevens te manipuleren om zodoende een flink bedrag op te kunnen strijken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

al in 1959 :wink: is door twee Zweedse professoren aangetoond dat het invloed heeft op de menselijke cellen
Was wel een HEEL vooruitstrevende UMTS provider dan :wink:

Lizzie01
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2011 21:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Lizzie01 »

Beste iedereen,

met al die onderzoeken die dan misschien niet geheel volgens wetenschappelijke normen gedaan zouden zijn, maar wel overduidelijk effecten aantonen van EMV op onze lijf, zou je toch op zijn minst het voorzorgsprincipe moeten hanteren. totdat duidelijk is dat al die EMV GEEN kwaad kunnen! Het aantal mensen dat daadwerkelijk ziek wordt van al die EMV stijgt, en ze hebben geen leven meer. Niemand kiest voor zijn lol voor zoiets, ook niet om aandacht te krijgen.... het zijn vaak mensen die onwetend te lang zijn blootgesteld aan EMV, dus angst speelt ook geen rol in het krijgen ervan.
door EHS te ontkennen, ontken je dus gewoon deze mensen. laat er eerst eens goed onderzoek komen naar de effecten van EMV voordat we zo blootgesteld worden. en wat eraan te doen? De normen kunnen drastisch omlaag, en daar kun je nog heel goed bij mobiel bellen! En thuis gewoon geen draadloos of DECT. mensen oordelen nog zo over iets waar ze zelf te weinig van weten...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

met al die onderzoeken die dan misschien niet geheel volgens wetenschappelijke normen gedaan zouden zijn, maar wel overduidelijk effecten aantonen van EMV op onze lijf
Als ze niet volgens wetenschappelijke normen gedaan zijn kunnen ze ook de effecten niet onbevooroordeeld aantonen.
Dan wordt het "Wij van WC eend adviseren WC eend".
De symptomen die genoemd worden (waarvan ik helemaal niet ontken dat mensen die hebben) zijn van toepassing op diverse andere ziektebeelden.
Pijn/kramp in de benen, onrustige slaap, verlaagd melatominegehalte, hartritmestoornissen zijn ook co-morbiditeiten van bijvoorbeeld OSAS.

Gesloten