LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

renegade66 schreef:deze storing heeft totaal niets met de diverse snelheden te maken.

het is heel eenvoudig te achterhalen of er meerdere mensen in je buurt ook problemen hebben met de internetverbinding.
ziggo kan dit zo nakijken, dit zullen ze al wel gedaan hebben toen jij belde.
dit is namelijk een standaard actie.
en blijkbaar hebben de anderen geen last van de storing.
maar je hebt geen antwoord gegeven op de vraag wat op dat moment de lampjes op het modem doen.

heb je ook al eens een andere UTP-kabel geprobeerd?

hoelang duren de storingen en hoeveel tijd zit er tussen?
Ik heb nog nergens antwoord op je vragen gegeven.. en nee heb (nog ) niet de buurt geinformeerd, lijkt mij ook zinloos, iedereen heeft zijn eigen provider en abbo.

De lampjes op de modem doen het ook gewoon, met andere woorden, er is geen verschil te zien bij een storing, de kabels zijn ook nieuw en nogmaals>> de laptop werkt ergens anders wel goed, de laptop heeft ook tot een paar weken terug WEL redelijk gefunctioneerd, alhoewel het online zijn altijd wel een probleem is geweest.

De storingen zijn als volgt>>
In het weekend oplopend tot een paar honderd...tijdsduur tussen de tien seconden en enkele minuten, soms een uur, soms meerdere uren, maar nooit helemaal probleemloos.
Door de week 40-50 ( totaal over 5 dagen dus)...tijdsduur tussen de paar seconden en een paar minuten, (bijna) nooit erg lang en soms werkt de LAPTOP een hele dag/middag probleemloos.
Storingen zijn ook altijd geconcentreerd...het zijn er altijd meerdere achter elkaar.

Wat ik niet helemaal begrijp uit je post hoe jij tot de conclusie komt dat Ziggo al vastgesteld heeft dat anderen blijkbaar geen storing hebben.
Je kan wel gelijk hebben, maar dat kan je gewoon niet weten of zomaar aannemen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

flits75 schreef:@ seconds out.
hoi, ik heb ook het goedkoopste alles-in-een pakket van Ziggo. Wat door de bank genomen heel goed gaat. Tot een tijdje terug, we hebben een desktop en een laptop, de verbinding viel weg en dat gebeurde steeds vaker. Na wat speurwerk bleek het aan de router te liggen, die kon met haar leeftijd van ruim 4 jaar de moderne data niet meer verwerken. We hebben een andere geplaatst en alles is weer tiptop. Hopelijk heb je hier wat aan. succes.
he flits bedankt voor je hulp, maar daar ligt het probleem niet denk ik.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door riddert »

'denk ik' daar heb je niets aan, seconds out, je moet het zeker weten.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

riddert schreef:'denk ik' daar heb je niets aan, seconds out, je moet het zeker weten.
Ok we gaan het voor jou anders optypen>>
Ik denk dat zijn bijdrage mij niet verder helpt, omdat ik GEEN router heb.
Maar dat wist jezelf natuurlijk ook wel, zo slim ben je wel..je wilt gewoon dat ik het anders typ, want dat is voor jou niet voldoende :lol:
Het moet stelliger!

komt ie>>>
Ik weet bijna zeker dat de bijdrage van flits mij niet verder zal helpen.
[Belediging verwijderd door de moderator]

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

De storingen zijn als volgt>>
In het weekend oplopend tot een paar honderd...tijdsduur tussen de tien seconden en enkele minuten, soms een uur, soms meerdere uren, maar nooit helemaal probleemloos.
Door de week 40-50 ( totaal over 5 dagen dus)...tijdsduur tussen de paar seconden en een paar minuten, (bijna) nooit erg lang en soms werkt de LAPTOP een hele dag/middag probleemloos.
Storingen zijn ook altijd geconcentreerd...het zijn er altijd meerdere achter elkaar.
OK, we weten nu het aantal van de storingen en de tijdsduur. Maar wat is nu precies de aard van de storingen. In een eerdere bijdrage gaf je al aan dat je zag dat de muiscursor een pijl of een rondje was. Is dat je storing? Dat je soms iets langer moet wachten tot een pagina geladen is. Dat kan vele oorzaken hebben. Zo zijn er pagina's die op de achtergrond hel veel downloaden, bv. flash filmpjes. Zolang als dat niet klaar is, kun je nog niet klikken en zou je dit als een storing kunnen ervaren, wat het uiteraard niet is.

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator]

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

Je kan wel gelijk hebben, maar dat kan je gewoon niet weten of zomaar aannemen.
ik weet wel zeker dat ik gelijk heb want ik ben namelijk zoals een aantal hier wel weten al 12 jaar storingsmonteur voor UPC en af en toe ZIGGO.
dus neem van mij maar aan dit ik gelijk heb in dit opzicht.
dit is namelijk een standaard handeling bij storingen.
als ik zo de frequenties van jou uitvallen bekijk en het reageren van de lampjes op je modem ligt dit niet ergens buiten jou huis, dit is bijna onmogelijk, let wel bijna.
ik zou binnen toch een alles uitsluiten en desnoods je windows eens opnieuw installeren.

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator]

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

[Geruzie verwijderd door de moderator]

Btw. bedankt voor je advies...is al gebeurd...een compleet nieuw systeemherstel , (drie maanden terug, toen deed hij het prima).

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn aangepast/verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door renegade66 »

in drie maanden tijd kan er weer zoveel spyware en adware in je pc zitten dat je problemen krijgt met je internetverbindingen.

ik zou hier toch maar weer eens op controleren.

probeer anders eens alleen maar in veilige modus te internetten, als dit wel goed gaat is er toch een probleem met je computer.

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator]

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Wubo »

laptop of pc maakt geen moer uit

bekabeld of draadloos maakt het verschil

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Wolter32 »

seconds-out schreef:Sinds kort maakt Ziggo reclame in de media voor een sneller. maar vooral stabieler internet.
In het begin zat ik daar vreemd tegenaan te kijken..afgezien van normale storingen van 40-50 keer per week had ik tot die tijd een redelijke verbinding met mijn goedkoopste abbootje, ...ok, online spelen of zijn moet je gewoon niet doen want daarvoor was en is er altijd te veel storing geweest.


Sinds kort echter is het aantal storingen met een veelvoud toegenomen...eigenlijk is internet onbruikbaar voor mij...heb nu ongeveer 200-300 storinkjes per dag omdat het internetsignaal korte of langere tijd gewoon wegvalt, met name in de weekenden is het erg, vreemd als je bedenkt dat er dan geen of weinig zakelijk internetverkeer is....
De wachttijden voor een pagina te laden zijn ook flink toegenomen (als internet het doet tenminste, mijn cursor is vaker "rond" dan dat het op een pijltje lijkt)


Ben al terug gegaan naar de winkel en daar is de ontvangst prima, maar ja die hebben dan ook een "zwaardere abbo" , bij een kennis van mij is de ontvangst ook goed, alles werkt, zelfs online zijn is geen probleem. (ook een duurdere abbo)

Wat ik dus vermoed is dat Ziggo alle instap-abbonementen bewust äfknijpt, zodat iedereen eigenlijk gedwongen wordt om over te stappen naar een stabieler (lees duurder) abbonement.

Daarom is waarschijnlijk ook de reclame-campagne in de media gestart... :arrow: Ziggo wil iedereen wijsmaken dat het helemaal NIET vanzelfsprekend is om normaal internet te hebben met een instap-abbonementje :twisted:

Mijn vraag is dan ook :arrow:
Zijn er nog meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Je hebt geen router...Tuurlijk wel je hebt een Modem/Router met WiFi in een van Ziggo en
je haald dingen door elkaar. Singaalsterkte van WiFi heeft helemaal totaal niks met je abo snelheid te maken. Je zit met WiFi gewoon op een druk kanaal en dat verklaard gelijk waarom het in het weekeinde erger is want dan zijn er meer mensen thuis. Verander het kanaal en het is weer goed.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door berend12 »

Ik heb het ook gehad, de oorzaak is nooit duidelijk geworden. Heb toen opgezegd en adsl genomen en heb maar een enkele keer (hooguit een keer per 3 maanden i.p.v. meerdere keren per dag) het modem moeten resetten. De laatste paar maanden is de snelheid wel regelmatig lager dan normaal, ik kijk dan op storingsoverzicht.nl en zie dan dat er ergens storing is of werkzaamheden zijn. De laatste maanden ben ik dus minder tevreden maar kan wel elke dag internetten. Ziggo knijpt zover ik weet niet (geeft wel in verhouding tot de prijs van Z1 internet een lage snelheid) maar wat U omschrijft is gewoon een technische storing. M.a.w. een instabiele of klapperende verbinding is niet hetzelfde als knijpen.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door aaten »

seconds-out, even resumeren want met het hele verhaal kan ik op dit moment niet heel veel:

Je hebt een laptop die je dmv een ethernetkabel rechtstreeks op de ziggo modem hebt aangesloten, buiten die laptop heb je dus geen andere pc oid aangesloten?
Als dat zo is komt het op mij heel vreemd over dat je verbinding zovaak hapert, je geeft aan dat de laptop het op andere plekken wel doet maar dan ben je waarschijnlijk via wifi aangesloten? Probeer het op een andere plek ook eens met een netwerkkabel om uit te sluiten of niet gewoon je netwerkpoort rot is, als dat niet zo is probeer dan even een andere netwerkkabel (stekkertjes willen nog wel eens los gaan). Werkt dat ook niet dan wordt het tijd om de modem onder handen te nemen.

ronvv69
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2011 14:42

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door ronvv69 »

In het geval je een Ubee EVW3200 (het beruchte nieuwe wireless modem) hebt dan kan het helpen alle firewall functionaliteit op het apparaat uit te schakelen.

Overigens dat je signaalwaarden goed zijn, alle lampjes prachtig branden en knipperen is geen garantie dat de verbinding niet hapert (het gaat me ff te ver om hier verder op in te gaan en leid toch niet to een oplossing van jouw probleem :mrgreen:)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

ronvv69 schreef:In het geval je een Ubee EVW3200 (het beruchte nieuwe wireless modem) hebt dan kan het helpen alle firewall functionaliteit op het apparaat uit te schakelen.

Overigens dat je signaalwaarden goed zijn, alle lampjes prachtig branden en knipperen is geen garantie dat de verbinding niet hapert (het gaat me ff te ver om hier verder op in te gaan en leid toch niet to een oplossing van jouw probleem :mrgreen:)
Het is nog steeds bagger de verbinding...echt waardeloos, ben in afwachting van, maar dit topic geeft gezeur en niemand heeft ook interesse of het wel of niet hersteld kan worden (behalve jij dan en nog een paar).
Blijf me poot stijf houden, buitenshuis (en dat kan ook betekenen ergens anders binnen) doet de laptop het prima.
Over de firewall kan ik nog dit zeggen..heb de fire wall in en uitgeschakeld (tijdje terug al) geprobeerd...geen verschil.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door aaten »

seconds-out schreef:
ronvv69 schreef:In het geval je een Ubee EVW3200 (het beruchte nieuwe wireless modem) hebt dan kan het helpen alle firewall functionaliteit op het apparaat uit te schakelen.

Overigens dat je signaalwaarden goed zijn, alle lampjes prachtig branden en knipperen is geen garantie dat de verbinding niet hapert (het gaat me ff te ver om hier verder op in te gaan en leid toch niet to een oplossing van jouw probleem :mrgreen:)
Het is nog steeds bagger de verbinding...echt waardeloos, ben in afwachting van, maar dit topic geeft gezeur en niemand heeft ook interesse of het wel of niet hersteld kan worden (behalve jij dan en nog een paar).
Blijf me poot stijf houden, buitenshuis (en dat kan ook betekenen ergens anders binnen) doet de laptop het prima.
Misschien eens antwoord geven op de vragen die gesteld worden dat helpt in de probleemoplossing :)

In je eigen huis zit je laptop direct bedraad op de modem? (je hebt alleen een modem en geen router dus, welke modem heb je?)
Buitenshuis zit je ook bedraad bij iemand op het netwerk of gebruik je dan wel wifi?
Je tv signaal is wel goed? (heb je digitale tv toevallig? kijk dan in je menu van je ontvanger eens wat de signaalsterkte is).

Zijn hier denk ik genoeg mensen die met je mee willen denken om tot een oplossing te komen maar dan moeten er wel antwoorden komen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door seconds-out »

aaten schreef:
Misschien eens antwoord geven op de vragen die gesteld worden dat helpt in de probleemoplossing :)

In je eigen huis zit je laptop direct bedraad op de modem? (je hebt alleen een modem en geen router dus, welke modem heb je?)
Buitenshuis zit je ook bedraad bij iemand op het netwerk of gebruik je dan wel wifi?
Je tv signaal is wel goed? (heb je digitale tv toevallig? kijk dan in je menu van je ontvanger eens wat de signaalsterkte is).

Zijn hier denk ik genoeg mensen die met je mee willen denken om tot een oplossing te komen maar dan moeten er wel antwoorden komen.

Ok dan...
vraag 1..direct op de modem. merk van de modem is Ubee, verkocht en geplaatst door Ziggo zelf, drie maanden terug ongeveer, toen deed de laptop het naar behoren, alhoewel on line zijn wel altijd problemen gaf...(spelletjessites enz)

Vraag 2... Tv signaal is over het algemeen redelijk tot goed, analoog signaal.
Details van de storing kan je teruglezen, situatie onveranderd.

vraag 3...Buitenshuis was het ook een bedraad netwerk (winkel en kennis)...en zoals gezegd, daar werkt de laptop prima, zelfs online zijn was geen probleem.
Btw...laten die toevallig nou ook GEEN instapabbootje hebben, maar een duurdere..

Note..na elke storing, groot of klein, ben ik ook weer meteen overal uitgelogd..IK WORD DAAR ZO MOE VAN! :twisted:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

seconds-out schreef:
aaten schreef:
Misschien eens antwoord geven op de vragen die gesteld worden dat helpt in de probleemoplossing :)

In je eigen huis zit je laptop direct bedraad op de modem? (je hebt alleen een modem en geen router dus, welke modem heb je?)
Buitenshuis zit je ook bedraad bij iemand op het netwerk of gebruik je dan wel wifi?
Je tv signaal is wel goed? (heb je digitale tv toevallig? kijk dan in je menu van je ontvanger eens wat de signaalsterkte is).

Zijn hier denk ik genoeg mensen die met je mee willen denken om tot een oplossing te komen maar dan moeten er wel antwoorden komen.

Ok dan...
vraag 1..direct op de modem. merk van de modem is Ubee, verkocht en geplaatst door Ziggo zelf, drie maanden terug ongeveer, toen deed de laptop het naar behoren, alhoewel on line zijn wel altijd problemen gaf...(spelletjessites enz)

Vraag 2... Tv signaal is over het algemeen redelijk tot goed, analoog signaal.
Details van de storing kan je teruglezen, situatie onveranderd.

vraag 3...Buitenshuis was het ook een bedraad netwerk (winkel en kennis)...en zoals gezegd, daar werkt de laptop prima, zelfs online zijn was geen probleem.
Btw...laten die toevallig nou ook GEEN instapabbootje hebben, maar een duurdere..

Note..na elke storing, groot of klein, ben ik ook weer meteen overal uitgelogd..IK WORD DAAR ZO MOE VAN! :twisted:
Ik denk niet dat je abbo geknepen wordt, het probleem zit zover ik kan zien in of het modem of het ziggo netwerk. In beide gevallen zal ziggo actie moeten ondernemen.

Luci1960
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2010 18:39

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door Luci1960 »

Wij hebben hetzelfde probleem gehad en zijn door ziggo prima geholpen.
We zaten op een kanaal waar de hele straat op zit wel of niet bij ziggo geabonneerd.Als iedereen op hetzelfde kanaal zit dan krijg je storingen.
Standaard zit iedereen op kanaal 11 we zijn met hulp van Ziggo (die breekt dan in op je pc of laptop) naar een ander kanaal gegaan en totaal geen problemen meer.
Wij krijgen nu volgende week ook een nieuwe modem maar weer afwachten wat die gaat doen.
Probeer met of zonder ziggo een ander kanaal.
wij gebruiken inSSIDer 2.0 om te kijken op wel kanaal we zitten.
Misschien ff googlen hoe je het een en ander moet doen dat weet ik niet zoals ik zei heeft Ziggo ons geholpen.
Succes
Ps een beetje vriendelijker zijn wil wel eens helpen als je hulp verwacht met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo knijpt expres de instap-abbonementen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Luci1960 schreef:Wij hebben hetzelfde probleem gehad en zijn door ziggo prima geholpen.
We zaten op een kanaal waar de hele straat op zit wel of niet bij ziggo geabonneerd.Als iedereen op hetzelfde kanaal zit dan krijg je storingen.
Standaard zit iedereen op kanaal 11 we zijn met hulp van Ziggo (die breekt dan in op je pc of laptop) naar een ander kanaal gegaan en totaal geen problemen meer.
Wij krijgen nu volgende week ook een nieuwe modem maar weer afwachten wat die gaat doen.
Probeer met of zonder ziggo een ander kanaal.
wij gebruiken inSSIDer 2.0 om te kijken op wel kanaal we zitten.
Misschien ff googlen hoe je het een en ander moet doen dat weet ik niet zoals ik zei heeft Ziggo ons geholpen.
Succes
Ps een beetje vriendelijker zijn wil wel eens helpen als je hulp verwacht met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Nog beter is om gebruik te maken van de wireless n standaard op de 5ghz band. Dit geeft minder storing en de snelheid is veel hoger. Vereist wel dat alle apparaten (dus ontvanger en zender) op die standaard werken. Kost wat meer dan heb je vrijwel gegarandeerd een stabiele draadloze verbinding.

Gesloten