LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

newmikey schreef:
Pirreke schreef:Prima actie, camera gekocht, en was na ophogen van de prijs (duh) toch nog een 70 euro goedkoper.....

Blijft een harde actie, die BTW korting, zouden ze geld nodig hebben (Einde boekjaar ofzo???)
Jij had toch al eens eerder gezegd dat jij bij MM werkte toch Peer?
Dan heeft Peer toch al korting en is niet aangewezen op de BTW actie. :lol:

Bob Schurkjens schreef:Praktisch iedereen denkt toch bij deze actie: 19% korting op de verkoopprijs. Terwijl het in feite slechts 15,96% is. En een hele waslijst producten die zijn uitgesloten van de actie.

Ok, dan geen 19 %, maar 15,96 % goedkoper, dat is toch dan meegenomen, als het artikel niet is uitgesloten.
Ook hier geldt, wil je niet in deze winkel kopen, doe het dan niet, eenvoudig en simpel :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Pirreke schreef:Prima actie, camera gekocht, en was na ophogen van de prijs[/b[ (duh) toch nog een 70 euro goedkoper.....

Blijft een harde actie, die BTW korting, zouden ze geld nodig hebben (Einde boekjaar ofzo???)


En dat vindt ik een GVD-omse k*t streek. Zo das eruit......zo naaierij door net voor een aktie de "normale" prijs omhoog te gooien.
Welke bedrijf dit ook doet......aan de schandpaal dan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door BBCS »

MediaMarkt! Ik ben toch niet gek!

En inderdaad. Daarom kom ik er nooit. :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

BBCS schreef:MediaMarkt! Ik ben toch niet gek!

En inderdaad. Daarom kom ik er nooit. :lol:

Anders ook genoeg te lezen over BBC, Scheer en gefopt, expert etc etc etc

Scrat69
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2012 14:40

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Scrat69 »

Gisteren wilde ik via de webshop een Nintendo 3ds aanschaffen met de BTW actie. leek me een goed idee!!
Tot mijn teleurstelling was de prijs vermeld op de website al de prijs waar de korting vanaf was: €158. verzendkosten €4.90. Afhalen kon niet. (optie grijs gemaakt)
Vandaag keek ik uit nieuwsgierigheid nog eens op de webshop site en tot mijn nog grotere verbazing/teleurstelling en woede zie ik dat de "gewone" prijs voor het zelfde artikel nog eens 11 euro goedkoper is dan de "superaanbieding" van gisteren. Voor €147 kan je de trotse eigenaar worden van een Nintendo 3DS. saillant detail: verzendkosten: €1.90
Dit vind ik een onverklaarbare en onverteerbare manier van reclame maken die zeer misleidend is, grenzend aan bedrog.

ik heb de klanten"service" al via mail om een goede verklaring hebben voor deze misleidende prijsstelling. Ik kan namelijk niet geloven dat een product van de ene op de andere dag een dergelijke prijsdaling doormaakt en minder nog na een aanbiedingsperiode.

Zelfs andere winkelketens in nederland hadden het zelfde product gisteren voor enkele euro's meer te koop. Deze waren niet eens in de aanbieding!!

Na deze teleurstelling denk ik er sterk over om geen klant meer te zijn bij MediaMarkt. Ook anderen zal ik sterk afraden in te gaan op dit soort aanbiedingen.

Kan de MM hierop aangesproken worden (c.q represailles genomen worden) door die of gene officiele instantie?

19% BTW: Ik ben toch niet gek!!! :evil:

gr.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Scrat69,
Er was best een behoorlijke lijst artikelen uitgesloten van deze actie, mogelijk gold dit ook voor de Nintendo 3ds. Het staat MM natuurlijk vrij om producten naar believen uit te sluiten van de actie.

Mocht u dit product gisteren via de webshop hebben besteld, kunt u altijd nog van uw herroepingsrecht onder koop op afstand gebruik maken en het product binnen de gestelde 7 werkdagen retourneren dan wel de bestelling annuleren.

Scrat69
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2012 14:40

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Scrat69 »

@Emmy75

Stond niet in de lijst met verboden artikelen.

ik was van plan te bestellen , maar de aanbieding was zo fantastisch dat ik het maar gelaten heb. in de kleine lettertjes stond dat de de korting al in de prijs verrekend was.

Ik hoop niet dat de volkstammen die er zaterdag in de winkel waren zich ook lekker hebben laten maken door het woord "aanbieding" en "korting"

Persoonlijk denk ik dat de MM een mooi crisisbestrijdingsmiddel heeft gevonden: voor zichzelf!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Scrat69 schreef:Ik hoop niet dat de volkstammen die er zaterdag in de winkel waren zich ook lekker hebben laten maken door het woord "aanbieding" en "korting"
Zoals we hier vaak genoeg kunnen lezen, verliezen hele volkstammen al hun gezonde verstand bij woordjes als "korting", "gratis" en "aanbieding".
Scrat69 schreef: Persoonlijk denk ik dat de MM een mooi crisisbestrijdingsmiddel heeft gevonden: voor zichzelf!!
Wat is daar mis mee ? Een consument kiest nog altijd zelf om iets wel of niet te kopen, er is geen verplichting tot kopen. Dus sja als mensen zich laten gek maken door dat geblèr van de mm zijn ze er toch een beetje zelf bij.

Een bedrijf die dit soort acties doet, doet dat om er zelf beter van te worden.

Scrat69
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2012 14:40

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Scrat69 »

groot gelijk heb je!!!!! :wink:

iedereen is verantwoordelijk voor zijn eiegen handelen, maar dit valt onder misleiding/oplichting.

Ben benieuwd met welke verklaring MM komt voor dit voorval.....

Ik vrees een beschamend antwoord

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

seconds-out schreef:Elk soort actie doet een bedrijf alleen maar om er zelf beter van te worden.
Uiteraard en als we dat als consument nu eens altijd in het achterhoofd houden, wordt je de kop ook niet zo snel gek gemaakt met voordeel enz.

Tuurlijk wil een bedrijf omzet verhogen. Een consument kan een bepaalde euro maar 1x uitgeven en het is voor de winkelier de kunst om de consument deze te laten uitgeven in de eigen winkel. Daarnaast zijn veel acties vaak in combinatie met de fabrikant of heeft dit ook tot doel de volumes te vergroten waardoor het bedrijf weer hogere inkoopkortingen kan bedingen enz.

Scrat69
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2012 14:40

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Scrat69 »

uiteraard zit er bij veel producten een enorme ruimte in de marge, dus er kan best at van de prijs/winst per product af tegen het resultaat van een stampvolle winkel op kortingsdag(en)

toch blijft dit naar mijn idee onder bedrog of misleiding vallen

bestraffen die hap!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

Scrat69 schreef:uiteraard zit er bij veel producten een enorme ruimte in de marge, dus er kan best at van de prijs/winst per product af tegen het resultaat van een stampvolle winkel op kortingsdag(en)

toch blijft dit naar mijn idee onder bedrog of misleiding vallen

bestraffen die hap!

Staat jouw vrij om aangifte te doen! :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Klopt het dat ik op de tv reclame een Ipod voorbij zie komen maar dat Apple producten uitgesloten zijn vd actie?

(heb het topci niet gelezen dus als dit er al staat excuus :D ).

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Oh oke. Jammer had ik eerder moeten weten :?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:Oh oke. Jammer had ik eerder moeten weten :?
Volgend jaar komt deze actie weer, met nog betere aanbiedingen. :lol:

Scrat69
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2012 14:40

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Scrat69 »

Ik kijk er nu al naar uit :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
misschien is tegen die tijd het BTW-tarief wel verhoogd.... nog meer volksstammen in de winkel

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

Scrat69 schreef:Ik kijk er nu al naar uit :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
misschien is tegen die tijd het BTW-tarief wel verhoogd.... nog meer volksstammen in de winkel
Die allemaal niet de voorwaarden kunnen /willen lezen, en dan weer een topic openen. :lol:

Met je smiley lijkt je wel op s........! :wink:

Scrat69
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jan 2012 14:40

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Scrat69 »

ik denk dat ik ze voorlopig maar even links laat liggen :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: BTW weg ermee grote fake mediamarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:
sephora30 schreef:Oh oke. Jammer had ik eerder moeten weten :?
Volgend jaar komt deze actie weer, met nog betere aanbiedingen. :lol:
Zal vast nog geen jaar duren, rond de zomer of vakantiegeldtijd hebben ze ook regelmatig een of andere actie.

Gesloten