LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen internet en vaste telefoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JOHANNA HENDRIKA
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2012 10:55

problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door JOHANNA HENDRIKA »

Woensdag op Donderdagnacht ( 25/26 jan) wilde ik s' nachts wat extra werk op mijn computer doen. Lekker rustig dacht ik.
Het bleef echter rustig. Te rustig. Geen internet verbinding en na alles gecontroleerd te hebben ( stekkers, kabeltjes resetten en ga zo maar door) bleek mijn telefoonlijn ook "dood"te zijn.
Weer aan het zoeken gegaan. Niets kunnen ontdekken.
S 'Morgens om 07.45 uur mobiel ( prepaid) UPC gebeld en na een hele litanie werd er verteld dat ze pas om 08.00 uur bereikbaar waren.
Om 8.00 uur weer gebeld en weer de hele litanie( prepaid). Eindelijk, na lang wachten, kreeg ik iemand aan de lijn. Ik bleek alleen maar TV van UPC te hebben.
Uiteindelijk doorverbonden met een info nummer van mijn provider. Ik bleek het goede nummer gedraaid te hebben, maar werd uiteindelijk ( na lang wachten) doorverbonden met Pretium. Hier werkte alles correct werd mij verzekerd.
Dan KPN maar bellen. Weer wachten en het hele verhaal.
Er zou s' middags een monteur komen. En die kwam inderdaad op de afgesproken tijd. Keurige man overigens.
Na wat gepruts in de kast waar de leidingen binnenkomen ging hij even weg en zei alleen maar: "Ik hoop niet dat het onder de grond zit".
Hij kwam terug na ca 15 minuten met een paar kabels.Het was zo voor elkaar.
Ik had weer internet en vaste telefoon. Het schijnt dat iemand per abuis een verkeerde code ingebracht had. Ik heb wel tussentijds mijn mobiel op moeten waarderen en het was s' middags al bijna weer leeg. (kosten 15 euro).
Kan ik dat nog terugvorderen via KPN????

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door ciske »

Kan ik dat nog terugvorderen via KPN?
kan je proberen, maar geef je weinig kans..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Har06 »

Kan ik dat nog terugvorderen via KPN????

Vlg de algemene voorwaarden is de Euro `15,00 niet terug vorderbaar.

Wie heeft een code gewijzigd en waarom dan andere kabels ,moet je voornoemde betalen ?.

Mogelijk dat UPC of KPN een coulance gebaar willen maken,gewoon proberen,succes :wink:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Faye1971 »

UPC heeft hier helemaal niets mee te maken. TS heeft alleen een tv-abonnement bij UPC. Dus er valt niets te vorderen/claimen bij UPC.

Dat TS niet weet welke abonnementen hij of zij heeft bij een provider, en dan zomaar contact opneemt bij een provider om beklag te doen, tja....

TS heeft een telefoon- en internet abonnement bij Pretium/KPN :!:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Faye1971 schreef:UPC heeft hier helemaal niets mee te maken. TS heeft alleen een tv-abonnement bij UPC. Dus er valt niets te vorderen/claimen bij UPC.
Dat vraagt TS ook helemaal niet. TS vraagt of er wat te claimen valt bij KPN.

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Emmy75 schreef:
Faye1971 schreef:UPC heeft hier helemaal niets mee te maken. TS heeft alleen een tv-abonnement bij UPC. Dus er valt niets te vorderen/claimen bij UPC.
Dat vraagt TS ook helemaal niet. TS vraagt of er wat te claimen valt bij KPN.
Lezen Emmy.

Dat zeg ik toch ook niet, maar Har06 wel :!:
Of er mogelijk uit coulance bij UPC wat te vorderen valt, terwijl UPC hier niets mee te maken heeft

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Faye1971 schreef:Lezen Emmy.

Dat zeg ik toch ook niet, maar Har06 wel :!:
Of er mogelijk uit coulance bij UPC wat te vorderen valt, terwijl UPC hier niets mee te maken heeft
Har had het erover dat of upc of KPN hier mogelijk een gebaar maakt uit coulance. Dus sja proberen kan altijd zeg ik dan. Uit coulance is sowieso niks te vorderen omdat coulance een gunst is.

Hoe dan ook ben ik het in ieder geval met u eens dat upc er geen biet mee te maken heeft. De belkosten welke aan upc verstookt zijn, is m.i. sowieso voor rekening van TS.

Of er bij KPN wat te halen valt weet ik niet. Dat zal er ook vanaf hangen wie of wat de fout heeft veroorzaakt. Als TS dit zelf heeft veroorzaakt, lijkt me niet dat daar wat te vorderen valt.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Het is zowiezo zinloos als er iets met je diensten is een klacht-topic te plaatsen
als je niet eens weet wat je van welke provider je diensten afneemt.
Een forum is om te helpen maar wat eigen vooronderzoek moet je natuurlijk wel doen en is het zinloos zomaar een topic openen als je niet eens weet welke producten je van welke provider afneemt.

Slotje erop zou ik zeggen.

akke2103
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2012 23:53

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door akke2103 »

HAI,
claimen bij de KPN kan alleen als je een tel.rekening faktuur hebt waar die telefoontjes opstaan je vaste lijn dus. Jammer genoeg lukt je dat niet met je prepaid.. je hebt geen bewijs. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

Anniemal
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:46

Re: problemen internet en vaste telefoon

Ongelezen bericht door Anniemal »

Tot nu toe heb ik alleen maar slechte ervaringen met UPC, maar ja... als je geen keuze hebt, ben je mooi de sjaak.

Afgelopen vrijdag 3 februari viel rond 11.00 uur ineens mijn vaste telefoon en internetverbinding weg. En als de verbinding dan al terug was, kon men me bijna niet verstaan. Ook meerdere malen recetten mocht niet baten. Dit heeft tot gisteren, maandag 6 februari geduurd. Toen ik gisterochtend na 08.00 uur mobiel (want vaste lijn was weer eens dood) met 0900-1580 belde, kreeg ik doodleuk in het keuzemenu te horen dat dit gesprek 1,30 euro per minuut kostte ipv de gebruikelijke 0,10 euro. Maar aangezien ik geen kant op kon, besloot ik te blijven hangen. De dame aan de andere kant kon inderdaad zien dat mijn modem op storing stond en raadde me aan ook de coaxkabel te ontkoppelen en opnieuw in te pluggen. Kosten van het (prepaid) gesprek: 15 euro :evil:

Dit leek de oplossing te zijn, tot het hele gedoe na een half uur weer opnieuw begon. Ik had héél even bereik met mijn vaste lijn en besloot 1200, het nummer voor abonnees te bellen. Degene aan de andere kant kon ternauwernood mijn mobiele nummer verstaan en belde me daarop terug. Al gauw bleek de enige oplossing het inplannen van een monteur, deze zou vanmiddag tussen 12 en 18 uur langskomen. Naarmate de avond vorderde, leek het wel alsof men ineens de knop had gevonden. Mijn vaste telefoonlijn werkte namelijk weer naar behoren en ook het internet deed het als vanouds. Maar goed, de monteur stond alsnog gepland. Het is dat ik vandaag vrij was en geen uren op hoefde te nemen, want inmiddels is het 18u en ik heb nog steeds niemand gezien :x

Geluk bij een ongeluk: ik heb telefoon en internet. Maar een monteur... ho maar. Ik voel me ontzettend in de maling genomen, alsof men op afstand even heeft besloten de schakelaar eindelijk na 4 dagen om te zetten. Prima, maar communiceer dat dan even!

Gesloten