LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantietermijn bij kpn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jacqueline1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2012 16:10

garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door jacqueline1979 »

mijn vriend heeft een zakelijk mobiel contract bij kpn afgesloten.na ontvangst van de blackberry`s en de laptop is na 2 weken de mini-usb van 1 telefoon kapot gegaan.nou hebben we die ter reparatie op laten halen.
nou hebben we na 1 week een email van pro assist gekregen dat de telefoon kapot is buiten de garantietermijn of we even 168,00 euro willen betalen voor de reparatie.

wij kpn gebeld en die zouden het uitzoeken.nou na 1 week zeggen die weer dat dat niet onder de garantie valt.mijn vraag is HOE KAN DIT IN GODSNAAM?????

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Je verteld er niet bij hoe die mini-USB-poort stuk is gegaan. Het is een interne poort die aan de buiten kant eigenlijk niet stuk kan gaan. Misschien geforceerd de stekker er verkeerd in geprobeerd te doen?? (Is een voorbeeld) Dan valt dat niet onder garantie.

jacqueline1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2012 16:10

Re: garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door jacqueline1979 »

nee niet verkeerd erin gedaan want ik kijk altijd eerst goed hoe ik hem vast heb.

ik heb al van meerdere mensen hetzekfde probleem gehoord.

zoals ik heb bekeken op meerdere blackberry`s zie ik bij verschilllende een goudkleurig pinnetje wat kromgebogen lijkt.
degene die geen goudkleurig pinnetje in de aanluiting hebben zitten blijven het goed doen.

misschien zie ik dingen die er niet zijn en maakt het niets uit.

maar als hij in die 2 weken tijd maar hooguit 3 keer opgeladen is dan vindt ik het wel sterk dat dit gebeurd.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door Winterman »

Dat kan alleen niet onder de garantie vallen als dat van tevoren is vastgelegd. Zoals bij horloges de batterij niet in de garantie valt.

Zou dus gewoon binnen de garantie moeten vallen tenzij er sprake is van slecht gebruik. Een stekker er op ze kop in steken gaat iets niet kapot van. Het niet door hebben en dan grof gebruik toepassen wel.

j.collombon
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 13:11

Re: garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door j.collombon »

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Blackberry van 2 maanden oud. Na het laden bleef het usbpoortje aan de lader zitten. Volgens KPN (Hi) is het toestel niet te repareren en valt dit niet onder de garantie. Opladen hoort kennelijk niet bij het normale gebruik. Bovendien zou mijn Blackberry de eerste zijn waarvan een USB-poortje defect gegaan is, waarmee bewezen is dat de telefoon niet normaal gebruikt zou zijn. Ben benieuwd naar meerdere defecte USB-aansluitingen van Blackberry

Scarfacelady
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 16:49

Re: garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door Scarfacelady »

Bij mij hetzelfde geval.

BB Curve 8520, 15 maanden oud, telefoon wordt redelijk intensief gebruikt maar daar is het een "smartphone"voor. Apparaat is dus in de tijd zo'n 400 keer aan de lader geweest.

USB poortje is losgeschoten, opgestuurd naar Hi reparatieservice (Teleplan).
Die reageren doodleuk met een prijsopgave (geen garantie wegens "onjuist"gebruik) van 257 euro.
En dat voor een telefoon waar ik 159 euro voor heb betaald.

Klantenservice kan/wil me niet helpen, ik moet het maar met de reparatieafdeling opnemen en die antwoorden gewoon niet op mijn vragen.

Apparaat ongerepareerd retour laten komen en een externe lader besteld voor 10 euro.

BB uit elkaar gehaald, blijkt dat dat usb poortje met 4 hele dunne ijzeren pinnetjes op een printplaat vast zitten, je klikt de usb kabel er dan zijdelings in, waarmee je al druk op die pinnetjes uitoefent en dan moet je ook nog een klein beetje kracht zetten om de vastgeklikte kabel weer los te halen na het opladen.

Ik ben van mening dat RIM met deze blackberry een ondeugdelijk product heeft afgeleverd en dat KPN/Hi zich er te makkelijk van afmaakt door te zeggen dat het door onjuist gebruik komt.

Voor mij geen Hi en geen Blackberry meer als deze het heeft begeven.

Bjorn89
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2012 18:21

Re: garantietermijn bij kpn

Ongelezen bericht door Bjorn89 »

dit is mij gister ook overkomen met mijn blackberry Curve 9360.
het USB poortje dus ook afgebroken van me bb.. tja balen want dan kan je je blackberry niet meer opladen.
ben er naar zo'n telefoonwinkeltje meegegaan, die kon hem repareren voor 25eu. maar kon geen garantie geven of hij lang zou blijven werken. heb er dus niet voor gekozen om hem te laten maken. inplaats daarvan heb ik maar een externe oplader besteld. zie link: http://www.centralpoint.nl/oplaadbare-b ... elijkclick

goeie tijdelijke oplossing, totdat ik een ander toestel heb.
maar de berichten die ik hier lees over reparatiekosten van meer dan 250eu vindt ik echt niet normaal!
toevallig kwam ik een site tegen waar ze zo'n losse USB poort verkopen. kost 8,95. http://www.i-cheap.nl/detail/blackberry ... nector-653
geen idee of je dit er dan zo kan inklikken, misschien hebben mensen er wat aan.

Gesloten