LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maffia-praktijken CanalDigitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Wolter32 schreef: wat denk je brengen ze alsnog ineens 4 jaar abo in rekening en de incasso werd natuurlijk door Lindorff uitgevoerd en dit loopt al ruim 2 jaar nu maar sinds 1,5 jaar reageer ik dus helemaal nergens meer op en zeker op Lindorff niet de hufters.
Kijk uit met firma list en be.drog.(allebei).
Bewaar alle correspondentie /mail en noteer de telefoontjes.
Je moet niet vreemd opkijken als er eerdaags een deurwaarder op de stoep staat.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Ohw jah dat heb ik allemaal nog netjes in een map zitten en daarbij de kapotte niet omgeruilde decoder zal ik ze ook laten zien met juiste mac-adres welke aan de smartcard is gekoppeld wat bij me contract hoord eens zien wie er aan het kortste eind trek.

11 maanden op een bij hun gekochte vervangende decoder van 99 euro wachten en daarna ook nog eens 4 jaar abo in rekening brengen ... echt dit bedrijf is echt hartstike debiel en zijn niet helemaal (zeg helemaal niet) goed.
Denk eens in ...2 maamnden heb je kunnen kijken en daarna niet meer want decoder is kapot door hun (foute) software. Vervolgens heb je je wettelijke garantie en CD weet en erkent dat want het is een koop decoder en deze zullen het vervangen en vervolgens na 11 maanden en 200 euro aan belkosten heb je nog geen nieuwe decoder en moet ik 4 jaar abo-geld betalen en dat voor 2 maanden gebruik...???? Plus de belachelijke incasso-kosten.
Na 11 maanden was mijn geduld dus echt tot -10 gezakt.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door ruvada »

Wolter32 schreef: en wat denk je brengen ze alsnog ineens 4 jaar abo in rekening
Heb je er jarenlang niets van gehoord en dan ineens een rekening, of tussentijds aanmaningen gehad? Maakt wel verschil.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door Wolter32 »

1,5 jaar geleden 1 keer een brief van ze gahad en daarna geen schrijven meer
alleen die akelige telefoontjes op de meest belachelijke tijden en altijd een computer die dat doet.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door ruvada »

Na één keer aangetekend opzeggen hoef je in principe niets meer te doen. Na afloop van het lopende abonnement kunnen ze uiteraard niets meer in rekening brengen. Toen jij je abonnement afsloot was de wettelijke opzegtermijn van één maand nog niet ingevoerd. Dan gelden de abonnementsvoorwaarden. Ik hoop, dat je ook duidelijk je eigen eisen (over vervanging of teruggave aanschafprijs) hebt kenbaar gemaakt. Als ze daar niet inhoudelijk op zijn ingegaan staan ze juridisch erg zwak. Na anderhalf jaar pas weer iets van zich laten horen maakt het er ook niet beter op.

Het bel "me niet register" geldt niet voor (oud)klanten, maar zoals jij het beschrijft lijkt het me stalking en dan is het toch een gevalletje van politie/justitie.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door ruvada »

Je zou bij incasso-buro Lindorff enige menselijke intelligentie verwachten, zodat ze begrijpen dat je bij de rechter niet hoeft aan te komen voor abonnementsgeld wegens een rechtsgeldig opgezegd contract.
Maar deze parasieten met het reptielen-brein van een krokodil blijven maar doorgaan met het sturen van aanmaningen. Waarschijnlijk gokken ze er op, dat een deel van hun slachtoffers al direct uit angst zal betalen en een ander deel na verloop van tijd, om er maar van af te zijn. Nog weer anderen zullen vanzelf dood gaan en de nabestaanden zullen de rekening alsnog betalen.

De overhead-kosten kunnen relatief laag zijn. Met een eenvoudige computer en printer in een achterkamertje kun je als incasso-buro al een heel eind komen. Net als een krokodil verbruiken ze tijdens het beloeren van hun slachtoffers maar weinig energie.
En CanalDigitaal leunt ondertussen lekker lui achterover.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door snepke »

ruvada schreef:Je zou bij incasso-buro Lindorff enige menselijke intelligentie verwachten, zodat ze begrijpen dat je bij de rechter niet hoeft aan te komen voor abonnementsgeld wegens een rechtsgeldig opgezegd contract.
Maar deze parasieten met het reptielen-brein van een krokodil blijven maar doorgaan met het sturen van aanmaningen. Waarschijnlijk gokken ze er op, dat een deel van hun slachtoffers al direct uit angst zal betalen en een ander deel na verloop van tijd, om er maar van af te zijn.
Niet he,nooit betalen als je ze niets schuldig bent.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&start=80

ger07
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:32

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door ger07 »

Wij hadden bij CD 2 set top box pakketten, 1 voor thuis en 1 voor de camping.
In 2008 heb ik 1 pakket opgezegd, aangetekend met handtekening retour.
Maart 2012 heb ik ook pakket 2 opgezegd met het CD beeindeginsformulier.
Ik kreeg van hun een bevestiging dat de opzegging verwerkt was.

Normaal gesproken zou ik nu dus van beide abonnementen af moeten zijn.
Niet bij CD dus, zij blijven gewoon door incasseren, ook het in 2008 aangetekende pakket.
Wij hebben CD hierover een brief geschreven, en het teveel betaalde terug gevraagd
Deze brief is nooit beantwoord.

April 2012 word wederom € 75,00 geincasseerd.
Wij hebben hierover per e-mail om opheldering gevraagd.
Als reactie hierop werden wij gebeld, de oorzaak dat de opzegging niet correct verwerkt was zou een derde in hun administratie verwerkte smartcard zijn.
Als wij hierover een brief zouden sturen, zou het allemaal goed komen.
Niet dus ook deze brief is nooit beantwoord.

Twee weken geleden werd ik gebeld door CD dat de opzegging nu correct verwerkt was.
Er zou een brief naar ons onderweg zijn, en we zouden zelfs 25 van de 170 teveel betaalde
euro terug krijgen.
Op mijn vraag of ze dit zeker wist, omdat ik nog recent een brief had ontvangen of wij het pakket uit wilde breiden kreeg ik als antwoord uuhh nee. :mrgreen:
Maar ze zou het alsnog in orde maken.
Ze is er nog steeds mee bezig, en de brief is nog steeds onderweg.

Nu hebben wij een nota ontvangen van € 5,72 die wij nog verschuldigd zouden zijn over een opgezegd pakket. (welke van de drie is niet duidelijk)
Inmiddels ook een aanmaning ontvangen, met de gebruikelijke dreigementen.
Wij hopen dat zij deze dreigementen inderdaad uitvoeren,
het is voor ons nog via de rechtbank de enige mogelijkheid van deze bende af te komen.
Laatst gewijzigd door ger07 op 27 mei 2012 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Al je teveel betaalde geld laten storneren ,naar je bank gaan en "melding onterecht incasso"
Dan kan je tot 13mnd je geld terug laten storten.
En een selectieve blokkade voor CD aanvragen.

ger07
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 nov 2007 23:32

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door ger07 »

snepke schreef:Al je teveel betaalde geld laten storneren ,naar je bank gaan en "melding onterecht incasso"
Dan kan je tot 13mnd je geld terug laten storten.
En een selectieve blokkade voor CD aanvragen.
Snepke snelle reactie, zoals je ziet was mijn verhaal niet af.(verkeerd geklikt :( )

De laatste incasso heb ik al terug laten storten, maar volgens ING is de uiterste terugboekings datum 56 dagen.
De teveel betaalde bedragen zijn van 2009, 2010 en 2011.
Omdat het om 2 pakketten ging en er tussen de afschrijvingen een periode zat van een halfjaar, is dat aan mijn aandacht ontsnapt.
Erg dom, maar helaas gebeurd.
Een selectieve blokkade lijkt mij op dit moment niet verstandig, omdat ik helaas nog ruim een jaar vast zit aan een HD pakket van dit fijne bedrijf. :mrgreen:

Overigens heeft UPC ook al eens geprobeerd mij op te lichten.
Wij zijn dus al volledig bekend met de maffia praktijken van het trio M.G de Jong,
Transfair en Lindorff.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=58828

Uiteraard hebben wij de rechtszaak van UPC gewonnen.
En zeker weten gaat ook CD voorschut, al hebben wij weer een lange weg te gaan.
De zaak UPC heeft mede door de praktijken van eerder genoemd trio, meer als twee jaar geduurd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Nee hoor je kan tot een jaar terug laten boeken en dat weet de ING ook.

http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... casso.aspx

charlottetros
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2014 15:14

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door charlottetros »

Dat geld kun je terug laten storten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door eleven »

charlottetros schreef:Dat geld kun je terug laten storten.

Ook nog na twee jaren? :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:
charlottetros schreef:Dat geld kun je terug laten storten.

Ook nog na twee jaren? :lol:
Nee maar wel na 1 jaar en 364 dagen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
eleven schreef:
charlottetros schreef:Dat geld kun je terug laten storten.

Ook nog na twee jaren? :lol:
Nee maar wel na 1 jaar en 364 dagen.
Dat kan je dan wel onderbouwen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door Har06 »

[Dat kan je dan wel onderbouwen?[/quote]

Waarom ???????????? :mrgreen:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door eleven »

Har06 schreef:
Waarom ???????????? :mrgreen:

Kan je niet meer lezen?
eleven schreef:
charlottetros schreef:Dat geld kun je terug laten storten.

Ook nog na twee jaren? :lol:
olaf79 schreef: Nee maar wel na 1 jaar en 364 dagen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door Har06 »

Mr Groen is de draad kwijt, BIj CD zijn ze draad allang zoek :oops:

thevilla
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2014 14:35

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door thevilla »

Ook ik heb al enige botsingen gehad met Canal Digitaal.
Allereerst beloofde men me een heel geavanceerd modem als ik van het Family naar Entertainment pakket zou gaan en vervolgens kreeg ik het allereenvoudigst model en men ontkende keihard ooit deze toezegging gedaan te hebben en ja, het staat wel op de website, maar dat is alleen voor nieuwe klanten.

Nu heb ik gevraagd deze maand, als de 24 maanden van dit bruikleen contract om zijn, weer terug te gaan naar het Family pakket omdat we naar die extra zenders niet echt kijken en stelt men: nee, dat contract loopt volgend jaar eind april pas af. Dit is volgens hen veroorzaakt doordag ik verleden jaar april een extra smartcard heb geactiveerd. Volgens CD betekent dit automatisch een verlenging met een jaar van het contract?

Ik dacht dat dit niet langer was toegestaan om contracten zomaar met een jaar te verlengen?

Heeft iemand hier goede raad over?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Maffia-praktijken CanalDigitaal

Ongelezen bericht door eleven »

thevilla schreef:Ook ik heb al enige botsingen gehad met Canal Digitaal.
Allereerst beloofde men me een heel geavanceerd modem als ik van het Family naar Entertainment pakket zou gaan en vervolgens kreeg ik het allereenvoudigst model en men ontkende keihard ooit deze toezegging gedaan te hebben en ja, het staat wel op de website, maar dat is alleen voor nieuwe klanten.

Nu heb ik gevraagd deze maand, als de 24 maanden van dit bruikleen contract om zijn, weer terug te gaan naar het Family pakket omdat we naar die extra zenders niet echt kijken en stelt men: nee, dat contract loopt volgend jaar eind april pas af. Dit is volgens hen veroorzaakt doordag ik verleden jaar april een extra smartcard heb geactiveerd. Volgens CD betekent dit automatisch een verlenging met een jaar van het contract?

Ik dacht dat dit niet langer was toegestaan om contracten zomaar met een jaar te verlengen?

Heeft iemand hier goede raad over?
Als je een nieuwe smartcard activeert, geef je aan, welk zenderpakket je wilt gebruiken, dus dan ga je weer een nieuwe periode aan.
Het registreren/activeren van een smartcard beëindigt de wettelijk bepaalde respijtperiode van 7 dagen waarin u van het abonnement af kunt zien.

Gesloten