LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Na lang wikken en wegen gekozen voor de e-reader "I River Story HD EB07 en gekocht bij Wehkamp.nl
Ik heb de e-reader eind januari 2012 behouden en via de computer gekeken of ik via de bekende site's een boek kon downloaden. Dat lukte niet.
Via mijn Zus, zij woont aan de andere kant van het land de e-reader af gegeven en zij ging via haar computer kijken of het ging lukken, nog wat vrienden gevraagd, maar nee het lukte niet.
Wehkamp gebeldt: De nieuwe e-reader wordt ter reperatie aangeboden, wat 3 weken duurt, terwijl deze nieuw is. Gevraagd of ik een andere reader alvast kan krijgen maar dat is niet de procedure van Wehkamp, volgens mevrouw Zwarth...
Jammer Wehkamp !! Om zo met je klanten te moeten omgaan.
Laatst gewijzigd door marijkekanters op 14 feb 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een wettelijk recht op kosteloos vervanging, behoudens wanneer herstel zoveel goedkoper is dat dit buiten verhouding moet worden geacht.

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Buiten dat wat je zegt is het ook zo dat je buiten de procedures deze Wehkamp toepast, je deze ook op een menselijker manier kunt benaderen.
Zelfs al had ik wettelijk dat recht niet, behoor je je klanten niet op deze wijze te behandelen. En dat is zo jammer. Wil je als bedrijf klantvriendelijk omgaan met klachten of de daarbij behorende procedures en wil je voet bij stuk houden, zoals Wehkamp.nl nu doet !!
En dat is nu, buiten het wettelijke zo jammer van Wehkamp.nl
Wie heeft ook ervaring met deze procedures van Wehkamp.nl en wil er iets over zeggen. Alvast bedankt.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Mousy »

Pfff wehkamp ik had een laptop gekocht en kreeg deze thuis, laptop starte op met een scherm dat je krijgt na een systeemherstel, dit is dus niet goed. Hoort op te starten met windows bereid zich voor eerste gebruik voor.
Ik heb een vriend die nog ff net meer verstand heeft van pc's als ik zelf, erin gelaten via hulp op afstand via msn, want ik kon nl weinig veranderen in mn laptop.
Deze zei er staat een map in je windows met de naam Lukas en die map zit op slot. Ik kon m ook niet op mn eigen naam krijgen kreeg t slotje ook niet weg....
Ook zat deze naam in de mediaplayer, kortom een hacker in mn laptop die er dus al in zat toen ik mn lappie uit de doos haalde.
Ik een windows 7 cdrom aangeschaft om de laptop opnieuw te kunnen doen, want recovery's kon ik niet maken want dan zou die hacker daar ook weer inzitten.
Er blijkt dus via mn laptop muziek gedownload te zijn hoe en wat heb ik geen verstand van , maar dat vertelde mn kameraad me wel. Mediaplayer deed ook raar etc. Moest van Wehkamp maar contact opnemen met HP en dit heb ik geweigerd zij leveren mij een laptop die niet goed is en ik ga geen duur 0900 nummer bellen heb gezegt jullie lossen t maar op.
Ik dus windows 7 opnieuw geinstalleerd. Extra kosten gemaakt en gevoel dat ik een 2e hands laptop had gekocht, ( klantenservice beweert van niet) na zeer veel emails heen en weer en na enig boos worden kreeg ik 75 euro korting op de windows 7 cdrom.
Dit geld zou ik op mn rekening krijgen echt na een aantal dagen zie ik dat het op mn wehkamp rekening gestort was....niet mee accoord gegaan emails met bewijs van hun laten zien dat het op mn bankrekening gestort zou worden.

Eindelijk na een paar maanden en vele emails verder had ik mn geld.
Je moet vooral niet opgeven en ze gewoon plat mailen, stuk of 10x dezelfde mail want ze willen ze nogal eens kwijtraken, heb ik ook gedaan. Niet bellen want dan heb je geen bewijs, alles via de mail doen (en bewaren) en anders eens vragen naar Ellen Boone hoofd van de klantenservice.
Vind nog dat ik maar weinig korting heb gekregen maar had geen zin meer verder in nog eens maanden te moeten mailen. En laptop doet t verder prima.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door 53o »

Ten eerste, stap gewoon een winkel binnen. Ik heb ook de Iriver story HD verkocht en er is weinig mis met het apparaat maar er zijn een hoop redenen om voor een alternatief te kiezen. Zo vond ik het bijvoorbeeld een nadeel dat het apparaat de lettergrootte niet onthoudt (in ieder geval als je wisselt tussen boeken).

Maar in de tijd dat ik deze verkocht was hij lichter dan een groot deel van de concurrentie, goedkoop en als je vaak voor een lange tijd 1 boek leest (zoals ik zelf lees, meestal in 'sessies' van een uur of 2 maar de 10 extra seconden die nodig zijn om het lettertype weer goed in te stellen als ik voor een kwartier in het Onrendabele Vervoer zou lezen is ook wel mee te leven) dan zijn de nadelen van deze ereader acceptabel en dan is het een heel geschikt apparaat. Zeker als je een paar tientjes bespaard tov compleet superieure modellen, die op alle vlakken beter zijn, maar wanneer die paar tientjes niet de moeite waard zijn om te besteden als je het apparaat alleen koopt om mee te lezen.

Verder kan je gewoon epub's op het apparaat plaatsen in de books folder. Geen rare of meegeleverde software gebruiken, gewoon handmatig doen en er is geen probleem met het kopen van boeken.

Maar nog steeds, stap gewoon een winkel binnen waar je goed advies krijgt. Er is niets mis met de iriver hd, maar het heeft een hoop verschillen ten opzichte van de concurrentie die een goede verkoper jou zou kunnen uitleggen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik dus windows 7 opnieuw geinstalleerd. Extra kosten gemaakt en gevoel dat ik een 2e hands laptop had gekocht,
Ik heb ook het idee dat iemand anders deze laptop voor je gehad heeft dan een " Hacker" , dat is zeer onwaarschijnlijk.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Mousy, waarom de laptop niet retour gestuurd? Dat zou ik toch wel gedaan hebben, laat me niet afschepen met een tweedehands product wat ik zélf moet oplappen, waarbij ik de kosten niet eens compleet vergoed krijg....

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door 53o »

@Mousy:

Jouw situatie heeft een eigen thread nodig. Heb niet gereageerd omdat jouw situatie de thread zou kunnen overnemen.

Jij hebt een retourtje/ex-reparatie gekregen. Er is geen sprake van een hacker hier maar inderdaad een 2e hands product.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Mousy »

Ze vroeg om ervaringen van anderen met wehkamp, vandaar dus dat ik mn verhaal hier deed.
De laptop doet t prima dus het maakt mij verder niet uit, ik koop gewoon zoiets, nooit meer daar.
Laatst gewijzigd door Mousy op 16 feb 2012 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door 53o »

ik koop gewoon zoiets, nooit meer daar.
Een wijze les :).

Ook al ben ik een verkoper, ik raad iedereen aan om voor electronische producten gewoon goed onderzoek te doen en meerdere winkels af te lopen voordat je een keuze maakt ook al denk je goed advies gekregen te hebben. Mits je ook terug komt bij de winkel waar je het beste advies krijgt (en een redelijke prijs) ipv van het product online te kopen voor een paar euro minder (als je al zeker weet wat je wil hebben is online kopen tegenwoordig heel erg valide en een goed alternatief, maar dan moeten mensen ook niet klagen als ze een miskoop doen wanneer de eigenschappen van het product niet geschikt is voor hun verwachtingen).

Online kopen heeft voordelen, zoals de koop of afstand regeling. En dit is zeker een hoop waard. Maar advies op maat kan ook een hoop waard zijn.

Maar Wehkamp zit tussen online en fysiek kopen in. Hun doelgroep loopt niet in de winkel, zit niet te googlen of advies te vragen op het radar forum, maar zit op de bank met een catalogus van 3 kilo en doet een impuls aankoop.

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Natuurlijk doen (sommige) klanten inpulse aankopen, ik in dit geval niet! Zoals op mijn eerste bericht staat: na veel wikken en wegen.....
Nu kan een produkt altijd kapot gaan, niets aan te doen maar het gaat hierover dat een bedrijf en in dit geval Wehkamp op deze wijze er mee om gaat.
En dat keur ik af!! Wehkamp kan er ook voor kiezen om klantvriendelijk en zeker oplossend op te treden en niet zoals ze het nu doen klanten af blaffen door de telefoon, die vervolgens enkel maar dat braaf kunnen doen wat de telefoniste, die ook maar het beleid van Wehkamp.nl opvolgen.
Daarom heb ik deze oproep geplaatst, om deze onzin van Wehkamp publiekelijk te maken zodat andere consumenten ervoor kunnen kiezen, Wehkamp of toch maar niet!?!
En ik hoop Wehkamp hiermee wakker te schudden. Zijn wij (lees Wehkamp) wel zo klantvriendelijk?Ook ik ben klaar met Wehkamp op deze wijze!!

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Mousy »

53o schreef:
ik koop gewoon zoiets, nooit meer daar.
Een wijze les :).

Ook al ben ik een verkoper, ik raad iedereen aan om voor electronische producten gewoon goed onderzoek te doen en meerdere winkels af te lopen voordat je een keuze maakt ook al denk je goed advies gekregen te hebben. Mits je ook terug komt bij de winkel waar je het beste advies krijgt (en een redelijke prijs) ipv van het product online te kopen voor een paar euro minder (als je al zeker weet wat je wil hebben is online kopen tegenwoordig heel erg valide en een goed alternatief, maar dan moeten mensen ook niet klagen als ze een miskoop doen wanneer de eigenschappen van het product niet geschikt is voor hun verwachtingen).

Online kopen heeft voordelen, zoals de koop of afstand regeling. En dit is zeker een hoop waard. Maar advies op maat kan ook een hoop waard zijn.

Maar Wehkamp zit tussen online en fysiek kopen in. Hun doelgroep loopt niet in de winkel, zit niet te googlen of advies te vragen op het radar forum, maar zit op de bank met een catalogus van 3 kilo en doet een impuls aankoop.
Van mij was ook geen impuls aankoop en ik heb hun catalogus niet eens.
Gewoon via hun site gedaan ik wou graag een compaq laptop en die hadden zij.
Heb wel degelijk eerst rondgekeken.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Mousy »

marijkekanters schreef:Natuurlijk doen (sommige) klanten inpulse aankopen, ik in dit geval niet! Zoals op mijn eerste bericht staat: na veel wikken en wegen.....
Nu kan een produkt altijd kapot gaan, niets aan te doen maar het gaat hierover dat een bedrijf en in dit geval Wehkamp op deze wijze er mee om gaat.
En dat keur ik af!! Wehkamp kan er ook voor kiezen om klantvriendelijk en zeker oplossend op te treden en niet zoals ze het nu doen klanten af blaffen door de telefoon, die vervolgens enkel maar dat braaf kunnen doen wat de telefoniste, die ook maar het beleid van Wehkamp.nl opvolgen.
Daarom heb ik deze oproep geplaatst, om deze onzin van Wehkamp publiekelijk te maken zodat andere consumenten ervoor kunnen kiezen, Wehkamp of toch maar niet!?!
En ik hoop Wehkamp hiermee wakker te schudden. Zijn wij (lees Wehkamp) wel zo klantvriendelijk?Ook ik ben klaar met Wehkamp op deze wijze!!
Daarom bel ik ze dus ook niet en doe alles via de mail, telefonisch kom je er gewoon niet uit, ze weten ook niets van de specificaties van producten zoals laptops die ze verkopen ze dreunen alleen een standaart rijtje op heb je hier na gekeken e.d en als je dan zegt dat het daar niet om gaat dan moet je maar HP bellen naar een duur 0900 nummer en dat vertikte ik. Dus alles via mail dan heb je bewijs van hun toezeggingen.

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Helaas, ik heb inmiddels een aantal mails gestuurd maar geen reactie.
Vandaag ook, dan ook maar weer morgen en overmorgen en ........
Er moet er toch eentje zijn die een mail fatsoenlijk kan beantwoorden, hoop ik.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik kreeg in t begin ook geen antwoord heb daarom mn email een stuk of 10x verstuurd achter elkaar. Niet opgeven hoor het kan lang duren maar uiteindelijk zullen ze toch moeten reageren.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door 53o »

Natuurlijk doen (sommige) klanten inpulse aankopen, ik in dit geval niet! Zoals op mijn eerste bericht staat: na veel wikken en wegen.....
Sorry, maar is geen sprake van veel wikken en wegen hier. Je had deze ereader kunnen kopen met 3 jaar garantie ipv 1 jaar garantie en waarschijnlijk voor dezelfde prijs, minder of een verwaarloosbaar verschil (en had de verkoper nog advies kunnen geven). Verder kon je dan persoonlijk een klacht indienen wanneer het apparaat niet bevalt.

Even een metafoor, jij neemt er de tijd voor om te bedenken wat je morgen gaat eten, besluit dat Nasi de beste optie is, loopt de Albert Heijn binnen en koopt rijst op ooghoogte. Misschien is Nasi de beste keuze, maar als je toch vaak rijst gebruikt, dan betaal je teveel op ooghoogte in de Appie en stukken minder in de toko.

Wehkamp is nooit de beste optie qua prijs, aanbod en aftersales, en denk serieus dat het gemak hun grootste verkooppunt is.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte Marijke Kanters,

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Meneer Pieters,
Helaas moet het zo gaan, erg jammer!!
Ik heb de afgelopen weken vaak een mail gestuurd en telefonisch contact gehad met Wehkamp.nl maar nog steeds is het niet opgelost.
Ik hoop daadwerkelijk dat dit snel tot een happy end gaat komen.
Ik heb u een persoonlijke mail gestuurd en zie uit naar uw reactie.

marijkekanters
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2010 10:29

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door marijkekanters »

Meneer Pieters,
Omdat na het versturen van een bericht op 3 maart naar uw mailadres heb ik niets meer vernomen van u en/of Wehkamp.nl
Vandaag weer contact opgenomen met Wehkamp.nl en wederom het antwoord "We zijn er mee bezig!"
Vanaf eind januari toen ik de kapotte e-reader heb ontvangen tot nu heb ik nog geen seconde plezier gehad van de e-reader, enkel maar last en ergenis.
Dan maar weer zo, wederom een oproep....
Wie van Wehkamp.nl gaat of kan daadwerkelijk iets doen aan deze toestand.
zodat ik kan gaan genieten van mijn e-reader!!
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp en e-readers (niet doen!!)

Ongelezen bericht door berndv »

Ik snap dat het voor jou heel lang duurt, maar geef het webcareteam ook even de tijd om wat te kunnen doen. Over het algemeen komen webcareteams met prina oplossingen. Al is het alleen maar om nog enigszins hun gezicht te redden.

Je hebt op 3 maart een mail gestuurd. Dat is een zaterdag. Reken maar niet dat die mensen in het weekend voor jou aan het werk gaan. Hoe schrijnend het ook is, je probleem zal pas maandag opgepakt zijn. We zijn nu goed en wel anderhalve dag verder.

Gesloten