LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit remschijven

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Mijn Toyota avensis is aan nieuwe remschijven toe. Nu vind ik op internet verschillende merken en prijzen. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit ? Ik ga ervanuit dat Bosch goed is maar TRW ken ik niet. En Brembo ?

Zo kom ik op eBay ook van alles tegen voor hele lage prijzen maar daar vertrouw ik niet op. Het moet gewoon goed zijn. Het gaat wel om de remmen !

Alvast dank voor de reacties.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door crazyme »

Van horen zeggen : TRW, Bosch en Brembo zijn goed.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door nevermind »

Zimmermann zijn volgens mij de besten.

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door volvopiet »

Brembo zit ook onder Ferrari. Als brembo goed is voor Ferrari dan zal het voor een gezinsauto ook goed zijn. Mij bevallen ze i.i.g.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door trebelski »

volvopiet schreef:Brembo zit ook onder Ferrari. Als brembo goed is voor Ferrari dan zal het voor een gezinsauto ook goed zijn. Mij bevallen ze i.i.g.
Klopt, ik heb korte tijd in een Porsche Cayman mogen rijden en deze wagen had een Upgrade van het remsysteem gehad en dat was allemaal Brembo wat de klok sloeg. :wink:

Ps, je hoeft trouwens echt geen Porsche of Ferrari te rijden om Brembo remschijven/blokken te gebruiken, ook onder de gewone middenklassers is dit een prima optie.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door pima »

what's in a name: ze moeten remmen en onder welke naam ze verkocht worden zal mij worst wezen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door nevermind »

pima schreef:what's in a name: ze moeten remmen en onder welke naam ze verkocht worden zal mij worst wezen.
De vraag is,of een no name product dezelfde kwaliteit heeft als een merkproduct, het antwoord is nee.
Remmen alleen is niet voldoende, want te heet geworden remschijven zijn krom en waardeloos.
Met de stelling "ze moeten remmen",maar ja, hoelang gaan ze mee. :?:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door trebelski »

pima schreef:what's in a name: ze moeten remmen en onder welke naam ze verkocht worden zal mij worst wezen.
Dat kan dan als je naamloos spul koopt de koper toch nog duur komen te staan! Goedkope remschijven worden natuurlijk niet van hetzelfde kwaliteitsstaal gemaakt als Brembo of Zimmermann( die nevermind noemde).Je komt daar vaak achter als je nadat de remmen een keer flink verhit raken door hard remmen en daarna bv per ongeluk door een plas rijdt, bij goedkope schijven trekken ze dan veel sneller krom omdat het staal de plotselinge temperatuurverschillen niet aankan. Ook de goedkope (bv de zooi die kwikfit gebruikt) remblokken slijten een stuk sneller en gaan korter mee waardoor je eerder de blokken moet vervangen. Allemaal redenen om bij Remblokken en Remschijven toch te gaan voor deze merken omdat zij veel hogere temperaturen aankunnen en een stuk langer meegaan om nog maar niet te spreken van het beter remmen. :mrgreen:

Goedkoop is in dit geval zeker duurkoop.

Black Phantom
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2011 17:26

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door Black Phantom »

volvopiet schreef:Brembo zit ook onder Ferrari. Als brembo goed is voor Ferrari dan zal het voor een gezinsauto ook goed zijn. Mij bevallen ze i.i.g.
Brembo (en zimmerman, ATE, etc) maken twee soorten remschijven. Een serie voor de racerij en een set voor weggebruik.

Voor weggebruik zijn er diverse goede merken te krijgen:
- Bosch
- Zimmerman
- ATE
- Delphi
- TRW (heeft volgens mij alleen remblokken)
- Brembo
- Jurid

Merken waar ik weg van zou blijven zijn:
- ABS
- QH
- Febi
- Merkloos

Daarnaast is het misschien nog wel belangrijker om de goede remblokken erbij te zoeken. Sommige merken hebben nog wel eens de neiging om te gaan piepen. Daar zul je met het bovenste lijstje weinig last van hebben.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Dank voor jullie reacties !
what's in a name: ze moeten remmen en onder welke naam ze verkocht worden zal mij worst wezen.
Toch jammer. Als je geen verstand van deze zaken hebt hoef je niet te reageren.

Is het verstandig om van hetzelfde merk remblokken erbij te kopen of maakt dat geen fluit uit. Ik wil inderdaad geen piepende remmen ! Dat is echt het meest irritante geluid dat er is...

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door volvopiet »

Ik heb Brembo schijven en Ferrodo blokken. Die piepte in het begin maar nu nagenoeg niet meer (na zo'n 1000 km). Remt goed.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wil je de minste kans op problemen dan zou ik lekker origineel nemen (en ook die zijn via bijv. Ebay prima te krijgen.
Autoproducenten kopen ook bij verschillende producenten maar zorgen wel dat de ingekochte producten redelijk op niveau blijven (i.v.m. het voorkomen van gezeur).
Er zijn redenen om over te stappen op betere schijven en blokken maar dit is meestal voor sportief gebruik of als er veel met aanhanger wordt gereden.
En wat betreft Brembo, dat was ooit een top merk maar heeft inmiddels zoveel merken opgekocht dat het steeds weer avonturen is wat je krijgt (heel goed of niet meer dan matig).

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door nevermind »

Veldt01 schreef:Wil je de minste kans op problemen dan zou ik lekker origineel nemen (en ook die zijn via bijv. Ebay prima te krijgen.
Autoproducenten kopen ook bij verschillende producenten maar zorgen wel dat de ingekochte producten redelijk op niveau blijven (i.v.m. het voorkomen van gezeur).
Er zijn redenen om over te stappen op betere schijven en blokken maar dit is meestal voor sportief gebruik of als er veel met aanhanger wordt gereden.
En wat betreft Brembo, dat was ooit een top merk maar heeft inmiddels zoveel merken opgekocht dat het steeds weer avonturen is wat je krijgt (heel goed of niet meer dan matig).
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens, want er zijn originelen welke onder deze bovengenoemde omstandigheden niet voldoen.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door pima »

nevermind schreef:Remmen alleen is niet voldoende, want te heet geworden remschijven zijn krom en waardeloos.
Met de stelling "ze moeten remmen",maar ja, hoelang gaan ze mee. :?:
Geld dus ook voor "merk" remschijven, de combinatie blok/schijf is dus de bepalende factor.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Kwaliteit remschijven

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik heb besloten voor BOSCH te gaan. De prijzen ontlopen elkaar allemaal niet zo dus dan maar voor iets vertrouwds.

Bedankt voor de reacties allemaal !

Gesloten