LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL weet het denk ik niet meer

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Sinds enige tijd heb ik glasvezel via XS4ALL. Op alle windows PC's werkt het prima, maar alle apple producten zoals Ipad, Ipod en Imac werkt het voor geen meter. De helpdesk wist het ook niet en wilde me zelfs terug zetten naar VDSL Ik moest IPV 6 (een experimentele dienst) aanzetten in het servicecentrum en in de Fritzbox 7390.
Dit samen met de helpdesk gedaan en nog niet werken. Een DNS probleem dus. Uiteindelijk heb ik zelf de oplossing gevonden.
1. Via een windows 2000 server een digi repeater gemaakt Win 2000 ondersteund geen IPV6 dus wordt die automatisch de nek omgedraaid.
2. Op mijn Imac gewoon IPV6 uitgezet. Daarna waren alle problemen verholpen.
Xs4all heeft geen eigen helpdesk meer. Dit wordt uitbesteed aan randstad uitzendbureau. Dus mogen ze er niet langer dan een jaar werken.
Hoe kan XS4ALL je zo een experimentele dienst die ze zelf niet ondersteunen door je strot persen terwijl het niet ondersteund wordt en hun website waar de uitleg staat regelmatig plat legt. Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er veel meer klanten zijn die weglopen bij XS4ALL omdat hun Mac rot werkt op glasvezel. Zet in netwekt, geavanceerde intellingen, tcpip IPV 6 uit. Hoe het op Ipad en/of Ipods werkt ben ik nog niet uit. Wel een lekker zooitje daar momenteel, maar goed hier heb ik het aan de praat. Wil niet zeggen dat ik na meer dan 10 jaar ook denk om als mijn jaar abbo verlopen is over te stappen naar een ISP die wel met beide benen op de grond staat. Misschien kan TROS-RADAR XS4ALL eens aan de tand voelen. Ze bouwen nog op een goede verleden, maar als je je helpdesk gaat uitbesteden ben je net zo goedkoop bezig als menig andere provider alleen betaal je bijna het dubbele. De meerwaarde is dus helemaal weg.

Gr. Anne Mak

gwreijman
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 feb 2004 12:27

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door gwreijman »

Volgens mij lijkt het meer op een probleem met de Wifi verbinding vanaf jouw Fritzbox.
In welke ruimte staat jouw Fritzbox en hoeveel meter zit er dan tussen de modem en de apparaten die je wilt gebruiken?
En zitten er betonnen muren/vloeren tussen?

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Hasjroker1 schreef: Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er veel meer klanten zijn die weglopen bij XS4ALL omdat hun Mac rot werkt op glasvezel.
Gr. Anne Mak
Niet alleen daarom, van een eigenwijze dochter van KPN die het veel beter wilde doen dan het moederbedrijf is het nu echt helemaal KPN geworden.
In (matige) kwaliteit, in mentaliteit, arrogantie en (gebrek aan) service. Ze zijn hun meerprijs al een poosje niet meer waard, in de familie heb ik in het verleden verschillende mensen aan xs4all geholpen, nu raad ik ze aan er weg te gaan.

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Het is/was niet het signaal IPV6 werkte niet. Ik heb een firmware update in de router gedaan en toen werkte het wel. IPV6 doet het nu. Ik vind het erg bedenkelijk dat de helpdesk van XS4ALL niet op het idee kwam. Bij hun kwam ik niet verder dat mijn MAC kapot was. De Ipad van de buurman en de 2 Ipods van mijn zoons waren ook kapot. Ik ben wel goed maar niet gek. Nu werken de Ipods ook. Dus alles gefixt. Moest het alleen wel geheel zelf uitzoeken. :mrgreen:

Gr. Anne

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

En dat is een groot verschil met de xs4all van toen, jaren geleden heb ik ze twee keer nodig gehad, bij mezelf en bij mijn broer, bij mij was een update van het modem nodig omdat de telefonie niet goed werkte.
Beide keren hebben ze me stap voor stap begeleid en zijn ze niet gestopt voor alles goed werkte.
Ook hebben ze , omdat de telefoon immers weg zou vallen, aangeboden me op mijn mobiel terug te bellen zodat de kosten niet voor mij zouden zijn. Echt fantastisch.

Later zijn er enige teleurstellingen geweest en ook toen ik daardoor opzegde ging e.e.a. fout, overigens net als daarvoor bij KPN toen de vaste telefonie verruild werd voor voip bij xs4all, kennelijk zit het in de genen :D

Helaas is Nederlands beste provider door KPN om zeep geholpen en even waardeloos geworden als KPN zelf, het enig wat op het oude hoge niveau staat is de prijs.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

Helaas is Nederlands beste provider door KPN om zeep geholpen en even waardeloos geworden als KPN zelf, het enig wat op het oude hoge niveau staat is de prijs.
goede providers bestaan niet , tis allemaal ene zooi en ze weten dat je er allemaal afhankelijk van bent.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

ciske schreef:
Helaas is Nederlands beste provider door KPN om zeep geholpen en even waardeloos geworden als KPN zelf, het enig wat op het oude hoge niveau staat is de prijs.
goede providers bestaan niet , tis allemaal ene zooi en ze weten dat je er allemaal afhankelijk van bent.
Als er nieuwe providers komen die een beter aanbod hebben, of het beter doen, dan KPN waardoor klanten massaal overstappen, worden ze gewoon opgekocht door KPN. :twisted: :twisted:
Ben je eindelijk van die &%$#@ KPN (Klantonvriendelijke Prutsende Nietsnutten) af, zit je ongewild weer bij dat rottige rotbedrijf.

Ik ben overgestapt naar Lijbrandt (is ook niet heilig maar in ieder geval geen KPN), staat dit bedrijf op de nominatie door KPN overgenomen te worden, dan is het maar wachten tot KPN managers het daar voor het zeggen krijgen en het besmetten met het (voor kwaliteit dodelijke) KPN virus. Net als wat bij xs4all gebeurd is, om maar even on-topic te blijven.
Kan ik verdorie weer overstappen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

Kan ik verdorie weer overstappen.
Naar wie wou je dan ? KPN neemt als het goed is ook al XMS over dus dan is er niet veel keus, heb zelf KPN maar ben er ook niet een fan van :lol:

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

ciske schreef:
Kan ik verdorie weer overstappen.
Naar wie wou je dan ? KPN neemt als het goed is ook al XMS over dus dan is er niet veel keus, heb zelf KPN maar ben er ook niet een fan van :lol:
Precies mijn dillemma.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
Helaas is Nederlands beste provider door KPN om zeep geholpen en even waardeloos geworden als KPN zelf, het enig wat op het oude hoge niveau staat is de prijs.
goede providers bestaan niet , tis allemaal ene zooi en ze weten dat je er allemaal afhankelijk van bent.
Toch knap dat je dan dit soort domme opmerkingen op een forum kan gooien als het zo'n zooi is. En hoezo ben je afhankelijk? Je maakt je misschien afhankelijk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door ciske »

En hoezo ben je afhankelijk?
toch knap hoe stom deze vraag van jou is, had ook niet anders verwacht. :mrgreen:

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Een firmware update van het modem deed Mac goed werken. M.a.w. toen deed IPV6 het ook. Wel schunnig dat je achter zo iets simpels zelf moet komen en
XS4ALL je daar niet op wijst. Als je een nieuw modem krijgt zal je toch zeggen dat de laatste firmware erop staat. Niets is minder waar. De firmware die erop stond was van 2010. Dus daar zat het echte probleem. Nu werkt alles goed. Blijft staan dat de helpdesk daar niets vanaf weet. Ondanks het hun modem is verwijzen ze naar de fabrikant of het legt aan je PC. :mrgreen:

Gr. A

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

En nog steeds spotjes uitzenden over hoe fantastisch de ondersteuning van de helpdesk is. :evil:

gerda9
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2012 18:29

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door gerda9 »

Ik heb het zelf ook helemaal gehad met XS4ALL.
De kwaliteit is enorm achteruitgegaan en ze zijn qua kwaliteit inmiddels vergelijkbaar met alle goedkopere providers.
Maar de prijs is nog net zo hoog als in de tijd dat ze nog een echte op klanten gerichte provider waren.

Je betaald gewoon teveel bij XS4ALL en krijgt wat je ook bij de budgetpartijen krijgt.

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: XS4ALL weet het denk ik niet meer

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

xs4all is zeker nooit de beste geweest er is er maar 1 die de beste was en dat is Demon. Ik ben met Demon als provider begonnen en heb Demon geruime tijd als provider gehad, echt nooit problemen gehad en een geweldige service voor een hele goeie prijs. Jammer genoeg is het Demon particulier deel een aantal jaar terug gekocht, ja je raad het al, door xs4all. Ze zouden een soortgelijk abonnement aanbieden, ja mooi niet de snelheid ging sterk omlaag en de service was echt K. Ben toen direct vertrokken naar Alice (internet en telefonie) en waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige die niet veel problemen heeft gehad met Alice totdat die werd gekocht door Tele2 en die ziet alleen maar geld en zwarte schapen. De prijs steeg van 29,95 naar 36,40 (internet en telefonie). Bellen bij Alice naar vaste telefoon was gratis en werd bij het schaap 10ct starttarief en 8ct per minuut voor de vaste telefoon. Zit sinds vandaag bij Vodafonevast internet en voip telefonie. Ze zijn hun afspraak van 1 maart operationeel goed nagekomen. Prijs 29,95 en 2ct per minuut zonder start tarief. (alle genoemde bel tarieven zijn voor bellen van vast naar vast en in bellen in Nederland)

Dus kort samengevat er bestaat gewoon geen beste meer ga voor de goedkoopste en als ze hun afspraken niet na komen hup naar de volgende totdat je er 1 treft die je bevalt.

Gesloten