LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

De Fritzbox 7390 waar XS4ALL zo over loopt op te scheppen is zo lek als een mandje. Als je je wachtwoord bent vergeten kan je hem zonder wachtwoord via je internetbrowser resetten. Leuk als iemand inbreekt op je netwerk kan hij dus alles omleiden. Dit kan grote consequenties hebben bij bijv. Telebankieren. Normaal moet je een knopje met een pen indrukken. Nee nu kan het met een internetbrowser. Dus als je bij iemand voor de deur staat en je hebt zijn Key kan je jezelf rijk rekenen. Ook het configureren van een externe harde schijf is een regelrechte ramp. Je hebt er aparte software voor nodig die vraagt naar framwork 3.0 Heb je 4.0 op je PC staan krijg je de melding dat je die moet verwijderen omdat het een beta product is en de installatie stopt Dus beveiligingen van Microsoft mag je van je PC halen!! Nu mooi niet dus. Je PC doet er gelijk een half uur over om hem op te starten. Hij moet steeds geheel je externe harde schijf geheel inlezen voordat je hem kan benaderen. Dus maar weer geïnstalleerd. Terwijl als ik hem van een andere PC benader het wel supersnel gaat. Dus dat werkt ook al niet. O, ja ik was vergeten dat de helpdesk van XS4ALL het ook allemaal niet weet. Dus zoek het maar weer uit.
Fijn zo'n provider die het de inbreker gemakkelijk maakt om je router om te routeren zodat je bankgegevens in verkeerde handen vallen en de optie vaneen externe harde schijf aan je router hangen gaat zo traag werken dat je er neit aan moet beginnen. Kan de TROS eens hier wat aan doen. Dit gaat echt te ver.

Gr. A

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door Winterman »

Misschien moet jij even wat rustiger aan doen met die hasj. Je kan bij iedere router verbonden met een kabeltje naar je computer op alle mogelijke manieren via je browser de instellingen aanpassen. Dat is ook de bedoeling. Draadloos kan het als je de inlogcode weet. Alleen jij maakt het de inbreker makkelijk als je hem met een kabeltje en computer bij je thuis laat komen.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

De PC beveiligen is belangrijk vraag maar aan de Rabobank als je daar
internetbankiert :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Weer eens zo'n klok en klepel verhaal....

Als je niet het WIFI wachtwaard hebt, kan je niet op het WLAN. En als je niet op WLAN kunt, kan je ook de instellingen niet wijzigen. En stel dat iemand toch bijvoorbeeld de WIFI beveiliging eraf haalt, dan zitten er nog steeds meerdere veiligheidslagen tussen de PC en de banksystemen (inloggen op de website van de bank, de beveiligingscode die nodig is voor het uitvoeren van de transactie. Als een inbreker die allemaal heeft, dan stond waarschijnlijk je voordeur open, en had je alle benodigde informatie voor internetbankieren op de eettafel liggen....

Hasjroker1
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:14

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

"Misschien moet jij even wat rustiger aan doen met die hasj. Je kan bij iedere router verbonden met een kabeltje naar je computer op alle mogelijke manieren via je browser de instellingen aanpassen."
Die hasj valt wel mee HI. Zeker 25 jaar geleden dus is nu wel uitgewerkt neem ik aan. Maar je kan dat ding gewoon via WIFI resetten en her configureren. Dus vanuit een auto buiten mijn huis. Op het aanlogscherm staat dat je hem kan restten. Je hebt daar gen wachtwoord voor nodig. Gelukkig vond ik nog een prepaide dongel van de KPN. Dat is wel veilig om te internetbankieren. Maar bij XS4ALL hebben ze daar niet over nagedacht. P.s., Bij de KPN op de site zie ik dat je 40 mB down en 4 mB up heb voor 17.50 Euro per maand goedkoper dan XS4ALL. Wel iets trager maar voor mij nog steeds snel genoeg. Ik betaal me nu scheel aan die internetdongel HI omdat ik het netwerk van XS4ALL niet meer vertrouw. Dus ga ik nog even uitzoeken of een nadere router het er ook op doet. Dan ben ik in ieder geval van dat stomme AVM ding af. Andere zijn wel veilig.

Gr. A

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar je kan dat ding gewoon via WIFI resetten en her configureren. Dus vanuit een auto buiten mijn huis. Op het aanlogscherm staat dat je hem kan restten. Je hebt daar gen wachtwoord voor nodig.
Heb je dat ook al eens geprobeerd, geloof er namelijk geen bal van.

http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/int ... /reset.php

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door Winterman »

Hasjroker1 schreef:Maar je kan dat ding gewoon via WIFI resetten en her configureren. Dus vanuit een auto buiten mijn huis.
Als je hem reset dan gaat hij terug naar zijn fabrieksinstellingen. Om hem daarna te configureren heb je weer het standaard wachtwoord nodig. Configureren op afstand gaat slechts als jij alle beveiliging er af gehaald hebt. Zelfs dan hebben ze nog geen toegang to de gegevens van jouw telebankieren tenzij je alles in een gedeelde map hebt staan.
Je router heeft absoluut niets te maken met het configureren van een harde schijf.

Je moet boos op jezelf zijn. Niet op XS4ALL

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door bprosman »

Je router heeft absoluut niets te maken met het configureren van een harde schijf.
Waarschijnlijk een hardeschijf aan een router.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fritzbox van XS4ALL zo lek als een mandje

Ongelezen bericht door Winterman »

bprosman schreef:
Je router heeft absoluut niets te maken met het configureren van een harde schijf.
Waarschijnlijk een hardeschijf aan een router.
Als je zo paranoia bent?

Gesloten