LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wetenschap en MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Dit is een goeie, rechters hebben zich dan ook aan de bewijzen te houden en kunnen hun vonnis niet baseren op gevoel en aannames van de officier. "verder doortrekken levert ook geen succes op in de rechtbank
Dat is wat hier ook gebeurt. De "groep" die jij als tegenstanders omschrijft baseren zich op feiten. Maar toch is hun mening niet van belang voor jou, want ze mlm-en niet. En andere niet mlm-ers negeer je ook want ze mlm-en niet.
Nu snap je waarschijnlijk wel waar het bezwaar tegen die insteek vandaan komt. In plaats van dat je uitspraken en beweringen op de inhoud toetst, toets jij ze op de persoon die het zegt.

HW007 schreef:We ? Wie zijn we ? Je weet dat ik voor mezelf praat, MLM legaal is en zeker voor mij bruikbaar om geld te verdienen. Dat anderen het niet kunnen ? Prima toch !
We is in dit geval de wereld. Als we jouw lijn doortrekken dan kan de hele wetenschap weg. Dat mlm legaal is is niet echt een discussiepunt.
HW007 schreef:Dat zou voor mij (HW007) ook reden zijn om jou niet om advies te vragen bij het opvoeden van MIJN kinderen.
Hier is ook weer het punt dat jij niet naar de boodschap, maar naar de boodschapper kijkt. Jij hoeft niet naar mij te luisteren, maar om nu elk advies weg te gooien, enkel omdat de persoon die het advies geeft geen kinderen heeft.

En waar ik over val, en Jolijn ook vermoed ik, en anderen over zullen vallen, is dat in jouw mening, bij mlm, en kinderen opvoeden en wellicht andere gebieden, de boodschap zelf niet van belang is, enkel van wie die afkomstig is.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

Jolijn schreef:F) Wat is de waarde van meningen van ex-MLM-ers om wetenschappelijk MLM te benaderen?
Wat is de waarde van iemand die wiskunde niet snapt om te oordelen dat wiskunde niets is.....voor hem/haar niet, maar wiskunde is er wel, en het blijkt te werken, voor diegenen die wiskunde snappen.


Voor de helderheid :Zin 1 en 2 hebben niets met elkaar te maken toch?

Voor mij wel Jolijn.

Je zegt dus: ex-MLM-ers snappen MLM niet ?
Wat ik bedoel is dat ik meningen van ex-mlm-ers meestal niet waardevol vind als het over mlm gaat. Ik spreek voor mezelf en niet voor andere MLMers. Ik gebruik geen WIJ.

Zie kuklos En als je dat omdraait en doortrekt komt het erop neer dat als je niet mlm-t je niet van mlm snapt.

Neen, Jolijn, dat zeg ik niet.
Wat ik vraag is te overwegen wat de waarde van een mening is van een ex-mlm-er over MLM, een gebied waar de meeste ex-MLM-ers uitggestapt zijn nog voordat ze de MLM-skills eigen gemaakt hebben.


De mening van een ex-MLM-er lijkt me net zo waardevol als die van iemand die goed is in wiskunde.

Vind ik prima Jolijn, alleen deel ik je mening niet. Ik gebruik MLM om geld te verdienen en niet als discussie onderwerp. Om geld te verdienen hecht ik mening aan de waarde van succesvolle MLM-ers.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Ik gebruik MLM om geld te verdienen en niet als discussie onderwerp.
Wat doe jij hier dan op dit forum?

Jij hebt net zo veel recht als ieder ander om hier te zijn. Maar als mlm voor jou geen discussie onderwerp is, is het gerechtvaardigd af te vragen wat jij hier dan doet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Jolijn »

Om geld te verdienen gebruik ik ook de mening van ex-MLM-ers.
Voors en tegens afwegen, eigen gevoel en ervaring gebruiken, logisch nadenken, gezond verstand gebruiken.... en voilà, ik zou bijna zeggen, daar heb je een wetenschappelijk onderzoek.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door newmikey »

Jolijn schreef: De mening van een ex-MLM-er lijkt me net zo waardevol als die van iemand die goed is in wiskunde.
HW007 blijft maar hameren op die toevoeging "ex-" en wil niet onder ogen zien dat het niet nodig is ooit in de mlm-val getrapt te hebben om de pure misleiding erachter te doorzien.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Dit is een goeie, rechters hebben zich dan ook aan de bewijzen te houden en kunnen hun vonnis niet baseren op gevoel en aannames van de officier. "verder doortrekken levert ook geen succes op in de rechtbank
Dat is wat hier ook gebeurt. De "groep" die jij als tegenstanders omschrijft baseren zich op feiten. Onjuist, nergens zijn bewijzen van hun feiten.Maar toch is hun mening niet van belang voor jou, want ze mlm-en niet. En andere niet mlm-ers negeer je ook want ze mlm-en niet. Onjuist, negeren doe ik niemand. Hun uitspraken zijn af en toe wel handig als demoinstratiemodel.Nu snap je waarschijnlijk wel waar het bezwaar tegen die insteek vandaan komt. In plaats van dat je uitspraken en beweringen op de inhoud toetst, toets jij ze op de persoon die het zegt. Deels juist. Jolijn als voorbeeld is en blijft correct in haar taalgebruik. Haar teksten lees ik dan ook geïnteresseerd. Mensen die aannames doen om die vervolgens als feit door te willen drukken, vind ik niet zo spannend. Ik zet alleen hun verkeerde interpretatie recht. Kennelijk weten ze niet beter en echt kwalijk nemen doe ik het hun niet.
HW007 schreef:We ? Wie zijn we ? Je weet dat ik voor mezelf praat, MLM legaal is en zeker voor mij bruikbaar om geld te verdienen. Dat anderen het niet kunnen ? Prima toch !
We is in dit geval de wereld. Als we jouw lijn doortrekken dan kan de hele wetenschap weg. Dat mlm legaal is is niet echt een discussiepunt. Onjuist. Wetenschap is wetenschap. Er is duidelijk onderscheid tussen "de wereld" en jij als persoon die iets opschrijft. Nu ben jij nog wel iemand die voor zichzelf de puntjes op de i zet, dus jouw mening en insteek snap ik wel. Ik reageer ook wel op wat je schrijft.
HW007 schreef:Dat zou voor mij (HW007) ook reden zijn om jou niet om advies te vragen bij het opvoeden van MIJN kinderen.
Hier is ook weer het punt dat jij niet naar de boodschap, maar naar de boodschapper kijkt. Jij hoeft niet naar mij te luisteren, maar om nu elk advies weg te gooien, enkel omdat de persoon die het advies geeft geen kinderen heeft. Ik gooi ook niet elk advies weg, maar neem zeker de persoon er in mee die het advies komt brengen.En waar ik over val, en Jolijn ook vermoed ik, en anderen over zullen vallen, is dat in jouw mening, bij mlm, en kinderen opvoeden en wellicht andere gebieden, de boodschap zelf niet van belang is, enkel van wie die afkomstig is. Helemaal onjuist Kuklos. De boodschap is zeker van belang, maar bij mij telt niet alleen de boodschap, maar ook wie het zegt. De combinatie van boodschapper en boodschap maakt voor mij uit welke actie ik neem. Mensen die voor mij oogkleppen op hebben, hebben veel minder invloed op mij dan open minded mensen. Ik spreek voor mezelf en niet in de wij-vorm.[/quote]

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Mensen die voor mij oogkleppen op hebben, hebben veel minder invloed op mij dan open minded mensen. Ik spreek voor mezelf en niet in de wij-vorm.
Dat jij voor jezelf spreekt prima. Maar wel weer typerend voor de mlm wereld. Mensen die mlm-en, dan wel geloven in mlm beschouw jij als open minded en de rest heeft oogkleppen op. Dit geldt voor meerdere mlm-ers.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

Jolijn schreef:Om geld te verdienen gebruik ik ook de mening van ex-MLM-ers.
Voors en tegens afwegen, eigen gevoel en ervaring gebruiken, logisch nadenken, gezond verstand gebruiken.... en voilà, ik zou bijna zeggen, daar heb je een wetenschappelijk onderzoek.

@ Jolijn

Mee eens wat je schrijft. Niels ben ik dan ook dankbaar dat hij een topic postte dat meer wetenschappelijke insteek heeft dan persoonlijke en individuële ingang.

Ik zou ook graag de voors en tegens van MLM zien. Ik heb er wat aan als mensen met ervaring en skills hun mening geven.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Mensen die voor mij oogkleppen op hebben, hebben veel minder invloed op mij dan open minded mensen. Ik spreek voor mezelf en niet in de wij-vorm.
Dat jij voor jezelf spreekt prima. Maar wel weer typerend voor de mlm wereld. Mensen die mlm-en, dan wel geloven in mlm beschouw jij als open minded en de rest heeft oogkleppen op. Dit geldt voor meerdere mlm-ers.

Neen Kuklos, dat maak JIJ er van.
Open minded mensen zijn mensen die objectief en onbevooroordeeld zich een eigen mening vormen. Dis staal los van wel of geen MLM.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Open minded mensen zijn mensen die objectief en onbevooroordeeld zich een eigen mening vormen. Dis staal los van wel of geen MLM.
Dit is in tegenspraak van alles wat je tot nu toe hebt laten zien hier.

Net als dat je nu na eerdere berichten wel wil luisteren naar de boodschap in plaats van enkel de boodschapper. Of beter gezegd, dat bleek niet uit wat je eerst zei.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door angel1978 »

HW007 schreef:
Jolijn schreef:Om geld te verdienen gebruik ik ook de mening van ex-MLM-ers.
Voors en tegens afwegen, eigen gevoel en ervaring gebruiken, logisch nadenken, gezond verstand gebruiken.... en voilà, ik zou bijna zeggen, daar heb je een wetenschappelijk onderzoek.

@ Jolijn

Mee eens wat je schrijft. Niels ben ik dan ook dankbaar dat hij een topic postte dat meer wetenschappelijke insteek heeft dan persoonlijke en individuële ingang.

Ik zou ook graag de voors en tegens van MLM zien. Ik heb er wat aan als mensen met ervaring en skills hun mening geven.
Wederom een leugen.. elke tegen van MLM verwerp je direkt.. Ze komen namelijk van niet MLM'ers..

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

newmikey schreef:
Jolijn schreef: De mening van een ex-MLM-er lijkt me net zo waardevol als die van iemand die goed is in wiskunde.
HW007 blijft maar hameren op die toevoeging "ex-" en wil niet onder ogen zien dat het niet nodig is ooit in de mlm-val getrapt te hebben om de pure misleiding erachter te doorzien.
Als je in een val trapt weet je dat het een val is.

Is de val nu MLM of ben je zelf je eigen val en heb je zelf zaken verkeerd ingeschat. Ben je gedemotiveerd door betweters om je heen en ben je voortijdig gestopt ? Ben je slachtoffer door dat je de gouden bergen zag die er natuurlijk niet zijn. MLM is zeker geen snel-rijk systeem. Iedereen weet dat en elke volwassenen snapt dat je niet met enkele dagen kennis een BMW 735 rijdt.

Het is je eigen val. Als je na 8-16 jaar school opleiding een betaalde baan hebt, weet elke nuchtere Hollander dat je niet na een presentatie van 1 a 2 uur meer verdient dan na 16 jaar studie. Als je dat niet snapt, ja dan gaat het goerend mis, en kun je je trots en ego wel camoufleren door MLM de schuld te geven, maar je hebt zelf schuld. Te haastig, niet goed onderzocht.

Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde. Er is GEEN wetenschappelijke studie "MLM" dus kennis van niet-MLM-er is gebaseerd op "horen zeggen" en nergens anders op.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

angel1978 schreef:
HW007 schreef:
Jolijn schreef:Om geld te verdienen gebruik ik ook de mening van ex-MLM-ers.
Voors en tegens afwegen, eigen gevoel en ervaring gebruiken, logisch nadenken, gezond verstand gebruiken.... en voilà, ik zou bijna zeggen, daar heb je een wetenschappelijk onderzoek.

@ Jolijn

Mee eens wat je schrijft. Niels ben ik dan ook dankbaar dat hij een topic postte dat meer wetenschappelijke insteek heeft dan persoonlijke en individuële ingang.

Ik zou ook graag de voors en tegens van MLM zien. Ik heb er wat aan als mensen met ervaring en skills hun mening geven.
Wederom een leugen.. elke tegen van MLM verwerp je direkt.. Ze komen namelijk van niet MLM'ers..

QED

Zie hier de mening van een niet MLM-er. Welke waarde zou een dergelijke mening hebben ?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Open minded mensen zijn mensen die objectief en onbevooroordeeld zich een eigen mening vormen. Dis staal los van wel of geen MLM.
Dit is in tegenspraak van alles wat je tot nu toe hebt laten zien hier. Onjuist. NERGENS heb ik beweert dat OPEN-MINDED en MLM gekoppeld zijn.Net als dat je nu na eerdere berichten wel wil luisteren naar de boodschap in plaats van enkel de boodschapper. Of beter gezegd, dat bleek niet uit wat je eerst zei. Wat je ook concludeert (jouw conclusie dus) voor mij heeft de combinatie van boodschap en boodschapper bepaalde waarde.
Laatst gewijzigd door HW007 op 06 mar 2012 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Ben je slachtoffer door dat je de gouden bergen zag die er natuurlijk niet zijn. MLM is zeker geen snel-rijk systeem. Iedereen weet dat en elke volwassenen snapt dat je niet met enkele dagen kennis een BMW 735 rijdt.

Het is je eigen val. Als je na 8-16 jaar school opleiding een betaalde baan hebt, weet elke nuchtere Hollander dat je niet na een presentatie van 1 a 2 uur meer verdient dan na 16 jaar studie.
Vreemd toch dat er dan zoveel websites zijn waar die gouden bergen beloofd worden. En dat er op tig presentaties dit wel gezegd wordt als iets wat zeer haalbaar is.
HW007 schreef:Als je dat niet snapt, ja dan gaat het goerend mis, en kun je je trots en ego wel camoufleren door MLM de schuld te geven, maar je hebt zelf schuld. Te haastig, niet goed onderzocht.
Uiteraard ligt de schuld niet bij hen die een valse voorstelling van zaken gaven.
HW007 schreef:Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde. Er is GEEN wetenschappelijke studie "MLM" dus kennis van niet-MLM-er is gebaseerd op "horen zeggen" en nergens anders op.
We zijn er dus toch weer. Enkel kijken naar de boodschapper en nooit naar de boodschap.
Is wat jou betreft cijfers van mlm bedrijven erop naslaan en dan aan het rekenen gaan ook "van horen zeggen"?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Mensen die voor mij oogkleppen op hebben, hebben veel minder invloed op mij dan open minded mensen. Ik spreek voor mezelf en niet in de wij-vorm.
Dat jij voor jezelf spreekt prima. Maar wel weer typerend voor de mlm wereld. Mensen die mlm-en, dan wel geloven in mlm beschouw jij als open minded en de rest heeft oogkleppen op. Dit geldt voor meerdere mlm-ers. Onjuist. Mensen die openstaan voor nieuwe dingen vind ik open minded. Dat kan MLM zijn maar dat kan even goed een nieuw productieproces zijn bij een metaal fabriek.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Onjuist. NERGENS heb ik beweert dat OPEN-MINDED en MLM gekoppeld zijn.
Ik ga niet al je berichten nazoeken of je het wel of niet gezegd hebt.
Doch na al jouw berichten is jouw insteek en teneur wel duidelijk. En hoef je het niet eens meer hardop te zeggen.
HW007 schreef:Wat je ook concludeert (jouw conclusie dus) voor mij heeft de combinatie van boodschap en boodschapper bepaalde waarde.
Wat in tegenspraak is met wat je iets eerder zei:
HW007 schreef:Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde.
En
HW007 schreef:F) Wat is de waarde van meningen van ex-MLM-ers om wetenschappelijk MLM te benaderen ?
...................
H) Wat is de waarde van meningen van MLM-ers die actief zijn en hun eigen motivatie hebben om door te gaan ?
Lijkt me toch duidelijk. Boodschapper in plaats van boodschap.

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door HW007 »

kuklos schreef:
HW007 schreef:Ben je slachtoffer door dat je de gouden bergen zag die er natuurlijk niet zijn. MLM is zeker geen snel-rijk systeem. Iedereen weet dat en elke volwassenen snapt dat je niet met enkele dagen kennis een BMW 735 rijdt.

Het is je eigen val. Als je na 8-16 jaar school opleiding een betaalde baan hebt, weet elke nuchtere Hollander dat je niet na een presentatie van 1 a 2 uur meer verdient dan na 16 jaar studie.
Vreemd toch dat er dan zoveel websites zijn waar die gouden bergen beloofd worden. En dat er op tig presentaties dit wel gezegd wordt als iets wat zeer haalbaar is.

Ik spreek voor mezelf. MLM komt niet door websites, maar door mond op mond reclame bij mij binnen. Wat anderen via websites beloven is helemaal aan de anderen. Ik ben eigen ondernemer en regel mijn zaken op een wijze waar ik me goed bij voel.
HW007 schreef:Als je dat niet snapt, ja dan gaat het gierend mis, en kun je je trots en ego wel camoufleren door MLM de schuld te geven, maar je hebt zelf schuld. Te haastig, niet goed onderzocht.
Uiteraard ligt de schuld niet bij hen die een valse voorstelling van zaken gaven.

Ook daar ligt een oorzaak, maar het is en blijft ALTIJD je eigen verantwoording omergens aan deel te nemen. Voel je jezelf opgelicht, dan is daarvoor ons rechtsysteem. Dat je dan bewijzen op tafel moet leggen is duidelijk. Dat het in de praktijk onmogelijk is (je hebt immer zelf vrijwillig deelgenomen) is ook duidelijk. Blijft weinig anders over dan klagen, om je ego bij de omgeving en achterban te redden. Voordat je in zee gaat, vraag je toch alles wat je wilt weten, en al je twijfelt doe je het toch niet !

HW007 schreef:Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde. Er is GEEN wetenschappelijke studie "MLM" dus kennis van niet-MLM-er is gebaseerd op "horen zeggen" en nergens anders op.
We zijn er dus toch weer. Enkel kijken naar de boodschapper en nooit naar de boodschap.

Aan een boodschap van een niet-MLM-deskundige heb ik niets. Als er geen of weinig MLM-deskundigen zijn, ga ik te rade bij die mensen die ik het beste inschat op hun kennis en kunde. Ik ga niet af op niet-MLM-ers. Filosoferen over van alles is leuk, maar het blijft filosoferen.

Is wat jou betreft cijfers van mlm bedrijven erop naslaan en dan aan het rekenen gaan ook "van horen zeggen"?

Als er jaarcijfers zijn, of deugdelijke info maak ik daar graag gebruik van als ik daar behoefte aan heb. Anders maak ik gebruik van mijn eigen info en van mijn eigen inzicht. Ik leef namelijk van mijn eigen kunnen en niet van de filosofie van derden.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

HW007 schreef:Ben je slachtoffer door dat je de gouden bergen zag die er natuurlijk niet zijn. MLM is zeker geen snel-rijk systeem. Iedereen weet dat en elke volwassenen snapt dat je niet met enkele dagen kennis een BMW 735 rijdt.

Het is je eigen val. Als je na 8-16 jaar school opleiding een betaalde baan hebt, weet elke nuchtere Hollander dat je niet na een presentatie van 1 a 2 uur meer verdient dan na 16 jaar studie.
Ik spreek voor mezelf. MLM komt niet door websites, maar door mond op mond reclame bij mij binnen. Wat anderen via websites beloven is helemaal aan de anderen. Ik ben eigen ondernemer en regel mijn zaken op een wijze waar ik me goed bij voel.

Ja en nee. Je kan spreken over hoe jij mlm benadert. Maar als je eerst een uitspraak doet over dat mensen toch weten dat het geen snel rijk iets is, dan spreek je over mlm algemeen. En dan geldt dat je niet moet gaan roepen dat wat anderen op websites beloven is aan anderen, terwijl je ook zegt dat het de schuld is van de mensen die daarin trappen.
Dus ... als jij over andere wil praten, ga dan niets ineens als respons roepen dat jij over jezelf praat. Want daar ging het net nu even niet over.

HW007 schreef:Als je dat niet snapt, ja dan gaat het gierend mis, en kun je je trots en ego wel camoufleren door MLM de schuld te geven, maar je hebt zelf schuld. Te haastig, niet goed onderzocht.
Uiteraard ligt de schuld niet bij hen die een valse voorstelling van zaken gaven.

Ook daar ligt een oorzaak, maar het is en blijft ALTIJD je eigen verantwoording omergens aan deel te nemen. [/quote]

Nee, daar ligt DE oorzaak. De enige oorzaak. Een misdaad dien je altijd aan de dader aan te rekenen. Niet aan het slachtoffer.
HW007 schreef:Voordat je in zee gaat, vraag je toch alles wat je wilt weten, en al je twijfelt doe je het toch niet !
Mee eens. Volledig mee eens. Doch ook jij zal toe moeten geven dat er zat mlm-ers en meetings zijn waarbij een zeer hoge druk wordt gelegd om maar mee te gaan doen en ja te gaan zeggen.

HW007 schreef:Aan een boodschap van een niet-MLM-deskundige heb ik niets.
Waarbij je dus enkel kijkt naar de boodschapper en niet naar de boodschap.
Kuklos schreef:Is wat jou betreft cijfers van mlm bedrijven erop naslaan en dan aan het rekenen gaan ook "van horen zeggen"?
HW007 schreef: Als er jaarcijfers zijn, of deugdelijke info maak ik daar graag gebruik van als ik daar behoefte aan heb. Anders maak ik gebruik van mijn eigen info en van mijn eigen inzicht. Ik leef namelijk van mijn eigen kunnen en niet van de filosofie van derden.
Leuk, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Weer een hoop algemene blabla waar jij zo goed in bent, maar geen antwoord op een directe en simpele vraag.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wetenschap en MLM

Ongelezen bericht door Jolijn »

Meningen van niet MLM-ers die nooit MLM gebruikten hebben ook geen waarde. Er is GEEN wetenschappelijke studie "MLM" dus kennis van niet-MLM-er is gebaseerd op "horen zeggen" en nergens anders op.

In de zin van verkoper/distributeur/consultant?
Of tellen de gebruikers (alleen afnemers) van bijv. Tupperware producten ook mee?

Gesloten