LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ''Vrijwilligerswerk'' of reizen.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wazzawakka
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2012 12:01

''Vrijwilligerswerk'' of reizen.

Ongelezen bericht door wazzawakka »

De laatste tijd zit ik te zoeken naar een leuke verre reis die nog eens betaalbaar is. Nu viel mijn oog op ''vrijwilligers'' werk in het buitenland. Hieraan zijn absurd hoge kosten aan verbonden. Voor 12 weken betaal je ongeveer 3000 euro per persoon. Hier zit je vliegticket nog NIET in. Ik zie op internet dat dergelijke gewone reizen vaak nog wel goedkoper zijn terwijl je daar niet voor hoeft te werken. Nu vroeg ik mij af waar blijft het geld dat aan deze reizen word verdient? En zijn er meer mensen die deze frustrerende ervaring met mij delen?

Martijn

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: ''Vrijwilligerswerk'' of reizen.

Ongelezen bericht door mangogirl »

€3000 voor 12 weken komt neer op ongeveer €35,- per dag, als je daarvoor 3 maaltijden krijgt en kan overnachten dan vind ik dat helemaal niet zo idioot veel geld hoor.....

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ''Vrijwilligerswerk'' of reizen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben even gaan snuffelen, en ik snap wel waarom deze bedragen gangbaar zijn. Het gaat om projecten waar er simpelweg geen geld is om voor kost en inwoning voor de vrijwilligers te zorgen. Als dat geld er wel was, dan zouden ze ook een lokale arbeider in dienst kunnen nemen.

Daarbij: al te vaak zie je dat het vrijwilligerswerk op alle mogelijke manieren gecombineerd wordt. Taallessen, excursies, noem maar op. Dat gaat ook niet voor niets!

Gesloten