LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Wij hebben een nota ontvangen van Essent waarin een 100% verhoging wordt aangegeven. Onze woon en werk situatie is ten opzichte van 09,10,11 niet verandert. Enexis geeft ons daar gelijk in en kan aantonen dat we met het gas zelfs zijn gedaald en met elec maar 5% zijn verhoogd. Echter Essent weet van geen wijken , geeft aan dmv de incasso gewoon het geld van de rekening te halen en als we het daar niet mee eens zijn worden we afgesloten. De manier van overleg, uitleg en mededelen is ronduit onbeschoft. je staat als klant met de rug tegen de muur. Onze verkregen informatie wat volgens Enexis als bewijsmateriaal kan worden ingediend bij Essent, wordt niet geaccepteerd.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste BBBB,

U heeft onderstaande klacht reeds kenbaar gemaakt op twitter, de website klacht.nl en energieleveranciers.nl. Ik heb uw klacht (op mijn verzoek) ook per email ontvangen. Het betreft hier een klacht gericht aan de zakelijke markt. Deze klacht heb ik doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Consumenten
Webcare

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Onze klacht:

verbruik cijfers van ons zouden volgens Enexsis aanleiding zijn tot verhoging van enkele procenten. Elke andere energy leverancier zegt ecxact hetzelfde op de eneryvergelijker.
Hoe kan essent dan een verhoging van ruim honderd procent rechtvaardigen?

De klacht is nog niet opgelost, sinds dinsdag (17 april) bezig, inmiddels al 4 verschillende mederwerkers gesproken die blijven volhouden dat essent NOOIT fouten maakt. We worden voordurend afgewimpeld en doorgeschoven.

Eene mireck werry weigert gegevens enexsis als bewijs te beschouwen, zegt niks te maken, te hebben met NB energyleverancier, Enexsis HUN BUSINESSPARTNER!! klacht word om deze reden gewoon niet in behandling genomen.

De gesprekken verlopen onvriendelijk,bij onbeschofte af! helpdeks medewerkers blijven zichzelf maar herhalen alsof je een kind van 4 jaar oud bent............

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door WillemLW »

Essent zou u gewoon behoren uit te nodigen op hun kantoor. Ik weet wel zeker dat jullie er dan zouden kunnen uitkomen, i.p.v. alles telefonisch met soms ondeskundige werknemers te moeten doen. Essent waarom doet u dit niet?

Anno 1965
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 apr 2012 19:50

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

forumessent schreef:Beste BBBB,

U heeft onderstaande klacht reeds kenbaar gemaakt op twitter, de website klacht.nl en energieleveranciers.nl. Ik heb uw klacht (op mijn verzoek) ook per email ontvangen. Het betreft hier een klacht gericht aan de zakelijke markt. Deze klacht heb ik doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zij nemen uw klacht in behandeling en nemen contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Consumenten
Webcare

Je kunt beter contact opnemen met je bedrijf lijkt mij.

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Ja dat doen we al!! en dan worden we al helemaal afgewimpelt.... we wonen hier en werken er ook.

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Dat is het dus, wat we ook doen, we worden niet serieus genomen en slecht behandelt, we krijgen geen kans om ons verhaal te doen. Als we dan eindelijk wat mogen zeggen, dan meld Essent ons dat ze er tog niks mee gedaan word.......

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

BBBB schreef:Onze klacht:

verbruik cijfers van ons zouden volgens Enexsis aanleiding zijn tot verhoging van enkele procenten. Elke andere energy leverancier zegt ecxact hetzelfde op de eneryvergelijker.
Hoe kan essent dan een verhoging van ruim honderd procent rechtvaardigen?

De klacht is nog niet opgelost, sinds dinsdag (17 april) bezig, inmiddels al 4 verschillende mederwerkers gesproken die blijven volhouden dat essent NOOIT fouten maakt. We worden voordurend afgewimpeld en doorgeschoven.

Eene mireck werry weigert gegevens enexsis als bewijs te beschouwen, zegt niks te maken, te hebben met NB energyleverancier, Enexsis HUN BUSINESSPARTNER!! klacht word om deze reden gewoon niet in behandling genomen.

De gesprekken verlopen onvriendelijk,bij onbeschofte af! helpdeks medewerkers blijven zichzelf maar herhalen alsof je een kind van 4 jaar oud bent............
Maar als dit probleem slechts 3 dagen aan de gang is, bent u dan niet erg ongeduldig? Of lees ik dit nu verkeerd?

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Vind je ...... ? sorry hoor, het lijkt mij voor een persoon van buiten af erg lastig om in te schatten of wij ongeduldig zijn je of niet....

Deze 100% verhoging is onterecht en we worden daar niet serieus in genomen. Dan mogen we best wel wat van ons laten horen ... en hebben alle recht om daar tegen in te gaan. Afschrijvingen van onze rekening gaat gewoon door.

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Overigens ligt het ook al 1,5 weken en maken we vanaf dinsdag pas echt kabaal omdat we anders gewoon niet gehoord worden. In het begin ben je met ze aan het bellen maar word je behandeld als een stel kleine kinderen en word er niet naar je geluisterd. Ook al hebben we het gelijk zwart op wit staan.

Drambuie
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:08

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Drambuie »

Mijn ervaringen met zowel Essent Elektra als Essent Warmte zijn hetzelfde:
Het, bij een al meer dan 10 jaar gelijkblijvend of zelfs dalendverbruik, keer op keer onevenredige verhoogde voorschotten in rekening brengen, die de klant dan zelf via de klantenservice of via de verbruiksmanager steeds weer moet proberen te verlagen. Verlagen kan dan vaak niet of slechts met max 10%.
De verbruiksmanager houdt bij warmte geen rekening met de seizoenen, dus als de jaarafrekening (zoals meestal) na de winter valt wordt je verbruik (op basis van de wintermaanden) ook door de verbruiksmanager veel te hoog ingeschat en kan je je voorschot er niet eens mee verlagen!

De enige, en recent met succes toegepaste, remedie is het voorschot storneren en een klachtbrief schrijven dat je eventueel vanuit een koud (en donker) huis tot bij de rechter je zaak zult bevechten.

Dan komen er opeens excuses, wordt het voorschot aangepast en wordt hun slinkse handelwijze (rentenieren van zo veel mogelijk teveel vooruitbetaald voorschot) vergoeilijkt doordat in het systeem zogenaamd een "verkeerd verbruiksprofiel" stond. Dit ondanks het feit dat ze maandelijks (desgewenst nog vaker) de "ten behoeve van de energiebewuste klant geïnstallerde slimme meters" kunnen uitlezen en dus precies op de hoogte van je verbruik zijn!

Helaas ben ik door stadsverwarming blijvend tot Essent Warmte veroordeeld en zal ik maar moeten afwachten of het komend jaar wel goed gaat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

(rentenieren van zo veel mogelijk teveel vooruitbetaald voorschot)
:D :D De rentestand al eens bekeken ?
Er zijn al een stemmen opgegaan om helemaal geen voorschotten meer te heffen en gewoon 1 keer per jaar een factuur te sturen. M.i. wordt de ellende alleen maar groter omdat voor hele bevolkingsgroepen de woorden budgetteren en financiele planning uit de woordenboeken verdwenen is.
Bij teveelbetaald is het gewoon een leuk spaarpotje, en die paar euro rente... pfffff.

Drambuie
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:08

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Drambuie »

Bij teveelbetaald is het gewoon een leuk spaarpotje, en die paar euro rente... pfffff.
Ik heb de "spaarpotjes" van 400 tot 600 euro/jaar waar het hier om ging liever hier thuis of , gegarandeerd, bij een bank staan en niet bij een energielevereancier.
Kwestie van budgetteren!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik kom liever niet aan het eind van het jaar voor verassingen te staan. Hier ging het maandelijkse voorschotbedrag met 75 euro omlaag volgens de energieleverancier. Ik zelf vond dit wel erg veel, aangezien ik juist een verhoging had verwacht. Daarom heb ik expres mijn voorschot bedrag verhoogt met 50 euro.

Stel ik gebruik dit jaar wel die 75 euro per maand en ik had mijn bedrag niet verhoogd, had dat aan het einde van het jaar wel mooi 900 euro gekost. Als dat nu het geval zou zijn, zou het mij 300 euro kosten.

Als de energieleverancier wel gelijk heeft, dan krijg ik nu gewoon 600 euro terug.

Ik krijg liever in 1x 600 euro terug als dat ik in 1x 900 euro moet betalen..

En ja, wij hebben ook een reserve pot, maar als ik daar voor dit soort dingen ineens 900 euro vanaf moet halen, vind ik dat gewoon sonde. Die reserve pot is er echt allen voor nood, bijvoorbeeld als mijn contract niet verlengd word of de wasmachine gaat stuk.

Maar het is een keuze die een ieder voor zich moet maken. Mijn inziens heeft TS voor zichzelf een verkeerde keuze gemaakt, daar het volledige bedrag nu niet in 1x betaald kan worden aan de energieleverancier.

Ik begrijp ook heel goed dat de energieleverancier niet staat te springen om in termijnen af te laten lossen, daar de huidige energierekening ook betaald moet worden en men dan achter de feiten aan loopt.

Vooral als bedrijfzijnde moet een reserve pot groot genoeg zijn om dit soort 'onverwachte' rekeningen te kunnen betalen.

Dus ja, ik vind na 3 dagen al te keer gaan en hier een klaag-topic openen wel erg snel ja..
En als een klant zo te keer tegen mij zou gaan, zou ik de klant ook niet meer tegenmoet willen komen...

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Onze situatie is geheel anders.
We krijgen een flinke jaarafrekening van € 3000,00 om extra te betalen en een maandelijkse verhoging van 100% meer.
Deze gegevens hebben we gecheckt en kunnen concluderen dat het niet klopt , Sterker nog Enexis rekent het aan de hand van interne gegevens na en weet te vertellen dat wij in gas minder hebben verbruikt in 2011. In deze tijd, een mooi iets en met electriciteit 5% zijn we omhoog gegaan over het gehele jaar. Enexis begrijpt niet hoe Essent er bij komt dat onze rekening met 100% gestegen is.
Hoe duidelijk bewijs willen we hebben dat Essent fout zit.
We hebben alle recht om alle toeters en bellen te laten rinkelen.
We staan met de rug tegen de muur.
Het geld wordt ondertussen onrechtmatig van onze rekening getrokken.
Geld kunnen we terug halen maar dan worden we afgesloten,aldus Essent.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Kwestie van budgetteren!
Klopt... en laat een groot deel van NL DAT nou net niet kunnen :wink:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

BBBB schreef:Onze situatie is geheel anders.
We krijgen een flinke jaarafrekening van € 3000,00 om extra te betalen en een maandelijkse verhoging van 100% meer.
Deze gegevens hebben we gecheckt en kunnen concluderen dat het niet klopt , Sterker nog Enexis rekent het aan de hand van interne gegevens na en weet te vertellen dat wij in gas minder hebben verbruikt in 2011. In deze tijd, een mooi iets en met electriciteit 5% zijn we omhoog gegaan over het gehele jaar. Enexis begrijpt niet hoe Essent er bij komt dat onze rekening met 100% gestegen is.
Hoe duidelijk bewijs willen we hebben dat Essent fout zit.
We hebben alle recht om alle toeters en bellen te laten rinkelen.
We staan met de rug tegen de muur.
Het geld wordt ondertussen onrechtmatig van onze rekening getrokken.
Geld kunnen we terug halen maar dan worden we afgesloten,aldus Essent.
Dan stap je over naar een ander, blokkeer je de afschrijvingen van essent en neem je een advocaat..

BBBB
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2012 11:49

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door BBBB »

Nicky_The schreef:
BBBB schreef:Onze situatie is geheel anders.
We krijgen een flinke jaarafrekening van € 3000,00 om extra te betalen en een maandelijkse verhoging van 100% meer.
Deze gegevens hebben we gecheckt en kunnen concluderen dat het niet klopt , Sterker nog Enexis rekent het aan de hand van interne gegevens na en weet te vertellen dat wij in gas minder hebben verbruikt in 2011. In deze tijd, een mooi iets en met electriciteit 5% zijn we omhoog gegaan over het gehele jaar. Enexis begrijpt niet hoe Essent er bij komt dat onze rekening met 100% gestegen is.
Hoe duidelijk bewijs willen we hebben dat Essent fout zit.
We hebben alle recht om alle toeters en bellen te laten rinkelen.
We staan met de rug tegen de muur.
Het geld wordt ondertussen onrechtmatig van onze rekening getrokken.
Geld kunnen we terug halen maar dan worden we afgesloten,aldus Essent.
Dan stap je over naar een ander, blokkeer je de afschrijvingen van essent en neem je een advocaat..
Blokkeren ? sorry maar dan sluiten ze ons af ... ik weet niet hoelang u zonder stroom kunt maar wij geen 1 uur.
Overstappen doen we,deze tip kregen we ook van Enexis. Alleen duurt dat 5 weken en dan zijn we het geld al kwijt of we zitten zonder stroom.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Als het sinds 1,5 week gaande is.. Normaal krijgt u 30 dagen de tijd om te betalen, daarna nog 14 dagen en daarna komen er extra kosten overheen.

Als u 100% zeker bent dat u in uw recht staat, dan stapt u dus eerst over naar een ander en ondertussen betaald u alleen het maandelijkse voorschot. Zodra u over bent blokkeert u de oude energie leverancier.

Uw nieuwe energie leverancier heeft niets met uw oude leverancier te maken, dus zou u (theoretisch) niet afgesloten kunnen worden wanneer u uw nieuwe leverancier blijft betalen..

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Essent rekening is 100% verhoogt HELP!

Ongelezen bericht door Wubo »

We krijgen een flinke jaarafrekening van € 3000,00 om extra te betalen en een maandelijkse verhoging van 100% meer.


De maandelijkse verhoging is gebaseerd op de cijfers in de jaarnota hetzij een juiste of onjuiste nota.
+ de verhoging van het maandbedrag is gerelateerd aan de bijbetaling, en de bijbetaling is gerelateerd aan het verbruik. op basis hiervan word een verwacht verbruik gegeneerd.

Van 3000 euro kan je namelijk 2 kleine gezinnen voorzien van gas en elektra.
Dit in achterhoofd plus hetgeen aan verbruik dat je al hebt betaald aan voorschot veroorzaakt de 100% verhoging los van het feit of de nota juist of niet.

De netbeheerder kan dingen roepen en beweren maar zij zijn geen leverancier slechts netbeheerder.
3 dagen is wel heel kort dag om moord en brand te schreeuwen. De leverancier dient namelijk wel in de gelegenheid gesteld te worden om de "klacht" op te lossen.

Gezien de dingen die je roept nadat de leverancier je al heel netjes bericht gegeven heeft bestaat de kans dat als er een fout is op de nota deze veroorzaakt is door uzelf, maar dat is slechts een aanname vanuit mijnerzijds.

Als ik je leverancier was geweest was ik je liever kwijt dan rijk sorry dat ik het zeg.

Wanneer je een nota niet betaald kom je namelijk in een incassotraject terecht. Als er een x-aantal dagen verstreken is wordt je contract met welke leverancier dan ook pas beeindigd.
En zelfs dan nog heb je 28 dagen de tijd om een nieuwe leverancier te zoeken voordat de netbeheerder sloten op de meters plaatst en er echt geen energie in het pand is.

Komt misschien hard over wat ik zeg maar men moet ook goed naar zichzelf kijken voordat men bedrijven door het slijk haalt. Zij geven aan contact met je te zoeken wacht dan op ze minst op de afhandeling van je klacht.
De kans is groot dat je op deze manier je eigen glazen ingooit.

Gesloten